Luottokorttien vertailua

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Mirrocle, 09.01.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. SBeckham

Rekisteröitynyt:
    05.07.2015
    Ne ketkä esimerkiksi vertasivat Norwegianiin, ette ilmeisesti kuitenkaan käteistä tallettaneet? Suomessa tämä vielä on oikeastaan aika yksinkertainen systeemi.

2. damu

Rekisteröitynyt:
    20.12.2003
    Mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan että rahojen alkuperää kysellään, mutta jumalauta on vähän helvetin epäkäytännöllistä lähteä fyysisesti pankkiin tuota ilmoittamaan jos muuten on rahat tallettanut automaatilla. Jos onnistuu nettipankissa / puhelimessa niin ei kai kenelläkään voi tästä aiheutua suurta haittaa?

3. Kosk3lo

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Verkkopankissa se olisi hyvä tehdä, koska se on todennettu kanava. En sitten tiedä, miten laajasti sitä käytetään. Puhelimessa se on vähän huonoa, koska vahvaa tunnistautumista ei voi tehdä. Eri asia, jos on oma tuttu neuvoja, joka voi olla 100% varma asiakkaan henkilöllisyydestä.

4. kilroy1

Rekisteröitynyt:
    02.01.2001

Kyse ei olekkaan siitä mitä laki sanoo vaan siitä miten pankki sitä toteuttaa. Pankkineidille kiukuttelu/suoran palautteen antaminen on järkevää jotta hän tarvittaessa veisi palautteen eteenpäin. Ainakin itse (asiakaspalveluduunarina) ilmoitan aika herkästi pienestäkin asiasta palautteet pomolleni koska jos samoista asioista palautetta kertyy enemmänkin on aihetta muutoksiin.

Tässä tapauksessa missä pankki halusi asiakkaan käväisevän konttorissa tunnistautumassa ja antamassa selityksen oli kyse aivan karkkirahoista, 1700,- eurosta. Laki ei määritä summia mistä selvitys pitäisi antaa mutta jokaisen polkupyörän myynnistä ei välttämättä tarvitsisi lomakkeita täyttää. Esim. soitto asiakkaalle -> suullinen selvitys (polkupyörän myynti tms.) niin thats it. Olisi asiakkaankin asenne ehkä ollut toisenlainen vrt. siihen että ensimmäisenä kerrotaan että pitää välttämättä tulla konttorissa käymään. Se konttorissa käynti edelleenkin voi monelle duunien takia olla kohtuu mahdotonta.. eikö noi automaatit juuri sen takia ole tehty että saa talletukset tehtyä ilman ylimääräisiä konttorireissuja.

Viimeksi muokattu: 28.07.2016
  5. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Kyllä minä olen verkkopankkitunnuksilla tunnistautunut Nordean ja Dansken puhelinpalveluissa.

6. Kosk3lo

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Normaalilla kivijalkakonttoreilla ei tätä mahdollisuutta tällä hetkellä ole. Älä kysy miksei ole :D

7. kilroy1

Rekisteröitynyt:
    02.01.2001
    Ja..

Jos halutaan joku tunnistautumisraja noihin talletusautomaatteihin niihin on sitten varmaan mahdoton laittaa talletusrajaa mihin asti talletuksia voi tehdä ilman tunnistautumista ? Itse käytän tosta syystä s-pankkia talletuksiin, sieltä voin sitten siirtää rahat muihin pankkeihin tarpeen mukaan. Normi pankkien aukiolot ovat monelle täysin mahdottomia.. lisäksi siellä jonottaa ne samat mummot päivästä toiseen nostamassa päivän kakskymppistä. Vaikka päätili on nordeassa en konttoriin mene kuin pakon edestä.

8. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Sanoit kai jossain olevasi Nordealla. En ihmettele yhtään, koska Nordean puhelinpalvelu ja siihen liittyvät käytännöt ja jonottamiset olivat suurin syy miksi toivoin hartaasti että Nordea ei vain voittaisi asuntolainani kilpailutusta, jolloin olisin joutunut harkitsemaan jäämään. Olihan siinä hauskakin hetki kun kolmen vartin jonotuksen jälkeen hoidetun puhelun perään robotti soitti kyselläkseen mielipiteitä. Olin jo lataamassa täyslaidallista kun robotti alkoi lukemaan jotain Javan exceptionia ääneen. Kerroin sitten mielipiteeni tiskillä kun lopetin tilini.

9. kilroy1

Rekisteröitynyt:
    02.01.2001
    Takaisin kortteihin.. Huomasin juuri että norskin kortilla maksettaess norskin lentoja eivät veloita 1,99% luottokorttilisää mikä muista korteista menee. Ei ole iso summa mutta en koskaan maksa lentoja debitillä/tilisiirtona koska jos tulee ongelmia niin voi reklamaation tehdä suoraan korttiyhtiölle. Ei ole iso raha toi pari prossaa mutta alkaa tuntumaan jo kun maksaa koko perheen lentoja.

10. joo22

Rekisteröitynyt:
    05.05.2007
    Pitäisi varmaan tuollainen norskikortti hommata ennenkuin alkavat kiristää politiikkaa. Mitä olen kuullut niin melko heppoisin perustein myönnelty näitä kortteja sellaisille ihmisillekin jotka vetävät sen surutta tappiin ja jättävät maksamatta.

Luottotappiot tulevat viiveellä ja silloin alkaa se perseily luottorajan mielivaltaisesta muuttelusta yms.

Jotenkin vaan on sellainen kutina, että alkuun kalastellaan asiakkaita ja sitten aletaan lisäillä maksuja sinne ja tänne. Aivan sama kuin S-pankki, POP ja muut roskapankit tekivät.

Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan. Ei se tosin mitään maksa jos ottaa ja sulkee sitten kun rahastus alkaa...

11. code.666.

Rekisteröitynyt:
    26.08.2002
    Tuli nyt kuitenkin tilattua tuo Norwegian Bankin Visa, tilaus kävi kovinkin helposti ja tukivat mobiilivarmennettakin kirjautumisessa, josta plussaa.

12. Kosk3lo

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Kyllähän tuo maksutapalisä on isohko, varsinkin kallimpaa matkaa varatessa. Onko tuossa Norskissa muten mitä vakuutuksa, kuten tuoteturva, hätäkäteinen tai matkavakuutus?

13. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    AIG:n matkavakuutus jos maksettu 50% matkasta kortilla.

14. kilroy1

Rekisteröitynyt:
    02.01.2001
    Eli ihan vastaava mitä nordealla. Valitettavasti AIG muutti ehtoja ja nykyään on omavastuu. Kerran olen matkalla joutunut lääkärissä käymään niin että meni AIG:lle (silloin ei ollut omavastuuta). Normi korvatulehdus mikä aika yleistä lentäessä/lennon jälkeen. Yksityislääkäri n. 50,- ja lääkkeet n. 20-30eur ja muutamassa päivässä tuil rahat tilille kun Suomeen tultua laitoin hakemuksen eli siinä suhteessa ei valittamista.

Toi matkavakuutus on mulle tärkeä vasta isompien vahinkojen kohdalla, noi muutaman kympin/alle satasen laskut menee normi menoihin.. en ton omavastuun takia ole nähnyt tarvetta erilliselle matkavakuutukselle.

15. 4kex

Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Norskin kortti ei pelittänyt discshopissa. Jostain syystä korttinumeroa ei tunnisteta Visaksi. Onkohan jotain tekemistä tuolla kytköksellä Klarna-paskeeseen mitä nyt monessa verkkokaupassa puoliväkisin tuputetaan?

16. Nikoza

Rekisteröitynyt:
    03.07.2008
    Hyvin todennäköisesti.

17. Eux

Rekisteröitynyt:
    25.12.2012
    Jee, sain Norwegianin kortin vaikka olen persaukinen.

Tuossa matkavakuutuksessa on sitten 45 000 euron yläraja, minkä takia en itse laskisi tuon varaan. Jos vaikka joutuu liikenneonnettomuuteen ja teholle, sivistysmaissa toki hoidetaan niin kauan kun on tarpeellista, mutta useimmissa maailman maissa joutuu kadulle heti kun 45 000 euroa on tullut täyteen. Voi myös olla mahdollista, että toisella luottokortilla maksamalla saat matkavakuutuksen jossa sairaanhoidolla ei ole omavastuuta. Norwegianissa ei myöskään ole ostoturvaa, jonka saattaa saada toisella luottokortilla ostettaessa.

18. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Noissa korttivakuutuksissa on pieniä eroja. Esim. nordean goldissa ei ole tapaturmalle ylärajaa, mutta omavastuut on 50e sijaan 100e. Varmaan pieniä muitakin eroja löytyy vaikka palveluntarjoaja (AIG) on sama.

19. pähk1nä

Rekisteröitynyt:
    29.05.2011
    Itse ainakin otan mielummin sen korkeamman omavastuun ja isommat korvaukset, kuin päinvastoin.

Aikomuksena muuten juurikin kyseisen goldin rinnalle hommata varakortiksi joku Visa. Ja koska on varakortti, niin saisi luonnollisesti olla ilmainen. Taitaa tuo S-pankin kortti olla se fiksuin vaihtoehto? Norwegian ilmeisesti toimii vähän miten sattuu, eikä sen lisäominaisuuksille ole mitään käyttöä. Onko vielä muita vaihtoehtoja? Luulisi masterin ja Visan yhdistelmällä pärjäävän ihan hyvin melkeinpä joka paikassa.

20. Kosk3lo

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Ja Nordealla pitää maksaa 75% matkasta luotolla.

Vanhat vakuutusehdot olivat kyllä hyvät. Riitti, että oli vain Gold-kortti mukana

21. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Minua lähinnä ärsyttävät nuo mukaan ängetyt matkavakuutukset, jotka eivät ehdoiltaan vastaa tarpeitani ja joita ei voi millään pienellä lisämaksulla edes päivittää sellaisiksi ts. ovat yhtä tyhjän kanssa. Olen joskus kyllä naureskellut, että pitäisiköhän tehdä jonkinlainen taulukko itselle kaikista matkavakuutuksista että osaa vahingon sattuessa valita parhaan jos useampi on voimassa.

22. damu

Rekisteröitynyt:
    20.12.2003
    Tää on kyllä niin totta. Itselläkin taitaa olla muutaman kortin kautta matkavakuutus, mutta silti täytyy pitää Eurooppalaisen jatkuva päällä (taitaa olla matkatavaravakuutuksen kanssa about 50€/vuosi) kun noihin liittyy yleensä niin paljon rajoituksia. Amexin vakuutus taitaa olla paras näistä korttivakuutuksista, mutta muistaakseni siinäkin oli joku sudenkuoppa miksi ei käynyt täysin mulle.

23. Rantakemisti

Rekisteröitynyt:
    07.06.2010
    Harmillista että jälleen kerran turvakielto vaikeuttaa hommia. Päätin näiden kaikkien hyvien kokemuksien pohjalta hakea tuota Norwegianin luottokorttia backup-kortiksi mutta eihän siitä mitään tule. Laitoin tuosta vielä mailia heidän aspaansa mutta vastaus oli vähän niin ja näin. Olen kuitenkin ollut nopeasti laskettuna jo viiden pankin asiakas näin turvakiellon alaisena ja aina on saatu asiat hoidettua.

"Hei!

Kiitos viestistänne. Valitettavasti, luottokorttiamme pystyy ainoastaan hakemaan verkkosivujemme kautta. Valitettavasti, emme pysty käsitellä hakemuksia ihmisiltä, joilla on turvakielto.

Ystävällisin terveisin,
    Bank Norwegian"

24. Tatuks

Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Näinpä, sitten siellä on kaikenmoista "Olet maksanut 67,8% prosenttia matkasta kortilla" ja 40 muuta kohtaa jotka jollain tavalla rajoittavat.

Täysin kattava matkavakuutus on vielä vakuutusyhtiöstä kaiken muun päälle otettuna niin naurettavan halpa että en viitsi nähdä vaivaa selvittääkseni saisinko kortilla jotain vähän edullisemmin.

25. Cumbo

Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Samaa mieltä. Joskus huvikseni selailin jonkin tällaisen kortin mukana tulevan matkavakuutuksen ehtoja, niin siellä oli kyllä älyttömiä porsaanreikiä - ja siis nämä löytyivät ihan nopealla haulla. Sieltä oli poissuljettu hyönteisten ym. eläinten pistokset ja hyökkäykset (esim. Aasiassa varmaan hyvä olla, kun on malariaa, dengue-kuumetta ja tulee uitua meressä jne.).

En kyllä ikinä matkustaisi pelkällä luottokortin mukana tulevalla vakuutuksella. Saattaa äkkiä tulla kalliiksi se säästö, kun eivät alakaan hoitamaan, kun vakuutus ei kata.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen