Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Juha_74

    Rekisteröitynyt:
    13.09.2011
    Viestejä:
    97
    Morjensta,


    Haluaisin saada surffilaudat wanhan 2007 vuosimallin Renault Clioon. Onko jollain heittää vinkkiä mistä kannattaisi etsiä kustannustehokkaita kattotelineitä?

    Kiitti vinkeistä :-)
     
  2. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    441
    Kerros jani mikä on vakaajien tehtävä autossa?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305

    Pää asiallisesti estää koria kallistumasta mutkissa, haittapuolena sitten että monutuissa tai kanttarin ylityksissä taas pyrkii kallistamaan koria ja huonontaa vetopitoa sisäkaarteen pyöriltä. Varsinkin takavetoisissa minä olen yleensä poistanu koko takavakaajan jos ei ole jämäkkää lukkoperää. kemppi lukon kanssa sitten taas super jäykkä niin keventää sisäkaarteen pyörää nii kääntyy helpommin.

    Auton ajokäyttäytymistä niiden suhteella saa myös säädettyä, yleensä se akseli jola akseli painoihin suhteutettuna on jäykempi vakaaja luistaa helpommin kun ilman vetoa menee mutkaan.

    Mutta koskaa kaikki vaikuttaa kaikkeen niin riippuu paljolti muusta jousituksesta ja tukivarsi geomerioista mikä todellinen lopputulos on.
     
  5. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    441
    No jos mulla on ae101 corolla missä on niin jäykkä alusta etteise kallistele niin teenkö noilla etuvakaajilla taikka takavakaajilla mitään?
     
  6. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Jäykän alustan kanssa vakiovakaajat on aika turhia. En kuitenkaan poiskaan ottaisi jos ei ole jotain erityistä syytä, drifting autoista monesti poistetaan ihan sen takia että pyörät kun kääntyy paljon ei vaan ole tilaa.
    Monensti kuitenkin parempaan pitoon pääsee hieman löysemmällä alustalla ja jäykillä vakaajilla.
     
  7. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    441
    takaalta siis vois poistaa jos haluaa parempaa pitoa? tosiaan nii jäykkä vaikka laitat 200kg taakse painoo nii ei laske yhtään
     
  8. Su-cc-ess

    Rekisteröitynyt:
    09.04.2003
    Viestejä:
    656
    Peugeot 207 (2009) 1.6 HDI, pitäisikö näistä äänistä huolestua?

    1. Kun auton sammuttaa, niin moottori pysähtyessään tekee erikoisen "ralala" äänen:

    2. Moottorin ollessa käynnissä tulee jonkinlainen "tsirp tsirp" jostakin:
     
  9. kebek

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    Viestejä:
    755
    Jälkikäynti ravisuttaa jotain pakoputkea/suojapeltiä mikä rämisee. Jälkimmäinen supsutus kuulostaa apulaitehihnalta/kiristimeltä.
     
  10. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    1. Karstanen kone tai vuotava suutin ja se jälkisytyttää pari kertaa sammutuksen jälkeen. Itellä kuulosti 400tkm ajettu 2.0 HDI samalta sammuttaessa.
     
  11. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    441
    1996 toyota corolla sulkaboksi pitäs löytyy ja siihen vielä mikä sulake on mikäkin.
     
  12. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 778
    Olisiko vinkkejä ketkä tekevät vanhoihin autoihin ammattitaidolla ja järkihintaan avokattoja, eli jotain tekstiiliä. PK-seudulla.
     
  13. rane58

    Rekisteröitynyt:
    21.04.2013
    Viestejä:
    365
    Mikä on "avokatto", rälläkällä katto veke...? :think:
     
  14. dio natale

    Rekisteröitynyt:
    12.04.2009
    Viestejä:
    1 380
    Tarkoitat webastoa..googlaa ensiksi ja ostat sen itse ja kiikutat takapihan ranelle.
     
  15. Catrik

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Viestejä:
    2 151
    Avoauton katto on usein päälystetty jollain kankaalla. Kysyjä haluaa avoautonsa kattoon uuden kankaan.
     
  16. Skikuda

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    3 332
    Onko kohtalotovereita joille pakokaasunkierrätyskanavista eli EGR:stä on tullut valtava murheenkryyni? Auto siis 2001 Accord bensakoneella, vähän ajettu ja tekniikka pelaa mutta todnäk joutuu kohta laittamaan auton romuttamolle tuon perkeleen EGR:n takia joka ei edes ajoon vaikuta.

    Ongelma on siis se että EGR kanavat ovat karstoittuneet eikä virtaus olla riittävä. Kanavat ovat siis mehupillin paksuisia ja niitä pitkin pieni osa pakokaasua vissiin menee johonkin sensoriin. Tämän takia kojelaudalla palaa moottorin vian merkkivalo. Katsastusta varten käytin huollossa jotta poistavat karstan itse EGR venttiilistä, valon nollauksen kanssa. Venttiili oli kuulemma 80% ummessa karstasta ja se putsattiin. Hintalappu 200€. Sormet ristissä ajelin kotiin ja about 20km jälkeen valo syttyy taas, ja syy on varmasti EGR virtaus, eli vaikka venttiili saatiin puhtaaksi menee vielä pitkin poikin moottorin välissä metrikaupalla sitä mehupillin paksuista putkea joka taatusti on karstainen mutta jonka puhdistaminen tai vaihtaminen ei ole realistista eikä kustannustehokasta.

    Mitä tässä nyt voisi tehdä? Nollata valo juuri ennen katsastusta? Näkyykö "vika" silti kun katsastusmies lukee vikakoodit jokatapauksessa? Ärsyttää kuin pientä oravaa kun "vika" on vielä tuollainen jonninjoutava auton toimintaan vaikuttamaton juttu mutta käytännössä mahdoton korjata ellei halua laittaa tuplasti auton arvoa jättimäiseen huoltoon.
     
    Viimeksi muokattu: 27.08.2020
  17. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    tekisin vastuksella huijauksen sille anturille joka sitä virtausta mittaa
     
  18. Ovetlukossa

    Rekisteröitynyt:
    Torstai
    Viestejä:
    1
    Peugeot 407, 2004.

    Moi! Osaako joku neuvoa mitä teen? Laitoin pösön ovet lukkoon. Otin akunjohdon irti ettei akku kulu ja pistin nokkapellin kiinni. Nyt jälkeenpäin piti mennä avaimella autoon,mutta avain ei mene kuin kolmanneksen sisään, eikä käänny. Olen voidellut lukkoa,ei auta? Ja eihän tässä ole kuin kuskinpuolen ovessa lukko, ei missään muussa ovessa. Avain aukaisi automaatilla ovien lukot aikaisemmin ,ei mitään vikaa . Itse miettinyt ikkunan rikkomista, nokkapellin alta saako annettua virtaa tai vaan edestä nokkapellin aukaisuvaijeria jotenkin saada esille? En tiedä? Olisin kiitollinen joka voisi avustaa tässä ongelmassa. Jyrki Salonen
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti