Luotettava nelivetofarkku noin 12 tonnilla hakusessa

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Tiputtaja, 29.12.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Jeps, yksi tuollainen 2.5L 2004 Legacy kun löytyy jo lähipiiristä niin alkoi samanlainen kiinnostaa, kun on parempi kuin nykyinen kaikilla mahdollisilla osa-alueilla. Tehokkaampi, tilavampi, taloudellisempi yms.
    Tietysti tarjonta ratkaisee ja saattaa lumien sulettua näissä nelivedoissa parantua huomattavasti. Niin tuo budjettikin on vain suuntaa antava jos sopiva yksilö sattuu löytymään.

    Ajattelin vain tarkistaa onko vaihtoehtoja enkä sokeasti lähde metsästämään sitä yhtä, mutta ilmeisesti taitaa olla sopiva valinta minulle. Katselin jopa katettuja lava-autoja, mutta kaikki taitavat kulkea dieselillä.

    Niin osaako joku sanoa mitä eroa Outbackissä on tavalliseen legacyyn muuta kuin pieni korotus maavarassa ja kylkilistat?
     
  2. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Nyt herää kysymys kannattaako tuon ikäistä autoa ostaa vero uudistuksen jälkeen Suomesta?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Tokihan uudepikin käy, mutta budjetti ei veny sentään loputtomiin, vai meinaatko että kannattaisi käydä saksasta?
     
  5. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Viimeksi muokattu: 11.01.2015
  6. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Olisihan se kieltämättä houkutteleva vaihtoehto
     
  7. Jagemon

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    1 292
    Onko tosiaan näin että veroja olisi vain noin 2k€ tuohon päälle? Miten verotus vuodenvaihteessa sitten muuttuikaan?

    edit: ok eli siis päästöverotuksesta kyse jos rekisteröity ennen 1.1.2008
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2015
  8. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Jep eli ei meinannut oikein löytyä vertailukohteita tullin sivuilta mutta olikohan heinäkuussa 2014 kun tuo on tuotu
    SUBARU LEGACY 2.5 5D STW 4WD 121KW 2006vm verojen osuus 3965,99 ja jos toi nyt suunnilleen puolittuu niin parin tonnin kantturoissa liikutaan, ja jos noita tosiaan katsoo saksasta tai virosta niin aika hyvän säästön saa jos kehtaa hakea.
     
  9. Makylator

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2000
    Viestejä:
    240
    Muuten hyvä, mutta eihän se vero läheskään puolitu noiden ehdotettujen Legacyjen päästöillä. 180 gCO2/km päästöillä pysyy suunnilleen samoissa ja vasta >360 gCO2/km tupruttelulla (=maksimivero%) sitä etua tulee tuo "noin puolet". Hieman alle oikeasti.
     
  10. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Onko noin? Mä olen käsittänyt sitten aivan väärin, eikös tossa legassa kuitenkin päästöt 2,5 koneessa ole 210 co/2
     
  11. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Ohjekirja antaisi 2.5 litraiselle Legalle 198g Outbackille 203g ja 2 litraisella koneella 183g, tiedä sitten onko verottajalla samat arvot.
     
  12. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Okei, mä katsoin tuosta nettiautosta, mutta täytynee selvittää miten toi verotus menee,.
     
  13. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Muistelin että verottajan kanta oli hitusen isompi. Taisi olla juuri se 210g sille 2.5 litraiselle
     
  14. Joopa

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2001
    Viestejä:
    566
    Subarun automaatit ovat vahan huteria. Omassa 2006 3.0R Outbackissa vitonen alkoi nykimaan ylamaissa kun mittarissa oli 86 000 km.
    Muuten kylla hieno laite, tilaa ja tehoa riittavasti.
     
  15. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Eikös se automaatin neliveto ollut vieläpä sähköisesti ohjatulla kytkimellä, eli sen jätin pois laskuista?
     
  16. epo

    Rekisteröitynyt:
    09.02.2000
    Viestejä:
    55
    kyllä siinä visko on laatikon jatkeena...
     
  17. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Niin siiinä perässä on siis tasauspyörästö jossa visco luistonrajoitin. Tuskimpa Subaru olisi siiihen naurettavaan mokaan sortunut mitä esim. Volvon ensimmäiset nelivedot joissa veto välitettiin takapyörille pelkän viscokytkimen kautta ilman minkäänlaista tasauspyörästöä. Aika pitkään sai etupyöriä suditella että takapyörä edes värähti.

    Mutta jokatapauksessa manuaali hakusessa tälläkertaa. Taidan jättää myös 3 litraisen mallin pois laskuista ihan käyttökulujen takia, ja ohjekirjan mukaan taitaa 3 litran koneen jatkeena olla aina se 5 vaihteinen automaatti.

    Kun on jo vähän ikää jo karttunut niin ei nämä ei nämä uheilullisemmat malllit enää niin houkuttele mitä nuorempana. Legacy 200 mallia etsiskelin aikanaan, mutta nyt myöhemmin olen tyytyväinen etten sopivaa löytänyt, vaan sattui silmään erittäin hyvä 2.2 litrainen GX varusteltu (wannabe sport) malli. Todennäköiseesti säästyin paljoljalta ja kevyenä autona kyllä tuo mukavan ripeästi liikkuu. Tuo katselemani 165 heppainen 2.5 litrainen moottori toki liikutteee hitusen painavampaa autoa vielä mukavammin.
    2 litrainen malli pitäisi myös päästä kokeilemaan silllä ainakin paperilla vaikuttaa yhtä ripeästi liikkuvalta mitä nykyinenki, mutta säästeliäämmin.
     
  18. Joopa

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2001
    Viestejä:
    566
    Millaiset kulutuslukemat tuolle 2.5L koneelle on luvattu?
    3.0 vei aika tasaisesti sen 9.5L/100km. 80% matka-ajoa 100km/h alueella. Tama siis ainaisessa kesakelissa, Suomessa saa varmaan talviaikaa lisata sen litran kulutukseen.
     
  19. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Ei tarvitse noihin lupauksiin luottaa kun yksi vastaava löytyy jo perhepiiristä. 64 litran tankilla pääsee 700-800 lämpimällä kelillä, tosin eihän sitä ihan kuivaksi kehtaa ajaa. Ajotietokone lupailee jopa lähes 1000 km rangea tosin vaatisi sitten pelkkää mantieajoa. Nyt vilkaisin keskikulutuksen niin näytti olevan yli 9 kun ajomatkat ovat tuskin riittäneet konetta lämmittänään.

    Niin omistajalle ei taloudellista ja järkevää ajotapaa saa mitenkaan taottua päähän niin ihme että noin hyviin päääsee. Varmaan ei ole ikinä polkaissut kaasupolijinta yli 1/3 tai nostanut kierroksia yli 4000, eli joka kiihdytys on sellaista mummon köröttelyä ja mahdollisimman isolla vaihteella. Melkein pitäisi ostaa itselle tuo ja hankkia tilalle automaatti :D
     
  20. Tiputtaja

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2002
    Viestejä:
    422
    Nostetaanpas tätä vielä kun ei ole autoa tullut vaihdettua. Satttui silmiin Audi A4 vuodelta 03. Onko tuollaisen ylläpitäminen miten kallista? Subarussa tottui siihen että riittää kun laittaa bensaa tankkiin ja vaihtaa välilä öljyjä. Ei valitettavasti ole neliveto mutta saattaa nyt joutua siitä tinkimään. Onko jotain moottottorivaihtoehtoja mitä pitää välttää?
     
  21. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 467
    2.5 tdi v6 syö nokka-akseleita.
     
  22. Isosceles

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2005
    Viestejä:
    1 095
    Jos joutuu nelivedosta tinkimään niin kannattaako sitä audia ostaa?
     
  23. Jims

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2006
    Viestejä:
    335
    Ainoastaan A:lla alkavalla moottorikoodilla olevat syövät, B-alkuisiin moottorikoodeihin on tuo nokan öljykierto ja nokka-akselin materiaali parannettu.
    Myös A-alkuisiin moottoreihin on saatavilla korjaussarja, joka lopettaa nokkien kulumisen ja niitä on asennettu aika moneen autoon, takuuaikana maahantuojan kustannuksella ja omistajan maksamana kun vanha nokka on ollut entinen.
     
  24. Jims

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2006
    Viestejä:
    335
    Audi pitää aina ostaa quattrona, vajaavetoiset ( Audit siis ) ovat vaan jotenkin niin laimeita.
    Johtuu varmaan siitä, että Audin markkinoinnissa quattrolla ratsastetaan aika vahvasti.

    Jos muuten nostat budjettia tonnilla-parilla, niin voisin myydä sinulle -07 mallisen Volvo V70 D5 AWD Classic:in, siisti ja huollettu auto ( merkkiliikkeen huoltokirjalla, laatikkoöljyt vaihdettu 60 tkm välein, EGR tulpattu ja DPF poistettu fyysisesti, sekä molemmat poistettu ohjelmallisesti, Haldex pumppu ja öljyt vaihdettu, kaikki pyöränlaakerit ja jarrut uusittu ), mittarissa 207 tkm, varusteet perus Classic:ia eli mustat nahkajakkarat joista kuskin sähköllä, xenonit ja ardic:kki.
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2015
  25. Jultsu

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    3 718
    12 vuotta vanha A4 ei kyllä voi maksaa millään 12 tuhatta euroa, ja jos se vielä on vajaaveto niin mitä se tekee tässä ketjussa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti