Mahdollinen psu ongelma

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja kekLe, 14.11.2017 klo 20:34.

1. kekLe

Rekisteröitynyt:
    01.02.2016
    Päivää.

Elikkäs minulla on tuossa kone joka on ollut minulla about 6-7 vuotta jota olen päivitellyt vuosien varrella, powerina on chieftec 750w super series joka oli melko järeä sen ajan stantardeilla joten en sitä ole vaihtanut mutta nyk. Kokoonpanossa on alkanut ilmetä ongelmia. Ensin kuiteskin speksit:

Intel i7 7700k
    Ati radeon rx480 8gb ddr5
    Hyperx fury ddr4 2.4ghz 16gb
    Msi z270 pro carbon emo
    Win10 64bit käyttis

Elikkä jos yritän tämän tarinan joteskin tiivistää, viimesenä päivitin emon prossun ja muistit ja kellotin tuon prossun 4.8hz ja testasin vakauden yön yli heaven benchmarkilla, myöhemmin myös intelin omalla torture test softalla sekä prime95. Testit eivät yön yli ajattaessakaan kaataneet konetta joten oletin homman olevan fine. Kuitenkin warhammer vermintideä pelatessa kone boottasi muutaman kerran joten vedin nuo prossun arvot takas tehdasasetuksille...muutaman kerran peli jäätyi senkin jälkeen mutta syylliseksi paljastui joko taustalla auki ollut chrome (?) Tai sitten emon ajurien päivitys. Tämän jälkeen laitoin kellotukset takas ja kaikki toimi taas hyvin, myös raskaammat ja tuoreemmaat pelit kuten bf1 ja total war warhammer 2 pyörivät ilman ongelmia high asetuksilla.

Nyt vajaa kk myöhemmin tuli investoitua alesta shadow warrior 2 ja kys peli sai koko koneen kaatumaan (reboot) ekassa cutscenessä täysin samassa kohdassa ultra asetuksilla kahdesti, ongelma ratkesi heti kun tiputti grafiikka asetusten tasoa. Näillä eväillä minulle veikattiin sw2 aiheisilla support foorumeilla että poweri ei vaan jaksa antaa tarpeeksi tehoa korkeimmilla asetuksilla.

Kuulostaako tuo järkevältä kun oletettavasti raskaammissa peleissä ongelmia ei ollut. Tuo warhammer 2 ollut joskus yönkin yli päällä ilman ongelmia. Käytössö minulla on 2 näyttöä hiiri näppis ja usb headset ettei mitään erityisiä virtasyöppöjä pitäisi olla...eikö muka 750w riitä näillä eväillä vai onko itse mötikkä niin vanha ettei enää jaksa? Nämä kaatumiset tosiaan tapahtuneet aina pelissä, ei ikinä windowsissa tai testien aikana. Ainiin mainittakoon vielä että olen ajureita pitänyt ajantasalla ja länpöjäkin seuraillut eivätkä nekään yli 70c ole nousseet.

2. Pekkavaltteri

Rekisteröitynyt:
    01.10.2017
    Varmasti 750 riittää. Toki vanha poweri kyseessä, niin ei mitään takeita että tulee vakaata virtaa. Ei voi poissulkea kokeilematta toista poweria

Viimeksi muokattu: 14.11.2017 klo 23:09
  3. E.T

Rekisteröitynyt:
    09.10.2000
    Noissa Chiefteceissä koskaan ole laatuelkoja ollut, niin eiköhän se ole saavuttanut suunnittelutavoitteensa eli hajoamisen.
    En luottaisi siihen enää hehkulampuksi kutsuttua 230V lämmitysvastusta herkemmän kuorman ajamiseen.
    Kaatuilu kun on se pienin harmi.
    Toisioelkojen kypsyessä kasvava rippeli kun kirjaimellisesti kuluttaa kaikkia koneen osia lyhentäen niiden käyttöikää.
    Aivan samoin kuin jos tunkisit auton bensatankkiin vettä jne sinne kuulumatonta.

Esim Seasonic Focus Plussaa tilalle, niin löytyy laatuelkot.
    (ja vaatimaton 10v takuu)

4. dragon age

Rekisteröitynyt:
    12.01.2014
    Huonoja powereita ei kannata käyttää. Eräskin Zalman 1000w poweri jota kerrankin kokeilin kirjaimellisesti räjäyttää kaikki turhantuntuiset komponentit pois tieltään :D

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen