Mitä palvelua suosittelisitte pienyrittäjän nettisivujen hostaamiseen?

Viestiketju alueella 'Ohjelmointi' , aloittaja Black_sheep, 22.09.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Black_sheep

Rekisteröitynyt:
    07.09.2016
    Oon nyt tekemässä ensimmäistä kertaa nettisivut kaverin firmaan. Ei mitään kummempaa, selviän html/css/js:llä kun tossa selviteltiin et mitä tarvitaan. Ongelma onkin siinä että kun en ole ennen mihinkään viralliseen käyttöön nettisivuja tehnyt, niin mihin palveluun ne kannattais upata?

ja onko näissä nyt mitään mitä mun pitäis tietää kun nettisivut teen tälläseen käyttöön? Saattaa olla tyhmiä kysymyksiä, mut jostain pitää aloittaa.

2. SweeneyTodd

Rekisteröitynyt:
    03.03.2011
  3. debuggeri Banned

Rekisteröitynyt:
    06.07.2005
  4. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Itse en kyllä ihan perussivuille, joille tuskin heti edes odotetaan valtavaa kävijämäärää, lähtisi omaa virtuaalipalvelinta pystyttämään. Sehän on vain ylläpidolle lisätyötä verrattuna perus weppihotelliin.

5. Black_sheep

Rekisteröitynyt:
    07.09.2016
    Joo, kävijämäärät ei todnäk tuu isoja olemaan kun pieni paikallinen lafka kyseessä. Mites sitten noi kun yrittäjä haluis itse muokata esittelyä yms jos tarve tulee, mitkä webbihotellit tarjoaa tähän ratkasuja ilman et tarvii koodiin mennä p-tagien väliin kirjottelemaan? Vai onko ihan peruskauraa jo kaikissa palveluissa?

6. debuggeri Banned

Rekisteröitynyt:
    06.07.2005
    Jos jonkun muun kuin sun pitää päästä sisältöä säätämään, niin joku cms kuten wordpress lienee parempi ratkaisu.

7. SweeneyTodd

Rekisteröitynyt:
    03.03.2011
    Ei millään pahalla, mutta pakko sanoa, että nyt on kyllä firman nettisivut osaavissa käsissä. Jos tiedot ja taidot on tuolla tasolla, niin pitäisiköhän vaan ostaa ne sivut joltain, joka tietää mitä tekee. Voisi lopputulos olla enempi asiakkaita houkuttelevampikin. Ei oikeasti ole kauhean kalliit perussivut joltain pieneltä ja osaavalta firmalta.

8. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Juu, kyllä tuo wordpressiltä tai joltain muulta vastaavalta cms:ltä haiskahtaa. Peruskäyttäjälle ei kuitenkaan ole oikeastaan simppelimpiä vaihtoehtoja tarjolla jos ei koodin kirjoittaminen kiinnosta. Toki joillakin kotisivutilantarjoajilla on wysiwyg-editoreita sivuille mutta ainakaan ne mitä itse olen nähnyt eivät ole olleet järin käyttäjäystävällisiä visuaalisuudestaan huolimatta. Ja vaihtoehto "kirjoita p-tagien väliin ja uploudaa" tuottaa luultavasti alle viikossa sivut jotka ovat totaalisen solmussa...

9. yero

Rekisteröitynyt:
    24.09.2008
    Sun pitäis tietää, mikä/mitä on CMS, Google Analytics, laskeutumissivu, konversio-optimointi, responsiivinen, ainakin nämä.

10. Hammu78

Rekisteröitynyt:
    06.11.2014
    Hostinger on todella edullinen ja toimiva palvelu.

11. Haaskis

Rekisteröitynyt:
    01.06.2009
    Helpoin: Tee leiska valmiiksi, osta jostain web-hotellista tilaa + domain, asenna sinne WordPress ja sen jälkeen lisää HTML:n sekaan WP:n includet, joilla saat sisällöt näytettyä dynaamisesti. WordPressilla saa melko pienellä vaivalla ihan pätevän perussaitin ihan minkä tahansa leiskan päälle.

12. AION

Rekisteröitynyt:
    29.04.2004
    Itse pysyisin aika kaukana noista omista WP viritelmistä.

SquareSpace on aika helppo ja toimiva. Tyhmempikin saa sillä melko näyttävät sivut tehtyä ja ei ole kauhean pahan hintainenkaan.

13. minavain123

Rekisteröitynyt:
    03.07.2010
    Jos sisältöä ei juuri tule lisää: Staattiset sivut saa jopa ilmaiseksi (domain toki maksaa) tai sitten jonkin 15-20€/v hotellin kautta. Yks vaihtoehto on tehdä oma editori, jolla päivittää css ja html. Vaikka otsikot, värit, csv importtina hinnasto jne.viritys, mutta ei mahdoton.

Ei normikäyttäjä Wordpressilläkään muuta kuin värejä ja otsikoita muuttele.

14. yero

Rekisteröitynyt:
    24.09.2008
    Kun wp:n asennus kestää sen 5 minuuttia, niin aika helvetin nopeasti saa editorin koodata, että hommassa on yhtään mitään järkeä.

15. minavain123

Rekisteröitynyt:
    03.07.2010
    No siis eihän kukaan yhtä projektia varten ala tekemään mitään. Mutta siis WP jonkun sorafirman 5 sivua käsittävän kotisivun (yht. 500kt) tekoon...huoh

Mut joo, eihän reaalimaailam toimi näin.

16. Grin

Rekisteröitynyt:
    03.03.2002
    Itse hommasin staattisia nettisivuja + sähköpostia varten domainin ja hostauksen avaruus.netiltä. ei valitettavaa.

17. unnie

Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Itse olen pieniessä asiakkuuksissa käyttänyt OVH:ta. Nykyään omistan Linodelta virtuaalipalvelimen missä myös hostailen.

18. Rubbish

Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    https://www.shellit.org/webhotelli

Domainin ottaisin kyllä erikseen itse suoraan joker.comista tai Namecheapista. Ei tule sitten osoitteen kanssa ongelmia jos webhotellia haluaa vaihtaa tai shellit lopettaa yms tapauksissa.

19. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Mikä tuossa on se ongelma? Fakta: on järkevintä asentaa cms, jos tarvitsee cms:n. WordPress on silloin oikein hyvä ratkaisu.

20. onkimato

Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Shellitille ääni täältäkin, palvelu ensiluokkaista ja homma toimii :) Hinnatkin ok.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen