Musiikilla ohjattava addressable led -nauha

Viestiketju alueella 'Kotelot ja modifiointi' , aloittaja Sloth, 25.07.2020.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Sloth

Rekisteröitynyt:
    12.10.2009
    Onko jostain ostettavissa ohjain jolla saisi tämän videon mukaisen efektin aikaan:

Ledeinä esim WS28XX -sarjan yksittäin ohjattavat ledit, en ole löytänyt niille järkevää vaihtoehtoa. Ja ledien määrä saisi olla mielummin sadoissa.

Olen kokeillut näitä:
    Colorful x1 - vaatii kaukosäätimellä kikkailua, ei kovin ihmeellisen näköinen
    SP107E - surkean näköinen

Itse tekemällä hinta tuppaa lähtemään käsistä :rolleyes:

Löysin pari läheltä liippaavaa threadia vuosilta 2011 ja 2012, mutta niistä ei ollut hyötyä.

2. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Tarkoitat ilmeiseti tuolla SP107E surkean näköisyydellä sen tuottaman valoefektin surkeutta.

Miten se hinta lähtee käsistä itse tekemällä? Nopeasti katsoen tuon laittamallasi videolla olleen laitteen komponentit luokkaa 10-20e + riittävän tehokas virtalähde haluamallesi ledimäärälle.

Sinänsähän identtisen ohjauksen saisi tehtyä paljon yksinkertaisemminkin vaikka pelkällä euron mikrokontrollerilla, mutta sitten taas menisi aikaa koodaamiseen.

3. Sloth

Rekisteröitynyt:
    12.10.2009
    Surkean näköisellä tarkoitan juuri että valoefekti tulee kummassakin viiveellä, sävyt ja valon intensiteetti ei seuraa musiikin taajuuksia tai amplitudia kunnolla. Mekaanisessa toteutuksessakaan ei kyllä ole kehumista.

Esimerkin piiri tuottaa kyllä halutun lopputuloksen, mutta kun itse lähtee tekemään, niin sitä tekee mielummin piirilevyn, paremmat liittimet, suojapiirteitä ja muuta elektroniikkaa, kotelointi, tarrat. Siitä sitä hintaa tuppaa vähitellen kertymään. Halpa mikrokontrolleri ja FFT voisi tosiaan olla järkevä.

4. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Jep. Katselin että esim. Microchipin (Atmelin) ATSAMD10C13A-SSNT olisi helppo kolvata, 12bit 350ksps ADC riittäisi äänelle ja 4KB SRAM ja CPUteho riittäisi kevyesti FFT:lle. Itse ledien ohjaukseen toki riittäisi ruppasempikin. Ja hinta DigiKeyllä yksittäin 0,85€.

Jos itsellä olisi mitään kiinnostusta tai tarvetta tuollaiselle niin olisi ihan hauska projekti toteuttaa.

Viimeksi muokattu: 05.08.2020
  5. Sloth

Rekisteröitynyt:
    12.10.2009
    Kiitti, toihan on pätevän näköinen!

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy