Moottorin tilaus Ebays:tä.. vinkkejä kaivataan

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja bime, 02.10.2018.

1. bime

Rekisteröitynyt:
    09.12.2003
    Eli pitäisi tilata korjattu moottori saksasta autoon.
    Ebayssä maksaa 3900 euroa ja 140 euroa rahti.
    tuolla hinnalla ebay sitä mulle tyrkytti, menin ebayllä jo sinne maksutapahtumaan ja "ostin sen"ja homma jäi odottaa sitä että kun visalla ei oo ihan noin paljoo katetta:facepalm:

No sähköpostittelin sinne saksa firmaan ja ne oli sitä mieltä että pitää saada myös vanha kone sinne ja vanhasta kun on lohko halki niin 400 euroa lisää ja 400 euroa pantti ennenkuin kone saksaan saapuu.

No nyt ne lisäsi sinne mun jo "ostamaa" koneeseen 800 euroa ja loppu lasku on vain noin 4850euroa.

Kysymys kuuluu:

Olisiko mun pitänyt saada se kone sillä hinnalla mikä siellä oli alussa ilmoitettu rahteineen joka jäi odottaa maksamista ebayhin (noin 4050Euroo)

Lukeehan siellä jossain tuote kuvauksissa tuo 800euroa maksua(saksaksi). olisiko ne sen vaatinut sitten kaupanteon jälkeen maksettavaksi vai mitä?
    Dieser Artikel wird im Austausch gegen das Altteil geliefert.
    Das Altteilpfand beträgt 800 Euro incl. MwSt., und ist zuzüglich zum Kaufpreis zu zahlen.

2. kebek

Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    "This item will be delivered in exchange for the old part. The old part deposit is 800 euros incl. VAT, and is payable in addition to the purchase price."

Toihan on ihan selkeästi myyntiehdoissa mainittu. Ei kannata saksan eBaysta mitään ostaa ennen kuin on vetäny Google Translatella KOKO myynti-ilmon läpi ja tarkistanut noi ehdot.

3. bime

Rekisteröitynyt:
    09.12.2003
    Joo siellä se lukee mutta miten toimii käytännössä kun ensin maksan ja luulen saavani tuotteen sillä hinnalla minkä ebay mulle ilmottaa.

Ottaako myyjä muhun sitten yhtettä ja sanoo että maksa 800euroo viellä lisää niin lähetetään kone sulle?

Tuollahan pitää ruveta lukee suurennuslasilla kaikki tekstit jos se menee niin että myyjä voi pyytää lopuksi lisää rahaa kun kaupat on jo tehty.

Toisissa konekaupoissa myydään kone esim 800euroa kalliimmalla ja sitten siinä hintalapussa lukee että saa 800 takas kun palauttaa vanhan koneen, näin sen mun mielestä pitäisi mennä niin ei olisi mitään epäselvää.

Viimeksi muokattu: 03.10.2018
  4. Jo_Hani

Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Itse tilasin vuosi sitten omaan autoon kunnostetun moottorin saksasta/hollannista "ebayn" kautta. Tosin otin suoraan yhteyttä sinne liikkeeseen (koska ebayn kautta meni vaikeaksi ja englantiakin ymmärsivät) ja siten sai hommat hoidettua. Ebayn (about 3.5k) + rahti (250e) + vakuus (300e) ja vakuuden sain takaisin kun vanhan raadon lähetin sinne vasta sen jälkeen kun uusi moottori oli asennettu. Palautus kuului aikasempaan rahtimaksuun, että piti vain ilmoittaa että kuriiri voi noutaa paikasta x. Sekä moottorille sain 2v:n takuun ilman kilometrirajaa (36tkm ajettu jo vuodessa), joka on paperilla. Vakuuden saaminen takaisin oli omasta syystä hidasta, kun en ollut muistanut antaa heille tilinumeroani.

Mitään extrahintaa eivät siitä romusta pyytäneet, vaikka kampiakseli & mäntärikko olikin tehnyt pahaa jälkeä. Mutta koen päässeeni paljon helpommalla, kun itse otti yhteyttä firmaan ja sai siten keskusteltua käytännöistä jne.

Jotain papereita kun kyseisestä moottorista tuli, niin ainakin niiden mukaan kaikki liikkuvat osat olisivat uusittuja. Tosin niinhän ne sanoivat että täysin uudistettu moottori.

5. Sonic Empire

Rekisteröitynyt:
    07.12.2000
    Olisit nyt ensiksi lukenut ne myyntiehdot :facepalm:

Ehkäpä sakemannit vielä suostuvat peruuttamaan kaupan, jos oikein nätisti pyytää.

6. kebek

Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    Näinhän se tuossakin menee, maksat sen 800e pantin jonka saat takaisin kun lähetät risan takaisin. Ihan sama käytäntö kun Suomessa ostat jonkun vaihtolaitteen mistä maksat pantin mikä sitten hyvitetään myöhemmin kun viet risan.

7. bime

Rekisteröitynyt:
    09.12.2003
    Joo kauppa on peruttu hyvässä hengessä ja sain asiakkaan hommaamaan koneen sieltä itse kun sitä asiakkaalle olin hommaamassa niin ei tartte olla turhana välikätenä.

Ihmetyttää edelleen vaan tuo että tulisiko sieltä se 800e laskua jälkikäteen kun ensin ostaa motin normihinnalla:think:

8. HTK12

Rekisteröitynyt:
    01.11.2004
    Ennen kun lähettävät, joudut maksamaan myös se 800€, näin se homma toimii jokaisessa varaosaputkassakin Suomessa. Aina on kunnostetun tuotteen hinta + pantti. Molemmat pitää maksaa tai sitten mennä jo se pantti osa kädessä tiskille. Toki jos lähetät ensin se koneen sinne saksaan, niin silloin ei tarvitse maksaa panttia.

9. Tuppu

Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Automaatiloodan kanssa meni niin, et myyjä lähetti sähköpostilla liput ja laput jotka lavaan kiinni ja kuriiri nouti vanhan laatikon, ja vasta kun se oli perillä saksan päässä lähti uus laatikko takaisinpäin.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen