Kysymyksiä&Vastauksia

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja MattiAP, 02.07.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Elek

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2009
    Viestejä:
    1 340
    Ei mitään
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2014
  2. agreskap

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    62
    Moottoripyörän A2-luokkahan rajaa maksimi tehon 35kw. Saako A2-kortin omaava henkilö ajaa pyörää jossa on 35,3kw ja teho/paino suhde on 0,187. Pyörä on näillä tehoilla kuristamaton. Eli pyöristääkö poliisi tuon 0,3 kw alas päin, vai viekö kortin?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. kuusto

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2009
    Viestejä:
    246
    Katoin 3 prätkän paperit, eikä yksissäkään ollut desimaaleja. Onko tuo 35,3kw papereissa vai tehtaan ilmoittama?
     
  5. agreskap

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    62
    Otteessa seisoo 35,3
     
  6. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    no raja on 35kw eli yli menee. Ei poliisi mitään ala pyöristelemään.
     
  7. Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    3 332
    Osaatteko kertoa mikä tämä osa on?

    Sen ei varmaankaan kuulu olla tuon näköinen. Se näyttää, kuin se olisi murtunut. Osa sijaitsee takana oikealla puolella renkaan takana.
    Uskoltaako tuolla ajaa vai pitääkö heti viedä pajalle? En ajaessa ole mitään erikoista huomannut, mutta joltain tuelta tai vastaavalta tuo vaikuttaa?

    Auto on 2007vm bensa honda cr-v

    Kuva otettu vanteen raosta SAM 0205 - Aijaa.com
    Tämä kuva otettu auton alta, kun ryömin sinne SAM 0206 - Aijaa.com
     
  8. SandWiz

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 250
    Vähän näyttäisi joltakin auton korkeutta haistelevan anturin käyttövarrelta, joka mennyt poikki.
     
  9. agreskap

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2011
    Viestejä:
    62
    No ei kai sitten, kunhan ajattelin kun kyseessä on niinkin merkittävä poikkeama kuin 0,3kw.
     
  10. Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    3 332
    Oikeassa olit.
    Sain tarkan vastauksen toisesta paikasta eli kyseessä on korkeudensäädön potikan nivel xenoneihin.
     
  11. Imprisoned

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2012
    Viestejä:
    218
    Itselläni on varastossa yhdet ylimääräiset alumiinivanteet ja täytyisi selvittää niiden ET yms. tiedot. Löysin vanteista seuraavat merkinnät, mutta en osaa tulkita, että onko näissä kaikki mitä etsin: DW7208JX18EH2+
     
  12. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Kyllä niissä, keskimäärin, ET lukee sisäpuolella (puolissa yleensä). Jos esim Mersun vanteet (? 8" leveät ja 18" ?) saattaa vaihdella etu- ja takavanteen välilläkin, joten kannattaa tarkistaa.

    Ellei lue niin menee mittaushommiksi... :D
     
  13. Necrotik

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2008
    Viestejä:
    618
    Pistä jotain kuvaa vanteista.

    Et luku on yleensä todella pienellä, ja tosiaan takana.
     
  14. AI-KISS

    Rekisteröitynyt:
    13.09.2012
    Viestejä:
    26
  15. Henkka77

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    9 871
    Jooh.. Tuli sitten krapulahöyryissä kaadettua vahingossa moottoriöljyä ohjaustehostimen säiliöön. Meni ehkä puoli desiä kun alkoi raksuttaa että mitäs tuli just tehtyä.
    Autona Mondeo Mk3 parilitraisella bensakoneella.

    Mitähän tuosta mahtaa olla haittaa ja ennenkaikkea uskaltaako tuolla edes ajaa?
     
  16. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Varmaan ei puoli desiä haittaa, mutta jos et ole ikinä öljyjä sinne vaihtanut niin nyt on hyvä hetki vaihtaa...
     
  17. Henkka77

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    9 871
    Sattui niin sopivasti että ne vaihdettiin samalla kun tuo termarikin apout kuukausi sitten.. :D
     
  18. Elek

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2009
    Viestejä:
    1 340
  19. j1m2

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    2 792
    Imasee säiliöstä öljyt pois ja laittaa oikeaa tilalle jos ei ole vielä tehostinta käytetty..
     
  20. Stuntman Mike

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Viestejä:
    1 578
    Mitäs viisaammat on mieltä ilmastoinnin huollosta? Ei mitään tietoa milloin viimeksi tehty (tod.näk. 3 vuotta sitten), ni oiskos jo aika moiselle operaatiolle? Onko siitä mitään hyötyä jos puhaltaa perhanan kylmää niin halutessaan?
     
  21. Svesno

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2010
    Viestejä:
    254
    Jos laite tuottaa kylmää normaalisti, niin en näe syytä huoltoon. Huolto usein tarkoittaa aineiden vaihtoa ja kosteuden poistoa järjestelmästä. Mutta jos kylmää tulee, niin vuotoja ei ole ja ei myöskään kosteutta. Ja uudetkin kylmäaineet taitavat olla erittäin pitkäikäisiä joten eivät nekää vaihtoa taida tarvita.

    Lauhduttimen puhtauden voi tarkistaa, jotta kylmäaine viilenee normaalisti.

    Nämä tiedot tosin tulevat rakennusten ilmastointilaitteiden huollosta, mutta eivät autojen laitteet kauhean erillaisia ole. Jälleenmyynnissä ilmastoinin huoltoleima saattaa jotain painaa
     
  22. Stuntman Mike

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Viestejä:
    1 578
    Jees näin arvelin itsekin, yleensäkin "if it works, don't fix it" on aika perusvarma näissäkin hommissa. Jälleenmyynti on asia erikseen, mutta tää auto tulee olemaan vielä sen seuraavat 100tkm vähintäänkin käytössä jonka jälkeen arvo onkin 1000€ luokkaa. Elikkäs vuosihuollosta vaan ruksitaan tuo kohta poes. Kiitän.
     
  23. Elek

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2009
    Viestejä:
    1 340
    No tämän ohjeen avulla sain luettua ja ei koodeja kertonut,
    https://www.youtube.com/watch?v=r3SZZIIgm0k

    Ensin sähläsin vääriin paikkoihin ja yritin startata niin startti pyöri mutta ei lähteny käyntiin, no ecun sulake oli palanut.
     
  24. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Itse vaihtaisin nuo ~5 vuoden välein; aine kuitenkin sisältää kompuran, jne voiteluaineen sekä mitä vähemmän kylmäainetta systeemissä on, sitä enemmän kompura joutuu olemaan päällä.

    Eli vähemmilläkin aineilla kylmää varmasti tulee, mutta vehkeet on kovemmilla rasituksilla.

    Verrokiksi; omaan VAGgineeseen joskus kun vaihdoin n. 6v iässä aineet niin sinne meni noin 250g tavaraa. Kolmen tunnin paineistustestissä järjestelmässä ei havaittu yhtään vuotoa.
     
  25. Hiomakone

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2010
    Viestejä:
    155

    nämä ohjeet eivät vaan päde autoon jossa on kumiletkuja ja o-renkaita joitakautta haihtuu kylmäainetta, käytettiin ilmastointia tai ei.
    Huoltosuositus auton ilmastoinille on 2.v ja kylmäaineen seassa kompuran öljy joka katoaa kylmäaineen mukana..
    vw konsernin uusissa (ainakin 2011 alkaen) autoissa kompura pyörii aina kun auto käy, eli ilmastointi huolto vielä tärkeämpää..
     
  26. Fact0ry

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    2 289
    Ei se öljy sieltä mihinkään katoa. Sitä öljyä lisätään ac huollossa pieni määrä, koska sitä tulee yleensä kylmäaineen poistossa pikkaisen mukana. Toisin kuin jotkut luulevat, kompuran öljyt eivät kuitenkaan vaihdu samalla. Kompuran sisällä (ja ilmastoinnin letkuissa/putkissa) on huomattavasti isompi määrä öljyä, joka ei tule pois ellei kompuraa irrota ja tyhjennä ihan manuaalisesti.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti