Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Inhuman

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2002
    Viestejä:
    1 775
    Ostin moottoripyörän muutama viikko takaperin ja säilytetty ilmeisesti jossain homeen keskellä ladossa/kellarissa.
    Milläs saisi homeen hajun poistettua? Ei oikeastaan huomaa laimentumisen merkkejä vaikka pyörä seisoo itsellä pihalla.

    Eikai tuossa oikein muut voi edes hajua imeä itseensä kuin penkki?
    Penkki ei siis itsessään ole homeessa, mutta koko pyörä haisee vanhan mummon talolle ja tarttuu vaatteisiin ajon aikana.
     
  2. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Kyllä se laimenee kun on ulkona, vie vain aikaa.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 165

    Kannattaisiko vaikka pestä se?
     
  5. mikko6

    Rekisteröitynyt:
    17.08.2012
    Viestejä:
    239
  6. Backman

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    714
  7. xBuUBLe

    Rekisteröitynyt:
    14.06.2015
    Viestejä:
    263
    Tarkoitus olisi autosoitin vaihtaa johonkin bluetooth soittimeen. Toimiiko noissa tuo next track skip track ohjaus soittimesta käsin? Ainoastaan musiikin kuunteluun ja budjetti sellainen 100€
     
  8. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Jos kummassakin on A2DP -tukin, niin mahdollisesti.

    Riippuu lähinnä sterkkavalmistajan toteutuksesta. Joissain halvemmissa malleissa saattaa olla disabloitu ihan "vittuilun vuoksi" että saadaan kalliimpia myytyä. :D
     
  9. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  10. Mustalaa

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2013
    Viestejä:
    363
    Jos auton käy katsastamassa heti mahdollisen katsastusaikavälin alkupuolella ja tulee vikalista, onko korjauksille aikaa siinäkin tapauksessa kuukausi vai sen katsastusaikavälin loppuun?
     
  11. xzmot

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2011
    Viestejä:
    357
    Kuukausi, muuten katsastus on aloitettava alusta.
     
  12. Mustalaa

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2013
    Viestejä:
    363
    Eli kuukauden ajan saa uusintakatsastuksen hinnalla, mutta voi ajaa viimeiseen katsastuspäivään asti, jos latoo enemmän rahaa tiskiin?
     
  13. Bapsu

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    1 147
    Juuri näin. Kuukausi aikaa uusintakatsastukseen (kukkaroystävällinen versio), muutoin täysin uusi katsastus deadlineen saakka, jonka jälkeen kiesi ajokiellossa kunnes leimattu.
     
  14. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  15. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Hitsin hitsi. Ei mennyt läpi Honda Accord -97.
    Vasen etujarru laahaa. Varmaan liukutappi vemputtelulla ja uusilla liukutappirasvoilla saa sen paremmin toimimaan. Ja männän painelulla.
    Sitten oikea takajarru näyttää olevan huono. Tuota olenkin aikaisemmin vemputellut ja ne liukutappi kumihaitarit oli huonot. Toisessa oli reikä ja laitan Motonetin kumihaitarin niin eihän se pysynyt paikalla, kun oli niin kova. Siis sellainen jäykkis.

    seisontajarrulla vasemmalla 0,8 kN ja oikealla 0,4 kN. Jarruvoima alle 16% kokonaismassasta eli hylsy. Kokonaisjarruvoima: 1,2kN/2,9 kN. Mietin, että auttaako jarruvoimaan käsijarrun kiristys?

    Yritin ettiä noita jarrusatulan liukutappikumeja marmorilta, mutta pitäisi tilata ja en en tiedä onko ne oikeat. Jarrusatulat, kun tuli vaihdatettua niin mietin vaan, että olisiko ne tarvikkeet. Sitten, jos saisin sen haitarikumin nähtäväksi niin ei senkään perusteella löytyisi. Mätänetissä oli vaan niitä paskoja ja Biltemassa jotain outoja.

    Tällänen se Motonetin tarvikehaitarikumi. Se siis kävi, mutta todella joustamaton. Alkuperäiset sellaisia lötöisempiä--->
    [​IMG]

    Sentin sisähalkaisija ja pituus 1,5cm. Maksimissaan ehkä vaan 2cm asti venyy eli ihan onneton.

    Marmorilla pääsi vaan näkemään sellaisia pieniä piirroksia noista kumihaitareista.

    Tarvikekumipaketissa lukee Lucas 34mm kait..ärsyttävästi tarra sen päällä. Jos kumi vaan oli löysempi niin se varmaan toimisi.

    Mätänetissä äijä ei lähtenyt sen kummemmin etsimään vaihtoehtoja.

    Liukutapit muistuttaa tälläisiä, että molemmilta sivuilta tasainen, että ei mitään mutteripäisiä.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2016
  16. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Soitin marmoriliikkeeseen ja joku 60€ maksaisi tai se oli halvin hinta millä sai mitään.

    Lukeeko noissa jarrusatuloissa yleensä jotain, että tietää minkä valmistama?
     
  17. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Lukee yleensä ATE tai sitten Girling (Joka tarkoittaa Lucasta)

    Kolmas vaihtoehto mitä itellä tullu vastaan on Boschin satula.

    Voi joutua harjaamaan että näkyy ruosteen seasta mikäli on valurautasatulat.
     
  18. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Hyvä tietää. Mietin, että olisi jotain outoja logoja ja lyhenteitä. Varmaan ruosteen alla piilossa.
     
  19. Nugget Beercase

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    1 186
    Japseissa nähnyt monesti myös Akebono- ja Sumitomo-merkkisiä satuloita. :)
     
  20. Reiska-Setä

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    2 641
    Hondassa myös nissin:nin tekemiä satuloita paljon.
     
  21. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Johtuuko heikkko lämmitysteho vuotavasta kannentiivisteestä? Kylmänä kun painaa kaasua niin kennossa myös vähän lorisee. Ajossa lämmöt ihan normaalit. Jo 30tkm sitten jakohihnan vaihdon yhteydessä korjaamo oli kuulemma sanonut, että kannentiiviste saattaa vuotaa. Mietin vain, että kun lämppärille menevä letku on tulikuuma, paluuletku on lämmmin, ja muutenkin neste tuntuu kiertävän moottorissa hyvin, niin minne helvettiin se lämpö sitten katoaa kun ei välity ohjaamoon kuin lehmän hönkäisynä? Nestettä ei myöskään kulu ja pinta paisarissa ihan normaali.

    Vielä kun vaihdoin jäähdytysnesteen, pistin puutarhaletkusta vettä suoraan lämppärin kennon läpi ja hyvin tunuti virtaavan.

    Auto 360tkm rullattu -94 Lancer. Jatkokysymys; onko tuollaisista kannentiivisten paikka-aineista mihinkään?
    Tätä mm. paikallinen Fixus markkinoi tiskillään: http://steelseal.fi/
     
  22. Bapsu

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    1 147
    Hömm siis lämppäri on lämmin muttei lämmitä? Puhaltaako se edes? Lämpötilan säätönuppi kakoo?

    Jos lämppäri on lämmin ja ei syö nesteitä niin tuskin on kansi.

    Kantta voit testata lämpösellä koneella seuraavasti: paisarin korkki auki, kone käymään, vivusta kaasua? Kupliiko? Jos kuplii/paiskoo nesteet naamalle niin kansi on vainaa.

    Jos nesteet vaan "vatkaa" rauhallisesti paisarissa niin kaikki hyvin, vatkaus liittyy kiihtyneeseen vedenkiertoon. Äläkä työnnä sitä nenää sinne paisariin kun painat kaasua, voi tulla ikävä ylläri. :)

    EDIT: Se lämmityksen läppä? Eli se mikä kääntyy kun laitat kylmää kuumaa? Joku sielä on jumissa nyt jos lämppäri on lämpösempi kuin ilma mitä se antaa kabiiniin
     
  23. Inkkari--

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2010
    Viestejä:
    1 003
    Oiskos Lancerissa lämppärin kenno tukossa?
     
  24. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518

    Ok kiitti, täytyy testailla tuota kun ensi kerran auton kimpussa olen. Siis siinä lämmityslaitteen kennolle menevässä letkussa on venttiili, josta kuuma neste pääsee kennolle. Tämä toimii kyllä kun ohjaamosta kääntää lämmön päälle. Myös se kennon paluuletku lämpiää kyllä, mutta jostain syystä lämpö ei välity vain ohjaamoon. Puhaltimessa ei ole vikaa, eikä autossa ole tukkeutuvaa raitisilmasuodatintakaan. Kennon tukkeutumista mäkin mietin, kun tuohon on aikasemmin kaadettu syylärisementtiä vuotavan syylärin takia, mutta ainakin vesiletkulla koittamalla neste tuntuu menevät läpi.
     
  25. ramram

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Viestejä:
    2 370

    Missä kunnossa on takalevyt? Itselläni oli ko. mallin Acco 13 vuotta ja joka ikinen vuosi piti ennen katsastusta rämplätä jarrut kuntoon, varsinkin takaa. Takalevyt varsinkin ruostui surkeaan kuntoon kun sinne ei hirveästi jarrutustehoa normiajossa synny.

    Liukutapit edessä ja takana tuntui aina tahmaavan ja mäntä usein liikkui vaikeasti. Männän suojakumitkin oli enemmän tai vähemmän rikki viimeiset vuodet. Sai pelaamaan ihan asiallisesti kun ruiskutin CRC:tä suojakumin sisään kunnolla ja liikutin eestaas mäntää.

    Kun laitat uudet palat, viilaa palojen päitä kunnes istuvat löysästi koloonsa (merkkihuollossakin neuvottua). Ilman viilausta tuntui että ovat aivan liian tiukat ja jäävät usein laahaamaan sen vuoksi. Jos tuntuu että mäntä palauttaa huonosti niin kokeile siirtää jarruletkun kiinnikettä parilla sentillä. Letku ajan mittaan painuu kasaan kiinnikkeen kohdalta.

    Tsekkaa myös tämä sivu (ellet jo ole):

    http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=32579
     
  26. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Varmaan lämmityslaitteen läppä jotenkin rikki, tai vaijeri irti.

    Tuon voi selvittää jos pääsee jotenkin käsiksi vaijerin päähän tunnustelemaan / katsomaan onko se paikoillaan, ja mitä tapahtuu jos käsin siirtää läppää..
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti