Murolääkärit jälleen kerran!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja papuwokki, 23.12.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Lagittaja

Rekisteröitynyt:
    29.07.2009
    Mitenkäs kun pittäisi korvat huuhdella, voi vain hoitajalle varata ajan ja hän sitten putsauttaa ne no questions asked?
    On nimittäin aika täynnä tuo korva ja itse en niitä kehtaa ruveta sörkkimään, kuitenkin tärkeä asia tuo kuulo.
    Tuossa 24. päivä lääkärille aika varattuna ku pittee käydä tarkastuksessa kutsuntoja varten, ja sitten hoitajalla pitäis vielä käydä ennen sitä nämä näkö sun kuulojuttu hommelit tekemässä. Siinä samalla voisi sitten se hoitaja tuon huuhtelun suorittaa varmaan.

2. GirlT

Rekisteröitynyt:
    18.06.2008
    Joku ärsyttävä aine, tai joku roska silmässä (joku ripsi) esim. Sormista voi tarttua jotain silmään...esim. käsirasvaa, huulirasvaa, kosteusvoidetta tai jotain muuta, mitä satut käyttämään.

3. AION

Rekisteröitynyt:
    29.04.2004

Käyppä silmälääkärillä asap.

Glaukooma on useimmiten oireeton jos kehittyy hitaasti eikä noi oireet viittaa edes nopeasti etenevään glaukoomaan. (kova kipu)
    Johonkin noi oireet silti viittaavaat ja jos on glaukoomaa niin ei ole kivä yhtenä aamuna herätä sokeana sen takia, että ei viitsinyt käydä silmälääkärillä.

Oikeasti, ei ole leikin asia silmät ja niiden taudit.

4. AION

Rekisteröitynyt:
    29.04.2004
    Alhainen verenpaine ja kova dokaaminen yhdessä tuottavat tällaisia tuntemuksia.
    Viikon rännin jälkeen pari-kolme ekaa päivää tällaista kannattaa odottaa. Sen jälkeen jos vielä tulee parin viikon sisään on se ihan normaalia.
    Myös välillä kannattaa muistaa syödä jos kärsii alhasista verensokereista.
    Ja sillon tällön nukkuminenkin auttaa. Pari yötä valvoneena toi on ihan normaalia.

Ainaki itse saatan saada tällaisia pikku "kohtauksia" just kassajonoissa ja opistolla jos on huono ilma ja joutuu seisoskelemaan pitkään ja sen lisäksi on vähän verensokerit alhaalla ja pikku darra päällä / huonot-olemattomat yö-unet.

Mutta jos ei ole mitään edellä mainittua toimintoa ja toistuu vielä niin kandee lekurilla käydä pällistelemässä.

5. iirai-kiip?r

Rekisteröitynyt:
    26.06.2005
    Ei voi kuin ihmetellä tätä yksityisten lääkäriasemien toimintaa. Mehiläinen ois pitäny mut mieluusti asiakkaanaan, mutta siellä ei ketään tuntunu kiinnostavan mikään ja taas vastaavasti Diacorissa löyty kiinnostusta, mutta lääkäri totes ettei se ota mua uudestaan vastaanotolleen vaikka se muitta mutkitta määräs 400 euron edestä tutkimuksia.
    Ei tässä sit näytä olevan pahemmin muita vaihtoehtoja kuin mennä kiusaamaan tohon alakertaan vastavalmistuneita terveydenhoitajia ja hakea niiltä mielipiteitä (ts. saikkua) niin pitkään kuin on tarve.

6. Very old sniper

Rekisteröitynyt:
    04.01.2010
    Töissä joku kehui apteekin (ilman reseptiä) Audispraytä töhnän poistamiseen korvakäytävästäja, on kuulemma vielä luonnontuote:confused:

Itse suosittelen menemään apteekiin ja kysymään heiltä apua ongelmaan. Uskoisin, jos heillä ei ole apua ilman reseptiä, niin varmasti kehoittavat menemään lääkäriin.

7. ylialokas

Rekisteröitynyt:
    05.10.2008
    Jumalaut! Sieluveli! Mulla on TÄYSIN sama juttu!! Toinen sierain on ainz, siis aina tukossa. Jompikumpi niistä. Sit yhtäkkiä voi vaihtaa puolta niin et täysin tukossa ollut aukee ja päinvastoin. Tässä menee muutama sekunti jonka aikana kummatkin sieraimet ovat lähes kokonaan "auki" ja se on outo tunne. Näin on ollut niinkauan kuin muistan. Ikää 24v.
    Mitenkäs sun hajuaisti? Mulla se on lähes pyöreä nolla.. Suurimmaksi en haista jotain ja jos jotain haistaisinkin, en tiedä mitä se on. Esim. Mukulana kävi vahinko himassa, ns. Nakit ja muusit. Järjetön krääsä mutta tajusin tilanteen vasta palohälyttimien laulaessa. Kaveri huomasi jo aijemmin haistoi. En osaa haistaa edes hajuvesiä tms. Vaikka suihkuttais suoraan rööreihin niin ei mitään. Kveriporukassa jos joku heittää hirveet leijat, vaikka autossa niin en haista tätäkään kun muilla on jo pää ulkona.

Eli nenäni toiminta on varmaan 5% siitä mitä se voisi olla. Jos haistan jotain niin en osaa yhdistää hajua hajun aiheuttajaan ellen näe sitä.

Mutta joo, toinen sierai tukossa 24/7/365 puolia välillä vaihdelle ja ilman jotain nenäspayta näin tulee olemaankin, niistäminen ei auta.

8. Gaygor

Rekisteröitynyt:
    03.10.2011
    Onko sitä pakko ottaa siihen kuonoon joka käänteessä?

No ei. Ite joskus kersana n.16 vuotta sitten jurrissa ajoin autolla metsäliiton puolelle ja naama tuulilasista läpi. Joskus kauan kauan myöhemmin lekuri tuumasi kun poskionteloita oikein röntgenillä kuvattiin, että toi rusto on aivan siksakilla ja että jos sitä ei oikaista, niin varmana tulee vaikeuksia nenän kautta hengittää. No se oikaistiin ihan paikallispuudutuksessa.

Epilepsia todettiin myöhemmin.. Eli ei kannata sitä päätänsä hakata.

Viimeksi muokattu: 04.10.2011
  9. hautala82

Rekisteröitynyt:
    25.01.2005
    pitkä tarina, mutta kerronpa ny kuitenkin.

viimeviikon perjantaina jouduin tälläsellä tehtaalla konttimaan pesukeskuksen lattialla huuhdevesisäiliön alla kun painemittarissa vikaa. (samassa huoneessa 1-2% happoja ja lipeää)
    ei perjantaina ollut mitään ongelmia vaikka vielä samaiset haalarit jalassa liikuin sen 6h
    viikonlopuksi housut tämmöseen ilmastoituun pukukaappiin ja maanantaina takasin samat housut jalkaan. vähä kellerti polven kohdasta, mutta en ajatellut sen enempää.
    noin 2h ollut töissä ja huomasin, että vähä niinku polttais polvea tai jotai. en ajatellut sen enempää kun ei ollut jatkuvaa. noin 6h ollut töissä ja taas niinku poltti polvea ja vähä niinku enempi. sitte kyllästyin ja menin pukuhuoneeseen ja otin housut pois ja hokasin, että ei se ihme jos vähä polttaa :)

vlopun aikana on täytynyt kosteus lähteä housuista pois ja haposta muuttunut vähä jytkympää.

suihkus vetellä vaa suihkutellu. vissii paljon muuta ei ole enää tehtävissä vai?

10. yussi

Rekisteröitynyt:
    20.08.2004
    Kesällä leikattiin aivokasvain. Sen jälkeen oli 6,5 viikkoa sädehoitoa.
    Viikko sitten loppui kortisonin alasajo ja nyt on aivan perkeleen heikko olo, sekä väsyttää koko ajan.
    Mitä teen? Lääkäriin ei kehtais mennä, kun matkaakin on melkein kilometri!

11. Räpeltäjien Eliitti

Rekisteröitynyt:
    16.09.2010

Viimeksi muokattu: 04.10.2011
  12. ykkosnyrkki

Rekisteröitynyt:
    10.10.2008
    Don't feed the troll :D

13. yussi

Rekisteröitynyt:
    20.08.2004
    asamaza ja tezi. Tämä ei ole trolli.
    Koko shown kulku ilman sen tarkempia aikatauluja:
    Eräs ilta tuli epileptinen kohtaus. Jos olisin ollut yksin kotona en olisi tässä kirjoittelemassa.
    2,5 viikkoa kohtauksesta (ja diagnoosista) aivoista leikattiin reilu kananmunan kokoinen kasvain.
    Vähän sitä jättivät halvaantumisriskin minimoimiseksi jotka sitten sädetettiin pois. Näin oli ainakin suunnitelma. Ei vielä tiedä, kun ei ole kuvattu.
    Tämän kuun puolessa välissä on eka magneettikuva säteilyn jälkeen ja sit ollaan hiukan viisaampia.
    Tänään soitin tästä pahasta olosta ja väsymyksestä KYSiin ja käskivät aloittamaan kortisonin uudelleen. Jos helpottaa, niin hyvä :)

Eläkepapereita odotellessa :cool:

14. Buutseri

Rekisteröitynyt:
    22.09.2011
    Mikä on, kun välillä rintalastaa venyttäessä kuuluu aivan mahoton rusahdus? Eli tarkoitan aivan rintalastan keskustaa tissien välistä. Välillä, kun heiluttelen käsiä kuin tuulimylly niin rinnassa tuntuu ihmeellinen muljahtelu ja pieni kipu. Joskus sisäänpäin hengittäessä vihlaisee niin vitusti rinnasta ja luulin joskus, että sydän tulee kurkusta ulos, mutta johtuisiko se sittenkin tuosta rintalastasta? Olen kärsinyt rintakivusta jo joulukuusta lähtien ja lääkärissä olen käynyt 3 kertaa eikä mitään ole ainakaan sedämestä löytynyt eikä keuhkoista. Samaan aikaan on hartiat,niska ja selkä olleet kipeet ja välillä kävellessä kuulee kuinka niskassa nitisee. Myös välillä tuntuu ihmeellinen paineen tunne rinnassa tai kurkussa tai päässä, mutta johtuisiko se jumissa olevista jäsenistä?

Viime viikolla päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähdin koiran kanssa kunnon lenkille tehden välillä pieniä juoksu pyrähdyksiä esim. jyrkkien mäkien kohdalla. Aina rankemman suorituksen jälkeen tunnustelin kehoa ja sydäntä, mutta mitään hälyttävää ei omasta mielestäni tuntunut (esim. kipua, puristusta). Kotiopäin kävellessä alkoi hieman pyörryttää ja tuli kylmä olo sekä tästä vähän ajan päästä alkoi rintaan ja selkään sattua. Kipu rinnassa oli koko ajan samassa kohtaa eli keskellä ja tuntui, että kipu selässä samalla kohtaa missä rinnassakin. Illalla olo oli jo hieman helpottunut, mutta koittaessani venyttää rintalastaa tuntui vihlova kipu jälleen siinä samassa kohtaa missä aijemminkin. Ja piti hengittää hieman kevyemmin vältellen rintalastan liikettä tai muuten tuntui ilkeä muljahdus/viilto. Nyt olo on ollut ihan ok paitsi, että niska on edelleen kipeä/jumissa ja hartiat/kädet varsinkin vasen käsi puutuu välillä.

Jonkinlainen yhteys voisi olla sillä, että nämä oireet alkoivat paripäivää sen jälkeen, kun lopetin työt maanrakennus alalla (noin joulukuun alussa). Eli rankan työn jälkeen alkoikin laiskottelu= paikat jumiin. Lääkäri hymyili kyseiselle teorialle, mutta itse luulen että siinä voisi olla jotain perääkin :p Lääkärit itse väittävät minua ahdistuneeksi, mutta lääkettä pyytäessäni en ole kuitenkaan tarpeeksi ahdistunut...Tiivistäen tämän koko tilityksen kysymys kuuluu: Onko mun paikat vaan niin saatanan jumissa?

15. KoessiKenguru

Rekisteröitynyt:
    31.05.2008
    Itsellä tukkeutui kesällä korva ihan totaalisesti vaikusta, ilmeisesti vanupuikoilla tökkiminen vihdoinkin osoitti haitallisuutensa ja vaikku pakkautu tiukaksi tulpaksi joko ihan kiinni tärykalvoa tai sen välittömään läheisyyteen. Itse ratkaisin ongelman apteekeista saatavalla Remowaxilla, jonka kanssa myydään kätevä "truutta", jolla aine sitten vaikutusajan jälkeen huuhdellaan korvasta kädenlämpöistä vettä käyttäen. Aine pehmentää vaikun korvasta ja truutalla pienesti korvakäytävään vettä suihkutellessa vaikku ja aine sitten valuu korvasta pois.

Olen tosin myös kuullut, että kuulon ollessa merkittävä työkalu (ääniala jne) kannattaisi luottaa aina vain ammattilaisiin (korvaspesialistit yms) jotka puhdistaisi korvat. Itse en tosin huomannut moisesta mömmökäsittelystä mitään haittaa korvaan.

16. echoss

Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Kuulostaa kokonaisuudessaan aivan samanlaiselta kuin mitä oli itsellä. Syyksi paljastui selän nikama, joka oli jotenkin jumissa ja lukitsi koko rintarangan. Kipu heijastui myös niskaan ja hartioihin. Käsiä pyöritellessä välillä kuului noista kohdista, joissa solisluu kiinnittyy rintalastaan, ihan kunnon rutinaa.

Muutama käynti kiropraktikolla poisti ongelman.

17. slattie

Rekisteröitynyt:
    13.07.2001
    Onko täällä muilla ilmestynyt roskia näkökenttään? Ollut nyt jo vajaan viikon näkökentän keskellä seilaamassa pieni varjomainen alue. Ei näy varsinaisesti koko aikaa (en pysty sitä jatkuvasti "löytämään"), vähän väliä kuitenkin ilmestyy. Tosi pieni eikä vaikuta sinäänsä mihinkään mutta silti vittumainen, etenkin kun ei vielä ole tottunut.

Mitä nyt netistä nopeasti luin niin ei tuosta tarvinne huolestua, onko kuitenkaan muilla ilmestynyt vastaavia? Taidan varmuuden vuoksi käydä kuitenkin työterveydenhuollossa tosta sanomassa.

18. ReliQ

Rekisteröitynyt:
    03.07.2001
    No tuo niskan jumi selittää vasemman käden puutumisen. Siellä on hermo puristuksissa parin nikaman välissä (en muista tarkkaan mitkä, ehkä viides ja kuudes nikama). Fysioterapeutti osaa antaa venyttely- ja liikuntaohjeita, joiden pitäisi auttaa (ja muistaakseni auttavatkin). Itsellä on melkein sama vika. Selälläni maatessa vasen käsi puutuu. Olen joskus saanut tuohon puutumiseen fysioterapeutilta venyttelyohjeet, pitäisikin kaivaa ne jostain esiin.

Siltä vähän kuulostaa.

19. slattie

Rekisteröitynyt:
    13.07.2001
    No joo kävin työterveydenhuollossa eikä se lääkeri kyllä osannut juuta eikä jaata sanoa. Katteli silmiä jollain suurennuslasilaitteella muttei löytänyt mitään. Verenpaineessa ja verensokeriarvoissa ei ongelmia.

Enempää ei kuulemma pystynyt tekemään ja kuulemma meidän työterveydenhuoltoon ei kuulu silmälääkäri joten senkään pakeille en pääse tuota kautta. Kaippa tässä sitten vaan täytyy odotella tilanteen kehittymistä että katoaako roska itsestään vai paheneeko tilanne. Tosi tylsää kyllä ettei työterveyden kautta saanut asiaa tutkitutettua. :(

20. EnOsaa

Rekisteröitynyt:
    24.05.2007
    Muutama vuosi sitten olin työhöntulotarkastuksessa johon kuului myös kuulotarkastus. Hoitaja katsoi korvat, toisessa oli tukos josta en itse edes tiennyt, kuulossa en siis ollut vielä huomannut. Hän huuhtaisi vedellä, jotain lähti mutta hän näki edelleen tavaraa siellä. Käski ostamaan apteekista jotain ainetta, ehkä mainittua Remowaxia, ja putsaamaan kotona. Ohjeen mukaan käytettynä toimi hyvin ja seuraavalla käynnillä korva kelpasi tarkastukseen.

21. EnOsaa

Rekisteröitynyt:
    24.05.2007
    Mainitsin silmälääkärille viimeisellä käynnillä "langanpätkästä" joka näkyy silloin tällöin, ei haittaa vastasi. Myös jossain lehdessä silmälääkäri vastasi, ei minulle kuitenkaan, että ovat normaaleja. Jos ja kun menen silmälääkärille vielä valitsen kuitenkin jonkun toisen kuin tuon :) vähän tarkemmin olisi voinut edes perustella.

22. Marckus

Rekisteröitynyt:
    22.05.2007
  23. Lain

Rekisteröitynyt:
    05.08.2011
  24. LeDevil

Rekisteröitynyt:
    14.08.2001
    Audispray on kyllä luonnontuote juu. Purkissa on näes pelkkää puhdistettua merivettä hirmuisella litrahinnalla. Saman asian ajaa ihan passelisti joku lääkeruisku + vesi -yhdistelmä. Jos on liian kova klöntti, niin jo mainitulla removaxilla lähtee.

25. Volmari

Rekisteröitynyt:
    20.09.2004
    Löytyykö apteekista oikeasti hyvää lihasrelaksanttivoiteita tai muita, millä saisi hartiajumin kuriin? Viime helmikuussa loukkasin jotenkin olkapääni penkkipunnerruksessa ja siitä lähtien olkapää on tuosta ac-nivelen kohdalta kipuillut ja käden liikeradat ovat olleet hieman rajoittuneita.

Sain YTHS:ltä lähetteen fysioterapeutille, jolla kävin 5 kertaa oikeastaan ilman mitään ihmeempiä tuloksia. Hänen mukaansa vika johtuisi kireistä yläselän lihaksista ja jumiutuneista kylkiluuliitoksista. Näitä liitoksia napsauteltiin kolme kappaletta ja välillä olkapää tuntui rennommalta. Tämä oli vain hetkellistä helpostusta, koska treeniä se ei kestä juuri ollenkaan vaan kipeytyy melko helposti. En ole tehnyt mitään vaakapunnerruksia, koska ne tuntuvat olevan myrkkyä olkapäälle. Olen myös vältellyt muita kipeyttäviä liikkeitä, mutta aina se jostain tuntuu ottavan itseensä. Olisiko näistä relaksanttivoiteista mitään apua? Olisiko muita vinkkejä venyttelyn ohella tähän vaivaan.

YTHS:n lääkäristä ei ollut oikein mitään apua, sanoi vaan että lepoa ja voi voi.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen