Moottorinkunnostus aineet

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja samunoz, 15.02.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    En nyt muista nimeä, mutta jotain ryssäläistä RVS:n tapaista litkua oli Suomessa jollain muulla taholla myynnissä. Vaikutukset kyseisellä tuotteella ei vain ilmeisesti ollut kovin pitkäikäiset. Taisi joutua ainetta lisäilemään parinkympin välein?

    Tuo XADO peräisin Ukrainasta, joten voipi olla sama tuote kyseessä. RVS ilmeisesti kuitenkin Suomalainen innovaatio.
     
  2. M3TAL_L0RD

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2007
    Viestejä:
    2 679
    Varmaan Resurs.
     
  3. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Tuo se taisi olla.
     
  4. nacke

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    1 237
    Resurs on sitä molybdeenisulfidia (tummanharmaata litkua), jota myydään Liqui Molyn pullossa Motonetissä. RVS-mömmön pitäisi vain ilmeisesti tehdä lujempi pinta kuin moly, jota pitäisi lisätä jokaisen öljynvaihdon jälkeen. Liqui Molyllä on öljykin, johon on valmiiksi sotkettu kyseistä ainetta.


    Onko Xadokin sitten kellertävää kuten RVS?
     
  5. Espi

    Rekisteröitynyt:
    23.09.1999
    Viestejä:
    859
    RVS on venäläinen keksintö -70 luvulta, nykyisin suomalaisen yrityksen omistuksessa.

    RVS keksijän/löytäjänä oli venäläiset kallioporaajat, jotka ihmetteli kun terien piti olla täysin kuluneita, mutta ei vaan teriin oli tullut poratessa uusi kiiltävä pinta ja terä kesti 5-6 kertaa normaalia pidempään, sama toistui kaikilla terillä mitä siinä paikassa käytettiin ja tästä johtuen yksi terä lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin neuvostoarmeijan tutkimuskeskukseen, tulokset oli pitkään neuvostoarmeijan salattujen listalla ja itse aine armeijan käytössä, loppu onkin historiaa...

    Itse olen tuota laittanut kahteen autoon, molemmissa ollut kilsoja takana noin 200tkm. Tulokset on vaan ratin ja penkin välisiä ajaatuksia, joten turha niitä mainita. Löytyyhän eri merkkien forumeilta esim. puristuspainemittauksia ennen ja jälkeen rvs:n käytön, niiden tulokset on parempia.
     
  6. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 723
    Oon monesti maininnut, mutta harrasteauton hieman äännellyt perä hiljeni RVS:n lisäämisen jälkeen ja on nyt ollut tyytyväinen monta vuotta.
     
  7. M3TAL_L0RD

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2007
    Viestejä:
    2 679
    Xado taisi olla oranssia tai jotain.

    Tuli sitä 2 tuubia kokeiltua. Ekan kerran jälkeen tuli kyllä mustat öljyt pihalle vaikkei niillä oltu ajettu kuin ~5tkm. Ja molemmilla kerroilla alkuun kone kävi vähän pehmeämmän kuuloisesti, mutta muuta hyötyä ei kyllä ole tullut huomattua.
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2016
  8. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406


    Kumpiko on G4 (bensiini, öljytilavuus 4l) ja kumpi P2 (ohjaustehostin)? ;)

    https://www.dropbox.com/s/30tv057n85uir4m/20160807_083450.jpg
     
  9. Juise

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2000
    Viestejä:
    1 221
    Eihän kukaan ole näitä laittanut mikroskoopin alle, onko jokaisessa vaikuttavan aineen tuubissa sisällä samaa kamaa saman kokoisena rakeena?

    Eli onko eri värikoodit vain eri grammamäärille?

    EDIT: senverran noista värikoodatuista tuubeista ja käyttötarkoituksista salapooliseilin että asia voisi olla näin:


    - vihreä ja keltainen on pienimmän raekoon kamaa (tarkoitettu suodatettuihin moottoriöljyjärjestelmiin)
    - punainen on välikokoista? (tarkoitettu ohjaustehostimeen, jossa kuitenkin harva sihti)
    - violetti on isoimmalla raekoolla, koska tarkoitettu suodattamattomiin järjestelmiin (tehokkaampi reaktio kun vaikuttavaa ainesta kerralla enemmän kohteessa)

    tämän vuoksi on saattanut jossain paketissa tulla keltainen tuubi vaikka pitäisi olla joku muu, koska se käy kaikkiin tarkoituksiin suodattimen läpäisevän raekoon ansiosta, toisinpäin taas violetti ei kelpaisi moottoreihin koska se isompi rae jäisi suodattimeen ja aine menisi hukkaan.

    Toinen pohdinta liittyisi noihin öljyihin mitä moottoripaketin mukana tulee, jossa olettaisin olevan lentopetrooli / moottoriöljyseosta tai vastaavaa pesevää settiä, jolla saadaan pestyä moottorin laakeripinnat tartunnan parantamiseen?

    Ja hauskana havaintona että vaihteistopakettien G3 ja G5 pakkaussisältö on ainakin RVS:n omilla sivuilla 100% sama, G5 maksaa vaan tietenkin 20€ enemmän koska: syyt.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2017
  10. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Kummasti on sattunut omalle kohdalle tehostin paketissa keltainen tuubi, kun pari vuotta väliä ja eri paikoista ostettu. :D


    Tuskin on rakeen koossa eroa, vai missä muodossa tuo "vaikuttava" aine onkaan, vaan veikkaan että tietyssä tuubeissa on enemmän sitä kuin toisissa. Tuubin koko on sama, toisissa täyteainetta enemmän. Siksi ovat väreillä koodattu.
    Vertaa esim. Leijona ja 59 pohjanpoika noin esimerkkinä.
     
  11. Juise

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2000
    Viestejä:
    1 221
    Oisko se sit niin että suodatettuihin systeemeihin tarkoitetuilla, eli keltaisilla tuubeilla olis eniten kamaa, koska osan oletetaan jäävän suodattimeen.

    Edelleen mietityttää tuo että G3 ja G5 tuubeissa on sama sisältö samanvärisellä tuubilla.. mutta eri hinta :D
     
  12. Espi

    Rekisteröitynyt:
    23.09.1999
    Viestejä:
    859
  13. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 790
    Joko on kokemuksia RVS öljystä?
     
  14. Pawe

    Rekisteröitynyt:
    07.10.1999
    Viestejä:
    411
  15. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 790
    Tässä ketjussa ei taida kenenkään uskomukset pahemmin kiinnostaa.
     
  16. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 770
  17. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 790
    RVS sivut on nurin?

    "Unable connect to database"

    :rolleyes:
     
  18. Palmjc

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
    Viestejä:
    2 353
  19. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 635
    Nokun se rvs on jotain mineraalijauhoa ja painuu pohjalle. Miten sitten lie saostuu jos pitkään ajamatta?
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2017
  20. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 723
    Tuskin mitenkään jos on jo tarttunut metallipintoihin. Sehän ei jää öljynkiertoon.
     
  21. kilroy1

    Rekisteröitynyt:
    02.01.2001
    Viestejä:
    1 307
    Vaikka moni epäilee niin parikin tuttua on tota kokeillut hyvin tuloksin. Se kuinka paljon RVS oikeasti vaikuttaa onkin hankalampi asia tutkia. Tai onnistuisi se tutkiminen jos pystyisi riittävästi lyömään rahaa kiinni. Onko RVS:stä mitään hyötyä ? En tiedä, jotkut lyttäävät aineen täysin, toiset vannovat sen nimeen ja ostavat sitä seuraavaankin autoon. Hankala asia tutkia. Kuten myös esim. RedLinen, STP, Liquid Molyn tai Forten lisäaineet joille luvataan samankaltaisia vaikutuksia.
     
  22. Kopsa

    Rekisteröitynyt:
    11.08.1999
    Viestejä:
    437
    No niin kirjoitetaan omia kokemuksia. Eli ensiimäinen kokeili Opel Zafira M32 vaihdelootan joka rupesi ulvomaan viitos ja kuutos vaihteella. Öljyn vaihto ja RVS sisään. Melkein välitön vaikutus. Ulvonta vaimeni 300 Km ajon jälkeen kokonaan ja vaihteeet toimi jouhevammin.

    Nyt olla 2.0TDI BMM Octavia. Turvo rupesi pitämään poliisiauton kaltaista ulvontaa. Kun koneen öljytilavuus on pikkasen yli 4 lirtraa. Tein RVS D4 ja RVS D6 käsittelyn. Eli eka vanhoihin öljyihin D4 purkki. Ja 400 KM ajoa. Sitten öljynvaihto ja D6 purkki. Nyt ajettu noin 500 km.
    Ja kappas turbon ulina hävisi, ei kuulu enää ulinaa. Ja persdynolla alavääntöä tuli lisää ja tehoa kans. Kerron kulutuksesta, kun saan ajettua vähän enemmän.

    Update10. 10.2017, nyt ajettu noin 1000km Turbo ei ole ulissu enää, ei edes kylmänä. Kulutus ajotietokoneen mukaan 6,3 -->6,1 Nollasin ajotietokoneen kun laitoin ekan RVS satsin koneeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2017
  23. - Igor -

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Viestejä:
    2 309
    Mä joskus kyselin suoraan valmistajalta, että voiko sen paketin mukana tulevan öljyn korvata tavallisella moottoriöljyllä. Vastaus oli että sekoituksessa voi käyttää normaalia moottoriöljyä, kaikki vaikuttavat aineet on siellä tuubissa.
     
  24. HegeHege

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2001
    Viestejä:
    1 014
    Eräässä autossa johon pitänyt lisätä noin 2 litraa öljyä vaihtovälillä (10 Mm) on kokeiltu useita eri öljyjä. RVS öljyä käyttäessä riitti yhden litran lisäys. Vaikea sanoa, että olisiko vastaava Motox öljy ilman RVS:ää yhtä vähäkulutuksista vai ei. Ehkä ensi vaihdossa kokeillaan. Ja tähän kyseiseen autoon tehty RVS käsittely noin 30 Mm sitten.
     
  25. Neutro

    Rekisteröitynyt:
    25.05.2011
    Viestejä:
    1 048
    On tällä aineella jotain vaikutusta. Omassa reilu 200tkm ajetussa pakussa ohjaus tuntui jäykähköltä ja tappiin käännettynä
    tehostin ulisi. Pistin satsin ohjaustehostimeen ja ohjaus keveni sekä ulina hävisi kokonaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti