Miten yhdistän nämä laitteet?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Ancelina, 15.10.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Hei,

Eli kotiteatterisarjana on:

Pioneer BCS-212 / Kotiviihde - Kotiteatterisarjat - Blu-ray-kotiteatterit / Pioneer-Shop

Televisio:

http://www.samsung.com/fi/support/d...rd_mdl_cd=PS50C435A1WXXE&srchword=PS50C435A1W

Millaisilla liitännöillä yhdistän nämä laitteet?

Lisäksi vielä tietokone, jossa on HDMI liitäntä mahdollisuus.

Tietokoneen näyttö pitäisi näkyä myös televisio ruudulla ja samaan aikaan elokuvien äänet pitäisi kuulua kotiteatterista?

Olen menossa tänään ostamaan johtoja eli kertokaa mitä tarvitsen?

Kiitos taas.

2. hsalonen

Rekisteröitynyt:
    15.08.2009
    Osaakohan Pioneer poimia äänet matkalta? Mene ja tiedä.

HDMI, jos osaa. Kannattaa kysyä siltä kaverilta, joka näitä muovipurkkeja suositteli. Se kaavio, jonka joku muro piirsi, on vielä ihan kuranttia tavaraa.

3. King Harkinian

Rekisteröitynyt:
    10.12.2010
    Korjaus. Kahdella HDMI piuhalla pärjäät. Ja osta optinen piuha niin saat telkkarin äänet kotiteatteriin (ei välttämättä tule HDMI:tä pitkin takaisin).

4. hsalonen

Rekisteröitynyt:
    15.08.2009
    Juu, eli

TIETOKONE <- HDMI -> PIONEER <- HDMI -> TELEVISIO

tai:

TIETOKONE <-HDMI -> TELEVISIO <- OPTINEN -> PIONEER

optisen piuha on TOSLINK, tai S/PDIF, jos lähdet sellaista kaupasta hakemaan.

5. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011

Eli kun on niitä HDMI lähtöjä ja tuloja niin kuinkapäin?

PIONEER <- HDMI -> TELEVISIO liitäntä mulla on tällä hetkellä, mutta television äänen ei kuulu kotiteatterista, mutta elokuvien äänet kuuluu tosin ei niinku pitäis eli ei monikanavaäänenä.

Mua on alkanu jo nyt kaduttamaan tämä ostos, vaikka en oo saanu vielä ääntä edes ulos. Menee varmaan palautukseen.

Viimeksi muokattu: 15.10.2012
  6. Tuloon 1 HDMI, joka on tietokoneelle. Lähtöön 1 HDMI, joka menee televisioon.

Eli 2 HDMI-johtoa.

7. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Tuleeko se tietokoneen näyttö sitten näillä virityksillä myös näkyviin televisio ruudulla?

8. Tulee, jos tuo Pioneerin "kotiteatteri" osaa sen päästää läpi.

9. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Ok. Selvitän illalla kun pääsen kotiin.

10. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Vaikka olen liittänyt laitteet optisella, niin tv ruudulla lukee:

enjoy audio from external device with an optical output through speakers connected to the unit. Please connect external device with an optical cable.

Missä vika? Optisessa kaapelissa vai?

11. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Poistitko optisesta piuhasta muovitulpat(suojat) päistä jos siinä oli sellaiset? Onko ne kunnolla kiinni?

12. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Kyllä poistin ja olen laittanut kunnolla kiinni. En tajua mikä on vialla.

13. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Ja sen verran vielä, että jos olen kytkenyt television kotiteatteriin pelkällä HDMI johdolla, niin kuva kyllä näkyy, mutta äänet ovat surkeat eli kuuluvat vain etukaiuttimista. Loput kaiuttimet eivät ole päällä, eikä myöskään subbari. Eli tuo pelkkä HDMI johto ei riitä tuohon välille tuomaan ääniä ja on pakko olla optinen niinkö? Olen kollannut kaikki asetuksetkin läpi ja mitään ei tapahdu.

14. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Hitto laitan palautkseen kohta nämä paskat jos ei ala toimimaan.

15. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Entä onko tv:n ääniasetuksiin valittu ääniulostuloksi optinen, voi olla ulkoinen äänijärjestelmä tmv nimellä?

Jos tuokin asetus on oikein, mutta ääniä ei kuulu niin sitten pioneerista pitää ehkä valita optinen tulo käyttöön ellei tule automaattisesti.

16. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Television ääniasetuksissa on kaksi vaihtoehtoa, joko "TELEVISION OMAT KAIUTTIMET" tai "ULKOINEN ÄÄNILAITE" ja kun valitsin tämän jälkimmäisen, niin alkoi ääntä kuulumaan, mutta sitä kuului vain kahdesta etukaiuttimesta ja jo pelkällä HDMI johdolla ja vaikka liitin lisäksi tämän optisen niin ei tapahtunut mitään.

17. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Jos ääniformaatti on stereota eli 2.0 niin silloin kuulukin vain etukaiuttista (+ehkä subista), digi-tv:n peruskanavilla ei ole kuin 2.0-äänet. Kokeile dvd filmillä jossa on 5.1 äänet niin pitäisi kuulua monikanavaisena kaikista kaiuttimista.

18. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Eli ei ole mahdollista saada tästä televisiosta irti monikanavaääntä?

Olen kokeillut jo elokuvaakin pyörittää, mutta sama juttu ääninen kanssa.

Kaverillani on melkein sama kotiteatteri ja vieläpä vanhempi televisio kun minulla, samaa merkkiäkin ja toimii!

Tällaisen optisen kaapelin ostin:

Brooklyn optinen kaapeli 1m - Gigantti

19. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Pioneerillako toistit dvd:n? Jos kokeilit tietokoneella niin tv ei ehkä päästä läpi monikanavaääntä optisesta.

edit: Tietokoneen voit ainakin liittää hdmi:llä suoraan Pioneeriin kun siitä löytyy 2hdmi tuloa ulkoisille laitteille.
    Optinen piuha ei ole välttämätön myöskään jos tv:stä löytyy ARC-tuki (yleensä tv:n hdmi1-liitännässä), Pioneeri tukee ARC:ta.

Viimeksi muokattu: 15.10.2012
  20. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Joo pioneereilla toistin DVD:n. Tietokonetta en ole vielä liittänyt ollenkaan. Yritän ensin saada television äänet ja elokuvien äänet kuntoon.

21. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Ei näytä toimivan tietokoneessakaan. Tökkäsin justiin HDMI johdon tietokoneen ja kotiteatterin väliin, mutta ei pihadustakaan. Kokeilin säätää tietokoneen asetuksiakin, mutta ei mitää.

Kokeillaaan saada nyt tämä ensimmäinen ongelma kuntoon ja sitten vasta tietokone.

Onko nyt niin, että tämä mun televisio on paska ja se pitäis laittaa vaihtoon vai missä mahtaa olla vika?

22. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    TV:ssä ei ole vikaa.

Pioneerista pitää valita se hdmi-tulo käyttöön johon liitit PC:n, se ei automaattisesti vaihdu. Lisäksi PC:n ääniasetuksiin pitää valita hdmi ääniulostuloksi.

Onko Pioneerissa kaikki kaiutinasetukset oikein [Audio Menu: Speaker setup]. Näkyykö kaikki kaiuttimet(5+subi) siellä, kanavatasot ja etäisyydet ym. on laitettu oikein?
    edit: Siellä Pioneerissa on se testiääni että kanavatasot säädettyä samalle tasolle pääkuuntelupaikkaan. Kokeile sillä että kaikista kaiuttimista lähtee ääntä.

23. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Joo kyllä valitsin sen HDMI tulon käyttöön, mihin liitin tietokoneen. Näköjään työpöytä tuli näkyviin televisio ruudulle, mutta äänissä on edelleen ongelmia. Ei kuulu pihadustakaan.

Tietokoneen ääniasetukset olen mennyt läpi jo moneen kertaan. Missä mahtaa olla tämä HDMI ääniulostulovalikko? Painoin ohjauspaneelista kohtaa "REALTEK HD AUDIOHALLINTA" ja sieltä aukesi seuraavanlainen valikko:

Pioneerin kaiutinasetuksista en osaa sanoa. Pystyn säätämään niitä kaukosäätimestä, mutta sitten kun painan test nappulaa, niin kuuluu vain kohinaa jokaisen kaiuttimen kohdalla. Näyttäisi ne kaikki sielä olevan ja jokaisen kohdalla pystyy säätämään jotain lukuja / arvoja.

24. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    PC:n toistolaitteet löytyy kun menee työpöydän oikeaan alareunaan ja työkalurivillä se kaiutinikoni-> oikeaa hiirennappia -> toistolaitteet, siellä pitäisi olla valittuna HDMI output oletuslaitteeksi.

25. Ancelina

Rekisteröitynyt:
    01.02.2011
    Ja sitten kun meen ohjauspaneelin valikkoon "ÄÄNI" niin aukee tällainen valikko:

Noniin, nyt alkoi kuulumaan ääni, mutta edelleen vain kahdesta etukaiuttimesta.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen