Lämäyksen treenaus (jääkiekko)

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Kamikaze, 13.02.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. k0jootti

Rekisteröitynyt:
    20.05.2007
    Nykyään esim. Bauerilla on mailoja joissa on ns. Stick'um-pinta joka parantaa otetta reilusti(tekee pinnasta tahmean). Itse olen nyt muutaman viikon lätkinyt bauerin one supreme -mailalla ja täytyy sanoa että todella tyytyväinen hankintaan.

2. ja5ka

Rekisteröitynyt:
    17.11.2005
    Tämä ja itselle on mielikuvaharjoitteluna toiminut kikka, että kuvittelen kiekon kulkevan lavan tyvestä rullaten kohti kärkeä.

Lämään itse kai hieman lapa auki, jolloin tyvi osuu ensin ja kiekko irtoaa noin lavan keskivaiheilla. Oman lämärin liikerata on myös hieman sisältä ulos, joten ei varmastikkaan täysin oikeaoppinen. Toimii minulle.

3. Silloin kun minä pelasin, alumiini-Eastonit olivat kuuminta hottia jenkeistä. Tosin stagahan oli jäykkä kuin ratapalkki.

Kiekkoa voi myös hieroa mailan varteen. Jää mukava kuminen pinta.

Edit: Tosin itse pidän puhtaasta varresta ilman grippejä tai liimoja. Alakäsi liukuu paremmin.

4. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Heh, itekkään en saa lämäriä lähtemään käytännössä yhtään. :o

Mailana kaverin joku komposiittimaila, ei millään muista merkki/mallia, mutta kyllä sen aika hyvä pitäis olla.

Ja kaveri sano, että ei mitenkään jäykkäkään ole, kun se ollu sillä kanssa jonkun vuoden kaks käytös.

Pituus sopiva yms, mutta ei perkele lämäri lähe. :D
    Alkaa vituttaa kun 12v pennut lämää paremmin ku mä. ^^

e. joku Eastonin maila se muuten on.

5. Skarsgård

Rekisteröitynyt:
    12.07.2009
    Itselläni on tällä hetkellä kaupan kallein eastonin komposiittimaila, eikä se mielestäni eroa kovinkaan paljon vanhasta puumailastani. Kaupassa kyllä suosittelivat kovasti kyseistä mailaa ja sanoivat että sellaisella ne kaikki pelimiehet pelaa.

Mailassa on myös sellainen grippi pinta jonka hion heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen pois. Oli erittäin vaikea yrittää pelata mailalla kun aina joutui nostelemaan kättä, kun ei se siinä gripillä liukunut..

Mutta onko näissä hiilikuitu-, komposiitti ja puumailoissa loppujen lopuksi muuta eroa kuin hinta?

6. zuikkari

Rekisteröitynyt:
    31.05.2007
    Ei niitä ainakaan ulkona kannata käyttää, kovettuu pakkasessa ja hajoo herkästi.

7. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Jaa joku muovi maila ?

8. Lantsa

Rekisteröitynyt:
    30.09.2007
    Jos pelaamiset on tasoa ulkojää talvella, turha sitä on ostaa mitään 20e puumailaa kalliimpaa. Ihan yhtä hyvin sillä pelaa kuin 200e komposiitilla. Niin, ja kyllä noi komposiitit pakkasta kestää ihan hyvin.

9. Dueno

Rekisteröitynyt:
    08.02.2004
    Siitä ihan hyvät ohjeet miten lämätä YouTube - Hockey Shot: Taking A Slapshot

Jos käyt ulkojäillä usein(2-3x/vk) pelailemassa niin en kyllä ostaisi mitään Montreal puumailaa, okei kyllä sillä saa helposti lämättyä toisesta päädystä toiseen päätyyn kun on niin helvetin letku ettei mitään rajaa :D, mutta tuppaa hajoamaan TODELLA nopeasti ainakin itellä ko. halvemmat mailat.
    Nyt toinen talvi menossa jollakin CCM komposiitilla, josta köyhdyin 99€ ja tyytyväinen olen ollut.

10. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    20e puumaila vs 80e komposiittimaila, eipä tossakaan kauhee hintaero ole ja ei komposiittimailasta ole kyllä paluuta puumailaan vaikka pelaankin huonommin nyt mitä ennen vanhaan vaikka oli "vain" puumaila. :p

11. Lantsa

Rekisteröitynyt:
    30.09.2007
    No sillä yhden komposiittimailan hinnalla saat neljä puumailaa, joilla pelaa varmasti pitempään kuin komposiitilla joka hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa. CCM Vector 5.0 / 05 on todella pätevä puumaila, sillä saa hyvän tatsin kiekkoon ja on kestäväkin. Montrealin puumailat ei kestä yhtään, mutta eipä noita enää juuri myydäkään kun kyseinen merkki myytiin Pohjois-Amerikkaan.

12. maojalaa

Rekisteröitynyt:
    22.06.2007

Se ero niissä on että jos yksistään käyt neppailemassa ja lämimässä jäällä ni et ikinä saa komposiitti / hiilikuitu mailaa hajoamaan. Kylmässäkin ne mailat ainoastaan jäykistyvät mutta poikki et saa. Jos maila menee pelkällä lämimisellä hajalle ni kyseessä on valmistusvirhe tai sitte se on saanut jonkun iskun jolloin mailasta on säikeitä katkennut. Yleisesti ottaen sama minkä kokonen kaveri on ni löysä maila on aina paras perus neppailuun. Löysällä maillalla helppo vedellä rannareita ja lämiä. Ite suosittelen ehottomasti ostamaan aina hiilikuitumailan. Itsellä jääkiekosta tällä hetkellä kokemusta n16v tosin maalivahtina, mutta onhan nuo pelaajanmailatkin tullut tutuksi.

13. Nemostelija

Rekisteröitynyt:
    16.05.2008
    Mä en ole koskaan tajunnut löysän mailan ideaa. En kikkailussa, rannelaukauksissa tai lämäreissä. Ei ole meikäläisen näppeihin mitään tuntumaa, kiekot lähtee mihin sattuu jos lähtee ja lämärit on kuin yrittäisi pökkiä puoliveltolla vehkeellä...

14. Random78

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Siinäpä se, mieluummin kannattaa ammattitaitoiselta myyjältä tiedustella, minkä jäykkyyksinen maila kannattaa valita, ei näin että 150 cm kaverille 100 flex ja 190+ cm tyypille 60 flex.
    Itse en ainakaan enää ikinä palaa puumailaan, vaikka se onkin niin legendaarinen, niin oikeastaan vain ammattilaisilla niitä komposiitteja katkeilee kerran viikossa tahtia, pelaamisesta ainakin itselle on tullut paljon mukavampaa kevyellä ja sopivan jäykällä mailalla.

15. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Jaa että nois malois on tollasia flex juttujakin, jep jep.

Mitäs flexiä suosittelisitte tälläselle 160cm pätkälle ? Voimaa kyllä löytyy mutta taitoa ei lämäykseen. :|

16. Defiled

Rekisteröitynyt:
    29.12.2009
    Nykyisin kun tulee pelattua lähinnä pelkästään ulkojäillä niin en kyllä komposiittimailaa sinne osta. CCM Vectorit on hyviä puumailoja joita käytän.
    Viimetalvena oli ensimmäinen komposiittimaila minkä ostin, Rbk merkiltää (onneksi sain tutulta myyjältä halvalla), ei kestänyt edes yhtä talvikautta läpitse ehjänä.

17. Random78

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Luulisin että esim Bauerin mailoissa on merkintä 77, se olisi ehkä sopiva, ja tuo vastasi ainakin ennen Ccm:n mailoissa jtn 35, nykyään kaikissa taitaa olla suurinpiirtein samat merkinnät aina 52:sta jopa 120:neen

18. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    OK, tossa kaverin Easton s5 :ssa on jäykkyys 160 ja pikku pätkä katkastu, onkohan sopiva mulle ? Joku 20-30e pitäs siitä mun maksaa.. :c

19. Random78

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Jos jäykkyys on 160 niin eihän tohon koskis kukaan NHL pelaajakaan :D

Laita vaikkapa johonkin edulliseen komposiittiin 40 €, sopivan jäykkä vaan niin voi olla parempi pelata kuin tuo rautakanki.

20. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Jahas, no pitää huomenna kattoa sitä mailaa, eikai se nyt 160 voi olla sitten mitenkään. :---D
    Saako muka 40€ komposiittimailoja ? :eek:

e. Ja sellanne vemppu ois varmaan hyvä, kun ei voimaa tarvi paljon, eikä tarvi täysiä lämätä ja sitten huono lämy ja maila katki.

21. Andrei

Rekisteröitynyt:
    04.11.1999
    En mä näistä mitään tiedä, mut kaikki tykkäsi 80-luvun lopulla Kohon Blackfibrestä, sillon kun pelasin.
    Sori mut mä en enää voi sietää lätkää. :(

22. k0jootti

Rekisteröitynyt:
    20.05.2007
    Kampele: Jos aiot mailaa sahata niin ota vaan suosiolla _niin löysä_(bauerin mailoissa 77 on hyvä valinta) kuin vain löydät, sillä se jäykistyy kun sitä lyhennät. Muista suorittaa lyhennys rautasahalla, normaali lehtisaha saattaa rikkoa säikeitä.

edit: Nuo komposiittimailat ei kyllä katkea kuin valmistusvirheestä tai esim. luistimen tekemän vekin ansiosta.

23. kotivalo

Rekisteröitynyt:
    24.09.2002
    En tiedä meneekö ohi aiheen tässä ketjussa, mutta kysyn silti. Sain kipinän hankkia luistimet, nyt kun talveakin kerran on. Olen viimeksi luistellut, tai edes nähnyt luistimet joskus 10vuotta sitten. Tarkoitus ei ole pelata jääkiekkoa, tai edes lämiä, mutta kannattaisiko silti hankkia luistimien kaveriksi jonkinlainen maila, helpottamaan pystyssä pysymistä? :D
    Saattaishan sitä innostua neppailemaan jotain kiekkoa kaverien kanssa, kunhan saa vähän balanssia liikkumiseen...

24. Oma Warriorin komposiitti näyttäisi olevan 85 Flex. Oikein sopiva tuntuu olevan meikäläiselle. Huntin näyttäisi tuo staga maksavan, onneksi sain ilmaiseksi.

25. Lantsa

Rekisteröitynyt:
    30.09.2007
    Kyllä ne ajan myötä rikki menee, jos on voimaa tarpeeksi. Ei välttämättä varresta, mutta lapa halkeaa kun vetoja kertyy riittävä määrä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen