Kysymyksiä & vastauksia

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja paskalokki, 18.11.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. owo

Rekisteröitynyt:
    07.04.2007
    Mistähän saisi ostettua Flavacol -popcorn maustetta halvalla? Amazonista ei ainakaan saanut kun eivät lähetä suomeen. Ebaystä löytää mutta postikulut ovat älyttömät.

2. Perse-Laakkonen

Rekisteröitynyt:
    23.10.2015
    Iltasanomissa oli artikkeli juustojen säilyvyydestä.

Siellä sanottiin mm. että "Pehmeät juustot, kuten kermajuusto, brie, mozzarella ja feta sisältävät enemmän kosteutta kuin kovat juustot. Tämän vuoksi ne eivät myöskään säily yhtä pitkään. Näin ollen pehmeät juustot pitäisi käyttää 1–2 viikossa."

Voiko muka olla noin? Kun minulla on jääkaapissa joskus 4 kuukautta sitten avattu Pirkka-merkkinen kermajuustojööti ja minusta siinä ei ole mitään vikaa. Emmentaalikin kuulemma säilyy vain 2-3 viikkoa mutta väittäisin, että minulla on emmentaalitkin säilyneet helposti pari kuukautta.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Edesmennyt eno säilytti emmentalia keittiön pöydällä juustokuvun alla, homeiset kohdat veihellä vittuun ja taas mentiin. Olisikohan kuoleman kanssa tekemistä..? :think:

5. linuxisnotunix

Rekisteröitynyt:
    21.05.2014
    Muistaakseni jotkin homeet ovat maksatoksisia.

Sillä se lähtee, millä on tullutkin. Se mikä ei tapa, vahvistaa.

6. Juhamies

Rekisteröitynyt:
    01.10.2013
    Miten epäterveellisiä nää G FUEL juomat on? Joo löytyy tuolta ravintosisältöluettelo tuotteista mutta vitustako minä tiiän mitä mikäkin aine on :)

https://gfuel.com/

7. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Aina jos ei tiedä, kannattaa kokeilla. Pätee myös huumeisiin. :)

8. Juhamies

Rekisteröitynyt:
    01.10.2013
    :D

9. Orkesteri

Rekisteröitynyt:
    18.01.2011
    Mistä saa kosherointisuolaa (kosher salt), esimerkiksi Diamond Crystal -merkkiä, tai raekooltaan vastaavaa suolaa, joka on noin tuplat hienoa pöytäsuolaa karkeampaa mutta ei yhtä karkeaa kuin karkea merisuola? En viitsi Yhdysvalloista tilata.

10. velleri

Rekisteröitynyt:
    27.02.2005
    Mitä **ttua tuo "limuviina" on? Viinan kanssa tekemistä oli joskus linda siiderin aikoihin, jolloin sitä tehnyt panimo (olikohan PUP) kärysi pirtun käytöstä 4,7% liemen teosta muutoin, kuin käymisteitse.

Vitun rasittavaa vaan, kun ties mitkä hullut tuolla ovat säätämässä. Mitä väliä tuolla 4,7 -> 5.5%? Räsäsen sinne pitäisi laittaa vähintään 1,5L samppakaljapullo...

11. oppiz

Rekisteröitynyt:
    20.04.2004
  12. vlhrd

Rekisteröitynyt:
    07.03.2003

Tätä Hormel Spamia ei tunnu löytyvän Suomesta mistään enää? Oletteko mistä tilanneet?

13. hellboun

Rekisteröitynyt:
    09.05.2013
    Tietääkö kukaan teestä mitään? Se kuka, niin heittää muutaman vinkin mitä käyn kaupasta hakemassa.

Kai siellä nyt parempaakin on ku se liptonin kura

14. Hulbert

Rekisteröitynyt:
    24.02.2016
    Limuviina siis tarkoittaa sitä, että voidaan tuottaa lonkeroita kauppoihin, jotka ollaan valmistettu niin että laimennettaan giniä 4,7% tuotteeksi. Eli laimennetaan 40% giniä 4,7-5,5% muotoon. Nykyään kaikki lonkerot mitä kaupassa myydään, valmistetaan käymisteitse. Tämän takia alkossa myytävät lonkerot maistuvat (omasta mielestä?) paremmalta kuin kaupan lonkerot. Tämän nyt ainakin pitäisi olla ihan positiivinen muutos alkoholilakiin, jopa vastustajien mielestä :).

15. Markqq

Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Osaako kukaan sanoa riisien raaka/kypsä mittasuhteita? Mistään ei oikein löydy kunnolla. Mikähän olisi sellainen "kultainen keskitie" noissa?

Netistä löytyi Jasmiiniriisin suhde, joka oli noin 3. Jonkun muun mielestä 2.75 (eli 100g raakaa riisiä = 275g kypsää riisiä).

Sitten yritin Basmatiriisin kanssa mittailla ja sain tulokseksi noin 2.5 (100g raakaa riisiä = 250g kypsää riisiä), mutta tulokset hieman vaihteli. Toki johtuu varmaan siitä tuleeko riisistä ylikypsää vai ei.

Entä täysjyväriisi?

Kalorilaskuri taas näytti suhteen 36g -> 100g, mutta kyseessä oli oli vain "riisi".

16. JayKay70

Rekisteröitynyt:
    21.02.2014
    Sorry vähän myöhäinen vastaus, mutta itse olen ostanut "kosher saltia" Citymarkettien "amerikanherkkuhyllystä" ja onpa tuota näkynyt olevan tarjolla pienempiekin K-ryhmän kauppojen vastaavalla osastolla. Hinta on about 1,5€/8 oz (=226,8g). Merkkinä on Badia, jolta olen ostanut myös mm. kokonaisia kuivattuja chilejä "autenttista" Texas Chiliä varten.

17. Lepanokka

Rekisteröitynyt:
    26.11.2007
    Ovatko muut huomanneet, että Jalostajan perinteinen hernekeittopurkki on muuttunut siten, että pohjaan ei voi tehdä enää viiltoja vanhan ajan purkinavaajalla? Purkin reunus estää tämän, siten että avaaja ei mahdu siihen uraan enää toivotulla tavalla.

Ennen tuli tehtyä kaksi reikää purkin pohjaan, avattua kansi ja näin sai hernariköntin kokonaisena ulos purkista heiluteltua ilman, että purkkiin jäi mitään.

18. Peeveli

Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Tee yksi reikä ja puhalla siitä.

19. Huuhaa-setä

Rekisteröitynyt:
    07.09.2013
    Mitä tämä "kosherointi" tarkoittaa?

20. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Simsalabim, kaikki muuttuu kosheriksi.

21. Reekris

Rekisteröitynyt:
    15.02.2018
    Wikipedian mukaan:

"The term "kosher salt" comes from its use in making meats kosher by removing surface blood, not from its being made in accordance with the guidelines for kosher foods as written in the Torah, as nearly all salt is kosher, including ordinary table salt."

Olen aina luullut, että kyse on pelkästään juutalaisten suolasta.

22. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Eli käytännössä kaikki suola on "kosherointi"suolaa? Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen on "kaupasta"?

23. buddy

Rekisteröitynyt:
    21.05.2017
    Olen miettinyt kauan uuden television ostoa, mutta olen alkanut miettiä, josko ostaiskin grillin, kun kesäkin on tulossa. Onkohan näin perusgrillaajalle https://hullutpaivat.com/tuote/117072914?search=big+gree järkihankinta, kun näkyy noi lisäosat olevan aika kalliita vai onko järkevämpää tyytyä johonkin laadukkaaseen kaasugrilliin? IS IT WORTH IT?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen