Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Joo, taisi olla joku tukos. Taas toimii kun vähän puhalteli paineilmalla paskoja liikkeelle? Otan kaasarin auki jos vielä tekee uudestaan, mutta nyt ei vaan jaksa.:D
     
  2. teho75

    Rekisteröitynyt:
    28.03.2011
    Viestejä:
    560
    Ei ole omia jarrukenkiä käsijarrulle.Satulassa on mekanismi joka käyttää samoja paloja sekä käsi- että jalkajarrussa.
    Käytin autoa korjaamolla ja vaijeri oli jumissa. Nyt on jarrut kunnossa ja auto sai leiman.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Vaihdettiinko siinä mitään osaa? Vaijeri?
     
  5. juho_-

    Rekisteröitynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    199
  6. teho75

    Rekisteröitynyt:
    28.03.2011
    Viestejä:
    560
    Juu, se jumissa ollut vaijeri vaihdettiin. Katsastuskonttorilla käsijarruvoimat oli 1,4kN ja 1,4kN.
     
  7. emelianenko

    Rekisteröitynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    75
    Selvitetty.
     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2016
  8. N1kkel

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2013
    Viestejä:
    1 094
    Minkälaisia C-mersut (W202) tyypillisesti ovat luotettavuudeltaan, ajettavuudeltaan ym. ja onko mitä tyyppivikoja? Vaivaako ruoste pahasti? Onko kokemuksia?
     
  9. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Onko kellään kokemusta 2006-2011 Civicistä automaatilla? Tuo on ilmeisesti i-Shift, eli jonkinlainen manuaalilaatikko jossa on automaattikytkin?

    Pitäisi äitimuorille katsoa jotain tuollaista ~8000 eur tai alle, neliovista pikkuautoa ja eilen todettiin että ainakin 1.4:nen Jazz CVT:llä on aivan liian tehoton/äänekäs/jne...
     
  10. Arab

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Viestejä:
    1 763
    Ei menny vuoden 2005 auto läpi katsastuksesta kun liian korkeat päästöt. Miten tota voi madaltaa, ja mistä vika vois johtua? Ajoin koneen lämpöseksi ennen katsastusta. 95 bensiiniä tankissa, kävin just tankkaamassa ennen tuota, ni mietin et voiks tuore/kylmä bensiini tehä jotain sit...

    CO% päästöt 2,20 ku sallittu on vissii 0,2
    HC ppm: 162 ja maksimi on 100
     
  11. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 434
    http://www.rvs.fi/diagnostic/page35.html

    Itse lähtisin vaihtamaan ensimmäisenä tuplat ja ilmansuodattimen.
     
  12. Arab

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Viestejä:
    1 763
    Njoo soittelinki just kaverille ja muutamalle korjaussedälle. Kattoo tulpat, puolat ja lambda anturin ainaki ekana. Paska säkä näiden autojen kanssa ku just edellinen auto meni ajokieltoon kuukaus sit. Menee suoraa paaliin seki.
    En edes tienny et ilmansuodatin vaikuttaa tohon hommaan. Wikipediasta "ilmansuodatin tulisi vaihtaa 10 000-30 000 kilometrin välein"
    Tos on vaihdettu varmaan just tuo 30k sitten...
     
  13. Ferriswheel

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2012
    Viestejä:
    478
    Niin et siis tiennyt, että ilmansuodatin vaikuttaa moottorin ilmansaantiin ja sitä myöten palamiseen? :facepalm:
     
  14. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Sisäilmansuodatin ei vaikutakkaan. heh.
     
  15. Tina Silta Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 778
    Joo-o, varmaan sun bensa on liian tuoretta ja kylmää. Käy jostain romikselta pari vuotta tankissa seisonutta ja lämmitä se kattilassa ennen katastukseen menoa.
     
  16. Virheilmoitus:
    Editing the posts before 3 days are not allowed.
     
  17. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Mites happiarvot?
     
  18. Arab

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2009
    Viestejä:
    1 763
    E. En katsos ole autonrassaaja enkä tiedä kuinka monta eri suodatinta autosta löytyy. Näemmä aika monta. Mietin just sisäilmasuodatinta.

    Ni. En katsos ole autonrassaaja enkä tiedä mitä eroa on bensiinillä, onko se lojunut tankissa viikkoja vai suoraa tuleeko se suoraa jalostamolta tankkiin.

    Emmä kattonu ku jäähdytinnestelämmön perusteella et se vähän edes lämpee. Olis kai pitäny käydä tos motarilla kaahaamassa kunnolla.

    0,10
    Lambda arvo oli kans koholla. Oli näemmä kolmas hylkäyksen peruste.
     
  19. Virheilmoitus:
    Editing the posts before 3 days are not allowed.
     
  20. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Wheelers Dealersissä ne käytti sellaista ihmeen moottorin puhdistuskonetta ja saivat sillä hiilivetyarvot ja muut arvot pienemmiksi.
    Mietin vaan, että onkohan katalysaattori kuinka kunnossa?
    Ei ole Venäjän bensalla ajettu? Paskoo kait katalysaattorin.
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2016
  21. Anatoli123

    Rekisteröitynyt:
    17.07.2016
    Viestejä:
    6
    Ei varmana vaikuta venäjän bensa. Väittäisin että siellä saattaa olla jopa laadukkaampaa bensa kuin täällä. Muutenkin siellähän kaikilla on uudet autot joka on vielä tarkempi bensan laadusta.
     
  22. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Pihi mies puhaltelee paineilmalla suodatinta puhtaammaksi aina välillä.

    Kaverilla ei mennyt -99 auto hc-päästöistä läpi. Korjaamolla todettiin päästöt hyväksi ja syytettiin ettei katsuri ole osannut kai tunkea pilliä putkeen oikein tai muuten möhlinyt jotenkin.

    Jos siinä on lambda vituillaan, on siinä luultavasti jotain vikaa kyllä.
     
  23. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 434
    Ja mahtaakohan Neste ostaa vieläkin Venäläistä öljyä?
     
  24. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Eikös se ole Teboil/Lukoil mikä tuo / joskus toi venäjältä?
     
  25. Kai neste käyttää venäjältä tuotua raakaöljyä? Vai mistäs se raakaöljy tulee?
     
  26. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Onko sillä mitään väliä mistä se tuodaan jos rikki poistetaan kohdemaassa?

    Lisäksi esim. rajan lähellä asemat kusettavat välillä ihan huoletta; on mittareita jotka laskee tahallaan 5+% väärin, on vettä ja muuta paskaa polttoaineen joukossa ihan eri määriä kuin suomessa, jne.

    Jossain vaiheessahan venäjällä käytettiin lyijyn korvaajaa joka tukki katalysaattorit. Toisin kuin täällä, siis - valmistajasta riippuu bensan laatu ja lisäaineistus (kuten laistakin, jonkin verran), ei niinkään öljystä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti