Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Jo_Hani

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Viestejä:
    761
    Totta tuokin kyllä, mutta kai senverran älliä päässä että hieman vilkaisee... tosin koskaan ei pidä odottaa liikoja. Itsellä on tullut vanteiden mukana aina mutterit mukana, joten en ole sen pahemmin jaksanut tutkia muutakun että kaikilla ollut identtiset mam-/oz-/merkkikohtaiset vanteet nissan/toyota/ford autoihin.
     
  2. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Minä en (enää) luota että kenelläkään on älliä. Varsinkaan joka asian suhteen. :D

    Suurin ongelmahan varmaan on kun ostetaan käytettynä autoa ja / tai vannetta.

    Meillä oli äitimuorin autossa aikoinaan ihan eri pulttia kesäksi ja talveksi ja taakse oli eri pulttia (ja vannetta) kuin eteen vaikka yhdistelmä oli "lähes OEM" (Mersu + Brabuksen vanteet)... :D
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. KoessiKenguru

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2008
    Viestejä:
    1 431
    Katsastusmies vinkkasi, että kannattaisi ottaa selville mikä moottorissa nakuttaa. Osaako osaavammat täällä veikkailla mikä mahtaisi olla kyseessä?



    Kuten videon otsikostakin näkyy, kyseessä siis E87-koppainen BMW bensakoneella, mittarissa n. 150k kilometriä. Ääni kuuluu vain n. 2500 kierroksen kohdalla ja kierrosalue missä nakutus kuuluu on aika pieni. Kuulostaisi nopealla kuuntelulla siltä, että ääni tulee moottorin yläosasta eikä pohjalta, mitään muuta ei tuosta oikein osaa sanoa. Videolla tuo nakutus/koputus kuuluu huonommin kuin ihan vierestä kuunneltuna, ääni kuulostaa kuin koputtaisi jotain kovamuovista esinettä.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2017
  5. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Kiertokangen tai männäntapin laakeri väljä / vaurioitunut

    http://www.overdrive.fi/forum/threads/laakeriaeaenet-moottorista-yleisiae-ohjeita.65047/
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2017
  6. KoessiKenguru

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2008
    Viestejä:
    1 431
    Kiitos, siihen suuntaan tuo viittaisi. Minkähänlaisia summia sitä katsellaan kun huoltoon lykkäis auton? Onneks viat osaa tulla aina silloin kun autoa tarvitsisi enemmän, nimimerkillä muutto toiseen kaupunkiin maanantaina. :kippis:
     
  7. LKOR

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Viestejä:
    40
    Peugeot 206+ 1.1 (vm 2010), ajettu n. 65tkm, on havaittu öljyvuoto kannentiivisteessä. Neljä vuotta sitten tuosta maksoin n. 8000e. Onkohan tuota järkeä alkaa korjaamaan n. 1200e? Voiko
    ongelmia odottaa tulevan lisää tulevaisuudessa? Paljollakohan tuon viitsisi myydä, jos eka korjauttaisi?


    Edit. Onkohan tuohon vioittumiseen ollut omalla ajamisella/käytöllä mitään vaikutusta? Autossa ei ole minkäänlaista esilämmitysjärjestelmää, joten sen on Etelä-Suomessa aika monta kertaa kylmäkäynnistänyt talvella.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2017
  8. Wooxi

    Rekisteröitynyt:
    15.05.2013
    Viestejä:
    390
    Moi!

    Mulla ei pyyhkijät mene pois päältä, vaan pyyhkii joka 10/15 sekuntti vaikka kytkin on "Ei pyyhi"-moodissa. Eli kun moodeja pitäisi olla: Ei pyyhi, pyyhkii, pyyhkii nopeasti ja joka x-sekuntti, on "Ei pyyhi" korvautunut tuolla että pyörii joka x sekuntti.

    Pitääkö vaihtaa pyyhkijän rele vai mitä..?
     
  9. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Rele, toki. Mutta saattaa olla ihan viiksessäkin vika.

    Autossa ei ole sadetunnistinta joka voisi vikaantua?
     
  10. Wooxi

    Rekisteröitynyt:
    15.05.2013
    Viestejä:
    390
    Ei ole sadetunnistinta. Rele on sit vissiin konepellin alla? Pikkujuttu varmaan, eli käyn hakemassa motonetista releen ja laitan :D
     
  11. Tina Silta Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 778
    Viitisen tonnia käytetty vaihtokone asennuksineen.
     
  12. Avt0mat

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2012
    Viestejä:
    33
    Ei kyllä tuosta videolta omaan korvaan kuullostanut alakerrasta tulevalta. Kiertokangen laakeri tosiaan ääntää siinä 2500-3000rpm alueella mutta huomattavasti terävämmin. Youtube on pullollaan näitä ääninäytteitä hakusanoilla "connecting rod bearing noise." Runkolaakerit ääntäisi koko kierrosalueella voimistuen. Jos ei ole ajettu vajailla öljyillä tai öljypumppu ole rikkoontunut niin harvoinpa noita meneekään.

    Tuon videon pohjalta diagnoisin nostajiin.
     
  13. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Nimenomaan. Eikös noissa, ainakin isommissa moteissa, ole jonkin verta vaihdettu noita hydraulisia nostajia kun ovat olleet "speksien ulkopuolella"?
     
  14. Tina Silta Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 778
    Eiköhän siinä ole alkavaa jakopäävikaa, niin kuin noissa N43:sissa tuppaa oleen. Parilla tonnilla selvinnee rempasta.
     
  15. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Jatketaan bemarien moottoreista. Missä on vika jos nykyauto savuttaa sinistä?

    Ajelin kolmossarjan(vm noin- 05-11) perässä ja ihmettelin kun se työnsi sinistä pilveä taakse kuin mikäkin wartburg. En usko, että siinä moottori väljä oli, koska eiväthän nykymoottorit väljene kuten 70-luvulla, joten oliko siitä ehkä männnänrenkaat sitten paskana?

    Dieselithän voivat savuttaa jos turbo on paskana, mutta tämä oli 320i eli bensakoneella. En muista milloin olisin nähnyt 2000-luvun auton polttavan öljyä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2017
  16. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Kanssani samaa työmatkaa ajaa usein 3C-Passat, joka pukkaa aina kiihdyttäessä/ylämäessä ihan näkyvää sinistä pilveä ja kauhean öljynkatkun. Ei hajuakaan millä koneella, voisi joskus mielenkiinnosta tsekata rekkarin perusteella. Tosin eikös runsas öljynsyönti ole VAG -laitteissa enemmän sääntö kuin poikkeus...:D

    En siis osta väitettä, etteivät "nykymoottorit väljene". Nykyäänhän kaikki tehdään halvalla ja kevein rakentein kulutussäästöjen saavuttamiseksi, joten ihan hyvin voivat käytössä väljetä. Taitavat mekaanisesti kestävimmät koneet olla sieltä 80-90 -lukujen taitteesta.
     
  17. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Eivät ne samalla tavalla kulu kuin muinoin. Öljyt ovat huomattavia parempia ja joskus 70-luvulla vaihtoväli oli 5tkm, Huonoissa oloissa jopa 2,5tkm. Autobildissä oli taannoin c-sarjan mersu 300tkm kestotestissä, eíkä siinä ollut koneessa mitään huomautettavaa. Myöskään Autobildin sadantonnin kestotesteissä tai TM:n 60tkm kestotesteissä ei ole ikinä sylinterinseinämissä tai muissakaan koneen kuluvissa osissa pienintäkään huomauttamista, vaan kaikki mitat ovat täysin tehtaan toleranseissa.
     
  18. PeltoHa

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    536
    Mitenhän todennäköistä on että VAG 2.0FSI syö merkittävästi öljyä. Onko se niin että on poikkeus jos ei syö. Miten herkästi esim katsastuksesa tulee päästöistä hylsy sen öljyn polttamisen kans.

    05/06 vuoden Passatteja katellu tuolla tekniikalla. Myös turboja, mutta mahdan kuitenki ne hylätä koska varsinaisesti tehon tarvetta ja koska turbo on siten ylimääräinen vika kohde.

    Kokemukset ko. kattilasta kelpais ja miksei mutuki jos ei kellään omia kokemuksia satu olemaan.
     
  19. näinköon

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Viestejä:
    452
    nätisti imi mun pallokartio mutterit uudet alut!
     
  20. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 434
    Mitähän lie halvinta öljyä kaadettu koneeseen? Ja taitaa kertoa öljyongelmista sininen savu
     
    Viimeksi muokattu: 21.06.2017
  21. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    no ei oo kyllä koskaan omat autot savuttanu vaikka käyttäny kaikista halvimpia öljyjä.
     
  22. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Jos käyttäisi niin väärää öljyä että se menisi heittämällä joka paikasta läpi kun on liian ohutta, niin sen kyllä huomaisi jo venttiilien nakutuksesta, ym.

    Noissa savuttavissa ongelmat taitaa olla enemmän siellä sylinteri- ja mäntä -akselilla, ihan pieni öljynkulutus kun ei savuna ilmaannu tai näy pakokaasutesteissä...
     
    Viimeksi muokattu: 21.06.2017
  23. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Samalla tavallahan se bensakonekin puskee sinistä savua jos turbo on rikki.
     
  24. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Tuon ikäinen 320i on vaparikone, käsittäkseni.

    Bemari varmaan keksinyt jotain uutta "hienoa"; 90-luvulla sillä oli NiKaSil -päälystetyt sylinterit jotka kuluivat jos oli bensassa liikaa rikkiä ja sitten alkoivat vuotamaan öljyä kun männänrenkaat eivät enää tiivistäneet...
     
  25. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 434
    En tiedä, millä olet ajellu, mutta tietyt auto on hyvinkin tarkkoja öljylaadusta.

    Samahan käsittääkseni noissa ainakin Ford Mondeoissa on, että niissäkin on tietty pinnoite ja pitäisi käyttää niiden täysin omaa öljyä. Yhden kakkoskopan Mondeon omistaneena oston jälkeen tuohon vaihdettiin 5w-30 luokituksen mukaista öljyä ja se ei ainakaan pysyny siinä koneessa sisällä kunnolla. Olisi pitänyt koittaa seuraavana 5w-40 öljyjä.
     
  26. Sadboy

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2016
    Viestejä:
    84
    -
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti