Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta) II

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja CP-Geek, 13.05.2005.

1. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Älköön kukaan uskoko tällaista kirjoittelijaa, 112 on valtakunnallinen hätänumero johon ei taatusti kannata tällaisia ongelmia ilmoittaa.

rane58 tykkää tästä.
  2. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Itse "ongelmasta" ei ole varmuutta kuten kysymyksestä ymmärsin. Voihan sitä soittaa sitten vaikka iltapäivälehtien vinkkinumeroon. Itse kysymys oli jo älytön jos sen teki aikuinen.

3. KameIeontti

Rekisteröitynyt:
    25.05.2006
    Surffailen netissä etsien polkupyörää ja painepesuria sun muuta hetkeä myöhemmin vaimo on netissä omalla tabletilla ja hänelle tulee mainoksia polkupyöristä ja painepesureista. Miten estän tämän Safarissa. En halua että hieman henkilökohtaisemmatkin :) etsimäni asiat on heti mainoksina vaimon tabletilla. Käytössä siis sama wifi molemmilla.

4. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Käytä VPN:ää ja jotain yksityisyydestä välittävää selainta.

5. KameIeontti

Rekisteröitynyt:
    25.05.2006
    Safaristako ei tällaista saa asetuksia muuttamalla?

6. Tonttuj

Rekisteröitynyt:
    23.01.2013
    Sama tili käytössä molemmissa tableteissa?

7. KameIeontti

Rekisteröitynyt:
    25.05.2006
    Toinen on mac mini ja toinen ipad. Molemmat kirjautuneet omilla tunnuksilla. Mitä tuotteita vaan katson netistä niin mainoksia kyseisestä tuotteesta tulee perheen kaikkiin laitteisiin jotka käyttävä samaa wifiä.

8. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Öö, eikö ole mitään mainosten estoja käytössä....?

9. KameIeontti

Rekisteröitynyt:
    25.05.2006
    Ei ole vaimon tabletissa ja lasten puhelimissa. Mainosten estolla voi tietysti estää mainoksia näkymästä mutta se ei poista sitä ongelmaa että minun nettisurffailua seurataan ja sen perusteella mainostetaan tuotteita samaa wifiä käyttäville henkilöille. Enkä itsekkään tykkään jos katson vaikka autovahan hintaa niin loppuviikko minulle mainostetaan autovahoja. En tykkää että isoveli valvoo.

10. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Itsellä koneessa ublock orgin. Aikaisemmin tuli jotain läpi mutta tämä on blokannut kaikki. Saman huomasin itse että eipä tarvinnut pajoa mainita tuotetta niin mainosta pukkasi. Ei tule enää.

11. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    No siis kirjoitit että "Käytössä siis sama wifi molemmilla." Jos tuo on "yhdistävä" tekijä niin eipä siinä VPN:ää vähemmällä sitten estetä kytköstä.

12. KameIeontti

Rekisteröitynyt:
    25.05.2006
    Luulisi nykypäivänä muutenkin olevan mahdollista estää noin henkilökohtainen mainonta ja seuranta. Aika pelottavaakin että meidän tekemisiä netissä seurataan noin tarkkaa.

13. rane58

Rekisteröitynyt:
    21.04.2013
    Gmailin oudot uutuudet.... :rolleyes:
    Tullut jonkun päivityksen mukana tuollaiset "laatikot", milloin tahansa, sisältää liitteitä....jne.. :confused:
    -Onko muille tullut samat..?
    -Mitenhän ne saisi pois...?
    Laitoin kyselyn gmailille, mutteivät vastaa.... :o

14. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    No nyt on jännä...Netflixistä kysymys, streamatessa esim android laitteella telkkarille :

Elokuvan infosivu näkyy androidillasi, joka sisältää näyttelijät ja valmistumisvuoden , kutsutaan tätä sivuksi 1.

Kun katsot elokuvaa, käytössäsi on toinen sivu jossa on kelauspalkki ja elokuvan kieli ja äänivalinnat.

Miten pääsen nopeasti kakkossivulta ykkössivulle? Pitääkö todellakin aina mennä kesken streamauksen, etusivulle, sieltä haku-työkaluun ja hakea taustalla pyörivä elokuva uudestaan jos mielii nähdä kesken streamin valmistusvuoden tai näyttelijät?

Viimeksi muokattu: 08.06.2020
  15. Magicma

Rekisteröitynyt:
    25.03.2005
    Yritin etsiä Paljonko vanhasta koneesta saada ketjua, mutta tuloksetta. Eli löytyykö vanha ketju vai teenkö rauta alueelle uuden ketjun?

16. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Kuinka saa hampaat valkoisiksi? Juon paljon vihreää teetä joka jättää jälkiä. Lidlin valkaiseva tahna ei auta, eikä myöskään Oral B Pro Expert, joka paketin mukana voi pitää hampaat valkoisempina. Vain osa hampaista tummuvat, pahaa hajua ei ole havaittavissa, kotikonsteja? Lopetanko teen juomisen?

Viimeksi muokattu: 22.07.2020
  17. Photiou

Rekisteröitynyt:
    23.11.2005
    Käynti suuhygienistillä auttaa..

18. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Muuten hyvä, mutta kunnallisella ei oteta vastaan tilauksia.

Tuohon coronaan vedoten ja ainakaan yksityiselle ei kannata mennä. Olisin hammaslääkärilläkin käynyt, mutta ei oteta jos ei ole kiireellinen asia. Täytyy odotta että paikka irtoaa niin sitten pääsee.

Ajattelin jos noista valkaisevista tahnoista olisi jotain hyötyä, mutta eivät ne toimi.
    Rahanhukkaa.

19. Jeedis

Rekisteröitynyt:
    14.05.2010
    Mikä olisi oikea foorumi löytää Wordpress osaaja?

Tarvisin hieman vinkkejä nettisivuille..
    Tarve on varauskalenterille, josta varauksen jälkeen ohjaus maksupalveluun.

20. PerCinG

Rekisteröitynyt:
    27.01.2003
    Pitäis tollanen vanha piharakennuksen pääty saada puolilämpimäks. Ollu sauna joka palanu ja vanhat koolaukset on päin vittua. Jos teen niitten päälle tuulensuojalevy, (uudet sisäkoolaukset) villa ja kipsilevy rakenteen niin onko siinä mitään vikaa?

21. Ingenjör

Rekisteröitynyt:
    27.11.2000
    Millon käytetään the best ja millon vaan best? Top gearissa (menneessä aidossa) testailivat kolmee autoo ja miettivät "which one is best". Meneekö se niin, että jos katotaan vaan pienestä erästä mikä niistä on paras, voidaan käyttää vain bestiä. Sitten jos mietitään mikä on kautta aikain paras, niin the best on oikea?

22. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Onhan se aika loogista että on joko "best of a given set" tai "the best of all". The käytetään yleisesti ottaen, kun tarkoitetaan sitä yhtä ja ainoaa.

Viimeksi muokattu: 19.08.2020
  23. montun reunalla

Rekisteröitynyt:
    14.10.2014
    ...

Viimeksi muokattu: 20.08.2020
  24. Seamaster

Rekisteröitynyt:
    17.05.2012
    Vaikea sanoa mutta pane sitä.

25. MadFin

Rekisteröitynyt:
    07.01.2001
    Pienoinen kysymys vuokra-asumisesta ja siitä, kuuluvatko nämä asiat normaalin kulumisen piiriin. Reilut viisi vuotta olen tässä nykyisessä asunnossani asunut eikä asunto missään priimakunnossa ollut tänne muuttaessa. Olen kumminkin huolehtinut asunnosta erittäin hyvin ja monilta osin tämä onkin paremmassa kunnossa kuin viisi vuotta sitten tänne muuttaessani.

Asunnon materiaalit eivät kumminkin ole todellakaan mitään loistavia. Lattia on vanha muovimatto eikä minulla ole tietoa milloin se on viimeksi vaihdettu, todennäköisesti ikiajat sitten. Myös seinät on päällystetty halvimmalla mahdollisella paperipohjaisella tapetilla.

1) Tapettiin on vuosien myötä jäänyt tummentumia ihan niin käsistäni kuin huonekaluista. Erityisesti valokatkaisimien kohdalla nämä tummentumat ovat selkeitä, sillä ei sitä aina suoriltaan osu katkaisimeen. Lisäksi esim. kaiuttimien takaa tapetit ovat tummentuneet, vaikkeivat nämä laitteet ole edes suoraan seinässä kiinni, vaan 5-10 etäisyydellä. Kuuluvatko nämä normaalin kulumiseen piiriin.

2) Lattian muovimattoon liittyvät ongelmat ovat sen sijaan isompia, sillä matoista on jäänyt muovilattiaan keltainen jälki, kuten vaikka tämä kuva kertoo. Mikähän ihme tämän keltaisuuden on aiheuttanut. Pientä tummentumaa on ollut aiemminkin, mutta viime kesän aikana tummentumat pahenivat. Matoissa ei ollut mitään kieltoa pitää niitä muovilattioiden päällä ja myös siivouksen jälkeen olen lattiat kuivannut hyvin ennen kuin matot olen laittanut takaisin. Tätä mattojen aiheuttamaa kellertymistä esiintyy ainoastaan keittiössä. Muissa huoneissa ei ole vastaavaa ongelmaa, vaikka nämä nykyään keittiössä olevat matot ovatkin aiemmin olleet mm. eteissä ja olohuoneessa. Voiko ongelma olla jopa jonkinlainen kosteus muovilattian alla keittiössä? Millään tökötillä tai taikasienellä keltaisuus ei lähde pois.

3) Myös tämä ongelma liittyy tähän lattiaan, tällä kertaa siirrymme olohuoneeseen. Iso ja painava TV-taso on ollut kirjaimellisesti samalla paikalla viisi vuotta ja tason päällä on ollut iso TV ja muuta roinaa. TV-tason alla on luonnollisesti ollut runsaasti huopatassuja, kuten kaikkien muidenkin huonekalujen alla. Nyt TV:n vaihdon yhteydessä päätin viimeinkin tuolta TV-tason alta siivota huomatakseni, että taso on jättänyt tähän vanhaan muovilattiamattoon mustia rantuja sinne sun tänne, suurimmaksi kulmakohtiin. Tämä kuva kertoo millaisia. Kirjaimellisesti TV-tason paino oli painanut lattiamattoa lommolleen ja vanhat muovitassut olivat painautuneet sen mukana käytännössä littuun. Ovatko tällaiset jäljet normaalia kulumista vai kenen on korvausvastuu. Eipä sitä tullut todellakaan vuosien myötä huomattua, ettei lattia jaksanut kunnolla kannatella tätä tv-tasoa.

Eli tällaisia ongelmia olisi tällä kertaa, joihin hieman selvyyttä kaipaisisin. Eli ovatko normaalia kulumista ja kuuluvat vuokranantajan vastuulle kun tästä joskus muuttaa pois, vai lankeaako vastuu minulle. Huolimattomuuttahan tämä ei ole, mutta minun tavarat kyseessä kumminkin ovat. Minulla on myös Turvan laaja kotivakuutus, joten korvanneekohan se mahdolliset vaihtokustannukset jos ne minulle tulevat. Ja kyllä seuraavassa asunnossa pitää tarkemmin katsoa millaiset materiaalit asuntoon valittu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen