Mopokuumetta elikkäs puhetta moottoripyöristä.

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja jaytoy, 16.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kurkori

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2010
    Viestejä:
    118
  2. Sähköautoileva motoristi

    Rekisteröitynyt:
    15.04.2016
    Viestejä:
    114
    Hyvin sanottu. Sähkömoottoripyörälle kannattaisi jonkun rakentaa uuttakin genreä.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
    MTX FPR12-04

    MTX FPR12-04

    125 €
    -58 %
    Katso
    tuotetiedot
    JVC CS-HX539

    JVC CS-HX539

    30,08 €
    -30 %
    Katso
    tuotetiedot
    JVC CS-HX649

    JVC CS-HX649

    46 €
    -22 %
    Katso
    tuotetiedot
  4. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Juu sähköpyörän toimintasäde suurilla nopeuksilla on sen verran rajallinen että kovat jatkuvat nopeudet ovat minun mielestä semmoisella vehkeellä marginaalikäyttöä, joten ennemmin se pitäisi rakentaa jonkun matkaenduron tms. kaltaiseksi joka viihtyisi parhaiten vähän hiljaisemmissa nopeuksissa. Kaiken lisäksi vaivaton käyttö ja kiihtyvyys vain korostuvat hiljaisemmissa nopeuksissa, joissa jonkun parinsadan hepan kilokyykyn käsittely ei ihan täsmälleen ole hauskaa.

    Ja mitä esimerkiksi tuohon energican tykkiin tulee niin se on vain väärin. Täydellisen väärin. Pyörä on selvästikin imitoitu kyykkypyöristä joilla on vain yksi tarkoitus: mennä radalla mahdollisimman lujaa. Ja ne tekevät sen kompensoimalla muita puutteita valtavalla teholla ja käytännössä äärettömällä energiamäärällä. Sähköpyörällä vastaavaan tavoitteeseen rakennettu pyörä näyttää hyvin erilaiselta, joten sattuu silmiin katsella noita vehkeitä joissa on tarkoitus hukassa. Suorituskykyinen ja tarkoituksenmukainen kun on aina kaunista.
     
  5. Sähköautoileva motoristi

    Rekisteröitynyt:
    15.04.2016
    Viestejä:
    114
    Näyttäisi MP17 perusteella olevan jo ainakin yksi tai kaksi kokonaan uutta MP-luokkaa vanhojen välistä, tai oikeastaan myös osittain vanhojen ulkopuolelta löytyvän sähkömoottorien ja akkujen mahdollistamina.

    Minunkin mielestä tuossa on ideaa enemmän, kuin yrittää väkisin korvata kilon kyykkä.

    https://sahkoautoilevamotoristi.blogspot.fi/2017/02/mp-17-sahko-tekee-tuloaan-pratkiinkin.html
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2017
  6. Rizz++

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2009
    Viestejä:
    432
    No niinhän se kävi, että mopokuume iski tänäkin keväänä. Kiinnostus heräsi kaikeksi ihmeekseni v2- koneelliseen Hondan vtr 1000:n. Onkos kyseisestä pyörästä kokemuksia, suht halpoja ainakin tuntuu käytettynä olevan.
     
  7. Backman

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    714
    Pari viikkoa oli lainassa VTR taannoin ja ei ainakaan lyhyellä kokemuksella ollu murheita. Hiukka ehkä janoinen suhteessa tankin kokoon ja kun oli niitä kaasariajan kapistuksia, niin kerran tais tehdä sen että sammahti risteykseen tullessa. Ilmeisesti juuttuvakurkkuisen kaasarin tyyppillistä kenkkuilua. Olisko ollu vähän hellyyttä ja huolenpitoa vailla.

    Luonteeltaan varsin miellyttävä moottori ja runko sekä alusta toimi ihan ok ainakin niissä vauhdeissa mitä nyt lainapyörällä tuli vastaan. Tykkäsin.
     
  8. Krizu

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2001
    Viestejä:
    160
    VTR:rän ominaisuus jos ei ole säädetty tyhjäkäyntiä korkeammalle.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2017
  9. Jote

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    Viestejä:
    11 737
    Suzukin SV1000 suoraan tarkoitettu kilpailemaan VTR:n kanssa. Ruiskukone ja hieman enemmän tehoa. Nykyistä pyörää hankkiessa tuo oli mielessä lähinnä yhtä sukupolvea VTR:ää uudempana.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2017
  10. Rizz++

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2009
    Viestejä:
    432
    Samassa hintaluokassakin tuntuu löytyvän molempaa vehjettä. Näyttää ainakin jotenkin "uudemmalta," kuin vastaavat vtr:ät. Pitääpä tutkailla enempi.
     
  11. Moebbels

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2011
    Viestejä:
    559
    Tänään löin kaupat lukkoon vuoden 2004 Kawasaki Z750:sta, kevättä odotellessa :)
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2017
  12. Peltsii

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    283
    Kesää ja ensimmäisiä ratapäiviä odotellessa. Nyt olisi haalittuna kasaan taas pikku huolto paketti R1:lle: Suodattimet, motul 300V öljyt, motul rbf 600 jarrunesteet, sbs rs road racing jarrupalat ja metzeler racetec supersport k3 renkaat
     
  13. Capone

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    2 044
    Honda CB750 vaihtu Harley Davidson softail cross bonesiin. Yhtään ei polttele päästä ajamaan! :)
     
  14. Maick

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    337
    Täältä löytyy teitä osaavia ropaajia. Kuinka iso homma on vaihtaa jäykemmät jouset ja öljyt keulaan ja jousi taakse?
    Pyörä Triumph Sprint St 955i, jossa perusmallin jouset.

    Jo viime kesänä tätä operaatiota mietin, mutta nyt jos saisi jotain aikaiseksikin. On se orkkisjousitus vaan 100kg miehelle liian löysä.
     
  15. Rizz++

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2009
    Viestejä:
    432
    Tästä. Sivulta 12. alkaa keulaiskarin huolto räjäytyskuvien kera. Imo. keulaiskarien huolto on prätkässä yks niistä v-mäisimmistä hommista, mutta ajan kanssahan selviää mistä vain.
     
  16. PeltoHa

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    536
    Ite ujostelisin enemmän tuon takajousen vaihtoa kun eteen. Jos on huollettava pumppu muutenki niin takasen käyttäsin pajalla ja uusittas öljyt ja kaasut sinne samalla kun jousen vaihtaa. 60€ makso tällä kylällä WP takaiskarin huolto. Tuskin se jousen vaihto paljo siinä lisää tekee.
     
  17. Jote

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    Viestejä:
    11 737
    Takaiskarihan lähtee irti lähes aina todella nätisti ja työskentelytilaakin on. Takapään kannatuskin onnistuu roikottamallta. Iskaria on vaikea huoltaa itse, mutta toisaalta ei sen huollatus maksa kuin 40-60€. Samalla vaihtuu se jousikin.
    Etupään tukeminen on vaikeampaa ja iskarien irroitus sisältää enemmän työvaiheita. Työn määrä on huomattavasti suurempi ja se toisaalta sitten näkyisi laskussa. Toisaalta kun itse tekee, niin rahaa menee pakollisesti ainoastaan tiivisteisiin ja pölysuojiin(mahdollisesti lukkorengasholkkipalikkaan). Jonkun holkkityökalun joutuu ostamaan tai tekemään tiivisteiden kanssa painimiseen.
    Youtubesta löytyy videoita iskarien huoltamiseen.
     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2017
  18. PeltoHa

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    536
    No enkös mää niin sanonukki. Jousen vaihto takaiskariin ei ole iha joka pojan homma. En oo kyllä 20 vuoteen vihtiny ite laittaa kun työkaluihin menee sen verta kymppejä.

    Joutubesta löytyy kyllä hyvin ohjeita.

    Ite käytin keulan hoidosa ammattilaisella kun jousta vaihettiin niin tuli myös shimmauksen paikkaa. Samalla uudet stefat ja pölysuojat tietenki. Ja kurat sisään myös. Keulan tukeminen on helppoa jos on keskituki. Tuosa Trumpasa tuskin on.
     
  19. Maick

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    337
    Trumpasta löytyy keskituki, se auttaa paljon. Pitää katsella youtubesta ohjevideoita.
    Onko tässä pk-seudulla tai lähialueella jotain pajoja, jotka nuo osaisi hoitaa eikä vie miestä vararikkoon?
    Jos vaikka itse irroittaisin iskarit keulasta ja perästä ja veisin ne huollettavaksi?
    Itselläni ei erikoistyökaluja löydy, mutta muuten pysyy peruskalut kädessä.

    Osatkin pitää jostain ulkomailta löytää. Maksavat Suomessa varmaankin puolet pyörän arvosta.
    Pitää vielä miettiä, mitä tuon kanssa teen.
     
  20. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Eikös tuossa trumpassa ole perinteinen keula? Jouset varmaan tulee ulos yläpään korkit avaamalla aika äärimmäisen helposti. Voisi melkein väittää että jousen ja öljyn vaihto onnistuu iskareita irroittamatta ja pyörää enempää purkamatta.
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2017
  21. Maick

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    337
    Kyllä ihan se perinteinen keula tuossa on, mutta miten ne öljyt saa pois jos ei noita putkiloita ota irti?

    Onko täällä kokemuksia Wilbersin, Hyperpron tai Wirthin jousista?
    Noita löytyy netin kautta euroopasta. Jokainen noista on progressiivinen jousi, kuten alkuperäinenkin. Lineaarisia en löydä mistään, ja sellaisia olisi ollut kiva kokeilla.
     
  22. PeltoHa

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    536
    Joo taitaa olla aika simppeli keula. Josain Shovan iskareisa on oikein proppu öljyn vaihtoa varten.

    Mulla tuli taannoin Varateroon Hyperpron jouset keulaan. Parani toki sillä kun oli alkuun Hondamaisen lötkö. Takaiskari vaihtu samalla Bituboon ja muutos oli kokonaisuudessaan melkoinen.

    Ei kyllä tietoa etelän pajoista.
     
  23. onkimato

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Viestejä:
    815
    En muista onko trumpassa, mutta lähes aina on pumpun päissä proppu. Tunkkia pyörän alle ja proput keulan pohjasta auki. Joskus vaatii mutterimopoa jos se stopparitappi pyörii propun mukana.
     
  24. Maick

    Rekisteröitynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    337
    Laitoin Sonic Springsiltä tulemaan uudet jouset keulaan. Hintaa kertyi posteineen jenkeistä n.120€. Siihen sitten vielä mahdolliset tullit ja alvit niin noin 150€ tulee nämä maksamaan.

    Paljon asiaan trumpan foorumeilta selvittelin ja ilmeisen paljon on juttua, että kannattaa laittaa lineaariset jouset ja hiukan jäykemmät ölpät. Kohtalaisen selvältä näytti purkaminen ja sen aion opetella tekemään itse.

    Vielä pitää selvittää, missä tuon takaiskarin voi huollattaa. Siitäkin pitäisi tulla ihan kelpo peli osaavassa huollossa.
     
  25. VeKaas

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    211
    Heips.

    Tälle keväälle pyörää hankkimassa mallia 600cc kyykky. Ajatuksena ollut joko cbr600rr tai gsxr600. Onko näissä jotakin mitä pitää käytettynä hankkiessa tarkastaa tai ottaa huomioon?

    Tai onko noissa pikkukyykyissä nii paljon eroa eri merkkien väkillä?
     
  26. Krizu

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2001
    Viestejä:
    160
    En muista että Hondassa olisi ollut mitään takaisinkutsuja, gixxerissä oli muistaakseni 04-13 vuosimalleissa jarrupääsylinterin vaihto ja jännitteensäädin.

    Muuten ihan normaalisti kun kattoo et huoltohistoria kunnossa ja päällisinpuolin hyvässä kunnossa.

    RR on korkea ja painopiste korkealla ja gixxeri matala ja leveä, mut kumpikin kivoja pyöriä, koeajossa selviää kumpi sopii paremmin.

    Eipä noilla 600cc pyörillä kovasti ole eroa teknisesti, enemmän ulkonäkö kysymys.
     
Tagit:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti