En hajua onko tarkkaan teknistä toimintaa kerrottu julkisuuteen, jos ei niin sen puutteessa luotettava toteutukseen , tähän kai pyritkin kysymyksellä ja pääsemme siihen että saattaa dataa olla todistelua varten olla tallessa vähän enemmänkin , esim muutakin kuvamatskua kuin vain se ns yksittäinen still kuva josta kuski pitäisi tunnistaa. En siis tiedä mutta en yllättyisi jos noin on.
Markkinoinnissa on sitä monikaista valvontaa tuotu esille ja sitä että pystyy mittaamaan pidemmältä matkalta, jos ei sitä yksittäistä ajoneuvoa pystyisi seuraamaan, niin eihän tuo toimisi, saati ei voisi käyttää tämäntyyppiseen toimintaan. Toimiminen ei tietenkään sulje sitä pois että kaistanvaihdoilla aiheuttaisi epävarmuutta ja sitä kautta automatiikka karisisi osan mittauksista pois. Valmistaja ja viranomainen tuskin kovasti huutelee asioista jotka tekniikan heikkouksia. Mutta edeleen oikeusturvan takia sitä dataa voi olla riittävästi. (toki voidaan se auton liikkeet talenntaa muussakin muodossa kuin kuvina)
lisäksi kerrottu että laitteisto osaa tunnistaa erityyppisiä ajoneuvoja ja niiden toisistaan poikkevat rajoitukset, eli satasen tiellä saattaisi pystyä poimimaan mm. tietoisesti 90km/h rajoitinta vasten ajavat. kuskit.
Jos edelleen menennään kuvitelmissa, niin automatiikan idea on tuottaa ihmis käsittelijälle esikarsittua materiaalia, en yllättyisi jos kiinnostaa käyttäytyminen tolpalla ja niistä hölmöilyt.
Tosin en yllättyisi jos homma menee yksinkertaisimmalla tavalla, kuva otetaan kohdassa x ja nopeus mitatttu lyhyen matkaa ennen kuvauskohtaa, ja järjestelmä tuuppaa eteenpäin käsittelyyn ne joissa automatiikka on tunnistanut auto tyypin ja rekkarit ja ylinopeuden.
Turvaväli sakotusautomatiikkaa "markkinat" tarvitisi.
Viimeksi muokattu: 27.03.2019
No Markulle lohdutuksena tietoa luvassa parin viikon päästä.
Tuota Oulun ensimmäistä hieman mittailtu ja tutkittu.
Mutta faktaa saadaan kevään aikana. Saadaan muutakin kuin polkupyörä kommunistin härnäyksiä.
Viimeksi muokattu: 27.03.2019
Se ei ole virhe jos tekee törkeän ohituksen... Tietoinen riski... Täytyy katsoa riittävän hyvä pätkä ettei näköpiirissä vastaantulijaa tai sitten niin kaukana että ehtii reippaasti ennen kohtaamista takaisin omalle kaistalle. Tuo on sama kuin punaisia päin ajamisessa... Ei se mikään virhe ole 
https://www.aamulehti.fi/a/be094ce0-f4e9-463c-bb4a-afd4c31291dd
Tampereen liikenteessä on kaksi isoa ongelmakohtaa. Toinen on punaisia päin ajaminen, toinen suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen.
Molemmat rikkeet voivat johtaa ja ovat johtaneetkin ihmishenkien menestykseen. Nyt poliisi on tarttumassa kiitettävän pontevasti liikennevalojen noudattamiseen. Useisiin risteyksiin suunnitellaan asennettavaksi uudenmallisia tutkakameroita, jotka ylinopeuden lisäksi tarkkailevat punaisia päin ajamista, turvavyön käyttöä ja puhelimeen puhumista ajon aikana.
https://www.aamulehti.fi/a/fa031ddb-b213-4e73-b800-fa19c1a5f36e
–Näen näitä itsekin päivittäin. Tuntuu olevan nykypäivän trendi. Kun on kiire joka paikkaan, ei malteta pysähtyä, vaikka jokainen ajokortin omaava tietää, että suojatien eteen pitää pysähtyä.
Pilviön mukaan myös punaisia päin ajaminen on yleistä.
– Punaisia päin ajetaan aivan tietoisesti koko ajan. Välinpitämättömyys on selkeästi lisääntynyt.
Pilviön mukaan tilanteeseen on hankala saada muutosta.
– Ainoa lääke olisi valvonnan lisääminen, mutta totuus on, että risteyksiä on suuri määrä valvottavaksi.
Viimeksi muokattu: 23.10.2019