Auton teho ei saa ylittää 20% mallisarjan tehokkaimman version tehoista. Samalla alustan, jarrujen, ym pitää vastata tuota tehokkainta mallia.
Trafilla oli lausontokierros, tms menossa muutoksista tuohon jolloin virittäminen muuttuisi teho/paino -pohjaiseksi; auton teho/painosuhde ei saisi olla pienempi kuin 7kg/kW, pl. jos se on ollut enintään 10kg/kW ei saisi pienentyä 30%, jne, tms. Mutta tuo on tosiaan vasta 2015 suunnitteilla ollut ehdotus. Mutta tässäkin kummittelee tuo 20% sääntö "malliston tehokkaimpaan moottoriin".
Viimeksi muokattu: 13.02.2017
Vuodon korjaus? Ja onkohan tuohon koskaan vaihdettu niitä laatikkoöljyjä? Taitaa olla aika huonot, jos varsinkin on alkuperäiset öljyt laatikon sisällä. En sitten tiedä, onko tuossa automaattilaatikossa suodatinta. Jos autoa pidetään, niin yksi vaihtoehto olisi käydä koittamassa automaattilaatikolle tarkoitetun pesukoneen puhdistusta. Tuo tietty pesisi laatikon sisältä ja sieltä saattaapi tulla mukavan mustaa öljyä.
Antaisi ainakin tunnin puhdistaa ja uudet öljyt sisään. Eikä se öljynvaihto tee todennäköisesti laatikkoon yhtään huonoa. En tiedä, mitä tuo laatiko pitää synteettisistä laatikkoöljyistä, mut ainakin liukkaammin liikkuu sen jälkeen ja kestää pakkasta.
Viimeksi muokattu: 13.02.2017
Tutun polttoainetankki vuotaa. Ruostunut. Toyotan metallinen tankki. ~2005 vm Corolla. Saumoissa reikiä.
Jollain paikkauskitillä kiinni, kuten esim. motonetin epoximassat (metallimassa), vai uusi tilalle?
Takuuseen ei enää mene.
Viimeksi muokattu: 15.02.2017
Parin kuukauden päästä tuleva uuden sukupolven 2017 Suzuki Swift näyttäisi juuri passelilta tarpeisiini, omiin käyttötarkoituksiin sopivilla vakiolisävarusteilla ja hienokin on. Neliveto ja kaikkea. Suzukista en tiedä muuten hirveästi. Mitä ajatuksia Suzuki autot herättää yleisesti?
Viimeksi muokattu: 16.02.2017
Voiko olla mahdollista, että ilmausruuvin avaamisen jälkeen autoon alkaa tulla huomattavan paljon kuumenpaa ilmaa ja nopeammin? Mahdollisesti jossain kohti ilmaa/ilmalukko järjestelmässä?
Autossa tuli kyllä ennenkin lämpöä mut ei niin nopeasti. Siis lämmityslaitteen ilmausruuvi auki. Sieltä ei tullut kauheesti yli jäähdytysnestettä, mutta paisuntasäililöstä oli seuraavana päivänä hävinnyt nestettä 1/4 osa maksimitasosta. Ei muutakuin kaatamaan lisää jäähdytinnestettä.
Viimeksi muokattu: 18.02.2017
Joo bensakone on kyseessä. Uusi samaan tapaukseen varmaankin liittyvä vika havaittu: Kun töistä tulin ja pysähdyin ylämäkeen niin jostain kuului pulputtavaa/porisevaa ääntä
. Pitää lähteä kohta uudestaa autoilemaan ja yrittää paikantaa ääntä.
Lisättäköön vielä: pulputtava ääni kuuluu apukuskin puolelta eturenkaan lähettyviltä. Sillä puolella oli myös isoimmat jantterit kolhun aikana.
Viimeksi muokattu: 20.02.2017