Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. axxu-

    Rekisteröitynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    800
  2. Rizz++

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2009
    Viestejä:
    432
    Jos saat tonne yläkulmaan kättä väliin, niin voihan sitä kokeilla, että puristuuko tiiviste kunnolla paikalleen? Millä momentilla lyöt pultit kiinni? Totahan pystyy tietyllä tavalla kompensoimaan siten, että laittaa noi katkenneen pultin viereiset pultit pikkasen tiukempaan, niin ei jää ainakaan sinne vasempaan alakulmaan kiristys -> oikea yläkulma kanittaa entistä enemmän.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. axxu-

    Rekisteröitynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    800
    Käsimomentilla mentiin, joka oli nähtävästi virhe. Tuntui ainakin käsikopelolla olevan yhtä tiiviisti kiinni joka puolelta. Testilenkin jälkeen ei ainakaan mitään isompaa vuotoa näkynyt. Alkuperäinen ongelma ainakin korjaantui noiden o-renkaitten vaihdolla. Vuosi öljyä kuin seula. Vanhat o-renkaat oli ihan kivikovat.

    Täytyy seurata tilannetta. Alkaa piakkoin olemaan vaihdon paikka jo 370tk ajetussa. Tietääpähän ensi kerralla käyttää momenttiavainta.
     
  5. onkimato

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Viestejä:
    815
    Näppituntuma tässä on avainsana :) Eli ei siihen momenttiavainta välttämättä tarvi jos on kokemusta paljon korjaamohommista. Mulla oli kerran kans probleemia öljynsuodattimen jalan vuodon kanssa. Vaihdoin jalan tiivisteet, öljycoolerin o renkaat ja öljynpaineanturit. Yhä vuoti vaan ja oli sellanen paikka et ei oikeen tarkasti nähnyt mistä pirusta se vuotaa. No sit purin vielä kerran koko paskan kun meni hermot ja syynä olikin öljynpaineanturin kierteessä oleva hiushalkeama (siinä suodattimen jalassa siis). Voi sitä ilon ja onnen määrää kun vika vihdoinkin selvis eikä tarvinnu summamutikassa uusia osia, kun tota ennen olin jo ehtinyt vaihtaa kampiakselin stefankin sillä öljy valui tosi salakavalasti suodattimen jalasta kytkinkopan sisälle ja sieltä vasta maahan.
     
  6. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Kysymys automaatin toiminnasta ja selvisinkö ehkä säikähdyksellä:

    Kasari-Sunnyn kolmiportainen automaatti teki yhtäkkiä niin, ettei vaihtanut enää ykköstä isommalle millään. Pakki toimi, mutta mitään halua vaihtaa ylöspäin ei ollut vaikka miten huudatti. Huomasin, että erään vuotavan liitoksen takia laatikossa oli öljyvajetta kunnollisesti tarkastettuna noin 1,5 litraa jonka lisäsin. Lisäyksellä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta vaihtamiseen.

    Näinpä ajattelin laatikon kokeen totaalisen sisävaurion ja hommasin kiireessä toisen auton. Tänään olin siirtämässä Nissania säilytykseen, kun noin 15 kilsan ykkösellä kiljutuksen jälkeen kaikki vaihteet jälleen löytyivät ja perstuntumalla vaihtaa jopa aiempaa kauniimmin. Tämä varmaan oikean öljynmäärän vuoksi.

    Oliko kyse oletettavasti vain öljynvajauksesta? Ihmetytti nimittäin se pitkä matka mikä lisäyksestä meni, että vaihtaminen alkoi toimia jälleen.
     
  7. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 474
    on kyllä täysin mahdollista. ne öljykanavat voi olla aika pitkät, ja vajaus korjaantua aika pitkällä viiveellä. riippuu tietysti lootasta. tässä yksi automaattivaihteisto avattuna:

    [​IMG]
     
  8. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Okei, kiitti tiedosta! Täytyy toivoa ja uskoa, että kunnolla tyhjää hörpättyään kesti sitten hetki kunnes öljy löysi tiensä oikeaan paikkaan. Nyt täytyy kuitenkin laittaa oletettavasti yli kolkytvuotiaat ölpät välittömästi vaihtoon. Uusi öljy oli punaista kun vanha enemmän ruskeata.
     
  9. Onko asia näin:

    Auto ei mene katsastuksessa läpi jos se on yli 25% alkup. moottorin tehosta. Esim OEM 250bhp, sen kutittelisi 1000bhp, ei menisi millään läpi? Edes vaikka jarrut ja muut ovat kunnossa?
     
  10. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Auton teho ei saa ylittää 20% mallisarjan tehokkaimman version tehoista. Samalla alustan, jarrujen, ym pitää vastata tuota tehokkainta mallia.

    Trafilla oli lausontokierros, tms menossa muutoksista tuohon jolloin virittäminen muuttuisi teho/paino -pohjaiseksi; auton teho/painosuhde ei saisi olla pienempi kuin 7kg/kW, pl. jos se on ollut enintään 10kg/kW ei saisi pienentyä 30%, jne, tms. Mutta tuo on tosiaan vasta 2015 suunnitteilla ollut ehdotus. Mutta tässäkin kummittelee tuo 20% sääntö "malliston tehokkaimpaan moottoriin".
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2017
  11. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 438
    Vuodon korjaus? Ja onkohan tuohon koskaan vaihdettu niitä laatikkoöljyjä? Taitaa olla aika huonot, jos varsinkin on alkuperäiset öljyt laatikon sisällä. En sitten tiedä, onko tuossa automaattilaatikossa suodatinta. Jos autoa pidetään, niin yksi vaihtoehto olisi käydä koittamassa automaattilaatikolle tarkoitetun pesukoneen puhdistusta. Tuo tietty pesisi laatikon sisältä ja sieltä saattaapi tulla mukavan mustaa öljyä.

    Antaisi ainakin tunnin puhdistaa ja uudet öljyt sisään. Eikä se öljynvaihto tee todennäköisesti laatikkoon yhtään huonoa. En tiedä, mitä tuo laatiko pitää synteettisistä laatikkoöljyistä, mut ainakin liukkaammin liikkuu sen jälkeen ja kestää pakkasta.
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2017
  12. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Syylärille menevä hydrauliletku korjataan toki samalla kun öljyt menee vaihtoon. Tuskin niitä ikinä on vaihdettu, katselin huoltokirjaa niin ensimmäinen vaihto olisi ajankohtainen juuri nyt kun 60tkm tuli täyteen. Annan homman suosiolla ammattilaiselle juuri siksi, että kaikki vanha öljy tulee vaihdettua ja laatikko huuhdottua. Dexron kakkosta tolle huolto-ohjeen mukaan pitäisi 6,3 litraa juottaa..voikohan tuon sitten korvata jollain modernimmalla/paremmalla..kaipa ne sitten tietää kun sen liikkeeseen vie.
     
  13. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 438
    Dexron 3 pitäisi olla yhteensopivaa tuon Dexron 2:sen kanssa, mutta siitä on kahdenlaista juttua toimiiko vai eikö. Dexron 4 pitäisi olla vanhojen aineiden kanssa yhteensopivaa, mutta sitä ei juttujen mukaan kannata mennä sotkemaan. Kyllä sen huomaa hyvinkin nopeasti, että toimiiko tuo Dexron 3 sun laatikossa. Jos ne tekee sillä perinteisellä huuhtelulla öljynvaihdon, sitä ainetta pitäisi kuluttaa vähintään 10l ja mielellään 12-15l.

    Automaatissa uusilla sekä hyvillä öljyillä tosiaan huomaa eron ja vaihdot muuttuvat heti. Ja suhteellisen vähän ajettu Nissani sulla ikään nähden. Omalla aikanaan B11 koppasella Sunnyllä oli ajettu muistaakseni poisvaihdossa 260tkm ja ostohetkellä oli muistaakseni 210tkm ja muutamaa kk ennen ostoa autoon oli tehty kytkinremppa vaikka sillä oli jotain 20v ikää.
     
  14. JMlie

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Viestejä:
    350
    Aukaisin kuskinpuoleisen oven avaimella normaaliin tapaan. Lukko kyllä aukesi, mutta lukkopesä lähti avaimen mukana puoliksi irti ja nyt pyörii tyhjää. Ovet kyllä aukeaa normaalisti ja menee lukkoon apparin puolelta. Auto on siis Golf IV. Aikaisemminkin lukko tuntui hieman löysältä eikä toiminut aivan yhtä smoothisti kuin olettaisi. Onko minkälainen homma fiksata? Uusi lukkolaite motonetistä?
     
  15. Tunkkix

    Rekisteröitynyt:
    02.03.2013
    Viestejä:
    1 513
    Tutun polttoainetankki vuotaa. Ruostunut. Toyotan metallinen tankki. ~2005 vm Corolla. Saumoissa reikiä.

    Jollain paikkauskitillä kiinni, kuten esim. motonetin epoximassat (metallimassa), vai uusi tilalle?

    Takuuseen ei enää mene.
     
    Viimeksi muokattu: 15.02.2017
  16. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Tuollaiseen löytänee romikselta kyselykierroksen jälkeen ihan hyväkuntoisen käytetyn tankin..autokanta kun on sen verran suuri. Keskisauman tilkitseminen on vaikeaa, eikä siitä hyvää/kestävää tule kuitenkaan. Uudelle tankille sitten kunnon maalaus ja ruostesuojaus ennen asennusta.
     
  17. wIrd

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Viestejä:
    1 715
    Todennäköisesti tarvitset uuden lukkopesän, niillä karoilla on tapana katketa joskus. Lukkolaitteessahan on vain lovi missä tuo kara istuu.

    [​IMG]
     
  18. EVH

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    865
    Parin kuukauden päästä tuleva uuden sukupolven 2017 Suzuki Swift näyttäisi juuri passelilta tarpeisiini, omiin käyttötarkoituksiin sopivilla vakiolisävarusteilla ja hienokin on. Neliveto ja kaikkea. Suzukista en tiedä muuten hirveästi. Mitä ajatuksia Suzuki autot herättää yleisesti?
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2017
  19. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Tänään tapahtunutta: Tie peilijäässä -> Auto rysähtää liikenteenjakajan reunaan. Vanne kierona, mutta rengas näyttää suurinpiirtein ehjältä. Miten helposti tuollaiseen suht korkeaprofiiliseen (70-srj?) mahtaa tulla kudosvaurioita? Jos sen vain heittäisi toiselle vanteelle ja toivoisi parasta?

    T: Minimibudjetilla autoileva.
     
  20. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 474
    yleensä vaurioutuneessa/ikääntyneessä renkassa on sellanen kamelinkyttyrä kulutuspinnassa kun sitä katsoo pystyasennossa. sellaset ainakin joutaa vaihtoo.
     
  21. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Jos autoa meinaa pitää paria vuotta pidempään niin erikseen teetetty ruostesuojaus saattaa olla hyvä idea...
     
  22. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Juu, kävin rengasliikkeessä näyttämässä ja ihan ehjäksi totesivat gummin. Laitettiin vararenkaan vanteelle (onneksi oli täysikokoinen), tasapainotettiin ja lyötiin paketti alle. Eli 15€ köyhempänä selvisin tästä accidentista...:D
     
  23. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 438
    Voiko olla mahdollista, että ilmausruuvin avaamisen jälkeen autoon alkaa tulla huomattavan paljon kuumenpaa ilmaa ja nopeammin? Mahdollisesti jossain kohti ilmaa/ilmalukko järjestelmässä?

    Autossa tuli kyllä ennenkin lämpöä mut ei niin nopeasti. Siis lämmityslaitteen ilmausruuvi auki. Sieltä ei tullut kauheesti yli jäähdytysnestettä, mutta paisuntasäililöstä oli seuraavana päivänä hävinnyt nestettä 1/4 osa maksimitasosta. Ei muutakuin kaatamaan lisää jäähdytinnestettä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2017
  24. Looped

    Rekisteröitynyt:
    09.09.2016
    Viestejä:
    5
    Perhana! Ajoin madalletulla vuoden 97 Passatilla, täydellä lastilla varovasti hidastetöyssyyn :mad: (ei ollut korotettu suojatie) ja pohja kolahti kunnolla (tuntui persauksissa asti). Ei ollut näkyviä vuotoja kun äkkiseltään katsoin, eikä ohjauksessakaan tuntunut olevan eroa. Käynnistyksessä tuntuu kestävän n. 1-2 sekuntia pidempään ennen kuin moottori lähtee käyntiin.:confused:Liittyyköhän tämä kolhuun? Ja onko itse korjattavissa?
     
  25. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    308
    Diesel? Polttoaineputkiin on voinu tulla vuoto, josta saa hieman ilmaa. bensakone jos kyseessä niin sitten tuskin liittyy.
     
  26. Looped

    Rekisteröitynyt:
    09.09.2016
    Viestejä:
    5
    Joo bensakone on kyseessä. Uusi samaan tapaukseen varmaankin liittyvä vika havaittu: Kun töistä tulin ja pysähdyin ylämäkeen niin jostain kuului pulputtavaa/porisevaa ääntä:confused:. Pitää lähteä kohta uudestaa autoilemaan ja yrittää paikantaa ääntä.

    Lisättäköön vielä: pulputtava ääni kuuluu apukuskin puolelta eturenkaan lähettyviltä. Sillä puolella oli myös isoimmat jantterit kolhun aikana.
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti