Laadukkain moottoriöljy?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Fin-E, 04.06.2009.

1. Fin-E

Rekisteröitynyt:
    31.03.2003
    Öljyn vaihdon lähestyessä pitäisi päättää uusi koneöljy. Mutta voi tätä valikoiman ja mielipiteiden runsautta..

Mitkä öljyt olette todenneet parhaaksi millaiseen? Onko merkillä väliä?

Itse pähkäilen pitäisikö vaihtaa merkkiä omaan omega mv6. Aiemmin käytetty teboil diamond 5w-40.

2. Nomber

Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Itse ostan aina halvinta täyssynteettistä. Onko noissa sitten oikeasti paljonkin eroja? Saako tuplahinnan maksamalla ihan oikeasti vastinetta rahoilleen? Ei ainakaan ole koskaan ollut mitään ongelmia öljyjen kanssa vaikka onkin ollut sitä halvinta aina.

3. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Olen aina katsonut vekottimieni manuaalista, notta millä viskositeetillä ja millä laatuvaatimuksilla valmistaja suosittelee moottoriaan voideltavan ja katsonut tämän jälkeen jonkun tunnetun valmistajan halvimman kriteerit täyttävän öljyn.

Prätkään ja Diesel pakuuni olen kaatanut Mobil Delvac super 15w-40, 20 - litran pönikästä minkä saa kohtuu hintaan Motonetistä.

4. Coldcash

Rekisteröitynyt:
    26.06.2004
    :smoke:

Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  5. SandWiz

Rekisteröitynyt:
    21.06.2002
    Laadultaan sellaista mitä valmistaja suosittelee, merkillä ole yhtään mitään väliä jossain vakioautoissa joissa alhainen viritysaste.

6. Juffex

Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Mobilin 0W-40 on moottoriin tungettu.

7. Cirrus

Rekisteröitynyt:
    10.08.2000
    Numerossa 21/2006 TM testasi noita 5w-40 öljyjä. Voittaja oli Mobil 5w-40 ja kakkonen teboil diamond 5w-40. Eli voit kyllä hyvillä mielin vaikka jatkaa senkin käyttöä.

8. King_Diamond

Rekisteröitynyt:
    16.01.2002
    Sama :smoke:

9. jaffons

Rekisteröitynyt:
    21.12.2006
    Niin.. kuinka moni moottori hajoaa niin että syyksi saadaan huonon moottoriöljy käyttö?

10. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Mä oon pistänyt "puimureihin" aina Castrol GTX Magnatec 5W-40 litkut.

Laadusta en osaa sanoa. Esson baarissa Kake puhui että ainakin +100hp saa tuolla öljyllä. Itse perstuntumalta sanoisin että kusetti, ehkä siinä +70-80hp korkeintaan. :smoke:

11. Out of Office

Rekisteröitynyt:
    16.01.2002
    No sehän on huono asia jos moottori käy jatkuvasti turhan viileänä. Toisaalta taas jos normaaliöljyillä lämmöt nousee liikaa, niin sitten on vikaa jossain muualla, termostaatin vaihtaisin ensimmäiseksi.

12. Juzzi888

Rekisteröitynyt:
    09.07.2003
    Castrol :smoke:

13. Kylahullu

Rekisteröitynyt:
    18.11.1999
    Miksi vaihtaa hyvä öljy johonkin toiseen? Tuo Diamond 5W-40 on täysin käyttökelpoinen öljy jopa kovemmassakin käytössä, kunhan muistaa siedettävät vaihtovälit.

Castrolista sen verran, että tuntuu se muinainen tornihuhu kiertävän edelleen, että Teboilin öljyt olis samoja kuin Castrol - purkissa on vaan eri etiketti.

14. en oo ilmottamassa Banned

Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    joo'o siinä on taas luettu liikaa jotain minulla on spoileri lehteä, jos luullaan että öljyt vaikuttaa millään muotoa koneen lämpöihin, tarkoitus olis pitää ne siina 80ast tietämillä kelillä ja öljyllä ku öljyllä, sen takia siellä on se termostaatti. Ite oon pistäny millon mitäki lientä, vanhoihin (yli 5v autoihin) oon tunkenu surutta motonetin halvinta motox mutaa ja hyvin on autot toiminu. (ois kiva tietää kuka tuon oikea valmistaja on)

Hyvä nyrkkisääntö on tosiaan laittaa sitä mitä valmistaja suosittelee, merkillä sinänsä ei ole merkitystä. Sitte jos vekotin alkaa syömään öljyä (venavarren kumit holot tms) ni kaataa karusti jotain 10-40:stä ja pistää paskan kiertoon.

15. Coldcash

Rekisteröitynyt:
    26.06.2004
    :smoke:

Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  16. JaRoDD

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Valvolinea tai Castrolia oon käyttäny. Esim. Valvolinen SynPoweria löytyy jo useilla viskositeettiarvoilla ja on huomattavasti edullisempaa kuin Mobilit. Sekä Valvolinea että Castrolia löytyy usein myös kaupoista tyyliin Tarjoustalo, Säästö-Karit, jne. Näin menetellen öljyt vaihdettuna (EI siis itse vaihdettuna) on maksanu mulle karvan alta 50 eeroa laaki. Jos vie liikkeeseen, mistä lasketaan mobilia pumpulla tynnyristä, öljylle tulee litrahintaa jonkun matkaa toistakymppiä. eli koko öljynvaihdon hinta nousee n. 80 euroon.
    Tällä menettelyllä säästän sen, mitä rahassa hukkaan kun olen tuosta vajaa 300tkm ajetusta dieselistä lyhentäny 20 tkm vaihtovälin 15 tkm vaihtoväliin.

17. vihollinen

Rekisteröitynyt:
    15.10.2008
    Yhdynpä tähän.! Ei lisättävää.

18. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Tuota Mobilin Delvaccia saa Motonetistä sen 20 - litran pönikän johonkin muistaakseni kuudenkympin hujakoille?

Agrimarketista jos tilaa isompia satseja, niin litrahinta rupeaa asettumaan siihen 1€-2€ välille, joten melko edullista.

19. JaRoDD

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Eipä näytä olevan delvacci patonkiin sopivaa... Itse asun sen verran lähellä oikean kaupungin keskustaa, että olisi turhaa omistaa traktoria.

20. Rudenorth

Rekisteröitynyt:
    28.06.2003
    Enpä ole itse nähnyt mitään syytä tunkea noihin perus kinnereihin mitään tajuttoman hintaisia öljyjä. Autoissa pääsääntöisesti käyttäny Teboilin Gold S 5w-40 tai Valvoline MaxLife 10w-40, edullisia ja hyvin pelanneet. Pyörässä Delvacit sisässä ja hyvin toimivat.

21. kobetwo

Rekisteröitynyt:
    28.07.2003
    Oman autoni öljyvalintaan vaikuttaa hinta ja erityisesti paukkauskoko. Useat öljyt kuten Teboil, Mobil ja Castrol on pakattu 4 litran puteleihin. Aikaisempaan autooni meni n. 4.5 L, joten lisäksi olisi joutunut ostamaan sikahintaisen litran putelin. Laadukas Liqui moly 5L maksoi 29€. Muistaakseni olen törmännyt myös elffin öljyihin 5L koossa. Kaikki siis 5W-40. Nykyiseen autoon menee n. 5.6 L, joten joutunen ostamaan kaksi isoa pakkausta, jokatapauksessa hinta kohdillaan noilla hieman tuntemattomammilla merkeillä.

22. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Isot kannuthan ne aina halvimpia on litrahinnaltaan. Ja kyllä ne itsensä sitten "tasaa" ennemmin tai myöhemmin.

Itelläkin kone imasee sen 6.5l, joten noita jämäkannuja pyörii tallissa sitten jonkun aikaa ennen kun pääsee niistä eroon :smoke: :D

23. JaRoDD

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Mä olen paikannut tuon vajeen ostamalla yhden ylimääräisen 4L-kannun, josta voi sitten uupuvia desejä lisäillä ja koska aina käyttää samaa öljyä, ei tule hukkaa siitä.

Edit: Sekä Valvolinen Synpoweria, notta useimpia Castrolin öljyjä saa nykyään 5L-kannuissa. Kaikki paikat niitä tosin eivät tarjoa.

Viimeksi muokattu: 05.06.2009
  24. senefisti

Rekisteröitynyt:
    07.10.2005
    Jos meinaat tuota Delvacin "Dieselöljy" - mainintaa, niin ei siitä tarvitse välittää.

Ei mun pärräkään naftalla kulje, elikkäs jos vain delvacci täyttää muuten ne sun auton öljyvaatimukset, ne SJ,SP - mitä niitä nyt oli, merkinnät niin pistä koneeseen vaan. :)

25. Z4n

Rekisteröitynyt:
    01.12.2002
    Biltemaa 11€/4L :smoke: ja on vielä synteettistä

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus