Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Bensapumppu noissa on useimmiten mekaaninen ja saa voimansa suoraan nokka-akselilta.

    Yhdessä mun peltoautossa joskus 15v sitten meinaan oli tuollainen katkaisin kojelaudan muovien takana piilossa. Se oli joku itse askarreltu keinutkytkin, jota kääntämällä pystyi kai estämään kipinän saannin.
     
    Viimeksi muokattu: 04.02.2018
  2. metsikkö

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2010
    Viestejä:
    84
    Entä bensaletkuun piiloitettu magneettiventtiili? Täytyisi olla erillisellä katkaisijalla ettei ohittuisi virtalukkoa särkemällä.

     
  3. teegro

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2018
    Viestejä:
    1
    Elikkäs radion ja vahvistimen välinen johto on irronnut. Ja kun rupeen laittaan tota uudelleen kiinni niin riittääkö se et auto ei ole käynnissä vai tarviiko sieltä ruveta jotain irrottelemaan ennen kun menee koskemaan?

    T. Näistä mitään tietämätön :D
     
  4. beltone

    Rekisteröitynyt:
    02.01.2017
    Viestejä:
    123
    Kirjoittelinkin jo tonne autostadiumiin. Kyseessä pari vuotta vanha autosta ja eka omistaja. Eli etumatkustajan ovea kun avaa niin sen reuna ottaa kiinni peltin sisäpuolella olevaan äänieristemuovipaneeliin. Kiinni ottamisen huomaa naksahduksena, ja lähemmin katsottuna luonnollisesti ohentaa lakkapintaa...
    Osaatteko sanoa kuvien ja videon perusteella miten se on voinut vääntyä(se paneeli) niin, että ottaa oven reunasta? Korjaamolla eka kommentti oli, että ovea on availtu/suljettu liikaa voimia käyttäen, aiheuttaa niinkuin heijauksen tai jotain sen tapaista eli paneeli lähtis siitä paikoiltaan. Tai sitten omistaja on irroitellut ovea tai peltejä jne. Ei mene takuuseen.
    Korjaamon asiakaslähtöisyys tuli kyllä selväksi mutta onko tosiaan niin, että oven avaamisessakin on säännöt jota täytyy noudattaa? En tietenkään tarkoita, että sitä saa kaikin voimin paiskia kiinni tai raivotautisen tavoin repäistä auki mutta jos normaali tavoilla ja tiivisteiden löysyminen on omistajan vika niin verrannollisesti uskaltaako jarruja käyttää enää? Siinähän voi jarrupalat/levyt kulua, ja aiheuttaa jopa kiinni leikkaamisen...
    https://www.dropbox.com/s/xesketsx97hjooe/2018-02-02 11.55.36.mp4?dl=0

    https://www.dropbox.com/sc/jy53ib8yi3sxoxh/AACHB-hL6dESle03uzo2kosSa
     
  5. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Jos se ovi on kohdallaan, eli menee mukisematta kiinni, ei ota metalliin mistään kohtaa ja tiivisteet, ym. osuu kohdilleen niin sanoisin että tuo äänieriste on väärässä paikassa. Kyllä sen jos ovi on ollut irti näkee 99% varmuudella sen kiinnityspaikoista jotka on auton korin väriin yleensä maalattu...

    Itse tappelisin tuon eristyksen kuntoon ja oven maalaukseen.

    Toinen on tietty sitten että tuo etukulma on kolarikorjattu / irroitettu, tms...
     
  6. korvaoo

    Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    4 355
    vaikuttaa että tuo eriste on irti, syytä voi vaan arvailla, mutta jos mitään ulkoista ei näy ja maahantuoja haluaa pelata edes vähän varmanpäälle, niin kustantaa kyllä tuon kiinnittämisen.
     
  7. tcb1967

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Viestejä:
    795
    Onko suositella pressutallia? Varat ei nyt riitä oikeeseen talliin, joten rättivarasto saa nyt kelvata.
     
  8. deadman__91

    Rekisteröitynyt:
    16.03.2007
    Viestejä:
    625
    Millasia kokemuksia porukalla kiinasta saatavissa autocomin tai delphin diagnostiikka purkeista on? Kannattako ja mikä malli kannattaa. Ymmårtääkö kuinka hyvin valmistaja kohtasia koodeja ja ohjrlmointeja
     
  9. Jezetus

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2006
    Viestejä:
    1 746
    Miten jäähdytysnesteen vuoto vaikuttaa katsastukseen? Vuoto on pientä, mutta punaisen nesteen kyllä havaitsee auton alta ja vähän vaivalloista hinkata sitä pois ennen katsastusta.
     
  10. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    C15.3 Öljy- ja nestevuodot / tarkastetaan vuotokohdat / Silmämääräisesti: Nestevuoto , ympäristöhaitta.
    Korj.keh/ Hylätty

    Eli pienestä kehoitus korjata, isommasta yleensä hylky. Öljystä varmaan helpommin. Mutta riippuu millä jalalla katsuri aamulla nousi.

    Ylempi siis Trafin katsastusohjeesta.
     
    Viimeksi muokattu: 01.03.2018
  11. Jezetus

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2006
    Viestejä:
    1 746
  12. noosipoika

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2001
    Viestejä:
    51
    Tarkoitus laittaa pakuun eteen parkkitutka ja alunperinhän virta pitäisi ottaa peruutusvaloista. No edessä se ei tietty onnistu, näin ollen; voinko ottaa akulta suoraan (sulake väliin) virran tuohon tutkan keskusyksikköön, kun nimellisvirran kohdalla tuossa paketissa lukee 100-300mA (ja käyttöjännite 10,5-16V) eli käykö akulta suoraan otettaessa huonosti? Minkäs kokoinen sulake tuohon pitäisi ylipäätään väliin laittaa? Olisi mukava kokeilla jotankin ennen varsinaista pikaisesti miten tuo toimii vai onko ihan bashka, että palauttaako liikkeeseen, näitä kun on monenlaisia...

    Edessä on älyledivalot ja niistä en haluaisi kajota ja ottaa virtaa, mutta mistä sen helposti sitten saisi? Tarkoitus laittaa kytkin väliin, että saa tuon tutkan haluttaessa kytkimestä päälle tarvittaessa. Näin ollen virtaa pitäisi saada "jatkuvasti" - ehdotuksia, please?

    Kiitos ja kumarrus [​IMG]
     
  13. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 559
    Vähän tuo vie virtaa, mutta varminta olisi laittaa väliin rele ja sille herätysvirta parkkivaloilta.

    Varmaaa tuossa 5A sulake riittää.
     
  14. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    481
    Delphistä ei kokemusta mutta väitän huonoksi. Autocomista taas on kokemusta ja käytössä ihan korjaamoillakin, väitän kohtuu hyväksi. Comilla saa ulos kaikki vikakoodit ja jotain pieniä testejä/aktivointeja yms. pystyy tekemään ja ainakin vaggilaisiin pääsee tietämätön liiankin syvälle...
    Japsien kanssa ei tosin pelaa huonostikkaan, erityisesti Toyotan kanssa, vikakoodit näkee ja nollaa, mutta siinäpä se.

    Kiinasta en tosin tilais, tod.näk. saat jonkun kopiopurkin. Autocomin purkkeja saa ihan euroopastakin esim ebayn kautta halvalla. Suuremmaksi kompastuskiveksi muodostuu aidon/bugittoman softan löytäminen.
     
  15. Kosminen myötävaikuttaja

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2011
    Viestejä:
    164
    20-vuotta vanha karvalakkicorolla sai päästömittauksissa tuomion, jotta päästöt täysin päin persettä. Korjaamolla sanottiin, että ehkä saattaisi saada päästöt vielä rajojen sisälle lambdan ja kattin vaihdolla. Mutta toisaalta ehkä ei, koska epäilivät pakoventtiilin mahdollisesti myös vuotavan tms.

    Ajattelin, että ei tuota vanhusta enää jaksa ruveta arpomaan kuntoon, kun sen ensimmäisen 500€ remontin jälkeenkään mitään varmuutta ei ole päästöistä vielä. Mitäs tuollaiselle kannattaa tehdä? Suoraan paaliin kulkematta lähtöruudun kautta? Maksaako noista joku ehkä jotain satasta, vai kannattaako edes nähdä vaivaa lähteä kaupittelemaan? Ajoaikaa tämän kuun loppuun, kilsoja tuossa on joku 260tkm.

    E: uutta en ole ostamassa, joten romutuspalkkio omalta kohdalta pois laskuista.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2018
  16. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 457
    joku afrikankauppias ostaa sen. pistät vaan nettiautoon. ainakin ennen maksettiin lähemmäs 1000e, vaikka ois kuinka rujossa kunnossa. kunhan vaan eteenpäin kulkee.

    Nykyään varmastikkin sen 500e saa..
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2018
  17. Tina Silta

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 751
    Korjaamoissa monesti henkilökunta on taidoiltansa kuolaavan idiootin tasolla, ja sitten tuloksena on tuollaisia diagnooseja.

    En yllättyisi yhtään, jos noin vähän ajetussa vika on ihan joku mitätön max. muutaman kympin juttu.
     
  18. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 572
    Mitäs arvon raati on mieltä tällasesta ratin bägistä? Kyse siis ebaystä ostettu kunnostettu ratti airbägillä. Epäilys heräs noista kuoren pikku halkeamista...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 457
    ostit sitte lauenneen bagin.
     
  20. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 572
    Juu, no eihän sitä semmosena myyty tietenkään.
     
  21. Catrik

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Viestejä:
    2 150
    Kyllähän tuo noista palojäljistä näyttäis lauenneelta. Ja kuuluuko ehjän edes purkautua tolleen auki? Miltä myyjältä ostit?
     
  22. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Mitä yhden bägillisen ratin oon purkanut, niin kyllä se bägi oli siellä tiiviisti survottuna, eikä moisena perunasäkkinä. Pelkkää romua tai seinäkoristetta tuo on.

    Saaks mielenkiinnosta kysyä, että myytiinkö vielä ns. ehjän hinnalla...?
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2018
  23. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 572
    On vielä nuvottelut kesken, tai siis claimin joudun tekemään ku myyjä jo veti herneet nenään kun luettelin faktat miten edetä. N. 1500 palautetta on ja 99.8%, joten melko luotettavalta tietty vaikutti. Ruori oli kyllä halpa, mutta ilmoituksessa selvästi myytiin kunnostettua rattia airbägin kanssa. Ja itse oletan et bägi kuuluu olla ns. neitseellinen.

    Juu, siis kuuluu kyllä olla tehtaan jäljiltä hienommin laskostettu, nyt oli aivan miten sattuu ryppyyn sullottu. Pussi on myös likainen päällisin puolin, kuten myös sisällä selvät palojäljet ja jotain irtonaisia roskapaloja. Sinänsähän voi olla, et tohon on tuo panos vaihdettu. Mitä ny googlailin niin aika monessa mallissa on tuo sama panos. Mutta joka tapauksessa vaikka olis uus nalli niin aika kyseenalaista käyttää vanhaa lauennutta bägiä, tuskin on suunniteltu kestämään useampaa paukkua.
     
  24. Catrik

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Viestejä:
    2 150
    Joo en kyllä usko sekuntiakaan että bagin uudelleenkäyttö on millään tasolla hyväksyttyä.
     
  25. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518

    Mikä päästö siinä on sitten vituillaan? Ensinnäkin nyt kylmällä säällä katti ei ole kunnolla ehkä lämmennyt. Mulla on vanhoissa Toyotissa aina huudatettu moottoria hetki, että on saatu HC(muistaakseni) asettumaan.

    Tiedän myös kaksi tapausta, missä päästöarvot ovat olleet viturallaa, kun katsastuksessa pilli ei ole ilmeisesti asettunut putkeen kunnolla. Kaverilla hylättiin -98 Toyota juuri tuon takia, mutta korjaamolla mitatessa kaikki päästöt olivatkin täysin kunnossa.

    On kyllä ollu taas ammattaitoiselta kuulostava korjaamo, ei siinä nyt yleensä katissa sekä lambdassa vikaa ole....
    Mullekkin oltiin kerran tarjoamassa vähintään tonnin venttiiliremonttia Corollaan, mutta seuraava korjaamo ruuvasi kaasaria hetken ja kaikki oli kunnossa.

    Ja kyllä noista viimeisenä vaihtoehtona rahaakin saa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti