Lumilautailu

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Siervo, 15.01.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. villey

Rekisteröitynyt:
    26.03.2003
    Kausi korkattu rukalla, olihan se mahtava päässä rinteeseen ja vielä kun mäet olivat aika hyvässä kunnossa vuodenaikaan nähden niin jäi suorastaan palava halu takaisin mäkeen :) seuraavaa kertaa saa tosin hetken odottaa kun kelit on taas mitä on.. Mutta toivottavasti itsenäisyyspäivän tienoilla olisi jossain päin rinteet kunnossa..

2. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    Osaattekos kertoa paikkoja, joista kannattaisi väijyä käytettyjä lumilautakenkiä? Bngr.fi:n ja relaa.comin myyntipalstoja olen jo selannut. Myös jos olette bonganneet hyviä alennusmyyntejä aiheeseen liittyen, niin kertokaa toki.

3. skermis

Rekisteröitynyt:
    08.10.2012
    Lumilautakengt osoitteessa stadium.fi

Myymälöissä myös vaihtelevasti eri malleja tarjolla esim ideaparkissa riden monot 120e

Jos pääsee stadiumissa käymään niin sinne pikapikaa.

4. jarskii-

Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    ainaski rovaniemen stadiumissa oli burtonin kenkiä 50€. en muista mallia mutta oliko ovh jtn 150€. saattovat olla motot.
    itse olisin muuten ostanu samalla ku ostin uudet lautailukamat mutta kokona tuolloin oli vain 10 ja 11 puol ja oma jalka 10 puol, kävin sit toisesta liikkeestä hakeen rulerit. halvemmalla sain kuin vastaavasti samat stadiumista. kuten siteiden kanssaki.

lautaa ei sit muualta oliskaan saanu samaan hintaan mistään

5. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    Stadium olikin tiedossa jo mutta pitää käydä siellä ihan paikan päällä katsomassa onko kokoja enää jäljellä mistään. Nettikaupan puolella ei enää ollut.

Nykyään kyllä tulee laskettua niin harvoin, että täytyy vielä ehkä fb-kyselyllä selvittää saisko joltakulta kaverilta lainaan...

6. raimo.k

Rekisteröitynyt:
    02.04.2011
  7. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    No voipi hyvin olla että uuteen kenkään päädyn tässä joka tapauksessa. Parin viikon päästä pitäisi olla laskemassa, joten en ehdi kovin pitkään etsiä kenkiä. Täytyy käydä huomenna katsomassa olisko paikallisessa Stadiumissa vielä esim Burtonin Ruleria jäljellä. ... tai oikeastaan netistä kyllä näkee että on, mutta eri asia on miten se kenkä sopii jalkaan. Noilla onkin sitten syytä pärjätä vähintään seuraavat 10 vuotta :)

8. jarskii-

Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    itse ainaskin tykänny noista rulereista. joku reilu 20 laskukertaa nyt takana. vähän oudon oloinen tuo kiristys on noissa mutta muuten ihan hyvät. kymmenen kerran jälkeen alko vasta pehmeneen sen verran ettei ollu niin jäykät ku aluksi

9. Blondie_

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Jos käyttöikää katsoo niin eihän ne paha sijotus ole. Ja jos ei käyttöä olekkaan niin aina ne kaupaksi menee. Kannattee tori.fi katsoa vielä läpi.

Itsekkin innostuin muutama vuosi sitten taas laskemaan 10v tauon jälkeen ja kamat sain halvalla kun ostin edelliskauden tavaraa touko-kesäkuussa. Harmillisesti kahden erillisen loukkaantumisen takia jäi viime talvi ja toissa talvestakin puolet vaille laskua. Tänään sitten 2v tauon jälkeen kokeilemaan polven kestävyyttä rinteeseen ja olihan se mukavaa kirpeästä säästä huolimatta. Pahimmat kivutkin tuli reisiin :)

10. jarskii-

Rekisteröitynyt:
    07.02.2012
    tosiaan kannattaa yrittää kesän alussa ostella kamat jos haluaa halvalla saada. toinen mahdollisuus jos tuntee laskijoita jolla on sponsorit takana. myyvät aika halvalla varsinki vaatteita.
    itsellä ei tullu oikeastaan ostettua ku lauta halvalla mutta muuten -15% kamppeista mitä tälle kaudelle ostin

11. Blondie_

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Omat kamat kaikkineen tuli -65% alennuksella. Toki valikoimat on pienempiä kauden loputtua mutta loputhan voi ostaa sit seuraavan kauden alussa.

12. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    Toi kauden lopun alennuksista ostaminen on vähän hankalaa meikäläiselle ja varmaan monelle muullekin satunnaiselle harrastajalle, kun ei tiedä tuleeko seuraavalla kaudella laskettua ollenkaan :) Noh, onneksi noista kamoista on jo nyt kovat alennukset, vaikka kausi on kesken.

13. Blondie_

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Joo, eihän se optimi olekkaan. Valikoimatkin on aika huonot varsinkin kokojen osalta. Itsekkin olen ns. keskikokoa eli suurin osa tavarasta myydään loppuun jo kauden aikana. Mutta hyvä jos löysit ja rinteeseen pääset :)

Aavistuksen muuten näin kahden laskupäivän jälkeen särkee reisiä kun edellinen laskukerta oli talvella 2011 :D Ongelmahan on siinäkin ettei juurikaan tuu lämmiteltyä kuten normaalisti treeneissä. Joskohan tän päivän vielä jaksais niin voi taas ens viikolla iloisemmalla mielellä laskea.

14. Rubbish

Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Jos haluaa halvalla vanhoja malleja niin Myboardista kannattaa tilata. Myyvät Forumilta ylijääneitä malleja tuolla

Myboard.fi - Tervetuloa

15. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    Stadiumista ehdin saada myymälän viimeisen parin Riden Jacksoneita. Budjettikattoon tuli iso reikä mutta sainpahan vähän jäykemmät ja hyvin jalkaan istuvat kengät. Kiristyssysteemi vaikutti sovitellessa fiksulta mutta saa nähdä miten se lopulta sopii lumilautakenkiin.

Seuraavaksi voisi miettiä ton vanhan laudan huoltoa...

16. Blondie_

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Laitetaan muroonkin tämä redditistä bongattu fiilistelypätkä:

[youtube]T0G264ulVaE[/youtube]

Aika helpon ja letkeen näköstä se on kun sen osaa :)

17. jarith70

Rekisteröitynyt:
    16.09.2012
    Hohhoijaa... Kävin tuossa Messilässä kaatuilemassa tunnin lumilaudalla...
    Ensimmäinen kerta ikinä, ikää 40 +, kiloja 100 +, pituus -190 cm.
    Eikä mitä, sattuu joka paikkaan mutta kipinää olisi. Lasketellu olen suksilla pienen ikäni mutta tuo yhteen lankkuun jalkojen ruvaaminen on kyllä erikoista.

Suosituksia näppärille vehkeille, jotka voi myös laittaa nuotioon illan päätteeksi...
    Pituus/leveys ja mitä kaikkea ?
    Fiksuun hintaan... Eihän noista ota Erkkikään selvää.

18. Blondie_

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Suosittelen kyllä laskemaan vuokravehkeillä tän kauden ellei nyt oikeasti ole reilusti ekstrahippua taskunpohjalla. Katsoo alkuinnostuksen jälkeen että haluaako sittenkin takas suksille. Ja keväisin saa huikeat alennukset (50-70%) lautailukamoista.

Mutta jos kerran kipinää ja tuohta on niin tuossa on hyvä opas laudan hankintaan: Snowboards: How to Choose

Itse olen ostanut pitkälti omat kamat Blue Tomatosta. Hinnat kilpailukykyiset, toimitus nopea ja suoraan kotiovelle. http://www.blue-tomato.com/en-FI/‎

19. Rubbish

Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Kauppoja riittää mistä valita, mutta itse suosittelen Myboardia Myboard.fi - Tervetuloa

Myyvät siis vanhoja malleja huomattavasti halvemmalla kuin uusia. Käyttämättömiä siis ovat joten mitään eroa ei ole. Esimerkiksi omassani pohjan kuvio oli sininen kun uudessa mallissa se oli punainen. Hintaa oli kuitenkin uudella 200euroa enemmän.

20. SalsaSakke

Rekisteröitynyt:
    28.12.2012
    Onko Ride hyvä merkki? Laudan ja siteet oisin ostamassa

21. Lepuff

Rekisteröitynyt:
    10.03.2005
    Mitähän mahdotat tarkoittaa "hyvällä" merkillä? Itse en ole ainakaan katunut pätkääkään kun Riden laudan ostin, tosin siteistä ei ole tietoa, K2:lla mennään tällä hetkellä. Mutta, kyllä Riden siteetkin ovat varmasti premiumia, etenkin jos puhutaan näistä kalleimmista malleista, mutta varmasti löytyy halvemmistakin malleista aivan asiansa ajavat vaihtoehdot. :kippis:

Jos nyt katsoo näitä huippulaskijoita, niin kyllähän siellä monikin käyttää Rideä.

Viimeksi muokattu: 16.02.2014
  22. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Itse olen laskenut Ridella 15v. Ei valittamista. Noh, itseasiassa vm12 Rodeo siteet oli hieman typerästi suunniteltu; etustrapin silikonisukka menee sinne kiinnikkeen alle ja saattaa käytössä katketa kun tarpeeksi monta kertaa tökkäät sträpin hieman ohi. Mutta ei mitään vakavaa. Ride on ainakin teknologisesti ja innovaation osalta hyvä. Löytyy myös malleja isojalkaisille.

Itsellä Machete ja Highlife. Machete on erittäin hauska peli. Mutta huvittaisi hommata machete gt vähän kovemmalle laksemiselle. (normi machete irtoaa tällä hetkellä stadiumista 300€:llä, jos tykkää rockerilaudasta)

23. kumihansikas

Rekisteröitynyt:
    13.06.2013
    Noniin, alkaa laskukausi varmaan taas käynnistyä ainakin pohjoisessa päin. Itse hankin tälle kaudelle K2:n laudan, siteet ja kengät noin reilun 10 vuoden tauon jälkeen. Oli viimevuotiset ja xxl:ssä oli vielä kaikki tuotteet lisäalennuksessa niin lähti varsin edullisesti. Kypärä varmaan aika pakollinen hankinta vielä.

Tampereella kun asustelen, niin varmaankin Sappee ja Himos tulevat olemaan ne suosituimmat paikat minulle. Harmi vaan kun kukaan tutuistani ei tietääkseni lautaile tai laskettele. Nooh, pääseepähän ainakin olemaan rauhassa :D

24. santei

Rekisteröitynyt:
    06.03.2009
    Uusia lautailukamoja pikkuhiljaa pitäisi etsiskellä. Eli siis lauta, siteet ja kengät. Mistä ja mihin aikaan noita kannattaisi etsiä jos halvalla haluaa saada hyvää? Esim ylivuotisia malleja tms supertarjouksia.

Voi myös suositella jotain settiä all-mountain käyttöön parkista rinteen kautta offarille.

Viimeksi muokattu: 13.12.2015
  25. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    No varmaan kauden lopussa kannattaa etsiskellä, noin ajankohdan puolesta, mutta se ei taida olla nyt vaihtoehto :) Oon tässä itsekin kyylännyt uutta lautaa ja siteitä ympäri nettiä mutta en ole vielä löytänyt riittävän sikahalpaa tarjousta.

https://www.glisshop.co.uk/?locale_prefs[delivery]=19&locale_prefs[currency]=1
    http://www.blue-tomato.com/fi-FI/
    https://www.absolute-snow.co.uk/
    https://www.warehouse-one.de/

Omat laskupäivät on niin vähissä, että käytetty lauta on todennäköisesti se mihin tulen päätymään, jos vain sopiva sattuis löytymään ajoissa. Tori.fi kannattaa kytätä, samoin https://www.facebook.com/groups/866552173355467/ .

Mitäs vinkkejä muilla olis?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi