Litecoinin ja muiden kryptovaluuttojen mainaaminen

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja salmon, 03.12.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012
    Ei kukaan kaiva bitcoineja kotikoneilla. Litecoineja toistaiseksi voi gpu:lla kaivaa. Bitcoinien kaivaminen on melko pääoma intensiivistä (vaatii asicseja ja paljon tehoa). Moni kaivaa litecoineja ja vaihta btc tai eur. Onhan noita altcoineja vaikka kuinka paljon, joita vaihdetaan esim btc. En itse tajua miksi kukaan noita rupisia pilipalicoineja ostaa.

2. ARE5

Rekisteröitynyt:
    25.01.2013
    Et nyt vastannut täsyin mun pohdintaan vaikkakin rivienvälistä on vastaus luettavissa. Tiedän kyllä ettei kotikoneilla kukaan kaiva bitcoineja, se aika meni jo. Ja tiedän että toistaiseksi Litecoineja ja muita vastaavia voi kaivaa vielä näytönohjaimilla kunnes tehokkaammat kaivurit tulee markkinoille. Tarkoitin vain sitä että jos sulla on kaivantatapa jolla voit kaivaa kumpaa tahansa, Bitcoineja tai Litecoineja, niin eikös järkevämpää ole kaivaa sitä coinia jossa hashrate on edullisempi suhteessa arvoon jos arvo kulkee käsikädessä kun tavoitteena on kuitenkin maksimoida bitcoinien määrä?

3. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012
    Tottakai jos tavoitteena on x määrä bitcoineja x€ startti ja x€ juoksevilla kuluilla. Tällä hetkellä tehokas näytönohjain jauhaa noin 0.01BTC arvosta litecoineja päivässä. Tuota voi sitten vertailla tehokkaisiin ja hintaviin asiceihin jos louhisi suoraan BTC.

4. salmon

Rekisteröitynyt:
    09.11.2002
    Litecoinit ovat tällä hetkellä arvoltaan noin 0.035btc. Hinta viikko pari sitten huipulla 0.05 ja siitä pari viikkoa taaksepäin 0.008. Ei ole siis mikään vakio tuo nykyinen kurssi.

5. ARE5

Rekisteröitynyt:
    25.01.2013
    Roger. Tekee itse asiassa kaivamisesta mielenkiintosempaa. Ei aina kannata suoraan vaihtaa bitcoiniksi. On tää vaan siistiä seurattavaa, pitää hypätä sekaan tässä lähiaikoina.

6. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012
    Sekaan vielä mahtuu, mutta eipä tässä järkevää louhimisaikaa enää perusjannuille ole. Nyt on muutaman päivän välein noussut vaikeustaso ~13%, joten kokoajan touhu menee kannattamattomammaksi ja rautaa on vaikea saada. Porukka on ihan pähkinöinä hypännyt LTC kelkkaan ja sen ylituottomahdollisuus alkaa olla kohta syöty...

tätä porukkaa on tullut paljon ja näitä pienempiäkin valuu kokoajan lisää

7. salmon

Rekisteröitynyt:
    09.11.2002
    Aika hyvän satsin saanut lightningejä. Itse kuvittelin ettei kyseistä korttia paljoa edes myydä enää. Varmaan joku jämäsatsi jostain.

Ja tosiaan. Vaikeustason nousu on kiihtynyt todella paljon. Meni siis vajaa kuukausi, että porukka alkoi saamaan uusia myllyjä kunnolla peliin.

8. ARE5

Rekisteröitynyt:
    25.01.2013
    No mutta oisko oletettavissa että kun litecoinin mainaaminen näyttiksillä lopahtaa niin tulee uusi jämäkolikko jota kannattaa louhia ja vaihtaa bitcoineiksi. Toki näitä on jo mutta jos nousis joku selkeä suosikki?

9. salmon

Rekisteröitynyt:
    09.11.2002
    Toistaiseks nämä jämäkolikot ovat scrypt-algoritmilla ja scrypt asic:t pystyvät mainaamaan niitä kaikkia. Sitten on muutama cpu:lla louhittava mutta bottiverkot ja jättiserverit vievät näitä kolikoita.

Melkein ainoa mahdollisuus on, että tulisi jokin uusi algoritmi mille joku lisäisi gpu tuen maineriin ja se saisi suosiota.

Mutta oma veikkaukseni on, että ainakin seuraavat puoli vuotta gpumainaus on vielä hengissä.

10. Santa

Rekisteröitynyt:
    01.05.2000
    Trotorin mielipidettä odotellessa.

11. janolle

Rekisteröitynyt:
    29.06.2003
    Siitä vaan sitten tekemään veroilmoitusta jos poolista kotiuttaa kymmenen kertaa päivässä ja mainaa vaikkapa 250 päivää vuodessa. Sitten pitäisi vielä tietää minkä pörssin arvon mukaan mentäisi, sama kai sitten lähettää verottajalle jokaisen pörssin arvoista selvitys. Siinähän tarkistaa sitä raamatun paksuista selvitystä muutaman satasen tuloista.

12. ARE5

Rekisteröitynyt:
    25.01.2013
    Siis onko olemassa ja jotain järeitä kaivureita jolla voi Litecoinia kaivaa?

13. salmon

Rekisteröitynyt:
    09.11.2002
    Ei vielä mutta rautavalmistajat ovat alkaneet puhumaan niistä. Ensi vuoden alkupuolella ilmeisesti tulossa.

Alpha Technology Announces ASIC Miners for Litecoin Are Coming Soon

Noiden tehokkuudesta ja hinnasta ei ole vielä selvyyttä mutta scryptille erikoislaitteen valmistaminen pitäisi olla selvästi kalliimpaa kuin bitcoinin sha256:lle. Eli tehoero näyttiksiin tuskin tulee olemaan yhtä valtava kuin bitcoinin tapauksessa.

14. trotor

Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Minä 'aloitin' tämän louhimisen jo kun kolikko maksoi 2euroa ja vaikeustaso oli tonnin kieppeillä. Olen toistaiseksi aivan tyytyväinen korttini payback aikaan joka vieläkin on alle 2kk 300euron R9 280x:lle. Käytetyillä tai erityisen halvoilla korteilla varmasti vielä paljon parempi.

Excelistäni katsoen LTC louhinta tuottaa tällä hintatasolla ja 2246 vaikeustasolla n. 90c/100khash/pv (-sähkö).

p.s. Minulla ei ole näitä kuin omiksi tarpeiksi enkä voi edes kuvitella sijoittavani kymmeniin laitteisiin. Minulla ei ole tiloja eikä rahaa. Sähkö ei maksa minulle talviaikaan mitään - vehkeet lämmittää taloa ja sähköä menee jokatapauksessa tänäänkin yli 30kWh päivässä.

15. trotor

Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Kun muistelee muinaisia kultakuumeita niin parhaiten siellä taisi pärjätä vaskoolien myyjät ja kapakoitsijat. Mietinkin jossain välissä että onko nämä buumit näytönohjainvalmistajien myyntikampanjoita...?

Luulen kuitenkin että litecoin nousi marraskuussa bitcoinin mukana koska se - kuten bitcoin - on ainoa noista kolikoista joita oikeasti käytetään. Niillä saa ostettua tavaroita ja niitä saa sen takia rahallakin kaupaksi. Litecoin oli hyvä pakopaikka bitcoinista vapautuneelle GPU laskentateholle - ei tämä hurja nousu yksin näillä uusilla tulokkailla selity. nyt on noustu muutamassa viikossa 44GH/s:sta 77GH:iin.

Bitcoin taas nousi koska... 1. cryptocurrency 2. X 3. profit.
    Jotkut kuvittelee että seuraavat maksaa enempi ja peliin tulee lisää ihmisiä joilla on rahaa ja jotka kuvittelevat tajuavansa pelistä enemmän kuin muut.

p.s. Minä jo tienasin tällä näytönohjaimeni. Voisin myydä sen kohta jollekin kullankaivajalle ja ostaa paremman peliohjaimen.

16. Petri6

Rekisteröitynyt:
    04.08.2002
    Tuli näköjään puhuttua läpiä päähän ja verottajan ohje on vielä typerämpi kuin uskoisikaan. Siitä sitten vaan ilmoittelemaan joka kerta kun litecoineja tilille kilahtaa.

17. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012
    Onkos pikaista neuvoa miksi 7970 GPU load tippuu jonkin ajan kuluttua ja hashrate menee 640->500. Lämmöt pyörii 75C tienoilla ja VRM ei ole sen kuumempia eli ei pitäisi throttlata. Poweria on koitettu -20 - 20 välillä. Ei vaikutusta.

18. Jagador

Rekisteröitynyt:
    30.12.2011
    Pysyykö GPU:n käyttöaste koko ajan tapissa ( ~99%)? Pysyykö hashrate pudotuksen jälkeen tasaisena? Itse huomasin että middlecoinilla 280X:n hashrate putoaa 670->600 jollain aikavälillä, mutta 7850:n rate pysyy melko tasaisena (~390). Muualla en ole törmännyt vastaavaan laskuun.:confused:

19. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012
    Ei pysy vaan lähtee seilaamaan jonnekin 80% tienoille. Jos Trixx kosken esim voltteihin niin se pomppaa takaisin ja taas laskettelee 10min päästä tms. Toinen kortti ei tee tuota vaan jauhaa tasaista tahtia. Tuo 7970 menee johonkin semi-idleen ja hasrate tippuu 400. Workerin graafi on sahalaitaa. Pitäisi varmaan jokin skripti kirjoittaa, joka minuutin välein säätää jotain ettei tuo mene mihinkään idleen...

20. Yommi

Rekisteröitynyt:
    25.07.2003
    Minulla joskus satunnaisesti Win7 64 bitillä ja Sapphiren 7970:llä kellot laskevat ja voltit nousevat salakavalasti vakioiksi. Kellotuksia ja voltteja testaillessahan joskus näyttis resetoituu ihan kunnolla, eli ruutu pimenee ja tulee ilmoitus, että "näytönohjain lakkasi vastaamasta, blaablaa", mutta tästä ei ole ollut kyse. Tuntuu, että pelkkä msi afterburnerin taustalla päällä pitäminen riittää minulla pitämään kellot ja voltit pysyvästi ruodussa.

Näyttiksen resetoituessa myös powertune/powerlimit/power control putoaa nollille ja näyttis alkaa siten throttlaamaan ja GPU load tippuu.

Mutta toki tämän resetoitumisen huomaisi sitten siitä, että esim. GPU-Z:lla kellotaajuuksia ja volttikäppyröitä tarkistellessa huomaisi kellojen ja jännitteiden muuttuneen vakioiksi.

21. lehtv

Rekisteröitynyt:
    12.07.2008
    Onko miner configissasi määritelty jotain GPU asetuksia, esim. 75C target lämpö ja automaattinen GPU-käyttöaste? Itse otin configista kaikki tuollaiset pois ja annan Afterburnerin hoitaa asian.

22. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012
    Auto-fan on päällä ja testasin ilman sitäkin kun joku valitti, että hashrate seilaa. Katsotaan nyt yön yli kun vääntelin vähän nappuloita eri asentoon (display sleep never jne). Nyt hashrate on pyörinyt todella terävällä sahalaidalla nettisivun mukaan, mutta turha tuosta on liikaa tulkita kun otanta on mitä on ja nuo piikitkin on täysin överit. Nyt hashrate tuntuu vakaantuneen ~630. Aamulla näkee tarkemmin.

23. lehtv

Rekisteröitynyt:
    12.07.2008
    BTW itse mainaan 7950:llä reippaalla alivoltituksella sen takia että haluan sen pysyvän täysin hiljaisena, ja säästää myös sähköä. Mainaus pyörii tuossa taustalla päiväsaikaan ja yöllä myöskin.

Normivoltit on 1125mV, alivoltitettuna vain 950mV ja täysin vakaa CGMinerissa. 460 MH/s, I=15 (jotta ei lägää), 30% fan (eli sama kuin idlessä, periaatteessa äänetön), 70C ydin, 75C VRM. Kellot 850MHz (normi) / 1450MHz.

24. sirace

Rekisteröitynyt:
    05.10.2009

Oletko mitannut energiamittarilla paljonko säästyy sähköä alivoltituksesta johtuen?

25. ARE5

Rekisteröitynyt:
    25.01.2013
    Mainauskoneen rakentamisesta kysymys. Riittääkö valittu poweri kyseiselle kokoonpanolle:

AsRock 970 Extreme4
    Seagate 500GB Barracuda
    G.Skill 4GB (2 x 2GB) RipjawsX, DDR3 1333MHz
    3 x Asus AMD Radeon R9 280X DirectCU II, 3GB GDDR5
    AMD FX-4300
    Corsair 860W AX860, modulaarinen ATX2.31-virtalähde, 80+ Platinum

R9 280X TDP arvo on 250w. Tomshardwaren rasitustestissä saatiin 257w maksimit. Jos siis laskis 260w kulutukseksi niin nuo kolme näyttistä olis 780w. Prossun TDP on 95w mutta tuskin on kovalla kuormalla. Meneekö liian lähelle? Pitäskö ostaa ennemmin Silverstonen 1000w?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen