Tuo on kyllä paskamaista kun poistellaan tuotteita. Eikä tämä ole vain ja ainoastaan Lidlin ongelma, esim Prisma poisti valikoimastaan Santa Marian pizzakastikkeet ja pizza topping garlic saucen. Olivat todella käteviä tortilla-pizzojen kanssa. Nyt jos noita haluaa, pitää mennä ylihintaiseen K-mafian puljuun.
Tosiaan niitä muutoksia tekee muutkin mutta Lidlestä löytyy monia suosikkeja joiden toivoo pysyvän valikoimissa. K-ketjulta suurin menetys oli Euroshopper paprika sipsit. Ihan tolkuttoman hyviä ja halpojakin.
Hieman off topic, mutta harmittaa Lidl:in vaihtaneen useamman tuotteen valmistumaaksi Viro ja Latvia. Vaikka valmistumaa muuttuu, niin hinta pysyy samana ja maku yleensä hieman muuttuu... Onhan suurin osa tavaroista yhä tehty Saksassa ja Suomessa, mutta silti suurinosa muuttanut viron tuotantoon. Valikoimakin hieman pienentynyt ja tuntuu monet kaupat olevan saman hintaisi ja jopa halvempia ellei yksittäisiä tuotteita lasketa. Sesonki tuotteissa paljon toistoa ja osa niistä jää tuomatta menekki/tuotanto syystä. Tämän voi todeta vertailemalla sähköisen tarjouslehden sivujen määrää. Hintoja nostetaan salaa ja sitten painetaan pari aukeamaa, nyt entistä halvemmalla. Lopuksi tarjousten määrä heikohkoa. Tänää totesin ab-yogurtin, piimän, leivän,juuston,pinaattikeiton,majoneesin,kasvis pihvit ja pakaste tuotteita useampia (en muista ulkoa) tehneen/valmistaneen viro. Olisihan se hienoa jos hinnat alenevat, pakkausten pienentyessä ja valmistumaan muuttuessa tai maun muuttuessa. Suurimmassa osassa tuotteissa resepti muuttuu ja prosentit muuttuu huomaamatta. Esim myslissä alussa oli rusinoiden pitoisuus 23% ja sitten kun uudelleen katsoo se on muuttunut 16% ja toisen pitoisuutta kasvatettu. (Tähän joskus vastattiin, kun kysyin miksi näin toimitaan? Vuonna 2012 kerrottiin ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan tuotetta jos tietty ainesosan hinta on kasvanut, nii se pitää korvaa muualla.) Ainoa plussa nykysessä Lidlissä on tuotteet mitä muualta ei saa ja sesonki tuotteet ovat muita edullisemmin. Vaikkakin harmittaa usean tuotteen maun muuttuneen ja valikoiman heikentyneen entisestään ja hintojen korotukset.