Luistimet - jalkapohjat kuin tulessa?

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Frankie, 07.03.2010.

1. jermu1982

Rekisteröitynyt:
    24.03.2013
    ihme narinaa. itellä 20 vuotta vanhat luistimet ja hyvin pärjää. ja sentään pelaan suomi sarjassa

2. Yann

Rekisteröitynyt:
    10.12.2015
    Monet ammattilaiset tilaa custom luistimet, jotka tehdään jalan muotoon. Itsellä todella leveä jalka ja kaikki luistimet on aina satuttaneet. Sen takia meni lapsena into jääkiekkoon. Harmi vaan että noi kustomoidut luistimet on ihan sikakalliita.

3. Samuli_Pamuli

Rekisteröitynyt:
    11.07.2014
    Kävin luistelemassa pitkästä aikaa moneen vuoteen ja voi jeesus mitä tuskaa! Piti välillä maata selällään jalat ylhäällä kun tuskaa teki.

Muistui kouluajat mieleen kun teki silloinkin kipeää jatkuvasti mutta silloin ajatteli että muillakin koskee.

Pitää varmaan jotkin pohjalliset keksiä.

4. molari

Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Eiköhän se liiallinen kapeus vain purista jalkapohjia kasaan? Tuskin pohja voi niin huono olla, että se noin polttelee.

Viimeksi muokattu: 04.01.2017
  5. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    No ei oo normaalia.

6. Hyde

Rekisteröitynyt:
    13.12.1999
    Kannattaa sovittaa kaupoissa mahdollisimman monia luistimia löytääkseen hyvin istuvat. Ei kannata tyytyä "parhaimmin" istuvaan malliin vaan vaihtaa kauppaa jos ei hyvää löydy. Itse kokeilin varmaa liki kymmenet ennenkuin löytyi riittävän leveälestiset. Otin kotoa myös villasukan kauppaan mukaan sovitusta varten, ihan vain siitä syystä että ulkojäillä kylmillä keleillä tarkenee paremmin villasukan kanssa. Lisäksi villasukka tekee kovasta luistimen sisustasta paremmin istuvan. Eipä sitä juurikaan erota istuvuudeltaan normikenkään ja jaksaa kyllä luistella tuntitolkulla.

Uudet luistimet kannattaa sit viedä suoraan profilointiin joka parantaa luistimien ominaisuuksia huomattavasti. ;)
    Eikä tarvi tosiaan käyttää mitään 300e luistimiin, että on hyvät. 50e saa ihan hyvät perushokkarit marketista + profilointi ~15e. :p

7. S62B50

Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Joo ei villasukkia luistimiin. 50 euron luistimet on kaukana hyvistä luistimista, toki amatööreille kelvannee laitoihin nojailuun. Fiksut odottaa sinne kevääseen ja ostaa ne laatuluistimet poistomyynneistä.

8. Hyde

Rekisteröitynyt:
    13.12.1999
    Joo, ammattilaisten toki kantsii satsata, mut juurikin amatöörien ei kannata välttämättä laittaa +300e luistimiin jollei sit oo pinkka niin kunnossa et sama laittaako 50 tai 1000e luistimiin.

9. S62B50

Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Mutta pointti olikin se, että maaliskuussa saa monesti viime vuoden mallit tyyliin 200euro joiden ovh. on +400e. Niin tuo panostus vähän parempiin kyllä mielestäni kannattaa jos ajatellaan pidemmällä tähtäimellä. Monesti nuo halvimmat luistimet ovat vähän mitä ovat esimerkiksi tukevuuden suhteen. Mutta jokainen tehkööt omat valintansa, itse tekisin sen noin.

10. Karppuuna

Rekisteröitynyt:
    15.07.2012
    Itselläkin poltteli jalkapohjia niin rullaluistimissa kuin jääkkiekkoluistimissakin. Rullaluistimissa johtui siitä että oli käytetyt luistimet, heti kun hommasin hyvät uudet niin polttelu lakkasi.
    Tämän talven ensi luisteluissa poltteli jalkapohjia ihan perkeleesti, laitoin toka kerralle lampaanvilla pohjalliset ja ei poltellut yhtään.

Polttelu johtuu yleensä huonoista pohjallisista.

Viimeksi muokattu: 24.01.2017
  11. Samuli_Pamuli

Rekisteröitynyt:
    11.07.2014
    Mulla kun ei polttele vaan sattuu ihan *tusti. Aivan uskomaton kipu. Aivan järkyttävä kipu.
    Vertaisin kovaan suonenvetoon (kylmä lattia yms. pistää jalkapohjasta vetämään suonta) ja samalla kalkutellaan jalkapohjan luita irti taltalla.

Luistelemaan pystyy ehkä minuutin hampaat irvessä, sitten on pakko mennä istumaan. Kokeilin niin villasukilla kuin tuplasukituksella (lämpösukat + paksut villasukat + perussukat) ja kaksilla kavereiden luistimilla ja sama homma, aivan jäätävä kipu jalkapohjissa, ihan kuin katujyrällä vedeltäisiin rinkiä jalkojen päältä.

Viimeksi muokattu: 24.01.2017
  12. Ah898989

Rekisteröitynyt:
    10.02.2017
    Itellä sattuu ihan helve*sisti luistelu. Voin luistella n.10 min ja sit alkaa sietämätön tuska jalkapohjissa ja on pakko lepuutta jalkoja. Oon pelannu n vuoden jääkiekkoa mutta ei pystuny enää ku alko sattumaan

13. linuxisnotunix

Rekisteröitynyt:
    21.05.2014
    Sama täällä, kipeytyy aina luistellessa. Puolisen tuntia voin ehkä luistella, sitten on pakko lopettaa. Mulla on hiukan lattajalat, voisikohan johtua tuosta? Miten muilla, kenellä kipeytyy?

14. pikku-h

Rekisteröitynyt:
    06.03.2002
  15. johnspawn Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    05.05.2005
    Nauhat on liian tiukalla.

16. oppilas84

Rekisteröitynyt:
    16.03.2002
    Tää on klassikko, todennäköisin syy varsinkin ensimmäisten luistelukertojen aikana.

17. Luistimien muokkaus Banned

Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Moi On myös edullinen vaihtoehto olemassa. Ostat mitkä hyvänsä luistimet ja tuot/lähetät ne minulle niin teen niihin muokkauksen patentoidulla CinderellaFit systeemillä ja annan hommalle takuun. Muokkaus maksaa vain 60.- € joten homma on todella edullista .
    Tutustu minun työhön sivuilta
    https://www.facebook.com/cinderellafitjahttps://www.facebook.com/cinderellafit.net/

18. Luistimien muokkaus Banned

Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Moi On myös edullinen vaihtoehto olemassa. Ostat mitkä hyvänsä luistimet ja tuot/lähetät ne minulle niin teen niihin muokkauksen patentoidulla CinderellaFit systeemillä ja annan hommalle takuun. Muokkaus maksaa vain 60.- € joten homma on todella edullista .
    Tutustu minun työhön sivuilta
    https://www.facebook.com/cinderellafitjahttps://www.facebook.com/cinderellafit.net/

19. waagner

Rekisteröitynyt:
    02.10.2010
    Nykyään kaikki luistimet myydään jollain kynäniskojen lestillä, joka ei ole tarpeeksi leveä kenellekkään eipä oo kumma jos on jalat tulessa.

20. puritania

Rekisteröitynyt:
    Tänään
    Itsellä oli aiemmin vähä samaa ongelmaa mutta apteekista löytyi sellaista salvaa, jolla ongelma katosi.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen