Millainen auto on Nissan Almera (vm. 1995-2000)?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja vilzu, 12.11.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. vilzu

    Rekisteröitynyt:
    24.06.2001
    Viestejä:
    212
    Moi,

    Pieni autokuume meinaa iskeä ja kohtuu edullinen auto olisi hakusessa (max 2000e, hyvä hinta-laatusuhde). Tuollainen Nissan Almera N15 vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Vaatiumuksina pieni kulutus, bensakone, vähän vikoja / huoltoja, toimintavarma, tarvittaessa myös satunnaisen matka-ajon tulisi olla siedettävää. Kertokaapa kokemuksia kyseisestä pelistä... N16 korillisten hinta taitaa taas karata budjetin ulkopuolelle...?
     
  2. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    Luotettava
    Ruostuva
    Matka-ajossa huono

    Tiedän aika pitkälti kaiken tuollaisesta, koska uudesta asti ollut taloudessa moinen, ja on vieläkin. Toimivasta autosta ei kannata luopua.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. junkmu

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    1 257
    Luotettava kulkine ja auto sellaiselle jolle se on vain väline menna a paikasta b.
    Hyvin pidettynä ei vanhemmatkaan ruostu.

    Isä ukolla oli 170tkm 2000vm uudesta asti ja ei missään ruostetta.. ehkä johtuu siitä että sitä pestiin ja vahattiin säännöllisesti, muistaakseni takaluukun muovilistoja tjsp laittoin kakspuolisellateipillä ettei hankaa maaleja irti ja ala ruostumaan..
     
  5. Antzaza

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2011
    Viestejä:
    1 115
    "vain väline menna a paikasta b." juuri näin ja jos ei väliä taittaako matkan mukavasti vai ei, niin almera on passeli. Volvo 850/S70 valitsisin itse tuolla budjektilla, mutta onhan se hieman laiva taajamissa vr. almeraan, toisaaltaan ajo ergonomia on suunniteltu Volvossa ihmisille.
     
  6. _o/ ALTTERI \o_

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2004
    Viestejä:
    2 881
    Kaverilla on moinen, kulutuksesta en tie mut ei sil ainaka vikoja o ollu, eikä siinä autossa olekkaan paljo hajoovia osia, eli ylimäärästä tekniikkaa, eikä se näytä ees järin ruosteiseltaka, ainaka päältä :smoke:

    Noi ruostejutut riippuu kyl paljo autojen aikasemmista omistajista, jos ton ikäsellä autolla on vain ajettu, niin saattaa olla nissanin kohalla aika kukkamultaa :smoke:
     
  7. mikko853

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2003
    Viestejä:
    2 957
    Jos vaatimuksena on pieni kulutus niin jättäisin kyllä ne isot vanhat volvot väliin :D
     
  8. Nervous

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2003
    Viestejä:
    2 088
    Ruoste se suurin ongelma noissa on.
    Jos ei ole useampaan kertaan ruostesuojattu, niin taatusti löytyy ruostetta, mikäli tuolla on muulloinkin kuin pyhäpäivinä ajeltu.
    Helmat tykkää mädäntyä takaoven kohdalta (Ilmeisesti takalokasuojan sauma on pisteillä hitsattu ja sauma on jätetty "auki", jolloin kaikki kurapaska päätyy kotelon sisään muhimaan.)
    Netissä joku valitteli jo vuoden 2006 postauksessa, että helmat ovat puhki (Olikohan peräti -98).
    Itselläkin jo toiseen kertaan hitsatut, koska ensimmäinen paikkaus oli tehty päin vittua.
    Tarvikehelmoja ei ilmeisesti ole saatavilla, joten homma on jokseenkin työläs, jos asiallisesti tekee.
    Taka-akselista taaksepäin ei ole pohjassa tehtaan jäljiltä kuin maalit, joten jos ei ole uutena huolellisesti ruostesuojattu/massattu, niin ruostetta löytynee reilusti.
    Takakaaret kukkivat monesta yksilöstä, mutta se nyt on nopea fiksata, jos häiritsee.
    Osa lienee koriltaan jo paalitavaraa.
    Jos on pelkästään suolattomilla asfalttiteillä ajeltu, niin voihan jostain vielä helmikuntoisenkin löytää varsinkin, jos reippaasti alle 200tkm mittarissa.

    Ajettavuus ei ole sitä kaikista hirveintä, mitä japsikotterot tarjoavat, mutta ei tuolla jaksaisi satoja kilometrejä viikossakaan ajella.
    Äänieristyksiä tuossa ei juuri ole, joten kovemmissa vauhdeissa valuu veri korvista.

    Toimivalla 1.4 litraisella padalla pääsee nuukaillen alle 6l/100km.
    Täysin toimivasta 1.6 litraisesta ei ole kokemusta, mutta oma ga16de (karstainen imusarja sekä toinen etujarru laahailee toistaiseksi randomisti) imaisee vähintään 7l/100km ja jos oikein vituttaa, niin 9l/100km saa taajamassa kulumaan helpohkosti. Oikea jalka suorana saa toki menemään enemmänkin.

    Kone on asiallisesti huollettuna todella luotettava ja kestävä eli puoli miljoonaa rullaa helposti.
    Alustan osiltaan nuo ovat keskimääräistä kestävämpiä eikä sähkövempaimiakaan voi epäluotettaviksi moittia.

    Jos jostain onnistuu löytämään vähän ajetun priimakuntoisen yksilön, niin luvassa on halpoja, joskin pidemmän päälle epämukavia kilometrejä. (En tosin kahta tonnia tuommoisestakaan maksaisi, koska aina niissä jotain laittoa on. Kiertoonhan nuo pistetään vasta sitten, kun tulee jotain isompaa laittoa.)
     
  9. masaf1

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2000
    Viestejä:
    340
    Just näin. Ja jos joku sanoo "ruosteeton", tarkoittaa se vaan ettei näy (vielä) päällepäin tai on jo korjailtu. Kyllä ne kynnyskotelot vaan niin uutena ruostuu sieltä (itsellä oli vuonna 2003 vuosimalli 1999:ssä aika pahasti happamoituneet sisäpuolelta kun ruostesuojatessa puhalleltiin). Voin vaan kuvitella, minkälaisia ne on nyt 10 vuotta myöhemmin kaikissa paitsi niissä jossa on tosiaan säännöllisesti suojattu, putsattu, suojattu, putsattu (kuka nyt tommoseen parin tonnin ritsaan jaksaisi niin tehdä yhtenään?
     
  10. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 433
    Jos haluaa päästä pienellä polttoaineen kulutuksella, niin tiisseli ja pakuna. Kyllähän Nissanin dieselillä on helposti ajetttu se 450tkm.

    Jos moottorissa on jakopäänketju, tietyissä Nissanin moottorimalleissa ei kestä.

    Suurin ongelmahan japseissa on yleensä ruoste, ei niinkään tekniikkaviat. Mitenkäs primera?
     
  11. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Tolkuttomasti ruostuva, luotettavan maineessa. Siskoni on omistanut tuollaisen vajaan vuoden ajan, eikä ainakaan ko. yksilö ole luotettavaa nähnytkään. Koko ajan jokin paikka hajalla ja auto pajalla...

    Tuossa hintaluokassa kannattaisi vilaista esim. G-Astraankin päin, 8-venttiilisellä koneella. Lähipiiriä on ainakin sellaisten kanssa onnistanut paljon paremmin kuin Nissanien, joiden luotettavuus tuntuu olevan hieman Esson puheita vaihtelevampaa laatua.
     
  12. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 744
    N15 Almerassa jakoketju kestää paremmin kuin N16 ja 1.8 koneissa on ollut myös öljynsyöntiongelmaa.

    Ruosteelle on kyllä herkkä jos ei ole suojattu, mutta tervepeltinen on kyllä melko varma valinta kun vaatimuksena on vain päästä paikata a paikkaan b.
     
  13. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Niin, se nyt piti vielä sanoa, että aika hirveitä ajettaviahan nuo Almerat ovat, sekä N15- että N16-koppaisetkin. Mutta ketjun aloittajalle tämä ei ilmeisesti ollut mikään kynnyskysymys?
     
  14. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 744
    No ei ne nyt ihan hirveitä hintaluokassaan ole jos kunnossa, mutta aloittajan kannattaa mennä koeajamaan ja vaikka sitten kertoa tänne kokemuksestaan.
     
  15. -+Iceman+-

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2006
    Viestejä:
    203
    Näissä on myös aikalailla paljon laatikkovikoja. (laakerit)
     
  16. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    no onhan. vaikka kolmoskopan golffi on ajoltaan hyvä almeraan verrattuna, jos tarvii samasta hintaluokasta joku olla.

    Siteeraan Nervousta:

    Ajettavuus ei ole sitä kaikista hirveintä, mitä japsikotterot tarjoavat, mutta ei tuolla jaksaisi satoja kilometrejä viikossakaan ajella.

    allekirjoitan ite 100%:sti, ja ite ajan kolmoskorin golffilla 800km/viikko

    halpa pikkuauto (matkakustannuksien takia käytössä itellä), mutta silti hyvä ajoltaan.

    ei auton tarvitse olla kallis että ei ole mikään japsirimpula ajoltaan.
     
    Viimeksi muokattu: 28.11.2012
  17. Dwarf

    Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    1 638
    Itsellä ei ole kokemuksia kuin -95 sunnysta, mutta... Loistava auto ^^

    Ei jättänyt tienpäälle ikinä, vaan ilmoitti mahdollisesta ongelmasta aina hyvissä ajoin. Esim. akku meinasi loppua, käynnistys piteni kokoajan.. siinä viimeisinä päivinä jopa idiootti olisi tajunnut että jos sitä akkua ei vaihda niin auto ei käynnisty ^^

    Kerran tulin talvella apparin rengas lukossa motaria pitkin (~120km/h, miten vitun paskana teidän autot on kun jouduin jopa ohittamaan muutaman?), mutta korjaus oli ilmainen ¿tähtihovin? pihassa.. eli hieman vauhtia ja rajusti kenkää vanteeseen ^^ oli oli jarru jäätynyt kiinni.

    Kerran se meinasi jättää mut kaupunkiin.. ei vaan käynnistynyt.. soitin kaverilla ja kysäisin että mikäs nyt avuksi? Noh se kysyi että onko sulla jotain millä lyödä starttimoottoria? Sattuipa juuri olemaan limpsa pullo kädessä joten sillä kopautin... ja niin starttasi kuin palmun alta ^^ (korjautin kyllä startin viikon myöhemmin.. hiilet loppu)

    Ruoste? noh olihan sitä, mutta haluaisin esittää tämänkin asian hieman eritavalla... Eli kuinka monessa autossa tehot nousee iän myötä? nii-in, mutta ainakin oma sunny alkoi kulkea vuosi vuodelta kovempaa :) Eihän siinä ollut kun 1.6 kone, mutta kun siitä 1600kg alkuperäispainosta on jäljellä ~800 kiloa, niin hyvin pääsee tojota suprasta ohi (tuli kokeiltua ^^) :)

    Eli nämä sunnyssä, mutta jotenkin uskon näiden pätevän myös almeraan... Joskus kuulin esson miesten sanovan että ekoissa almeroissa oli sähkövikoja, mutta ken tietää... (kysy siis keniltä)
     
  18. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    ei ainakaan -97 almerassa ole 390tkm aikana ilmennyt kuin nämä sähköviat:
    heikot penkinlämppärit (käyttääkö joku noita muutenkaan?)
    joskus ovet napsahti itekseen lukkoon (ovia kun maalailtiin niinohimennen tein puhdistuksen etuovien moninapaliittimille -> ei ole sen jälkeen ilmennyt tuota, pariin vuoteen)
     
  19. Pawe

    Rekisteröitynyt:
    07.10.1999
    Viestejä:
    411
    Saman ikäinen P11 primera on ajettavuuden ja tilojen suhteen parempi, mutta ei yhtä luotettava (aito vs. brittijapsi).
     
  20. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 433
    Nimenomaan noissa vanhemmissa Primeroissa farkut tehtiin Japanissa, kun muut mallit Englanissa.

    Mutta taitaa britti-versiot kestää vähän paremmin suomen oloja kuin japsiserkut..
     
  21. Grufindus

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2011
    Viestejä:
    126
    Meillä oli vuodesta 01' asti 99 almera 1.4 nuhapumpulla, kyllähän se liikku, talvella lähti moitteettomasti käyntiin pidemmänkin seisonnan jälkeen ja lämpeni nopeasti, pitkässä ajossa paikat hajoaa, sähköt toimi aina loistavasti, tilaakin oli riittävästi parille kääpiölle ja kalja keisseille. Paskaa oli että vaihdelaatikko levisi mutta se saattoi johtua omasta "sain juuri kortin" ajostani :)
     
  22. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 433
    Joo Nissanilla on ollut laatikkovikoja, eikä se koske vain Almeraa.
     
  23. Justin Credible

    Rekisteröitynyt:
    15.02.2003
    Viestejä:
    4 596
    Suosittelen myös vilkaisemaan G-astraa ja varsinkin tuolla pomminvarmalla 8-tappisella moottorilla. Ajettavuudessa G-astra on aivan eri maailmasta verrattuna Nissaniin ja ajomelukin on paljon pienempi oikeanlaisella rengastuksella eikä myöskään ruoste vaivaa toisin kuin Nissania.
     
  24. timpsukka

    Rekisteröitynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    83
    Omat kokemukset N15:sta ovat -98 vuoden mallista 1.4l koneella. Autolla kerkesin ajaa 1,5 vuotta ja ehkä 15tkm. Auto oli arkikäytössä ihan hyvä ja toimiva peli. Ainut ärsyttävä ongelma oli lähinnä jo useasti mainittu ruostuminen. Helmapellit ovat tosiaan todella ohuet, ja tuppavat ruostumaan herkästi esim. takaovien kohdalta. Toinen tyypillinen ongelmakohta ruostumisen suhteen N15 almeroissa on rengaskotelot. Itselläkin kerkesi jo muutama kohta pehmentyä ja ruostua läpi tuossa 1,5 vuoden aikana. Täytyy myöntää että en ole kovin ahkera käyttämään autoa pesussa ja tällä oli varmasti suuri vaikutus asiaan. Almeran ruostumisen kanssa voinee pärjätä, mikäli sitä käyttää jatkuvasti pesussa.

    Eli jos hankit almeran niin tarkista helmapellit ja koputtele läpi rengaskotelot.

    Noh, Almerasta luopumista helpotti huomattavasti 180tkm kohdalla hajonnut ilmamäärämittari. Mittari on kiinteästi asennettuna kaasuttimeen, ja tämän vuoksi vian korjaus olisi edellyttänyt kaasuttimen vaihtoa. Kaasutin on uutena n. 1000e osa, mikä on lähellä ajoneuvon todellista arvoa. Hajoittamoilta kyselin ja ei ollut iso yllätys että kaasuttimia ei ollut jäljellä missään. Lopputuloksena tämä tekniikaltaan luotettavanakin pidetty Almera ajettiin hajottamolle tuossa 180tkm kohdalla. Olisiko vain sattunut susi yksilö minulle?

    Toivottavasti tästä on apua harkinnassasi.
     
  25. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    Täh? se GA14DE on kyllä ruiskukone, ei kaasarikone, ja se maf on kaasuläppäkotelon kyljessä, ja näkyy niitä maffeja olevan erikseen myynnissä: Air Flow Meter AFH45M46

    Eli juuh, onpa tosi paha rasti irroittaa kaasuläppä erilleen imusarjasta. Paalasit siis osaamattomuuden takia hyvän auton, way to go :D

    [​IMG]
     
  26. muroman

    Rekisteröitynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    1 759
    Sähköinen kaasutin... semmoiseksihan jotkun 1-pisteruiskua kutsuvat ja sitä sen toiminta periaatteessa on. Sinnehän se on kaasarin tilalle ängetty :rolleyes:.

    Varaosamyyjät tekevät tietty kaikkensa jotta saavat myytyä koko osan ja jos sitä ei Suomen maahantuojalta ole erikseen saatavissa, niin sitä ei ole olemassa :kippis:.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti