Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    1997. Siis ei tässä ole jarrurumpuja jarrukenkineen ollenkaan.
     
  2. asder1x

    Rekisteröitynyt:
    28.03.2012
    Viestejä:
    5
    Meinasin ostaa käytettynä VW Jetta V 2006, huomasin koeajon jälkeen, että keskuslukituksessa oli vika. Kaikki muut ovet toimivat säätimellä paitsi kuskin ovi.
    Itse en saanut myöskään avainta kääntämällä suljettua ovea vaan piti pyytää automyyjä paikalle laittamaan ovi kiinni ja muutaman venkslauksen jälkeen hän saikin sen kiinni.
    Onko porukka korjannu tämmöstä huollossa, mitä maksaa jos autoliike ei tuota korjaa? Isot kiitokset jos jollain löytyy vastauksia!
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Tina Silta Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 778
    Ootpa aika lammas, tottakai myyjän se pitää korjata.
     
  5. Anatoli123

    Rekisteröitynyt:
    17.07.2016
    Viestejä:
    6
    Tod näk. Lukkomoduuli rikki. Maksaa n. 60e jos viet jonnekkin niin varmaa 150e yhteensä vois olla.
     
  6. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Voiko vanha jarruneste mennä niin huonoksi, että siitä hiipuu ne puristavuusominaisuudet tai mitkä lie? Kelailin vaan, kun en pystynyt jumittuneen ilmaruuvin takia vaihtaa yhdestä jarrusatulasta jarrunesteitä.
     
  7. ossid

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2011
    Viestejä:
    2 320
    No ei neste kyllä voi menettää nesteen ominaisuuksiaan tuossa suhteessa, jos se säilyy nesteenä.

    Jarruneste tosin kerää itseensä melkoisen määrän likaa ja muuta sakkaa, useinhan vanha jarruneste tulee ulos ruosteenvärisenä litkuna. Eli ei se neste itse vaan se sakka siinä nesteessä.
     
  8. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Voi hitsin hitsi. Taisin vaihtaa turhaan jarrusatulan, kun oli vaan ilmaa jarrujärjestelmässä. Pääsikö sitten falskaavien ilmaruuvien välistä se ilma sisään, että avasin niitä aikaisemmin ihan liikaa.
     
  9. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Se "roskapaska" yleensä johtuu siitä että neste on imenyt itseensä vettä ja jarrujärjestelmässä on korroosiota. Samalla tavalla tarpeeksi kauan ilman nesteen vaihtoa se ruoste ehtii kerääntyä ja jumittaa niitä osia siellä. Lisäksi puhtaan jarrunesteen ominaisuudet muulla tavalla (paineen kestäminen ennen kuin se alkaa muuttumaan kaasuksi) ovat ihan erilaista kuin vanhan vesilitkun.
     
  10. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Lämmönkesto, ennenkuin alkaa kiehua
     
  11. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Viittasin vain siihen että jarrunesteellä on paljon suurempi kiehumispiste kuin vedellä - joten se veden sotkeminen joukkoon ei paranna ominaisuuksia.

    Sinänsä kyllä totta että veden kiehumispiste taitaa nousta kun paine kasvaa, ellen väärin muista?
     
  12. teho75

    Rekisteröitynyt:
    28.03.2011
    Viestejä:
    560
    Arvon murot!

    Kävin tänään aamulla katsastuskonttorilla ja käsijarrun takia tuli hylätty.
    Oikean ja vasemman puolen käsijarrun tehoero oli 60% ja raja on 70%.
    Onko käsijarrussa joku selkeä alaraja joka pitää ylittyä jotta tulee hyväksytty päätös?
    Vasen oli selkeästi yli 1 kN ja oikea 0,6 kN.
     
  13. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Täytyy lukkiutua tai hylky tulee mikäli:
    "Kokonaisjarruvoima alle 16% auton kokonaismassasta, ellei pyörät lukkiudu.
    Ajoneuvoyhdistelmällä vetoauton jarruvoima alle 12 % yhdistelmän kokonaismassasta."

    Eli jos käy esim. niin ettei seisontajarru lukkiudu, niin helposti voidaan vaatia 2kN per puoli että menee läpi. Esim. 1+1kN on aika heikko käsijarru.
     
  14. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Onko käsijarruille omat jarrukengät?
     
  15. seebra

    Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Viestejä:
    4 717
    Rinta-Joupilla olisi myynnissä itseäni kiinnostava kulkuneuvo. Liike, jossa auto on myytävänä, on Pohjois-Pohjanmaalla eli noin 500km päässä itsestäni. Yritys mainostaa kuitenkin että voivat toimittaa auton maksutta lähimpään ketjun liikkeeseen.

    Kysymys kuuluu, että sitoutuuko asiakas maksutonta kuljetusta halutessaan kauppojen tekoon, vai voiko autoa tutkia ja esim. suorittaa kuntotestauksen, ja jos auto osoittautuu pommiksi niin sanoa ilman seuraamuksia että ei olekaan kiinnostunut? Kyseinen malli on tunnettu parista vakavasta tyyppiviasta/ominaisuudesta, ja jos niitä ei ole korjattu kunnollisesti tai ajoissa niin tiedossa on roppakaupalla ongelmia moottorin ja alustan suhteen.
     
  16. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Kannattaisiko rimpauttaa sille paikallisen R-J:n myyjälle? :D

    Kyllähän tuon firman autoja sen verran liikkuu rekan perässä pitkin maata aina kun itse on liikenteessä, että veikkaan auton tuominen tutkittavaksi muiden mukana ei varmasti ole ongelma mikäli olet "tosiostaja".
     
  17. seebra

    Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Viestejä:
    4 717
    Toki, mutta ajattelin ensin kokeilla saisiko täältä vastauksen. Sitä paitsi, jos otan yhteyden myyjään, niin autokuume muuttuu aivan varmasti piilevästä akuutiksi :)
     
  18. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Riippuu onko kyseessä J Rintajouppi vai pelkkä Rintajouppi. Ensimmäinen jos kyseessä niin kyllä autokuume katoaa aika vauhdilla.
     
  19. seebra

    Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Viestejä:
    4 717
    On se ihan "oikea" rinta-jouppi ilman j:tä, sen takia kärry vähän polttelesikin.
     
  20. ramram

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Viestejä:
    2 370
    Itse ainakin pääsin hyviin kauppoihin Seinäjoen J. Rinta-Joupin kanssa. Samaten Vaasan Rinta-Joupin (ilman J:tä)kanssa. Lienee siis paljon myyjästä kiinni.
     
  21. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Taustastoori: Katsastin eilen harrasteprojekti-BX:n moitteitta. Auto toimi kaikin puolin hyvin, ja ajelin sillä parisen kymmentä kilometriä ihan ongelmitta.

    Yhden rajumman kiihdytyksen jälkeen autosta katosi veto ihan tyystin.. Ei jaksanut mennä enää mihinkään vaan kävi enää heikohkoa tyhjäkäyntiä. Paikallaan polkemista se kesti joten kuten. Meinasin jo hinauttaa auton kotiin kun huomasin, että vetämällä ryypyn päälle se toimi kutakuinkin normaalisti (mitä nyt tyhjäkäynti oli korkea), eli bensaa ja kipinää siis tulee kuin tuleekin!

    Mikähän tuollaisen voi aiheuttaa? Ilmavuoto vai joku tukos kaasarissa?

    Autoon on siis vaihdettu Weberin 32 34 DMTR väljistyneen alkuperäisen automaattiryyppy-Solexin tilalle. Ja vika tosiaan ilmestyi kuin kirkkaalta taivaalta, vielä katsastuksen aikoihin kaikki toimi täydellisesti.:hammer:
     
  22. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Meinasin stetson menetelmällä jo heti ennen kuin luin loppuun todeta että "joku letku antoi periksi jossain". Alipaine katosi / ilmaa tulee jostain ohi, tms?
     
  23. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Alipainetta tuossa autossa on yhdessä letkussa, joka menee virranjakajan säätimelle. Täytyy muita ilmavuotoja koittaa tutkia jos sen vielä saa käymään.:D Imusarjan tiivisteen ainakin uusin hiljattain, eikä siinä oikein ole väärinasentamisen vaaraa, joten uskoisin ainakin että se on ehjä...
     
  24. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 357
    Eiköhän siellä menny pääsuutin tukkoon

    Tyhjäkäyntipiirillä yleensä oma suutin, niin voi tyhjäkäynnillä vielä toimia jotenkin
     
  25. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 469
    Kun kaasareista puhutaan niin mikä vois Audi 80:n Keihin KS2:lla olla kun välillä (ryypyn kanssa) suorastaan räjähtää käyntiin, eli avaimesta käyntiin niinkuin normaalisti. Välillä taas joutuu sahaamaan ja pumppailemaan kaasua. Sama juttu puolilämpösenä esim 30min ajon jälkeen, ei auta ryyppy, eikä myöskään lähe ilman.

    Bensapumppu on ehjä, ja suodatin vaihdettu, alipainevuodot tukittu, ja kaasuttimen kumilaippa näytti ehjältä...
     
  26. DroiAn

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Viestejä:
    1 434
    Onjo muita suomalaisia Seat foorumeita kuin Seatclubfinland tai Vagarenan Seattipuoli?
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti