Katsastusmies vinkkasi, että kannattaisi ottaa selville mikä moottorissa nakuttaa. Osaako osaavammat täällä veikkailla mikä mahtaisi olla kyseessä?
Kuten videon otsikostakin näkyy, kyseessä siis E87-koppainen BMW bensakoneella, mittarissa n. 150k kilometriä. Ääni kuuluu vain n. 2500 kierroksen kohdalla ja kierrosalue missä nakutus kuuluu on aika pieni. Kuulostaisi nopealla kuuntelulla siltä, että ääni tulee moottorin yläosasta eikä pohjalta, mitään muuta ei tuosta oikein osaa sanoa. Videolla tuo nakutus/koputus kuuluu huonommin kuin ihan vierestä kuunneltuna, ääni kuulostaa kuin koputtaisi jotain kovamuovista esinettä.
Viimeksi muokattu: 08.06.2017
Kiertokangen tai männäntapin laakeri väljä / vaurioitunut
http://www.overdrive.fi/forum/threads/laakeriaeaenet-moottorista-yleisiae-ohjeita.65047/
Viimeksi muokattu: 08.06.2017
Peugeot 206+ 1.1 (vm 2010), ajettu n. 65tkm, on havaittu öljyvuoto kannentiivisteessä. Neljä vuotta sitten tuosta maksoin n. 8000e. Onkohan tuota järkeä alkaa korjaamaan n. 1200e? Voiko
ongelmia odottaa tulevan lisää tulevaisuudessa? Paljollakohan tuon viitsisi myydä, jos eka korjauttaisi?
Edit. Onkohan tuohon vioittumiseen ollut omalla ajamisella/käytöllä mitään vaikutusta? Autossa ei ole minkäänlaista esilämmitysjärjestelmää, joten sen on Etelä-Suomessa aika monta kertaa kylmäkäynnistänyt talvella.
Viimeksi muokattu: 08.06.2017
Jatketaan bemarien moottoreista. Missä on vika jos nykyauto savuttaa sinistä?
Ajelin kolmossarjan(vm noin- 05-11) perässä ja ihmettelin kun se työnsi sinistä pilveä taakse kuin mikäkin wartburg. En usko, että siinä moottori väljä oli, koska eiväthän nykymoottorit väljene kuten 70-luvulla, joten oliko siitä ehkä männnänrenkaat sitten paskana?
Dieselithän voivat savuttaa jos turbo on paskana, mutta tämä oli 320i eli bensakoneella. En muista milloin olisin nähnyt 2000-luvun auton polttavan öljyä.
Viimeksi muokattu: 11.06.2017
Mitähän lie halvinta öljyä kaadettu koneeseen? Ja taitaa kertoa öljyongelmista sininen savu
Viimeksi muokattu: 21.06.2017
Jos käyttäisi niin väärää öljyä että se menisi heittämällä joka paikasta läpi kun on liian ohutta, niin sen kyllä huomaisi jo venttiilien nakutuksesta, ym.
Noissa savuttavissa ongelmat taitaa olla enemmän siellä sylinteri- ja mäntä -akselilla, ihan pieni öljynkulutus kun ei savuna ilmaannu tai näy pakokaasutesteissä...
Viimeksi muokattu: 21.06.2017
Viimeksi muokattu: 26.06.2017