Minecraft RTX -betaversiossa pääsee testaamaan säteenseurantaominaisuutta

Viestiketju alueella 'Peli- ja elokuvauutiset sekä artikkelit' , aloittaja Muropaketin toimitus, 17.04.2020.

  1. Muropaketin toimitus Ylläpito

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
    Viestejä:
    31 535
  2. Tronic

    Rekisteröitynyt:
    21.06.1999
    Viestejä:
    1 737
    Tavallisilta himmeiltä pinnoilta valonsäde heijastuu satunnaiseen suuntaan. Naiivi tapa simuloida tätä olisi ampua törmäyspisteestä joukko säteitä ja laskea niistä keskiarvo, mutta se ei kuitenkaan ole järkevä toteutus, sillä valtaosa laskentatehosta menee moninkertaisten heijastusten takaisiin säteisiin, joilla ei ole pahemmin vaikutusta lopputulokseen.

    Parempi tulos saavutetaan ampumalla vain yksi satunnaisesti valittu niistä mahdollisista säteistä ja käyttämällä sitten sitä tulosta. Säde ei siis koskaan "jakaannu", vaan mahdollisista heijastumis- tai sirontavaihtoehdoista valitaan yksi. Tämä vastaa paremmin myös fotonien käyttäytymistä todellisessa maailmassa. Ampumalla valtava määrä säteitä syntyy lopulta keskimäärin realistinen kuva ja laskenta on tosiaan nopeampaa kuten jutussa mainitaan, sillä laskenta jakautuu säteille siinä suhteessa kuin ne vaikuttavat pikselin väriarvoon.

    Aiheesta kiinnostuneille:
    http://www.pbr-book.org/
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti