MotoGP 2014

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Cojin De Raton, 20.11.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Cojin De Raton

    Rekisteröitynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    4 404
  2. Beaver6

    Rekisteröitynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    176
    Olin aika yllättynyt kun Canepan nimi tuli GP puolella esille, odottelin miehen ajavan SBK:ssa Panigalea.

    Toivottavasti Petrucci saa hyvän pyörän alleen, väläytellyt muutaman kerran hyvää vauhtia muiden haukkumalla Suter-BMW:llä.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Yamaha MotoGP Team on ilmeisesti saamassa viimein pääsponsorin; Movistar B-) Tuo on teleliikennealan espanjalainen jättifirma, joka on ollut mukana moto-sponsoroinnissa ennenkin. Lähti pois kuvioista kun siihen asti tukemansa Pedrobot nousi hondan tehdastalliin ja Petronas vaati päästä tilalle.

    Lisäraha ei varmasti ollenkaan pahitteexi hondan loputonta budjettia vastaan taistellessa.
     
  5. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    MotoGP testit lähestyy.. Testipäivät ovat seuraavat:

    4 - 6 Helmikuuta, Sepang.
    26 - 28 Helmikuuta, Sepang.
    3 - 5 Maaliskuuta, Phillip Island.
    7 - 9 Maaliskuuta, Losail.

    Kisakalenteri:

    Mar 23 – Qatar* – Doha/Losail
    Apr 13 – Americas – Austin
    Apr 27 – Argentina – Termas de Rio Hondo
    May 4 – Spain – Jerez de la Frontera
    May 18 – France – Le Mans
    Jun 1 – Italy – Mugello
    Jun 15 – Catalunya – Barcelona-Catalunya
    Jun 28 – Netherlands** – TT Assen
    Jul 13 – Germany – Sachsenring
    Aug 10 – Indianapolis GP – Indianapolis
    Aug 17 – Czech Republic – Brn
    Aug 31 – Great Britain – Silverstone
    Sep 14 – San Marino & Riviera di Rimini – Marco Simoncelli Misano
    Sep 21 – Aragon – MotorLand
    Sep 28 – Brazil (STH) – Brasilia
    Oct 12 – Japan – Motegi
    Oct 19 – Australia – Phillip Island
    Oct 26 – Malaysia – Sepang
    Nov 9 – Valencia – Ricardo Tormo-Valencia

    *iltakisa
     
    Viimeksi muokattu: 22.02.2014
  6. Elokuun 12

    Rekisteröitynyt:
    12.08.2010
    Viestejä:
    230
    Brough Superior Moto2 GP
    [YOUTUBE]LJB2P8IFutI&feature=c4-overview-vl&list=PLcAFCEDZU39xYLamb1NBGW_14DrieamN2[/YOUTUBE]
    Mielenkiintonen pyörä. Pitäisi osallistua joihinkin kisoihin villilläkortilla.
     
  7. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    No ompa. Toivottavasti saavat viivalle juu.
     
  8. Henrizio

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    483
    Kaikkea hyvää heille, mutta en usko tuon toimivan. Tai ei ainakaan isot pyörätehtaat ole saaneet noita toimimaan.

    Ducatilla oli Stonerin viimeisinä vuosina hiilikuiturunko. Rossi ei saanut sitä koskaan toimimaan, joten hänen aikana kaikki hiilikuitu riisuttiin. Moottoripyörä tarvitsee tietyn määrän oikeanlaista joustoa. Hiilikuidulla sitä ei saavuteta. Stonerin aikana "käsityönä" valmistetut renkaat ja Stonerin lahjakkuus mahdollistivat edes ailahtelevan kilpailukyvyn.
     
  9. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Ekat testit Malesiassa oli ja meni, tässä 2 minuutin rajan alittajat:

    1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m59.533s (Lap 10/40)
    2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m59.727s +0.194s (11/55)
    3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m59.866s +0.333s (2/65)
    4. Aleix Espargaro ESP NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 1m59.998s +0.465s (7/43)

    Suurin yllätys varmasti Aleixin nopeus Open Class -luokan Yamahallaan. Rossikin saattanut löytää lisää vauhtia.
     
  10. Corona777

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2010
    Viestejä:
    482
    Ihan jees kisasimu. :kippis:

    Marc Marquez - Race Simulation times (19 laps):
    1. 2:00.346
    2. 2:00.244
    3. 2:00.009
    4. 1:59.991
    5. 2:00.192
    6. 2:00.852
    7. 2:00.400
    8. 2:00.398
    9. 2:00.399
    10. 2:00.259
    11. 2:00.537
    12. 2:00.532
    13. 2:00.509
    14. 2:00.699
    15. 2:00.928
    16. 2:01.064
    17. 2:00.821
    18. 2:00.852
    19. 2:01.059

    Official Sepang MotoGP records:
    Best lap:
    Marc Marquez ESP Honda 2m 0.011s (2013)
    Fastest race lap:
    Marc Marquez ESP Honda 2m 1.415s (2013)
     
  11. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Kyl on Markeesilla vauhti jo kohallaan joo, mut kyllä se Horhe siitä vielä peesin kerkee, niin luotan B-) Se uus rengas minkä Bridgestone toi ja mitä kaudella tullaan käyttämään on tällä kertaa ollut huomattavasti enemmän Hondan mieleen kuin mitä Yamahan.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2014
  12. jappe123

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    467
    tässä hyvää tarinaa hondan kehittyneestä "luistokytkimestä". Halpaa on nelitahtisiin siirtyminen, mutta jospa tuo 60tonnin kikkare tulee muutaman vuoden päästä normi harrastajillekkin saataville :)

    http://www.asphaltandrubber.com/motogp/sepang-seamless-gearbox-braking-analysis/

    edit:prkleen uc selain...
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2014
  13. Corona777

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2010
    Viestejä:
    482
    Eikö se enemmänkin liity hyvään moottorinohjaukseen ja siihen tarvittava data saadaan tuosta 60kilon kikkareesta. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista nähdä, että millainen rakenne noissa kytkimissä verrattuna esim. STM luistokytkimeen.

    Myös Hondan vaihdeaskilla on suuri vaikutus mopon käytökseen jarruissa.
     
  14. jappe123

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    467
    Sehän tässä nelariin siirtymisessä on kivaa, että iso osa kehityksestä tulee ennemmin tai myöhemmin myös harrastajille käyttöön.

    Noita paukkuvia luistonestojahan on jo aika paljon jälkiasennuksenakin. Jospa jarrupuolellekkin saataisiin kohta järkihintainen apu luistokytkimen lisäksi. Tuon vääntöanturin se taitaa älyn lisäksi vaatia.
     
  15. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Marquez murtanu pohjeluunsa (toisen) maarata-crossi-missälieharkoissa. Ei oo kuulema kovin paha. Missaa ensviikon Sepangin testit varmasti, ehkä maaliskuun alun Phillip Islandin myös, mutta tokkopa.
     
  16. Beaver6

    Rekisteröitynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    176
    Yamahalla isoja ongelmia uuden renkaan kanssa. Lorenzo on kärsinyt tilanteesta eniten ja oli tänään 0,5s hitaampi kuin Rossi.
    Tech 3 ollut käytössä seamless gearbox

    Ducati saanut selvästi vauhtia jostakin. Onko sitten uudet renkaat vai liukas rata mitä on kaikki valitelleet? Dovi ja Iannone testasivat Open säännöillä ollutta pyörää.
     
  17. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Sepangin testi:
    -Rossi oli nopein yhdessä Pedrosan kanssa, 3. Dovi (Ducati Open) ja Horhe 6. tjsp..
    -Ducati juu ilmoitti siirtyvänsä Open Class eli avoimeen luokkaan; enempi bensaa, pehmeempi takarengas ja mottia saa kehittää kauden aikana.

    Phillip Island, rengastesti (Factory teams):
    -ajettiin vain n. 6 kierroxen vetoja, Bridgestonen pyynnöstä.
    -Horhe nopein, 2. Pedrosa, 3. Dovizioso ja Rossi 4.
    -Movistar Yamaha näki virallisesti päivänvalon. M Ykkösen kyljessä Movistarin iso M tulee näkymään Qatarin GP:stä lähtien. Sopimus on tehty v. 2018 asti.

    -Honda ilmoitti tyytymättömyytensä Ducatin Open Class siirtoon -> joten seuraavaxi Dorna ehdotti uutta Factory 2 -luokkaa perustettavaxi vielä näin pikaisesti ennen kauden alkua. Bridgestone seuraavaxi ilmoitti tuovansa uusia, eri luokkien mukaan värikoodattuja renkaita.. jepjep..

    Qatarin testit (mukana muut paitsi tehdastallit, joihin Ducati factory open myös lasketaan.)
    -2 iltaa on jo ajettu, 1 on vielä tänään ajamatta.
    -Bautista on ajanut tähän mennessä nopeimman kierroxen. Bradl, Smith, ja Espargarot on seuraavina.
    -Colin Edwards on löytänyt jo vähän vauhtia lisää.
    -Hayden ja muut onnettomat kalliilla 1 200 000 euron Open Class Hondalla sompailevat edelleen vähintään sen 2 sekuntia perässä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2014
  18. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Qatarin testissä eilen sitten Yamahat olivat kärjessä, järj. Aleix, Pol ja Bradley. Bautista, Bradl seuraavat. Pol Espargaro särki solisluunsa testin ja kisasimunsa lopuxi. Tänään leikataan ja toipumisaikaa on siis vajaa 2 viikkoa. Hayden jäi enää 1,4 s kärjestä. Edwards tasan sekunnin.

    Aleix Espargaro ajoi murhaavan vauhdikkaan kisasimun.
     
  19. HSuomi

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2009
    Viestejä:
    1 289
    Mites noi eri luokat Moto GP:n sisällä nyt tällä kaudella menee? Mikä on open class? Mikä on pääluokka?
    Jäänyt todella huonolle seurannalle motoGP tapahtumat itellä.
     
  20. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Mielenkiintoista on kyllä kehitys. Pyörissä on niin monta eri tapaa ja tyyliä päästä nopeimpaan lopputulokseen että olisi sääli jos kaikki päätyisivät lopulta samaan lopputulokseen.

    Ja kyllähän nuo nykykatupyörät jo ymmärtävät väännön päälle, tosin se on arvio perustuen moottorinohjaukseen eikä mittaustulos.
     
  21. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Factory, eli tehdas- ja satelliittitallit = 20 litraa bensaa, 5 sinetöityä mottia ja spekki moottorinohjausyxikkö omalla softalla.

    Open Class = 24 litraa bensaa, pehmeempi takakumi, 12 sinetöimätöntä mottia kaudelle ja sitten spekki moottorinohjausyxikkö spekki softalla. Honda toi tähän luokkaan oman RCV1000R pyörän, joka on rakennettu tottakai sellaisexi ettei sillä varmasti pystytä uhkaamaan tehdas-Hondia. 1,2 M€:lla saivat tallit ostaa omaxi. On osoittatunut testeissä erittäin onnistuneexi, Hondan flosofian näkökannalta katsottuna. Eli ollut varsin hidas.
    http://www.crash.net/motogp/news/197899/1/honda-presents-2014-production-racer.html
    Yamaha taas päätti liisata oman moottorinsa (miltei viimesintä spekkiä) haluaville hintaan 0,8 M€ ja ainuuna Jammun kelkkaan lähtenyt Forward talli liisasi myös rungon ja takahaarukan. http://www.crash.net/motogp/news/198082/1/pics-2014-forward-yamaha-ftr-m1.html

    Mahdollinen Factory 2, eli tässä vaiheessa lie vain Ducati = 22,5 litraa bensaa, 9 mottia ja spekki moottorinohjausyxikkö spekki softalla. Paitsi että jostain ihmesyystä tämä Magneti Marelli laittoi viimexi tähän spekkiyxikköön Ducatin oman softan.. ..jota Ducati osaa ja pystyy käyttämään täydellisesti tietenkin, mutta muut Open Class tallit eivät. Tämmöstä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2014
  22. Corona777

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2010
    Viestejä:
    482
    Muuten oikein, mutta saa olla mikä tahansa ECU.
     
  23. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Eipä saa. Viimesin sääntö ainakin on tää:

    Factory Option teams must use the spec Magneti Marelli ECU and datalogger, but can develop their own software and use their own sensor package.
     
  24. Corona777

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2010
    Viestejä:
    482
    Näköjään on noin. Suzuki vaan testasi Mitsun ECU:lla niin taisi siitä jäädä mielikuva, että käyttävät mitä lystäävät.
     
  25. JukkaX

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2011
    Viestejä:
    939
    Ahaa.. Millos se Suzna testas sitte?
    Edit: jaa viime vuoden puolella tainnu olla juu.
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2014
  26. HSuomi

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2009
    Viestejä:
    1 289
    Kuulostaapa paskalta.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti