Monitor Audio - GS10

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja insight, 04.09.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Menin tänään kuuntelemaan Magnat 903:ia Mareksille ja sitten sain kuunneltavakseni myös tän http://www.mareks.fi/?p=productsMore&iProduct=421

Täytyy sanoa, että paras tähän asti kuulemani hyllykaiutin.
    [signature]When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.[/signature]

2. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Monitor Audion isompi lattiamalli on myös niittänyt menestystä testeissä. Olisi mielenkiintoista käydä kuuntelemassa.

Edit: Olikin silversarjaa, mistä puhuin, eli RS6 1000?[signature]Toisaalta...[/signature]

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Joo oli kyllä erittäin positiivinen yllätys toi kajari. 903 kuulosti muutamaa astetta paremmalle, kuin 503. GS10 kuulosti pari astetta paremmalle, kuin 903. Tuli muuten samalla huomattua, miten paljon vahvarillakin on merkitystä soundiin. 500 euron Yamaha kuulosti yllättävän pahalle. Ylä-äänet kihisi. Advance Acoustics taas oli mannaa korville. No joo aika kova hintaerokin, mutta kuittasi puheet vahvarin merkityksettömyydestä soundiin, vaikka itsekin ajattelin, että ei kai se paljoa merkkaa. Väärässä olin. Kyllä molemmat siis merkkaa paljon, vahvari ja kajari.
    [signature]When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.[/signature]

5. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Kyllä molemmat merkitsevät, mutta itse olen siitä koulukunnasta, että vahvistimelle ei kannata reilun tonnin budjetista lohkaista kuin murto-osa. Kaiuttimet ovat ne, jotka vaikuttavat kuitenkin eniten ääneen.
    [signature]Toisaalta...[/signature]

6. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Hmm.. oisko muuten ollut toi 507:n verrokkina ja Magnat vei kyllä siinä voiton. Magnatissa oli ylemmäs puhtaammin soitava yläpää ja isompi soundi. RS6:ssa hyvä puoli oli pistemäinen basso, siis jos pitää siitä. Kuulostaahan pistemäinen basso tarkemmalta ja kai se sitä olikin. Kokonaisuutena kuitenkin Magnat parempi. Ainut että Yamahan diskanttitoisto oli riipivää, joka katos saman tien Advance Acousticsiin vaihdon myötä.

7. Mavericc

Rekisteröitynyt:
    02.07.2000
    Tietääkö kukaan, löytyiskö noita RS6:ia jostain Tampereen seudun liikkeestä?
    [signature]Idiots try to maintain order - A genius can control chaos.[/signature]

8. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Voithan sä tilata vaikka Mareksista

http://www.mareks.fi/

Kuuntelin RS6:sta ja Magnatin 507:aa rinnakkain ja Magnat oli kyllä mun mielestä parempi.[signature]When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.[/signature]

9. John Troll

Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Tilatahan aina voi, mutta entä jos kysyjä haluaa kuunnella kajareita ennen ostopäätöstä.

10. mopnexi

Rekisteröitynyt:
    13.05.2002
    Eiköhän Marek anna nuo koekuunteluun ihan postinkin välityksellä. Itse ottaisin mieheen yhteyttä ja kysyisin, jos kerran ihan oikeasti kerran harkitaan moisten ostamista. Itsellä juuri pohdinnan alla uusi kaiutinpari, ihan vain musiikinkuunteluun.

11. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Joo mullakin oli harkinnan alla noi otsikon kajarit, koska ne ois olleet musiikin kuunteluun loistavat jalustakaiuttimet. Meidän poika on vaan siinä iässä, että se ois saattanut tehdä selvää niistä, joten uusien kajareiden hankinta jää nyt kyllä valitettavasti myöhemmäksi. Noi GS10:t soi varmaan mainiosti XLS200:n kanssa.

Hintalaatusuhteeltaan noi Magnatin 507:at on myös erinomaiset.

12. mopnexi

Rekisteröitynyt:
    13.05.2002
    Voi olla vaan että jos tilat järjestyy niin rakentelen tuollaisen kaiutinparin itse. Useamman vuoden on tullut jahkailtua asian kanssa, mutta kaatunut tilojen puutteeseen. Täytyy katsella tilannetta sen jälkeen kun saan nuo Hi-Vi B3N pohjaiset pikkukaiuttimet valmiiksi ( http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html ).

13. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Monitor Audio tekee itse omat elementit, joten tuskinpa voit ihan helpolla noita kloonata.
    [signature]"Simply using a Mac does not make you Mr. Geeky, this privilege is reserved for those standardistas who insist on running everything on a Linux platform." - ALA[/signature]

14. mopnexi

Rekisteröitynyt:
    13.05.2002
    Korjataan hieman, tuosta sai väärän kuvan, ei ole tarkoitus kloonata :) Muutenkin tuo vaatisi jo askelta suurempaa omistautumista asialle. Olen siis suunnitellut rakentavani Troels Gravesenin tai Tony Geen tuotoksia. Lattiamallit lähinnä tarkastelussa. Valinnanvaraa ainakin on.

Linkit:
    http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm - Troels Gravesen
    http://www.humblehomemadehifi.com/ - Tony Gee

15. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Tuttuja linkkejä, joskin ensimmäinen ei toiminut. Tässä toimiva :) Itse olen TG:n Acapella SeAS:ien perään kuolannut. Tuollainen olisi kiva projekti, mutta aika kallis pygätä.
    [signature]"Simply using a Mac does not make you Mr. Geeky, this privilege is reserved for those standardistas who insist on running everything on a Linux platform." - ALA[/signature]

16. fkuti

Rekisteröitynyt:
    03.10.2006
    Hei!

Omistan FMJ A32sen, kuinka hyvin luulette ( tai jopa tiedätte eli kuunneelleet) sen sopivuudesta GS10ien kanssa. Olen kuunnellut GS10, mutta en ko. vahvarin kanssa. Tarkoitus olisi joku päivä pyytää kotikuunteluun MA:t ja myös Argon2 ja vertailla rinnakkain sopivuutta jazzilla ja funkilla.

Yst. terv.
    Fkuti

17. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    En ihan sata varma ole siitä, että olenko kuullut Argon2:sta, mutta muistaakseni olen. GS10 toimii jazzilla varmasti erinomaisen hyvin. Siinä on niin puhdas ja läsnäoleva soundi, mitä nimenomaan jazzin kuunteluun itse kaipaan.

Valtaosaa ns. mainstream-kajareista olen kuullut. Heh tai no ei nyt valtaosaa, mutta hyvin monia.[signature]When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.[/signature]

18. Teukka

Rekisteröitynyt:
    24.10.1999
    Ainakin GS20 (lattiamalli) on aika kirkasääninen kuten tuo FMJ:kin joten voi tulla vähän riipivät soundit. Jazzilla voisi toimia hyvin myös Quad 12L (jalusta)/22L (lattia) ja taas suosittelen myös ForVoicea, josta pitäisi olla testiä parissa seuraavassa Hifissä...
    [signature]-JOENSUU-[/signature]

19. fkuti

Rekisteröitynyt:
    03.10.2006
    Moi!

Itseni mielestä FMJ A32 ei ole mitenkään erityisen kirkas. Enemmänkin tasapainoinen, puhdas (erittäin) ja smooth. Hieman siitä "puuttuu" räväkkyyttä, mutta hyvin oikeaoppisen oloinen se on. Tavallaan sitä voisi kuvailla pehmeäksi ja musiikiin toistavaksi, tunnelmaa löytyy vaikka ei sitä suurinta "ahaa elämystä" löydy (johtuu varmaan enemmän tämän hetkisten muiden laitteiden huonoudesta verrattuna ko. vahvariin). Pelkällä jazzille uskoisin FMJiin toimivan loistavasti jos löytyy oikeat kumppanit (CD, kajarit, välijohto, kaapelit, sijoittelu). Vahvarille pitäisi seuraavaksi löytää siis cd-soitin kumppaniksi.
    Perjantaina menen vertailemaan CD73sta ja CD36sta. Noista olen kyllä kuullut molempia jo samalla oheislaitteistolla ja selvästi erottelevampi ja kontrolloidumpi saundi oli CD36ssa... hintaero vain yli 1000?. Kiinnostaa myös: Azur 640C v2, MF x-ray v3. Ehdotuksia CD-soittimeksi?

Olisi kyllä todella mielenkiintoista kuunnella GS10 ja Argon2 rinnakain kotona, siihen menee vain vielä hiukka aikaa kun on remontti kesken.

insight: Oleko kuulluut GS10jä? minkä elektroniikan kanssa? (EDIT: Olet, pitäisi näköjään lukea koko ketju ennekuin menee ja pamauttaa kysymyksen, heh. ja AA:n elektroniikalla, OK.)
    Teukka: Minkä kanssa olet FMJ A32sta kuunnellut, missä kokoonpanossa se kuulosti kirkkaalle?

Välijohdoksi olen ajatellut "halppis" Chord Cobra 3sta ovh 85? 1m ja kaiutinkaapeliksi Chord Carnival Silver Plus 100? 2.5m pari päillä.

Yst. terv
    Fkuti

20. Teukka

Rekisteröitynyt:
    24.10.1999
    Arcamin CD192 on referenssi soitin monissa lehdissä ja FMJ-sarjalaisia paremmaksikin kehuttu ja esim hifin testivoittaja reilun 1000?:n hintaluokassa. FMJ sarjasan cd-soittimissa ollut hurinaongelmia. Kaverin luona olen Arcamin FMJ A32 CD36 settiä kuullut ja enemmänkin tuo arvio on hänen kokemuksiaan - kaiuttimina Xenonit.

Kaapeleiksi Analysis Plussaa...

Laita mailia jos olet kiinnostunut CD192 tai CD73 soittimesta...[signature]-JOENSUU-[/signature]

21. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Joo ei mitään fkuti =) CD-soitinta en muista. Joku hyvä se kuulemma on.. heh, mutta kun en muista. GS10:jä uskallan suositella, mikäli haluaa erinomaiset jalustakaiuttimet. Varmaan parempiakin on, mutta en ole niitä päässyt missään kuulemaan ja sellaisten hintakin menee varmaan jo yli 2000:n euron. Sellaisiin mulla ei ole varaa enkä osamaksulla osta koskaan.

22. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Nostetaanpas vanhaa ketjua.

Onkos porukka kuunnellut noita Monitor Audion RS6:ia? Kiinnostaisi kuulla, miten pärjäävät esim B&W CM1 vastaan. Ajatuksena on ollut (jälleen) subi ja pienemmät jalustakaiuttimet. Kehuista huolimatta epäilyttää, että alle 500? pari saisi juurikaan sivistynyttä ääntä. Tietäisi vain missä suhteessa nuo kehut ovat.

Varhaisesta keväästä huolimatta hifi-kärpäset ovat päässeet taas puraisemaan...
    [signature]"We used to dream about this stuff. Now, we get to build it. It's pretty neat." - Jobs[/signature]

23. Vuti

Rekisteröitynyt:
    26.01.2003
    Suosittelen että otat kyseiset kaiuttimet kotikuunteluun ja niille vielä pariksi Advance Acousticin tai Exposuren integroidun.
    Voin suositella erittäin lämpimästi, omiin korviin ei tuossa hintaluokassa parempaa lattia- tai jalustakajautinta löytynyt.

[​IMG][signature]If you're already this close
    why don't you just suck my d*ck?[/signature]

24. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Kuokitaanpa hieman triidissä.
    1½ke kaiuttimet, pitää saada myös kappaleittain ja olisi suotavaa jos samaan sarjaan saisi taakse pienemmät ja halvemmat pöntöt.
    Genen 8040 mielessä, pitäisiköhän hommata kotikuunteluun...

[signature][email protected], DS4, 2gt Micron d9, AsuX [email protected], 250+200gt, E5-450w, X-fi, 5.1.1, 19&92", Idle 130W, 3d 250W.[/signature]

25. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Harkitsen vahvarin vaihtoa jossakin vaiheessa. Cambridge Audion 540R löytyy nyt hyllystä ja olen laitteeseen ollut tyytyväinen.

Lähinnä nyt mietityttää kaiuttimet. Postitse ei viitsi kotikuunnella montaa paria, ja siksi kyselenkin jos joku osaisi jotain osviittaa antaa. Muuten pitänee tehdä Excursio pääkaupunkiseudulle kuuntelemaan eri vermeitä. En tiedä onko Monitor Audio myynnissä Turun seudulla.

Ps. Komea kuva, joskin vahvarilla ei ole mahdottomasti tilaa hengittää :)
    [signature]"We used to dream about this stuff. Now, we get to build it. It's pretty neat." - Jobs[/signature]

26. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Mä kuuntelin rinnan tota RS6:tta Magnatin 507:n kanssa. Mun mielestä ton RS ja GS sarjan välillä on tosi iso ero GS:n hyväksi. Mua RS6 ei vakuuttanut. Pidin melkein enemmän 507:sta, joka on jonkin verran halvempikin(muistaakseni). Sitten taas 903 ei miellyttänyt korvaa niin paljon kuin GS10.

Lisätään edittinä nyt kuitenkin vielä, että 903:a saa 300 euroon tsipale Saksasta. Siinä alkaa jo hinta/laatusuhde olla kohdillaan, mutta onhan noita muitakin. 903 alkaa olla aika iso hyllykajariks. Vertausta CM1:een en osaa hahmottaa, kun en rinnakkain ole sitä tehnyt.

OT:na, kuuntelin Totemin Arroja ja ne olivat kyllä erinomaiset sirot lattiakajarit, mutta jo eri hintaluokassa.
    P.S. noi on pienen sirot, vaikkei kuvassa ehkä siltä näytäkään =)[signature]http://video.google.com/videoplay?docid=4094926727128068265&q=numbers+usa&hl=en[/signature]

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen