Laadukkain moottoriöljy?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Fin-E, 04.06.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 769
    No olihan tuo opinnäytetyö aivan shittii. Kuuluuko niihin tosiaan laittaa tällaisia: ”On kuultu, että...”, ”Isot öljy-yhtiöt varaavat jälkimarkkinoita veljeilemällä autonvalmistajien kanssa”..

    ”Insinööri”pojilla kauhee angsti ollut.:D
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2018
  2. igmas

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2012
    Viestejä:
    166
    Sitä kitinää kommenteissä :D:rolleyes:
     
  3. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Insinöörityön kutsuminen tutkimukseksi on ehkä hieman yliampuvaa :D

    Mutta kun öljyistä puhutaan ei tuohon amsoil-äijää kannata yhtään enempää kuunnella sitäkään. Ensiksi kannattaa nimittäin kysyä mitä sen öljyn ylipäänsä pitäisi tehdä. Vanhat jenkkimoottorit kun alkavat olla jo aika kaukana siitä mihin sitä öljyä keskimäärin kaadetaan.
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2018
  4. Palmjc

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
    Viestejä:
    2 337
    Mihin moottoriin sinä kaadat öljyä?
     
  5. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    Viimeksi muokattu: 29.06.2018
  6. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 747
  7. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    4 375
    Eikös tuokin datashitti ole ollut vuosikymmenet samana joten se kattaa aika laajan skaalan potentiaalisia öljyjä. Hinnaltaan nuo ei ole niin halpoja että niitä kannattaisi mielestäni ostaa koska eri erä voi olla ihan eri öljyä, joskin tuskin ne nyt paskaa uskaltaa myydä ja normaalikäytössä varmasti riittävät.
     
  8. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 769
    Näköjään Biltema mainitsee oman laatutoleransissa. Esim. tuo kinemaattinen viskositeetti 100c:ssa. SAE J300 määrittelee -40 öljylle 12.5 - 16.3 cSt. Biltemalla (tai öljyn valmistajalla) 13 - 15 cSt. Eli vaikka joku erä ei osuisi oman speksin keskelle, silti ollaan turvallisesti industry speksin sisällä. Näin se menee kaikilla valmistajilla. Yleensä tuo yhtiön oma speksi vain on liikesalaisuus jota ei haluta mainostaa, koska kilpailija voi päästä sitä kautta reverse engineeringillä formuloimaan reseptin.Annostelutarkkuudet ja vaihtelut raaka-aine-erissä vaativat vähän heiluntavaraa. Toisinaan taas ihan tarkoituksella tähdätään speksin ääripäähän esim. jos reseptiä täytyy muuttaa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2018
  9. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    No mun mielestä toi 10L on jo niin edullinen että kannattaa ostaa tuolta.

    Mä nyt menin ja ostin, aattelin tohon vuoden -91 autoon laittaa. Tuskin se nyt bilteman öljystä ainakaan hajoaa, kunhan viskositeetti on oikea niin nostajatkin toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2018
  10. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 747
    Eiköhän se asiansa aja ihan hyvin vm.-91 autossa. Talvella kyllä suosisin 5W -öljyä.
     
  11. Neutro

    Rekisteröitynyt:
    25.05.2011
    Viestejä:
    1 048
    Eikös bilteman öljyn valmista statoil norja? Eiköhän käy ihan hyvin autoon kun luokitukset on kohdillaan.
     
  12. wasto

    Rekisteröitynyt:
    12.07.2014
    Viestejä:
    73
    Kyllä se käy jos luokitus täyttyy.

    En tiedä valmistajasta, ei taida Biltema sitä kertoa mutta onko sillä merkitystä? Biltema tilaa omanlaistaan öljyä valmisti sen sitten kuka tahansa.
     
  13. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    Halvimmatkin "markettiöljyt" ovat tänä päivänä parempia kuin kalleimmat öljyt vuonna 1991, niin eiköhän sinne uskalla laittaa. Jos männän liikkeenkin näkee paljaalla silmällä (punaraja alle 9000 rpm).
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2018
  14. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 747
    Tuskimpa kyse on uskalluksesta.
     
  15. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
  16. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 747
    Mikähän Motonetillä on syynä hankkiutua RedLinestä eroon? Ainakin näyttää siltä... :confused:
     
  17. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Onhan ne normaalihinnoilla aika hintavia tuotteita, että eikö mene sitten kaupaksi. Ei minulla ainakaan tulisi mieleenkään maksaa 20e litralta moottoriöljystä tavalliseen henkilöautoon. Taitaa olla autoharrastaminen muutenkin niin lapsen kengissä Suomessa varsinkin oikeasti tehokkaampien autojen osalta , jotka noita kisaöljyjä tarvii ja nekin vähät harrastajat ostaa öljynsä muualta kuin motonetistä.
     
  18. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Pelaa muuten RedLinen asiakaspalvelu aika mukavasti kun vastailevat melkein heti. Piti varmistaa, että löytyyhän tuosta ostamastani öljystä Vw 506.01-luokitus kun verkkosivujen mukaan on, mutta itse pullossa ei ollut mitään mainintaa mistään Vw-luokituksista. On kuulemma jonkin verran pakkauksia, joissa tiedot ovat puutteelliset. Vaihtoväliksi meinasivat 10000-18000 mailia.
     
  19. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 466
    Motonet hankki "yksinoikeuden" myydä suomessa Redlinea suoraan tehtaalta hankittuna, eli samalla sitä myyvät kilpailijat "ulos pelistä", ja nyt kun homma on hoidettu, niin huonokatteisen tuotteen myynninkin voi lopettaa, ja myydä enemmän jotain motoxia.



     
    Viimeksi muokattu: 14.07.2018
  20. 4kex

    Rekisteröitynyt:
    13.04.2012
    Viestejä:
    1 769
    Tämä ja lisäksi Redlinellä ollut erittäin huonosti OEM approved -öljyjä myynnissä. Motonetin valikoimassa ei yhtäkään. Ei se tuulipuku kaada Skodaan Redlineä vaikka olisi kuinka esteriä jos ei luokituksia löydy. Turha hyllyssä pitää tuotetta mikä ei myy.
     
  21. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 571
    Ihan samat järkyttävän kovat hinnat ollu koko ajan Motonetis mitä Roadmachinella noissa Redlinen ölpissä(poslukien poistomyyntiä). Esteriöljyistä on muita edullisempia vaihtoehtoja tarjolla kyllä jos voimakoneeseen semmosia halajaa, esim. Gulf Competition.

    Ite kokeilin piruuttani nyt oikeen budjettiölppää omaan ~500hv laitteeseen. Otin 20L kannun Mannol 10w-60 racing ölppää ebaystä. Toistaseksi vaikuttaa hinta/laatu oikeen mainiolta. Tosin talveksi pitää kattella joku muu öljy...
     
  22. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Tämä myös. Tuolla ylempänä kirjoittelinkin, että ostamani öljyt täyttävät Vw-luokituksen, jonka autoni vaatii, mutta etikettiin asti se tieto ei ole päätynyt.
     
  23. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    Toisaalta, jos se Skoda on valkoinen (lue: liisattu), siinä on huoltosopimus eikä omistajalla (haltijalla) ole tarvetta ostella "RALLI ÖLIYJÄ" eikä kamelinmunakarvaisia kojelautarättejä. Skodan omistajalle suhde autoon ei ole yhtä henkilökohtainen kuten vaikkapa BTCF-klubilaisilla tai Pesukinnas.comin väellä. Se on käyttöesine, ei perheenjäsen. Sillä ajetaan kodin ja konttorin väliset matkat sekä asiakaskäynnit, jotka voivat olla satoja kilometrejä per siivu. Kolme vuotta, seuraava auto.
     
    Viimeksi muokattu: 16.07.2018
  24. Nifa

    Rekisteröitynyt:
    06.09.2012
    Viestejä:
    33
    Voin paljastaa salaisuuden kauhean. BTCF-klubilainen ja vm.2018 skoda pihassa. Ei liisattu. Vähän erikoiseltahan tuo kieltämättä vaikuttaa, puunata nyt skeidaa päivin ja haaveilla salaa öisin seuraavasta harrasteesta, mutta niin ne elämäntilanteet välillä muuttuu.
    Ja huoltosopparikin löytyy ja ainakin itsellä oli tarkoitus vaihtaa öljyt 1v/10tkm välein, jos tuota kehonsiirrintä tuleekin pidettyä pihassa kauemmin. Siinä olet kyllä oikeassa, että en minäkään tuohon ylimääräisiin ölpänvaihtoihin ole mitään ralli öljyjä todellakaan ostamassa, pakko olla laatuluokituksen mukaset "eikä melkeen" mitä tonne koneeseen takuuaikana kippaa. Mutta hep hep, niitä kamelinmunakarvaisia rättejä kyllä löytyy. :D
     
  25. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 433
    Toiko New Life liruako?

    Itsellä 350tkm ajettu Rellu ja sellaisen 12tkm aikana kuluu n. 1l verran ja tullut jo jonkinlainen käsitys muutaman kymmenen tuhannen aikana kulutuksesta. Ensialkuun tuli käytettyä super 3000 öljyjä ja pitihän se testata New Life (FS nykyään) 0w-40, miten pysyy sisällä. Hyvinhän ne näyttää pysyvän. Itselle olisi polttoaineen säästölaatu 5w-30, mutta voisi käyttää myös 5w-50 öljyjä.

    New Lifeä ja Super 3000 menee kumpaakin 12-13tkm n. 1l verran eli ainakin Rellun moottorissa pysyy sisällä aika hyvin. Talveksi menee New Lifet eli FS-öjyt eli itse en ala vaihtelemaan öljymerkkiä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti