Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta) II

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja CP-Geek, 13.05.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Jezetus

Rekisteröitynyt:
    04.07.2006
    Onko Walking Dead "Suomen" Netflixissä? HBO:ssa näyttäis olevan vain 1-6 kaudet.

Googlen mukaan pitäisi olla Netflixissä, mutta ei selvinnyt onko jotenkin maantieteellisesti lukittu joten kysytään varoiksi.

Kiitti!

2. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Miksi moni ulkomaalainen pitää kännykkää vaakatasossa nenänsä edessä kailottaen siihen eikä käytä puhelinta normaaliasennnossa korvaan painettuna? Selitykseksi jotain järkiperäistä kiitos.

3. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Eikö tuo nyt ole ihan nykyteinien tapa puhua puhelimeen eikä mikään ulkomaalainen käytäntö?
    Selitystä moiselle en kyllä tiedä

4. abneri

Rekisteröitynyt:
    08.02.2017
    Samaa minäkin olen miettinyt,tosin "Oikeessa elämässä" en tätä tyyliä ole nähnyt kuin muutaman kerran.
    Olisiko tuo alkujaan Jenkkien tosi-tv-sarjoista,joissa soitellaan jos jonkinnäköisille asiantuntijoille ja puhutaan kaiuttimen kautta jotta keskustelun eteneminen käy selväksi myös katsojille?

5. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viimeksi tänään, paikallisen halpahallin parkkiksella mieshenkilö ajaa autolla ja puhuu puhelimeen kyseisellä tavalla, näytti tosi kätevältä :facepalm:

6. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Käyttää kaiutintoimintoa. Ei sitä voi sillon korvalle pistää kun toisen ääni tulee niin lujana. Vastaavasti oma puhe tulee herkemmin vastaanottajalle. Puhelin voi olla vaikka pöydällä silloin.

7. Juhalius

Rekisteröitynyt:
    09.10.2010
    taitaapi taikasana olla videopuhelu? todnäk ei varsinainen videopuhelu vaan esim whatsappin videopuhelu...

8. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    juu juu mutta tarkoitin sellaisissa tilanteissa jossa olisi parempi jättää se kaiku pois, kuten junat ja ravintolat. tälläviikolla viimeksi näin molemmat tapaukset, ulkomaalaisia. olen myös huomioinut että näin höpötellään pitkä tovi, aivan kun kukaan ei edes olisi kuuntelemassa, ääniviesti? luulisi että toimii ilmankin kaikua?

9. ojisama

Rekisteröitynyt:
    23.11.2006
    (Mahdollisesti langattomat) kuulokkeet?

10. Catrik

Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Onkohan näille nettisivujen keksipakotuksille tulossa mitään järkevöitystä? Alkaa pikkuhiljaa viimeisetkin hermonrippeet menemään kun jatkuvasti saa olla klikkailemassa pois. Mikä se perustelu edes oli että tämmönen muutos piti tehdä?

11. pateboe

Rekisteröitynyt:
    07.03.2010
    https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/

12. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Tuskin tämäkään, ellei sitten haluta kuvata taivasti. Videopuhelussahan katsotaan puhelinta kohtisuoraan kun taas tuohon kyseessä olevaan tyyliin kuuluu että puhelin on vaakatasossa naaman edessä, mikrofoni puoli suussa kiinni, ikään kuin olisit syömässä puhelinta.

Ja nyt kun tämä aihe puheeksi tuli niin kesällä joku nuori tyttö puhui puhelimeen vastaavalla tavalla festareilla, en oikein ymmärrä miksi käyttää kaiutin toimintoa tuollaisessa mahdollisimman hälyisessä ympäristössä.

Viimeksi muokattu: 31.08.2018
  13. Catrik

Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Kiitos!

Haluaisin silti noihin kysymyksiinkin vastauksen jos jollakulla on mitään oikeaa tietoa.

14. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Ideahan oli sinänsä hyvä, parantaa ihmisten yksityisyyttä tekemällä laajamittaisesta profiloinnista netissä näkyvää. Eli periaatehan on, että jos sivusto käyttää evästeitä sinun seuraamiseen esim. Google Analyticsillä, DoubleClick mainosverkostolla tms, niin siitä tarvitsee ilmoittaa käytäjille. Jos taas sivusto käyttää evästeitä vain tekniseen tarkoitukseen (asioihin, jotka olisi mahdollista tehdä ilmankin evästeitä, mutta typerämmin) kuten esim. istunnonaikaista ostoskoria varten verkkokaupassa, niin siitä ei tarvitse ilmoittaa. Suomessa direktiiviä myös tulkitaan niin että popupia ei tarvita:

Eli ajatuksena oli että kun ihmiset tietävät, millä sivustoilla häntä profiloidaan esimerkiksi markkinointia varten, niin hän voisi valikoida käyttävänsä sellaisia sivuja joissa hänen yksityisyydestään välitetään paremmin. Käytännössä vaan ongelmaksi muodostui sitten se, että ihmiset kuitenkin mieluummin ovat kauppatavaraa markkinoijille, kuin maksavat itse sisällöstä, josta syystä seurantakeksit jäivät niin suurelle osalle sivuista ja varoitukset tulivat.

Jos suomalaisella sivulla tulee suomalaiselle käyttäjälle evästepopup, niin kannattaa ottaa se puhtaasti vittuiluna käyttäjille ja lopettaa ko. sivuston käyttö.

15. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Onko suosituksia yksinkertaiselle kellokortti koneelle jossa tunnistus toimisi sormenjäljellä?

16. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Ensimmäinen hakutulos googlella https://www.deltabit.fi/kellokortti-joka-helpottaa-tyotasi/

No tämä nyt ei ole suositus, mutta tuskinpa monikaan on käyttänyt useampaa erilaista ja siten osaisi oikeasti sen paremmin suositella.

17. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Kellokortti -systeemit on jäänne 1970 -luvulta. Mikä tarve on kellokortille?
    Viimeksi käytin kellokorttia 1979 kun olin kesätöissä Postipankissa.

18. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Työajanseuranta.

19. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Mikäseon? Ei luoteta työntekijään? Itse teen 40-45h/vko. Oma ilmoitus kellokallelle riittää. Ylitunnit otan vapaana.

20. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Ilmeisesti työntekijöihin luottaminen ei kelpaa työsuojeluviranomaisille: https://www.talouselama.fi/uutiset/...ammentaa/803e20a6-0099-3622-be74-3654cf67176c

Sinänsä tosin varmaankin tuo että työntekijä itse pitää kirjaa omasta työajastaan ja ilmoittaa ne tunnit eteenpäin (toimii siis kellokorttikoneena muun työn ohessa) riittää työsuojelullekin. Itse jos olisin työssä missä palkan perusteena on työpaikalla vietetty aika, pitäisin helpompana käyttää kellokorttikonetta kuin pitää muun työn lisäksi vielä itse kirjraa tekemistäni tunneista. Tosin voisihan sitä tietty heittää hatusta aina vaikka 40-45h/vko riippumatta siitä mitä oikeasti on tehnyt - työnantajakin ehkä luottaisi vaikkei olisi aihetta.

Viimeksi muokattu: 01.09.2018
  21. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
  22. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Meillä tarvitaan tieto saapumisajasta, lounastunnin kestosta (ja onko pidetty vai ei) ja lähtöaika.
    Ei se ole tällä kertaa luottamuskysymys. Kaikille helpompaa kuin on tarkka aika tiedossa.

23. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Kaikille?? Aikamoista kelloon kyttäämistä.

24. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    No kelle itse ajattelisit että se ei olisi helpompaa? Sille, jonka ei enää itse tarvitse kirjata aikoja itse ylös ja lähettää niitä sähköpostilla/tekstiviestillä tms "kellokallelle" vai sille "kellokallelle" jonka ei enää tarvitse niitä ihmisten ilmoituksia ottaa vastaan ja naputella palkanlaskentaan.

Ai niin, tietenkin sillehän se ei ole helpompaa, joka haluaa tehdä 20 tuntia viikossa, mutta ilmoittaa 40-45 tuntia.

Edelleenkin tiedostan kyllä että monissa työpaikoissa, joissa töitä tehdään etänä yms, niin "kellokortti" ei olisi kovin kätevä, mutta jos palkanmaksuperuste on työpaikalla vietetty aika, niin mielestäni "vaikeus" ei ole toimiva peruste "kellokorttia" vastaan.

25. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Liikkuvassa työssä on paha käyttää kellokorttia.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen