Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Shadow08

    Rekisteröitynyt:
    12.09.2013
    Viestejä:
    463
    Selvä, pitää kokeilla eri levyjä
     
  2. Jonzu121

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2012
    Viestejä:
    447
    Olisi ihan kohta auton katsastus edessä niin mites noitten jarrukilpien kanssa kun omassa almerassa (N16) takajarrukilvet ovat siinä kunnossa että varmasti sanomista tulee.

    Saakos ne ottaa pois ilman että siitä tulisi korjauskehotus/hylky? Tai jos ne täytyy olla niin pitää varmaan käydä sitten merkiltä hakemassa. Kun ei paikallisessa motonetissä näyttänyt olevan.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. agreskap

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    62
    Jarrukilvet ei ole pakolliset, mutta jos ne on niin oltava ehjät.
     
  5. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 165
    Vetäise kemiallista metallia tms. siihen jotta reiät saa umpeen. Eräs tuttu aikoinaan korvasi ne leikellyillä ämpärinkansilla, eikä katsurimulkku siitä mitään sanonut.
     
  6. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Selvishän tämä aamulla. Vaimo ehti jo laittamaan viestiä, tai chattia tms. trafiin. Ja sieltä ohjeet että soitan trafiin - näin tein ja sain hieman kryptisen @osoitteen mihin kirjoittelin selvitystä mitä oli päässyt käymään. Numero oli joku virhetilanteet tjn, sieltä tuli nopsaan vastaus että asia korjattu, ja hetken päästä auto tuli omiin ajoneuvoihin takaisin.
    Eilen kun omia tietoja katselin, niin eipä siellä paljoa ollut. Sposti osoitteen lisäsin sinne, varmaan sekin nopeutti tämän aamuista asiointia.

    Ihan mielenkiinnosta, ketkä kauppaa ovat tehneet sähköisesti, niin sitten kun tuon luovutuksen tekee ja tulee mahdollisuus printata pdf, niin onko se samanlainen kuin normi luovari. Siis kaikki tiedot tulee automaagisesti paperille, ja allekirjoitukset perään? Joku paperihan on syytä kuitenkin aina tehdä.

    Noista vakuutuksista vielä, kävin vakuutusyhtiössä tarkistamassa onko kaikki kuten ennenkin, ja on. Ellei sitten jostain viiveestä johtuen jotain muutu, siitä tulee sitten kirjallista tietoa, että sen suhteen vähän kiikun kaakun toistaiseksi kun auto kävi tuollaisen limbon läpi.
     
  7. Jos sen tekee samalla tavalla kuin itse teit eilen, niin ei siitä tule mitään kunnollista printattavaa paperia. Ilmeisesti siksi että tiedot menee sähköisesti. Ensinhän voi ottaa sen varmenteen ja tehdä kaupat sillä ja maksaa rahat. Ja lopuksi tehdä vielä tuo luovutusilmoitus, mutta siihen ei tarvitse edes olla sitä varmennetta.

    Itselle ei jäänyt sähköpostiin muuta ilmoitusta myynnistä kuin tuo pdf tiedosto:

     
  8. Tuohan oli hyvä tieto jos jarrukilpi on "turha". Jostain Citroenistä revin käsin takaa toisen harrukilven irti, kun se oli niin hapero. Sama juttu peugeot 406:ssa että siitä puuttuu nyt toinen jarrukilpi takaa. Ja aika paljon joutuisi purkaa että siihen saisi vaihdettua uuden jarrukilven.

    edit: googletin ja ehkä pitää repiä myös toiselta puolelta pois. Voi olla vaan tiukassa tai vaihdettu :D
     
  9. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 357
    Juuri tuossa tutun autoon tilasin jarrukilvet kun puuttuu toiselta puolen ja katsastuksessa tuli korjauskehotus
     
  10. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 469
    jep, olisi kannattanut repiä toiseltakin puolelta pois niin ei olisi tullut kehotusta.
     
  11. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Jes, kiitoksia. Tätä tietoa kaipailinkin. Olisi muuten mukavaa jos ja kun niillä on kaikki tiedot valmiina, niin voisi sen luovarin tehdä ihan rekkarilla ja sotuilla, jotenkin noin. Siis trafissa. Vittumaista väkerrellä noita luovareita. No pieni vaiva se on, myönnetään... ja harvoinpa joutuu nykyään tekemään. Tai tarviiko oikeastaan edes tehdä erillistä luovaria. Ellei nyt joku poikkeustapaus jolla ei ole pankkitunnareita, hmm.
     
  12. Nyt noita ohjeita vilkaisin, niin jonkunlaisen luovutuskirjan sieltä saa tulostettua jos vain omistaa tulostimen :)
    Itsellä jäi tuo vaihe kokonaan tekemättä. Ostajalla oli oma kannettava mukana ja siinä ei tietenkään sitä tulostinta ollut. Eli en luonut sitä varmennettakaan. Ensin vain otin auton liikennekäytöstä poistosta takaisin ajoon ja sitten tuo "Myyjä: Tee luovutusilmoitus". En muista sitten tehtiinkö vielä käsin täytetty luovutuskija joka jäi itselle.

     
  13. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Sittenhän homma on aika helppoa:) Yhden auton oon ostanut tänä vuonna, ja sen rekisteröinti meni sen verran omituiseksi etten edes jaksa alkaa selvittämään. Papereilla yritettiin perinteiseen tapaan. Lopulta myyjä joutui opettelemaan tuon trafin jutun, ja itse hoidin konttorilla asian. Siksi olen vähän ulkona näistä systeemeistä, no nythän tiedän. Jos vaikka yrittäis myydä jonkun auton, niin pääsis kokeilemaan prosessin alusta loppuun sähköisesti, ja tulostinkin löytyy:)
     
  14. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Mulle on pari kertaa sanottu kilvistä suullisesti. Jos ois merkintöjä pistäny, luultavasti asema olisi vaihtunut.
     
  15. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  16. Ai niin joo.
    Käsijarrussa oli jotain pahanlaatuista jäätymisvikaa ja ei siellä ole enää käsijarrukengät paikallaan oikealla puolella. Eli kengät ja hilppeet on paketissa. Eli ei toimi käsijarru nyt ollenkaan. Täytyyhän siihen tosiaan uusi jarrukilpi laittaa että saa käsijarrun taas kasattua paikoilleen. Katsastus on varmaan joulukuun alussa. Eikä ole koko autokaan tällä hetkellä ajossa.

    Ehkä se käsijarrukin jumitti vain sen takia että se jarrukilpi oli ruostunut irti. Eli jarrukenkien ruuvit piti jarrukilven paikoillaan. Eipä sitä hoksannut silloin ja auto oli pakko saada ajoon. Ja ei ole käsijarru jäätynyt koskaan aikaisempina parina talvena.
     
  17. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 321
    Ei onnistunut luovarin teko tuolla trafin sivuilla padin kanssa. No varmenne on ostajalla ja rahat mulla joten eiköhän kaikki mee hyvin ilman sitäkin.
     
  18. chromic

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2013
    Viestejä:
    1 129
    Ongelma olis tällänen, Opel astra G (farkku) -03 moottorin vikavalo palaa, koodit luettu & ilmoitti, että EGR:ssä vikaa.

    Nykii tasa/pintakaasulla & välillä myös pelkästään vaihteella "rullaamalla".
    Kiihdyttäessä tätä ei tapahdu.

    Tukkimalla saisi kuulemma pois?
    Mutta mites tuo käytännössä menee

    Edit: Lisättäköön vielä 1.6 16v bensakoneella
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2016
  19. Jonzu121

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2012
    Viestejä:
    447
    Ootko puhdistanut EGR:ää? Onko mikä kone tyyppi? x16xel?
     
  20. _TecH_

    Rekisteröitynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    1 573
  21. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 434
    Jos on käytetty hyviä öljyjä ja muutenkin huollettuja kunnolla, uskaltaisin aika varmasti ostaa. Mutta jos kumpikaan on ollut "teinin" käytössä, niin pikkuisella varauksella.
     
  22. Sgt Nicolai

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2003
    Viestejä:
    1 036
    Vuosi sitten kausihuollossa todettiin että A/C kompressori oli läpimärkä, rikki ja vuosi, korjaus (eli koko paskan vaihtaminen ja jotain muita osia samalla, kuivain?) kaikkineen n. 1000 eur. Totesin että en lähde korjauttamaan. Tänä vuonna vein samaan paikkaan uuteen kausihuoltoon, ja nyt kompressori olikin täysin kunnossa eikä vuotanut yhtään. Oletan että kompressori ei voi itsestään muuttua takaisin tiiviiksi, vaan tässä on nyt käynyt joku moka vuosi sitten, tai koitettu rahastaa?
     
  23. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Tästä nyt ei käy selväksi toimiiko tuo ilmastointi tai hävittääkö se nesteitä?

    Jos nestekato ei ole suuri (<25g/vuosi, tms), niin tuskin tuo kompura rikki on. Eli on voinut olla ihan rahastusyritys. Jos ilmastointi taas ei (edelleenkään toimi), niin sitten vain jäänyt tarkistamatta tänä vuonna (merkintä viime vuodelta "kompura rikki, ei korjata"? ;) ).
     
  24. Sgt Nicolai

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2003
    Viestejä:
    1 036
    Kyllä sieltä nyt kylmää tulee, mutta vuoteen ei tullut. Viimeksi sanottiin, ettei ole yhtään nestettä sisällä.
     
  25. adahlm

    Rekisteröitynyt:
    08.08.2003
    Viestejä:
    110
    Etuiskarit pitäisi vaihtaa mutta varaosaliikkeiden taulukoissa on ko. iskareille maininta "ei xenon valoilla". Miten tämä "xenon-iskari" poikkeaa normaalista? Vai onko koko etupään rakenne erilainen kun on erityyppiset valot? Kuullostaa aika kummalta että valotyyppi vaikuttaisi tähän...
     
  26. onkimato

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Viestejä:
    815
    Siinä voi olla taustalla sellanen että tietyn vuosimallin jälkeen tullut ksenonit. Tai sitten ksenon ballastit kiinnittyy iskarin yläpäähän/sen viereen niin että pientä eroavuutta on.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti