Moottorinkunnostus aineet

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja samunoz, 15.02.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    Mikä selittää järkyttävän hintaeron vaihteistolle tarkoitetun RVS:n ja moottorille tarkoitetun RVS:n välillä? Toisessa vaan tulee se joku moottoriöljy mukana mihin se sotketaan. Vaihteistoversiossa taas ruisku jolla se laitetaan laatikkoon.

    Miksei ei olisi järkeä ostaa tuota vaihteistolle tarkoitettua ja laittaa se öljynvaihdon yhteydessä uuden öljyn sekaan?
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2018
  2. Pepo

    Rekisteröitynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    729
    Mitenkä niin? Motonetissa moottorille RVS G4 4 litraan 39.9€
    ja vaihteistoon T3 samalla hinnalla mutta vain 3 litraan.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    RVS T3:n mukana tuleva tuubi RVS:ää on ihan sama kuin RVS G6:n mukana tuleva. -> Voi siis päätellä että vaihteistoon tulee suhteessa enemmän ainetta öljynmäärään. RVS T3 on siis käytännössä sama kuin G6, mutta ilman sitä moottoriöljyä siinä mukana. Hintaero 20e. Kyllä mä ainakin jo näiden kuvien perusteella uskaltasin moottoriin laittaa T3:sta, oman moottoriöljyn sekaan ravistettuna. "kunnostuskäsittelyssä" noita satseja tarvitaan se kaks kpl, joten oishan se 40e halvempi setti..

    [​IMG]
    T3, 39,90€
    [​IMG]
    G6, 59,90€
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2018
  5. Pepo

    Rekisteröitynyt:
    17.12.2012
    Viestejä:
    729
    ^
    Kaikki ne tuubit näyttää olevan 10ml, tämäkin G2 1-2 litralle on ihan samannäköinen. Se tuubinkin sisältö on varmaan laimennettu.


    [​IMG]
     
  6. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 827
    Tuolla edellisellä sivulla oli pohdittu asiaa:

     
  7. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Hauskoja oletuksia tuossa viestissä jota lainasit. Pesevää öljysettiä, lentopetrolia... :D

    Se on ihan normaalia moottoriöljyä. Ainakin "G" paketeissa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.01.2018
  8. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 770
    Ja kerosiini/silikooni liuos on liki jokaisen moottoriöljyn vaahdonestolisäaine. Suurempina määrinä sitten moottorin puhdistusaineissa kuten Forte.
     
  9. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
  10. HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    1 022

    Tuohan varmasti on jotain moottorille melko harmitonta tavaraa joka saattaa kuullostaa RVS:n kaltaiselta, mutta toimii ainoastaa myyjän lompakon pullistajana. Hyvät myyntipuheet ja aina löytyy ostajia näille käärmeöljyille, vaikka olisi useallakin taholla mitattu olevan ihan hyödytöntä tavaraa. Monesti niitä ostajia löytyy ihan vaan hyviltä kuullostavilta väitteiltä vailla faktan poikastakaan. Esim MPG-tabsit, kosminen tappi polttoainetankkiin, magneetit polttoainelinjaan ja mikäs tämä kotomainen kusetus taannoin olikaan? Joku teho/turo tai mikä se nyt olikaan? Lisäaine polttoöljyn sekaan ja 50% lisää energiaa ILMAISEKSI öljylämmittäjälle. Noistakin kaavioista myyntisivulla ei kauheasti kertoiltu lämmitystarveluvuista ja ylläpidetyistä lämmitettyjen tilojen lämpötiloista...... ;) Eli viime vuonna meni näin paljon öljyä ja tänä vuonna vain puolet edellisestä! Kyllä se aine toimii!!!!

    Piitahnaa kovalevyn väliin ja tehot kasvaa. Sampsa kertoi telkkarissa!
     
  11. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 827
  12. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
  13. HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    1 022
    Onkos siinä nyt ihmeteltävää jos RVS käsitellyn moottorin sisäinen kitka on pienempi ilman moottoriöljyä?
    Öljyttömiä polttomoottoreita on kehitelty ja testailtu. Öljyttömiä mäntäpaineilmakompressoreita on maailmassa miljoonia käytössä. Ei se öljy ole mikään ehdoton edellytys siihen että voitelu toimii. Päinvastoin se voitelu voi olla kuivavoiteluna paljon kitkattomampaa kuin öljyllä sotkettuna.
     
  14. pog

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    851
    Ei saatana. 6000 km mukamas ilman öljyjä. Ei se että mittatikku ei kastu, ole osoitus öljyjen olemattomuudesta.

    Ajaisi ilman öljytulppaa ja öljynsuodatinta niin leviäis muutaman kilometrin aikana.
     
  15. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    Näetkö tässä paljonkin öljyä:
    Tai:

     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2018
  16. pog

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    851
    Näen. Se että hupiukot ottavat öljypohjan ja suodattimen hetkeksi irti ja antavat auton käydä tyhjäkäynnillä ei ole temppu eikä mikään. Voin koska tahansa tehdä saman omalla autollani ilman "nasan salaisia metallikemian ostos-tv hömppä" aineita.

    Miksi ihmeessä öljynsuodattimen liitännästä valuu öljyä ja venttiikotelon sisältö on noin öljyinen jos sillä ilman öljyjä ajetaan?

    Jo nuo videot todistavat sen että koneessa on sisällä öljyä kun ajetaan. Jos ajavat siten että öljynsuodatin tai pohjaproppu on poissa paikoiltaan niin auto ei kestä kuin muutamia kymmeniä kilometrejä. Senhän nyt täysjärkiselle, edes jotain moottoreista ymmärtävälle, sanoo maalaisjärkikin.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2018
  17. Ferriswheel

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2012
    Viestejä:
    478
    Hah joko aprilli on täällä. Aika öljyinen kone vaikka mukamas ajettu tuhansia kilometrejä ilman öljyä :think: Koneen käydessä puskee joka raosta pientä öljynoroa. Tai no, nehän puhuu että koneella on ajettu ilman öljyjä. Se ei poissulje muiden voiteluaineiden käyttöä.

    Kuinka pitkään ne antaa koneen käydä noissa esittelyissään? Muutaman minuutin öljyttä käynnit nyt ei paljoa vakuuta. Youtubesta kun katsoo pätkiä, joissa kone ajetaan loppuun niin kyllä niitä tovin saa käyttää.

    Mese c180:llä ajettiin rataa ympäri ilman öljyä 17min.
    Dodge 4,7 v8 tyhjäkäynnillä ilman öljyä ja jäähdytinnestettä 17min.
    Pontiac 3,4 v6 tyhjäkäynnillä ilman öljyä 25min.
    GMC 2,4 tyhjäkäynnillä ilman jäähdytinnestettä 54min.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2018
  18. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Hyvinpä on vanhat öljyt pysynyt venttiilin nostimissa 6000tkm... Vai onko laittaneet kovat nostimet :D
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2018
  19. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    Täytyy nyt kyllä huomauttaa että nuo videot on otettu sillon kun öljyt laskettiin pois, eikä 6tkm ajon jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2018
  20. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Joo on asennettu mekaaniset, ja ihan tehtaalla.
     
  21. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Ei saat. :D No, ois pitänyt edes googlettaa ennen kirjoitusta kun ei noista ranskan ihmeistä ole kokemusta yhtä Xsaran virhettä lukuunottamatta.


    Jaa, pienissä kaljoissa eilen aattelin että ajettu jo se 6000tkm noissa videoissa.
    No eihän se sitten mikään ihme ole että öljyä roiskuu ja valuu ympäri konetta, jos hiljattain laskettu öljyt pois. Kyllä sitä öljyä aika paljon jää moottorin sisään/kanaviin, yms. ja ei lähde hetkeen pois, vaikka olisi laskettu tyhjäksi/ilman ö-pohjaa.
    Jotenkin eilen oletti, että ö-pohjan ja venttiilikopan ottavat pois aina noissa esittelytilauksissaan ja todentavat että tosiaan pyörii ilman öljyä ja kopat takaisin ja ajo ilman öljyä jatkuu (tuohan ei takaisi sitä että ajetaan ilman öljyä, kun eilen just mietti että onpa "tuoreen" näköistä tuo roiskuva öljy ollakseen koneessa jota käytetään kuivana. Mutta tuo selventi, jos videot siltä ajalta kun öljyt laskettu pois. En siltikään usko tarinaan, ehkä 600km olisi lähempänä totuutta, jos yrittää mahdollisimman varovasti, tms. ajella)
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2018
  22. - Igor -

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Viestejä:
    2 309
    Yksi öljyn tehtävistä koneessa on jäähdytys. Jos ajetaan rauhallisesti, ja vieläpä kylmällä kelillä (kokeilu taisi alkaa syksyllä?), niin en pidä ollenkaan mahdottomana. Vielä termari irti, niin pysyy lämmöt mukavan alhaisina. Pitäisi tehdä toinen testi samanlaisella kärryllä ilman rvs:ää. Mutta olosuhteita ja lähtötilannetta (koneen kunto) on tietysti vaikea saada samanlaiseksi...
     
    Viimeksi muokattu: 12.03.2018
  23. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 827
  24. Pruikki

    Rekisteröitynyt:
    25.03.2018
    Viestejä:
    18
    Mutta....

    Ajattelin tämmöistä, Kun Sylinteri on hieman karhea syystä että öljy tarraa kiinni ja pysyy siinä esim yön yli.

    ja jotta pistoonin renkaat screippaa ylimääräsen öljyn pistoni renkaan sisään jolloin öljy myös voitelee sitä Piston bearing juttua mikä lie suomen kielellä.

    -Jos sileä pintama, ei öljy tarraa hyvin ja ei öljy kantaudu yhtä hyvin siihen

    hitto ku ei voi kuvaa lisätä tähä.

    RVS ei siis hyvä siinä että he eivät puhu asioista kaikista tarkaan. Tätä tyyliä " Juo vihreetä teetä, se on hyvää ku anti oksidantteja" joo mut ku mitä kun....

    tässä kuva linkki missä näkyy että öljy ei yhtä hyvin kulje tonne sisään ku jos tasaista pintaa ei oo crosshatching.

    https://www.google.com/search?q=pis...UICigB&biw=1920&bih=1012#imgrc=nLEsBuT0E_9GvM:

    Tässä mun ajatukset, muuten hyvä mutku ei kaikkialle tarvita RVS ainetta pintaa
     
  25. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 827
    Taitaapi se öljy aika huonosti yön yli pysyä, saati pidempään.

    Mutta se RVS:än muodostama pinta pysyy pitkään.
     
  26. teme

    Rekisteröitynyt:
    26.09.1999
    Viestejä:
    1 608
    Vetäsin kokeeksi tollaset RVS-käärmeöljyt 165tkm ajettuun 1.9TDI PD-moottoriin. Ensimmäinen D4-satsi vanhoihin 13tkm ajettuihin öljyihin, 350km ajoa ja sitten öljynvaihto+toinen D4-satsi koneeseen. Ekan käsittelyn jälkeen en huomannut mitään vaikutusta. Tokan käsittelyn jälkeen huomasin että polttoaineenkulutus rupesi tippumaan. Nyt n.700 km toisen käsittelyn jälkeen kulutus on tippunut noin 0.5l/100km maantieajossa. Saa nähdä tippuuko vielä tuosta, kun RVS-ohjeessa tais olla että käsittely on kokonaisuudessaan tehty 1500-2000km jälkeen. Muuten en ole mitään eroa huomannut missään, enkä sinänsä odottanutkaan mitään kun ehjään koneeseen nuo aineet laitoin. En siis yrittänyt vaimentaa mitään sivuääniä tms.

    Eipä tuolla 0.5l laskulla ole sinänsä mitään vaikutusta, mutta jos tuo käsittely kestää koneessa yhtään pidempään niin alle vuodessa tuo maksaa itsensä takaisin...
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2018

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti