Murojen omia pelejä/ohjelmia

Viestiketju alueella 'Ohjelmointi' , aloittaja boney, 09.12.2012.

  1. mcduck

    Rekisteröitynyt:
    09.06.2004
    Viestejä:
    1 402
    Oma projekti etenee hitaasti mutta varmasti... Tai tämän vuoden puolella viimeinkin vähän nopeammin, rahoitusta kasassa ainakin early access-version julkaisuun asti ja projektin palkattu kolmas devaaja nyt pystytään tosiaan tekemään peliä ihan täysipäiväisesti.

    http://offgridthegame.com/

    Enemmän aikaa pelin tekemiseen tarkoittaa tietty että pystyy tekemään vähän isompia muutoksiakin. Alkuvuosi meni Lua-tuen ja kenttäeditorin, modien ja muun käyttäjien tekemän sisällön tuen lisäämiseen. Sen jälkeen on sitten askarreltu kännykkä- ja langattomien verkkojen ja niiden kautta kulkevan datan simuloinnin kanssa, uhrattu jokunen viiko projektin päivittämiseen Unity 5:een, rakennettu käyttöliittymä uusiksi, ja nyt viime viikkoina noiden päälle sitten tuli tehtyä käyttöliittymät erilaisten internet of things- laitteiden ja tietokoneiden sun muiden käyttämiseen. (Näin alkuun tuollainen ncurses/BIOS-henkinen yksinkertainen versio, mutta taustalla olevat systeemit tukevat useampaa erilaista käyttölittymää nin lisäilen sitten ehtiessä jonkun vähän modernimman tietokoneen työpöydän kanssa vaihtoehdoksi...).

    [​IMG]

    Tein tosiaan sen aikoja sitten aiemmassa postaukessa suunnittelemani tekoälyn uudelleenkirjoituksenkin, ja nyt alla siis goal oriented action planning-tyylinen tekoäly, joka yhdessä tuon Lua-tuen sun muun kanssa teki uusien ominaisuuksien ja monimutkaisempien käyttäytymisten rakentelusta varsin nopeaa ja kevyttä hommaa. Suosittelen siis ehdottomasti jokaisella pelien tekoälyjä askartelevalle ainakin tutustumista GOAP:iin...

    Tässä tältä aamulta pikkuvideo läppärin asetusvalikosta: Linkki
    (tällä viikolla siis tuli käytettyä pari päivää kaikenlaisten netin kautta ohjattavien laitteiden rakenteluun ihan vain että pääsi testailemaan miten kaikki järjestelmät käytännössä toimivat yhteen ja että Lua-API on jokseenkin looginen noin modaajiakin ajatellen).
     
  2. StiNgeRWeb

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Viestejä:
    3 034
    Tuli tuossa joku aika sitten tehtyä yksi erään duunissa käytettävän laitteen konfiguraatiotiedoston purku/dekoodaus-softa. Laitevalmistajan softalla saa kyllä kivasti tehtyä niitä tiedostoja ja editoituakin niitä JOS on kaikki konfiguraatioon liittyvät fileet olemassa samanlaisessa polussa kuin konffaushetkellä ja JOS joku on muistanut ottaa erään valmistajan konffaohjelman aputiedoston talteen. Tein sitten parin kaljan voimalla softan joka purkaa tehdyn konfiguraatiotiedoston lähdetiedostoiksi ja luo jopa konfiguraatio-ohjelman haluaman spesiaalitiedoston jonka avulla sitä pääsee editoimaan. Ennen tuon kyllä pystyi tekemään käsipelillä mutta pahimmillaan siihen tuhrautui aikaa tuntikaupalla. Nyt mun oma python-koodi pureskelee muutaman sekunnin valmista konffaa ja pulpsauttaa kaikki konfiguraation uudelleentekemiseen tarvittavat tiedostot erilleen konffasta.

    Sattumalta kyseiselle työkalulle tuli heti tarvetta kun sai sen toimimaan luotettavasti. Meidän myyjä oli kätevästi myynyt vanhan käsityöversion mukaan operaation asiakkaalle eli pelkkään konfiguraation muokkaukseen oli laskettu 2h. No, kävin sitten keikalla ja tuon 2h työn teki oma koodi parissa sekunnissa. No, kerrankin satiin keikalle katetta...

    Nyt on työn alla samaisen laitteen paikallisen vikalokin virittäminen etävalvottavaksi (laitteesta saa vikalokin valmistajan työkaluilla vain jos olet suorassa LAN-yhteydessä laitteeseen). Tuo valmistajan työkalu liikennöi TCP:n päällä tietyillä vakioviesteillä jotka olen lähestulkoon jo dekoodannut. Hommahan olisi helppo jos nuo valmistajan softat toimisivat oikeasti serverimoodissa mutta siihen että saa lokia luettua pitää kirjautua windowsiin, serverisoftan saa automaattisesti käynnistettyä (mutta ei oikeassa serverimoodissa vaan user-moodin sovelluksena) mutta lokin lukuohjelman kirjautumista ei voi skriptata automaattiseksi eikä sen ulostetta vai reitittää muualle verkossa joten eräältä asiakkaalta tuli pyyntö että jos tuon saisi edes jotenkin "kaikissa" laitteissa käsiteltävään muotoon.

    Oma python-tekele osaa jo lukea statusta laitteelta ja lähettää HeartBeat-viestejä laitteelle että yhteys pysyy pystyssä mutta kaikki serverin data tulee vielä vaan heksamuodossa ruudulle. Valmistajan "open interface" -dokumentaatio on todella ala-arvoista p*skaa mutta silti olen saanut dekoodattua homman idean, enää pitäisi koodata joku "virheilmoitus - käyttäjä" -käyttöohje
     
  3. Backwoods7

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2012
    Viestejä:
    41
    Tuli viime viikolla vapaa-ajalla tehtyä jatko-osa omalle vanhalle Android-pelille. Super Sauna Simulator on nyt saatavilla Google Playssä :)

    [​IMG]
     
  4. Erityisopettaja

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2016
    Viestejä:
    473
    Walk Or Die - Simple Escape Simulator

    Tervetuloa labyrinttiin, eikä mihin tahansa labyrinttiin vaan kauhulabyrinttiin josta tavoitteesi on kävellä - nimenomaan kävellä - ulos hengissä! Ja onko se ihan helppoa, sitä ei tiedä? Tervetuloa karmivien äänien & hahmojen maailmaan... Ole valmis, kävele tai kuole.

    Eli, 2 viikon päästä on julkaisu tällaisellä "Unityräpellykselle" nimeltään Walk Or Die, peli on yksinkertaisuudessaan kävelysimulaattori pienellä (tai vähän isommalla) pelkoefektillä, ja mahd. pelitestaajia tarvitsisi - täältä tsekkaamaan edistymistä, kommentit sun muut tervetulleita :)

    https://twitter.com/MuutamaPeliGame
     
  5. mparkkon

    Rekisteröitynyt:
    21.05.2015
    Viestejä:
    2
    Jälleen on yksi vuosi + toinen ja vierähtänyt Seikka RPG:n parissa. Seikka on monenpelaajan retro roolipeli keskiaikaisesessa örkkiympäristössä. Vuosien aikana on tullut parempi käyttöliittymä, siirtyminen Windows Phonesta Androidiin ja kosolti graafisia uudistuksia.

    Tältä näyttää:


    [​IMG]

    [​IMG]

    Android puhelimille kaipaamme beta -testaajia
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.leaderstar.SeikkaWog

    Saatavilla myös Windows Phonelle: https://www.microsoft.com/store/apps/9nblgggzfn2h

    Itse puhelimen clientti tehty VS 2015, Xamarinilla ja Monogamella mikä on mahdollistanut siirtymisen Windows Phonesta Androidiin liki 95% koodin uusiokäytöllä.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2017
  6. taryon

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2016
    Viestejä:
    2
    Uusi moottori joka perustuu reaaliaikaiseen säteenjäljitykseen.

    Kyseessä on hybridi renderointi teknologia jossa käytetään sekä cpu että gpu puolta kuvan muodostamiseen.

    Ensimmäinen esittelyvideo:


    Moottorin nimi on Infinity 3D. Lisätietoa projektista löytyy ainakin ohjelmointiputkasta ja moottorin kotisivuilta.
     
  7. Remedy

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    26
    Tavoitteena olisi julkaista pieni Kalevala-aiheinen RPG joskus ensi vuoden lopulla Suomen 100-vuotis synttäreiden kunniaksi! :)

    [​IMG]
     
  8. Juginabi

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    9 081
    Näyttää että kaikki objektit leijuisivat ilmassa. Johtuuko siitä että varjoja ei lasketa?
     
  9. taryon

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2016
    Viestejä:
    2
    Kyllä, se johtuu siitä. Valitettavasti tuki varjoille ei ehtinyt vielä ensimmäiseen esittelyvideoon.
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2016
  10. Maxitors

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2012
    Viestejä:
    101
    Olen nyt n. puoli vuotta tehnyt frisbeegolf sovellusta työn ohessa. Sovellus on tehty Android puhelimille. Spoileris on muutama kuva, ohjelma on kuitenkin vielä kesken.

    Ohjelman nimi on MyBag ja toimintoja on pelikierroksen kirjaus ja heiton mittaus. Samalla tuloksia pystyy seuraamaan ja tilastojen avulla analysoimaan.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    EDIT. Kuvat nyt Imgur.
     
    Viimeksi muokattu: 04.12.2016
  11. Paapaa

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Viestejä:
    10 512
  12. Maxitors

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2012
    Viestejä:
    101
    Kyllä mulla näkyy :O Kokeilen pistää ne pois google drivesta.
     
  13. Paapaa

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Viestejä:
    10 512
    Sulla on varmaan oikeudet tuohon contentiin :) Mutta muilla tuskin on.
     
  14. Maxitors

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2012
    Viestejä:
    101
    En ymmärtänyt ettei kukaan muu voi nähdä kuvaa vaikka tein niille jaettavan linkin google drivesta :D. Mutta nyt toimii, kiitokset huomautuksesta!
     
  15. Paapaa

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Viestejä:
    10 512
    Jees, nyt näkyy!
     
  16. Gr33n4reason

    Rekisteröitynyt:
    23.08.2014
    Viestejä:
    83
    Mielenkiintoinen aihe. :rolleyes: Eipä ole varmaan ennen tehty Kalevalasta minkäänlaista peliä. Ainakaan 3D:nä.
     
  17. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    20
    Onhan se kiva, kun yritykset ottavat yhteyttä ja pyytävät tekemään
    pelejä, mutta mihin hemmetin väliin oman "The Colonizers" pelini kohta tungen :-)

    Tässä 1 työpäivän __raakile__ uudelle asiakkaalle.
    Niin paljon, niin paljon vielä tunteja tehtävänä, mutta
    vajaassa kuukaudessa tulee valmista.

    SnowGolf, eli lumigolffia. Radat tulevat olemaan aidosta
    ympäristöstä tehtyjä. Saan kohta topografiakartat alueesta.


    Tämän pitäisi pelata IE:ssä, Firefoxissa ja jopa Safarilla:

    http://www.thecolonizers.com/Web/snowgolf/testbuilds/www/www.html

    Tämän pitäisi pelata Firefoxissa, Chromessa ja Safarilla:

    http://www.thecolonizers.com/Web/snowgolf/testbuilds/WebGl/index.html

    Noiden lataaminen kestää jonkin aikaa. Joten älä hätäile!
     
  18. rayharry

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Viestejä:
    1
    [​IMG]

    Ollaan tässä päälle pari vuotta nyt työstetty Kalaban-toimintaseikkailua, ja julkaistiin juuri siitä eka pelattava demo. Jos kiinnostaa, niin paketin voipi ladata joko IndieDB:stä tai GameJoltista.

    Päähahmon animaatiot ovat vielä kesken, ja peliä tullaan vielä päivittelemään loppulliseen versioon.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2016
  19. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    20
    Jees ja homma etenee. Tosin kyseisen putiikin pomo tulee klo 16 reikäreikä
    kylään, joten koodaaminen jää saunomisen, kotailun ja biliksen johdosta
    tältä päivää :-)

    Main menuun vielä hahmoeditoria, pistetaulukkoa ja itse peliin lisää
    mettän elukoita peliä häirittemään ja sitten alkaa UI:n viilailu.

    Juu, on mainoksia. Asiakas myy itse mainospaikkoja peliin ja lisäilee
    ne serverille sitä varten tehdyllä softanpätkällä. Voipi valita, jotta
    mille reiteille mitäkin mainoksia tai koko reitti vain yhdelle puljulle.
    Raha ratkaisee :-) Vaihtuvat 10 sekunnin sykleissä...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aah... Nonih, ensimmäinen "bugi" ilmennyt. Varsinkin Linux testaajilla tuppaa
    jäämään mainmenu junnaamaan "Loading data" kohtaan.

    Johtuu siitä, että pelille ei ole annettu oikeuksia käyttää interwebbiä.
    Johtuneeko sitten linuxista, vaiko linuxin selaimista. Tiedä häntä... Ei
    kiinnosta tuolta osin niin paljoa että jaksaisin kikkailla.

    Windows puolella moista ongelmaa ei ainakaan vielä ole ilmennyt.

    No käsikapuloille tuo peli tuleekin + stand aloneksi kompuuttereille, jolloin
    ongelmaa ei pitäisi tuolloin ilmetä, kunhan muistaa vain hyväksyä intterwebsin...
     
    Viimeksi muokattu: 17.12.2016
  20. juhazu

    Rekisteröitynyt:
    27.02.2008
    Viestejä:
    131
    Tässä aika yksinkertainen tuotos, mutta itselleni tarpeellinen. aikanaan en löytänyt sovellusta missä olisi useampi sekuntikello.
    Harrastuspohjalta on tullut harjoiteltua Android ohjelmien tekemistä, tässä ensimmäinen julkaisukelpoinen tuotos.
    Laitoin tämän markettiin jo aiemmin, mutta nyt vasta löysin aikaa korjata kasan bugeja.
    Arvostan jos joku löytää vielä bugeja tai kehitysehdotuksia..

    https://play.google.com/store/apps/details?id=jsaari.stopwatch_x10&hl=fi
    [​IMG]

    Edit: kuvalinkki korjattu, kiitos vinkistä @Paapaa
     
    Viimeksi muokattu: 27.12.2016
  21. Paapaa

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Viestejä:
    10 512
  22. Tomppity

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2008
    Viestejä:
    98
    Päätin pitkästä aikaa alkaa taas harjoittelemaan koodin vääntämistä. Kaveri pyysi pientä apuohjelmaa sähkärin arkeen joka oli helposti toteuttavissa.
    Ohjelma on hyvin simppeli kaapelin katkaisukohta laskuri. Ohjelmaan syötetään kaapelin juokseva numero, haluttu pituus ja määrä ja sen pohjalta näytetään katkaisu kohdat.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=kaapeliPro.kaapeliPro

    Kivaa pientä muistin virkistystä, pitää keksiä seuraava projekti iltojen ratoksi :)
     
  23. FreeJack

    Rekisteröitynyt:
    03.10.2002
    Viestejä:
    110
    Eräässä vuoden -98 mikrobitissä oli osio, jossa oli lukijoiden omia pelejä. Eräs peli nimeltä "Block Alert" kiinnosti kovasti, ja tässä älypuhelinten esiinmarssin aikana tulin miettineeksi, että olisko minusta koodaamaan ja suunnittelemaan kyseistä peliä älypuhelimeen.

    Aikani (lue vuosia) mietittyäni päätin alkaa tuumasta toimeen ja ostin humble bundlesta game maker-ohjelman jossa oli mm. android export lisäosa.
    Intoani ei hirveästi, syystä tai toisesta, vähentänyt seikka, että en ymmärtänyt ohelmoinnista juurikaan mitään. Syy saattaa olla se, että kyseinen ohjelma lupaili, että ohjelmointia ei tarvita.

    Tein siis reinkarnaation mikrobitissä julkaistusta pelistä ja voin kertoa että se vaati äärettömän paljon verta, hikeä ja kyyneliä, mutta ompahan tehty. Täytyy se kyllä sanoa, että Game makerin lupaus, ettei ohjelmointia vaadita on täyttä sontaa ja tuotokseni olen tehnyt lähes 100% ohjelmoimalla. No jotain on jäänyt mieleen, kun arduinoita sun muita on pyöritellyt, mutta suurimmaksi osaksi ohjelmointitaidot ovat peräisin ajalta, jolloin käytettiin käskyjä GOTO ja rivinumerointia.

    Peli löytyy play storesta: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HREPONEN.ComB&hl=fi
    Kaikki grafiikat on tehty itse, koska en uskaltanut käyttää valmiita. Suurehko päivitys on tulossa viikon, parin sisään.

    Ai niin se alkuperäinen peli, Block Alert, on myös allekirjoittaneen käsialaa, jos ihmettelitte miksi olin siitä erityisen kiinnostunut. Jos jollain on lehti, jossa kyseinen peli on esitelty, niin voin ostaa sopivaan hintaan.
     
  24. Juginabi

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    9 081
    Nätti
     
    Viimeksi muokattu: 21.03.2017 klo 18:18
  25. KaridaSerious

    Rekisteröitynyt:
    29.06.2006
    Viestejä:
    195

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti