Littu?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Boack, 29.03.2007.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Kieli elää hieman mikä ilmeisesti närästää murossakin vanhuksia, tosin ette tekään varmasti käytä normaalisti kirjakieltä puhuessanne?
    Mercedes benz ja Messenger ovat molemmat mesejä, normaalilla älyllä varustettu henkilö kyllä tajuaa kumpaa tarkoitetaan.
    Kovalevy nimitystä on kyllä aina tullut käytettyä siitä lähtien kun 40mt kovon sain.[signature][email protected], DS4, 2gt Micron d9, AsuX X1900XT[email protected], 250+200gt, E5-450w, X-fi, 5.1.1, 19&92", Idle 130W, 3d 250W.[/signature]

2. maarek

Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Se on jumalauta kovo eikä mitään tun kiintolevy. Stana.

3. Tatikkan

Rekisteröitynyt:
    16.02.2007
    25, so?

4. naamaton

Rekisteröitynyt:
    20.07.2005
    26, daa?

5. Raiggu

Rekisteröitynyt:
    30.01.2006
    Itse en edes tiedä mikä messengeri on, mutta littu on ollut huulilla vuosikaudet.

Mersun mesenä olen kyllä jo 80-luvulla kuullut, täällä Vantaan maisemissa.

[signature][email protected]/Asrock775Dualvsta/Zalman9500
    2Gt/DDR2 G.Skill 6400
    Gw 7800GS+ [email protected]/1420
    Seagate 200Gt / WD 250Gt SATA
    Seasonic S12 600w[/signature]

6. h-p

Rekisteröitynyt:
    14.10.2004
    Littuhan on ihan normaali termi. Romppu tuntui olevan enemmän käytössä tuossa jokunen vuosi sitten, nyt en ole kuullut pitkään aikaan. Ja kiintolevy on aina ollut minulle kiintolevy, kovalevy on sitä oikeaa levyä. Meseä en muista kuulleni ennen nettiä, täällä se on mersu tai paremminkin merssu. :D

e: tosin lyhennettä kovo on tullut käytettyä, koska kiintolevystä ei ole ytimekästä lyhennettä.

7. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Onhan TFT-monitoritki ollu jo vuosien ajan littunäyttöjä.
    [signature]"So many strange things have chanced that to learn the praise of a fair lady under the loving strokes of a Dwarf's axe will seem no great wonder." -Eómer[/signature]

8. Tatikkan

Rekisteröitynyt:
    16.02.2007
    En kysyny sulta mitään.

9. VAT69

Rekisteröitynyt:
    16.06.2004
    "Kovo tarkoittaa elektronisissa laitteissa kuten tietokoneissa mikropiireillä tehtävää toimintaa (engl. hardware) vastakohtana ohjelmistolla tehtävälle toiminnalle (engl. software, joskus suomessa "kovon" vastakohtana "pehmo"). Kovo -termiä käytetään myös virheellisesti puhekielessä tarkoittamaan kovalevyjä (kiintolevy)." wikipedia

Yleensä tämä kovo-termin "väärinkäyttö" on ollut juuri nuorison ongelma.

[signature]Voi vittu
    näiden värillisten
    sigujen
    kanssa.
    [/signature]

10. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Wikipediaa on melko turha tällaisissa tapauksissa lainata kun informaation laatu on juuri näissä artikkeleissa mitä on (mielipide). Käytännössä "kovo" on osa puhekieltä ainakin omien kokemusten valossa ja itse kuulen tätä niin 20v kuin 50v ihmisten suusta.

En tiedä onko Suomessa alueellisia eroja, mutta ainakaan nämä muutamat kaupungit, missä itse olen asunut eivät ole tämän suhteen merkityksellisesti poikenneet toisistaan.

Se on kovo, kovalevy tai muu vastaava. Esim "kiintis" ei ikinä tulisi minun suusta luontevasti. En ole myöskään eläessäni kuullut kenenkään puhuvan "softasta" "pehmona".[signature]"We used to dream about this stuff. Now, we get to build it. It's pretty neat." - Jobs[/signature]

11. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Ja useammin kuulee käytettävän sanaa 'hardis' kuin 'kovo' kun puhutaan jostain raudalla toteutettavasta jutusta. Niin, ja kuten äskeisestäkin tuli esille, rauta tai rautatason jutut ovat myöskin kuvaavampia kuin 'kovo'. Softa ja rauta, softa ja hardis, softalla ja raudalla jne. Kovo ei tulisi omaan mieleenkään noissa yhteyksissä. Ikää on vain 24.
    [signature]"So many strange things have chanced that to learn the praise of a fair lady under the loving strokes of a Dwarf's axe will seem no great wonder." -Eómer[/signature]

12. Ize

Rekisteröitynyt:
    14.06.2000
    Olen joutunut luopumaan kovo -sanan käyttämisestä mm. töissä, ikää 35. Eli 10 vuotta nuorempi sukupolvi on sen verran laittanut sanastoa uusiksi (ja joiltakin osin munilleen) ettei jaksa enää taistella vastaa, jotta tulee itse ymmärretyksi. :) Eli siis rauta -sanaa käytetään enimmäkseen nykyisin, hardwarea sitten ulkomaalaisten kanssa.
    [signature]----- Onni potkii ... munille -- Lucky strikes ... to the balls -----[/signature]

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen