Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Iskareista tuli mieleen, kun tuli sellaiset vaihdatettua autokorjaajalla. Se sanoi, että teki jotain sellaista, että aurauskulmat pysyi kohdillaan. Eli mitä ihmettä se siis teki, että aurauskulmat ei mennyt väärin?
     
  2. Reiska-Setä

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    2 641
    Olisiko, että iskarista puuttuu korvake valojen korkeudensäätö anturille? Hondissa ainakin etupään anturi on iskarissa kiinni.
     
  3. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  4. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    jos iskariputkea ei tarvitse irrottaa olkavarresta niin eihän ne kulmat muutu.

    Ja aurauskulma nyt varsinaisesti muutu silloinkaan, vaan camber lähinnä.
     
  5. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    Vahva veikkaus että jousitus korkeus anturin vivulle ei ole paikkaa normi tolpassa.
     
  6. afkMeister

    Rekisteröitynyt:
    12.06.2015
    Viestejä:
    94
    Mites muuten nuo Mersun surullisenkuuluisat ruoste ongelmat? Lahoaako 2007 Meset alle oli se sitten S malli tai A malli?
     
  7. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Ongelmat oli pahimmillaan 2000-luvun alussa jonnekki sinne puoliväliin asti, duunikaverilla oli - 06 A-sarjalainen ja siinä luukkujen saumat ruostui mutta auto oli valmistettu - 05 puolella. Eihän tuota varmaksi voi sanoa.
     
  8. agreskap

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    62
    C-sarjaan parannettiin ruostesuojausta faceliftiin, eli 2004 eteenpäin muistaakseni. Mulla oli -05 mallin c, ei se ainakaan minun aikana kukkinut vaikka oli tietä jo paljon nähnyt. Oli tosin ollut tarkalla pidolla.
     
  9. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Tarkka pito ei vaikuta siihen että saumakitti päästää kosteuden läpi peltiin asti. Eri malleissa tuota vissiin korjattiin eri aikoihin ja myös tietyissä malleissa oli sinkitys riittämätön ja siihen päälle uudet vesiohenteiset maalit niin soppa oli valmis.
     
  10. onkimato

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Viestejä:
    815
    Mutta tarkka pito vaikuttaa kyllä pyörän kaariin, ovien alareunoihin, helman ja pohjan kuntoon - jotka vanhemmissa mersuissa olleet murheen kryynejä. Miksei nämä parempien autojen valmistajat muuten panosta noihin ruostehommiin yhtä erityisesti kun muuhunkin viimeistelynn ja ulkoasuun? Vai onko ruoste vain pohjoismaissa niin iso ongelma että ei kannata? Esim joku vanha 123 tai 124 diesel mersu kun olis tehty erityisen ruostekestäväksi niin helvetti nehän olis ikuisia.
     
  11. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Yhden tutun MB 500 CLS -07 lähti vaihtoon kun alkoi ovien alareunat kukkimaan, tosin siinä kyllä oli jotain venttiiliremppaakin luvassa. Kilsoista en tiedä, tuskin paljon ajettu mutta varmasti hyvin pidetty.

    Luulisi että mersulle olisi jo imagokysymys, ettei ne ruostu käsiin heti ensimmäisessä vesisateessa.
     
  12. valkoinenpupu

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    235
    Takaiskareiden vaihtoa suunnittelen, mutta mikä on käytännön ero motonetin 49,90eur iskarin https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/551061/539362?ajoneuvo=482 ja "NK":n 19,76eur iskarin http://www.topautoosat.fi/nk-57389.html välillä? Nykyiset iskarit toimivat ja ovat noin 4 vuotta vanhat, mutta toisella puolen vissiin mennyt iskarin yläpää tyypillisesti rikki, koska kolisee hervottomasti. Autolla ei paljoa ajoa ole, joten houkutus olisi kova laittaa halvimmat alle, jos ne käytännössä toimivat yhtä hyvin kuin motonetin yli tuplasti kalliimmat..
     
  13. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Tuo motonetin iskari voi yhtä hyvin olla NK myös, mutta suomi-hinnalla...
     
  14. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Mutta toisaalta se saataa olla joku ihan "merkki-iskari", joten kannattaa käydä paikan päällä kysymässä.

    NK:sta tietää että se on 100% varmuudella joku halpaosa koska kyseinen firma on (Tanskalainen) "brändääjä" -yritys joka tilaa osia sieltä mistä halvalla saa ja iskee omat tarrat puolassa päälle ja pakettiin.

    Jos Motonetistä saa TRW:tä, Monroeta, tms niin kannattaa miettiä - kesto saattaa olla puolet pidempi.
     
  15. valkoinenpupu

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    235
    TRW:tä on tarjolla, mutta hintakin on melkein kolminkertainen verrattuna NK:hon. Kiitokset vastauksista, pitääpä zoomailla asiaa eteenpäin!
     
  16. ossid

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2011
    Viestejä:
    2 320
    Eräälle kaverille kävi niin, että taka-akselille asennetut motonetin noname-iskarit hajosi totaalisesti n. 3000km jälkeen.

    Mukavahan niitä oli sitten jumpata uudestaan kiinni :kahvi:

    Jälkimmäisellä kerralla alle meni sitten monroet tms.
     
  17. Kizmo.

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2000
    Viestejä:
    1 650
    Saattaa niitä vahinkoja käydä toiseenkin suuntaan, laitoin omaan audiin ZX merkkiset motonetin halvimmat kaasuiskarit eteen 5 vuotta sitten ja nyt alkaa olla 180tkm taulussa mokomilla, edelleen täysin kunnossa. Vaimentaa eikä vuoda. Maksoivat jotain 25e/kpl :D
     
  18. Kuspho

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2012
    Viestejä:
    560
    Jotkut ZX tai NK halvimmat iskarit tuli kanssa yhteen primeraan laitettua taakse. Vajaa vuoden ovat nyt olleet alla, ja ainakin toisesta jo mehut ulkona.
     
  19. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    ja minä laitoin halvimman kiinan laakerin (siinä on koko napa itseasiassa) taakse, makso 70€ posteineen ja kaikki sano että hajoaa alle 10tkm, olen nyt 100tkm rullannut eikä vieläkään mitään vikaa. Suomessa halvin tais olla melkein 200€.
     
  20. Backman

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    714
    Mahtaako toi Opel Ascona A-mallin Touring kuinka harvinainen kapistus? Joutu lenkillä hidasteleen että sai tarkastuslaskettua ovet =) Hupaisan näköinen kapistus.
     
  21. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Vähän typerä kysymys, mutta tuleeko dieselvero ja käyttömaksu eri lapuilla?:o Menee e-laskuna niin en ole noita katsellut sen tarkemmin, ja autoja on tullut ja mennyt...
     
  22. Jani R-K

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Viestejä:
    305
    On koska sellaista ei ole vasta c versiossa on touring, jos a niin olisiko ollut caravan? Ei se mikään ääri harvinainen ole, mutta suomesta lienee ehjät aika vähissä.
     
  23. kermis

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Viestejä:
    945
    Pitäis tulla samalla lapulla
     
  24. Backman

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    714
    No sit se varmaan oli caravan ja ainakin päällepäin ihan iskussa oleva. Erikoisen näköinen kapistus kun ei oo farkussa takaovia.
     
  25. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Thanks. Trafi jotain sählännyt yhden auton kanssa, enkä viitsi jättää verovelkaa uudelle omistajalle. Pitää nyt katsoa ajan kanssa miten noi on mennyt. Kyse on kympistä. Saa taas selata koko kaluston vakuutukset ja verot, doh.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti