Mikä farkku 15ke:llä?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Matzu, 13.03.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Daputti

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    2 409
    5w40 Selenia Star
     
  2. Matzu

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2002
    Viestejä:
    400
    Liqui molyn 5w40:stä oli.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Daputti

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    2 409
    En sitten osaa tarkemmin sanoa. Liikaa vaan on pitkin poikin nettiä juttuja kuinka Alfa käyttää enemmän öljyä kuin bensaa ja yleensä syynä on 5W40 V6:ssa tai jotain tarjoustalon poronkusta muussa koneessa, tms.
     
  5. Matzu

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2002
    Viestejä:
    400
    Joo, vanha v6 käyttikin jotain 10w60:stä tj, tuo 2,2 rivi4 taas 5w40.
     
  6. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Lainataan vanhaa triidiä. Auton vaihtoa suunnitellut. Tähän asti katsellut skeidoja, audeja ja mersuja. Tuossa skeida ketjussa tuli jo kuokittua, mutta tsi + dsg ongelmat pelästytti laajentamaan hakua muihinkin merkkeihin. Parin päivän inteevisen googlettelun jälkeen noita en halua ottaa arvottavaksi. Kilometrejä tulee joku 23-25tkm joten aika sama onko pieniruokainen bensa vai diiseli.
    Pankista tuli haettua 7k€ sitä varten. Tililtä irrotettavissa 5k€ ja vanhasta saanut välissä 4-7k€ tarjouksia. Mieluusti maksaisin toki mahdollisimman vähän, mutta tarpeen tullen voisi maksaa enemmänkin kuin triidin otsikon 15k€.

    Tällä hetkellä ykkös vaihtoehtona olisi S204 mersu ja itse asiassa: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7177991 tuosta tuli suuntaa antava 8k€ väliraha tarjous. Toinen S204 mitä kattellut: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/7215198 tuosta tosin ei ole vielä väliraha tarjousta kuulunut. 60tkm vähempi mittarissa vaikkakin pienempi kone ja astetta nuukempi varustelutaso (tosin en tiedä onko sillä muuta merkitystä kuin kromilistat korissa)

    Mutta asiaan. Mitä nyt kovin googlannut tuota S204:sta (mikse se muuten on väärinpäin S=wagon ja W=sedan??) niin kovin on paremmassa maineessa kuin aikaisempi sukupolvi. Ja moottorin sopisi oleman OM646 mitä se noissa molemmissa ehdokkaissa taitaa olla. Uudemmassa tais olla jakopään ongelmia? Ainoat tyyppiviat mitä osu silmään oli virtalukko ja takavalosta jotain, muutoin netti hiljaista tai en ainakaan huomannut. Kumpainenkin vielä manuaali askilla niin ei tule niistä mahdollisia ongelmia. Parastahan tuossa olisi, että tuo olisi aivan eri tason auto kuin joku tylsä skeida.

    Sitten olis tällästä: http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/7072996 tarjolla 4k€ välirahalla. Ei oikein sytytä mikään värikin on kohtuu räikiä omaan silmään. Halpaa ja huoletonta menoa kuitenkin ja ilmeisesti luotettava 1,9tdi mylly.

    Vähän taas innostavampaa peliä: http://www.nettiauto.com/audi/a4/7213500 väliraha 10500€. Alkaa kyllä olemaan aika toisessa ääripäässä hinnan puolesta.


    Kovin tällähetkellä olen tuon mersun kannalla ainut mikä mietityttää on 260tkm mittarissa, mutta ainakin ennen muinoin noilla on ajettu sen puolen miljoonaa. Jos huollot tehty tähän asti ajallaan ja jatkossakin niin kait näilläkin? Ainakin nettiautossa noita paljon ajettuja W204:siakin jo löytyy. Mitä kokemuksia muroilla on ks. mallista?
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2015
  7. Isosceles

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2005
    Viestejä:
    1 093
    Ihan käyttöauto kun kyseessä ja ilmeisesti jokapäiväisessä ajossa niin itse henk. koht. katselisin 15.000euron hinnalla 50-100tkm vähemmän ajettuja. "Premiumi" maksaa vaikka varusteita ei ole ja kilsoja sitäkin enemmän. Viitaten noihin mursuihin ja audeihin.
     
  8. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    No tuolla 15 000€:llä saa sellasen 150-200tkm ajetun octavian ~2011. Sitten skodan jälkeen vähän lyö pää tyhjää noista järkevistä vaihtoehdoista. Toista kakkos koppasta avensista en halua ja mk3 on liian ruma, liian samanlainen ja liian kallis. Patonkit on nähty. Tässä hintaluokassa arvonalema on jotain aivan eksoottista. Sitikka @12k€ ja 5v niin alta 2k€ sai myydessä eli 2k€ vuodessa arvonalenemaa. Tojota 10k€ ja 3,5v 6,5k€ (arvio) tekis noin 1k€ vuodessa arvonalenemaa.

    Tuo linkaamani 150tkm skeidahan olis oikein järkevä ja edullinen vaihtoehto, mutta en kauheesti lämpene. Omat autot on kuitenkin kaikki olleet enempi tai vähempi järkeviä, jotta välillä olis kiva poiketa kaavoista. Toki mitään pommia tietentahtoen tahallani tahdo ostaa...

    e: Taitaa olla tuontiauto tuo 220 cdi. Vähän ropisi kiinnostus sitä myöten. No ei tässä parane hötkyillä muutenkaan noita vanhoja romuja suomi täynnä.
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2015
  9. Manakuski

    Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    2 345
    Ootko Honda Accordia katellut tuohon 15000 hintaluokkaan? Etenkin 2004-2008 korimalli on tilava peräkontiltaan ja pitäisi olla kivan luotettava ja pääsääntöisesti kohtuullisen hyvin varusteltukkin.

    http://www.nettiauto.com/honda/accord/7060150 tuossa yksi esimerkki. Löytyy myös dieselinä.
     
  10. Zufushiki

    Rekisteröitynyt:
    25.02.2009
    Viestejä:
    953
    Kuinka Mazda istuu ajatusmaailmaan?

    http://www.nettiauto.com/mazda/6/7166620

    Tällä hetkellä itsellä -05 Mazda 6, ainoa ongelma mikä noissa vanhemmissa on kori. Muuten loistava peli. Kannattaa myös jättää väliin tuo 2008 uudempi koppainen, siinäkin ilmeisesti jotain vikaa korissa ollut, mutta siitä uudemmat ovat jo parempia. Itsellä vaihtuu ensivuonna tuollaiseen 2010-> farkku malliseen. Noita autoja myös katseltuna läpi, mutta mazda vain tuntuu omalle kohdalle parhaalta.
     
  11. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
  12. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Joo, melkein 300tkm veivattu mersu vai reilu satkun veivattu Mondeo, ei tartte kyllä kahta kertaa miettiä...
     
  13. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Niin ja 204 Mersu on sisätiloiltaan melko pieni auto loppujen lopuksi.

    Minusta noissa Mondeoissa on hinta/laatu varsin kohdallaan käytettynä. Hintataso selvästi alempi kuin vaikka VW Passatissa ja usein noi on paremmin varusteltujakin.
     
  14. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Miksei se voisi olla honda, fordi tai mazda.

    Naapurilta löytyy tuon mallinen viistoperänen mondeo... että se sulkee kyllä vähän tuota pois vaikka sillä nyt pitäisi juurikaan olla merkitystä :D

    Miten nuo säilyttää jälleenmyynti arvoaan? Oletetun huolettomuuden lisäksi yksi tärkeimpiä kriteerejä. Kilometrihinta nousee reippaasti tässä hintaluokassa jos arvo alenee puolta enempi kuin kilpailijalla.
     
  15. Tctic

    Rekisteröitynyt:
    30.11.1999
    Viestejä:
    661
    Täsmälleen samanlaiset vaatimukset on täälläkin kuin Oltornolla. Vaihtoehtoja ei vain järin paljoa ole. Mazda 6 olisi kivan näköinen ja se kävisi minulle 2.0 bensana, mutta se ei kuulemma mitenkään kelpaa emännälle (pakko senkin mielipide on jollain tapaa ottaa huomioon ettei joudu varastoon asumaan). Noita 300tkm ajettuja audeja ja mersuja saisi kyllä, mutta ainakaan minua ne eivät kiinnosta ihan yhtään ainakaan tuossa 15t€:n hintaluokassa. Pitäisi olla min 5t€ enemmän, että saisi 100-120tkm ajetun A4 B8 2.0tdi:n farkkuna ja siihen ei minun budjetti tällä hetkellä veny. Mk3 Avensis on yksinkertaisesti ihan järkyttävän ruma, joten sekin jää pois vaihtoehdoista. Mk2/Mk2 FL Octavian kyydissä olen ollut sen verran, ettei sen melutaso ole minulle sopivaa sorttia. 508 pökötin kävin koeajamassa ja sen laatu oli 120tkm ajettuna normaalia ranskista eli vähän joka paikka repsotti ja toimi miten sattuu -> ei jatkoon. Accordit pitävät hintansa vähän turhan hyvin (-08 bensa 16t€, jälleenmyyntihinta 2v päästä voi olla mitä tahansa). Astrat ovat halpoja, mutta eiväthän ne muuten ihmeellisiä ole + lähes kaikkien koneiden kaverina oleva m32 manuaalivaihteisto on potentiaalinen vikapaikka (tosin tonnilla selviää sen rempasta). Mondeo voisi juuri ja juuri mennä, ajettavuushan niissä on perinteisesti hyvä ja hinnat ovat järkeviä. Bensakoneiset vain tahtovat olla kohtuullisen janoisia vaikka miten ajaisi. Pitää tutkia Mondeon dieselkoneiden tyyppiviat ennen kuin sellaista harkitsee yhtään vakavammin, jos sieltä ei löydy mitään ihmeellisempää, niin sellainen on vahva vaihtoehto nykyisen (A4 B7 1.9tdi -05) seuraajaksi.
     
  16. Jozér

    Rekisteröitynyt:
    10.03.2008
    Viestejä:
    1 051
    Kumma ettei kukaan ole volvoista puhunut tuossa 15k€ luokassa. Järkevää perusvarmaa ajoa, josta löytyy sitä extraa, mitä ei löydy skeidoista/fordeista/ooppeleista/yms.yms.

    Heitetään nyt pari esimerkkiä. Vastaavia paremmilla ulko ja sisustan väreillä, kun löydät niin etelä-suomesta näit löytää 1000-2000e halvemmalla. Menee vain nopeasti!

    http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7047876
    http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7195353
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2015
  17. bloody hell Banned

    Rekisteröitynyt:
    31.10.1999
    Viestejä:
    3 068
    2008-> Saab 9-3 ?

    Tuolla 15 kilolla saa 100 pintaan ajetun, sporttinahkoilla, bi-xenoneilla, 220 hepan tehoilla jne.

    Olin ostamassa 2010 Octaviaa mutta onneksi kokeilin Saabbia. Octavia on helvetin meluinen ja vastaavilla varusteilla ja tehoilla yli 5ke kalliimpi.
     
  18. Kisko ja sen Kaveri

    Rekisteröitynyt:
    09.09.2006
    Viestejä:
    2 619
  19. Matzu

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2002
    Viestejä:
    400
    Päivittelen tännekin! Alfahan vaihtui 2009vm 2.0 TDI passattiin joka on toiminut kuin veitsiläinen kello, suosittelen!
     
  20. ossid

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2011
    Viestejä:
    2 320
    Ennen kuin lähdet juhlimaan, niin kannattaa tarkistaa mikä on suutinten kohtalo. 2.0 tdi:stä ainakin 170-heppaisessa noita lahoaa liukuhihnalta, myös 140-heppaisessa jonkin verran.
    Kilometreistä riippuen maahantuoja voi tulla vastaan jonkin verran, tai voi olla tulematta. Jossain kohtaahan noista suuttimista taisi olla kampanja, että vaihdetaan kaikki. Pahimmillaan homma kustantaa luokkaa tonni per suutin.
     
  21. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Itse tulin siihen tulokseen, että vanhalla mennään. Eipä tossa muuta, mutta 250€ alotusmaksut lainasta :). Tarpeeksi kauan kon googlaa noita vaihtoehtoja niin kaikki autot on sellanen kasa paskaa, että ei kiitos. Tästä on ongelmat ainakin tiedossa eikä oikein mitään syytä vaihtaa kuin uudempi... Toki pitää nyt tässä kesä silmäillä läpi jos sieltä joku löytyy, mutta vähän epäilen.
     
  22. Manakuski

    Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    2 345
    Ainakin dieselaccordi meni vähällä. Taksikäytössä aina alle kuutta litraa. Varmaan pääsee viiteenkin sievällä ajolla. Reilu parin vuoden ajan kävin tuurailemassa viikonloppuisin.
     
  23. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Autonvaihtoa kannattaa nysvätä mahdollisimman pitkään, ihan turha hypätä ex-tempore mihinkään "pakko saada joku"-kauppaan mukaan. Itselläkin otti viimeksi yli puoli vuotta aikaa.

    Ostohousut jalassa ei kannata lähteä edes Alepaan. :D
     
  24. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Njuu mulla oli sen puolesta vähän nopeat suunnitelmat aluksi kun nykyiseen tulossa 2,4k€ remppa. Auto toimii ihan ok kuitenkin vielä ja ajattelin, että nyt vaihtuu liikkeeseen ennenkuin tarttee maksaa. Muutoinhan mulla tuossa ollut mitään valitettavaa eikä ollut pienintäkään suunnitelmaa vaihtaa pitkään aikaan vaikka löpötintä haukkaa 8+l/100km omalla ajlolla.

    Tulin sitten siihen tulokseen, että laittaa kuntoon vaan kun sain ruotsin purkamolta suomessa uutena 1300€ maksavan osan 400€:llä. Saa tuota hintaa vähän inhimillistettyä. Mutta pitää pidellä vielä tollanen 10k€ käteisenä jos kesällä joku auto sattuisi osumaan silmään. Voi kyllä olla, että mihinkään ei tule vaihdettua.
     
  25. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Oho? Mikäs (ja mihin) tuo noin paljon kustantaa? Laatikko uusiksi? :D
     
  26. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Mekaaninenpolttoaine pumppu ja toinen nokka-akseli. Olin kyllä itsekkin hieman wtf kun kuulin pumpun hinnan. Nokka-akselikin maksaa 400€... ja työt vielä.

    Auto se elämääkin luotettavampi tojota anjovis. No google ei tästä löydä kyllä mitään mainintaa tojotalle, että näitä harvinaisia yksittäistapauksia vissiin :D. VAG 2.0 FSI moottorilla kyllä juuri ks. ongelmaa eli hajonnut/toimintahäiriöinen pumppu kuluttaa nokka-akselin plialle.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti