Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta) II

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja CP-Geek, 13.05.2005.

1. duck

Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Kuten Tommikin mainitsi, niin tilinumeron poisto verotiedoista voisi olla tehokkain tapa, mutta itsehän ottaisin ennemmin palautettavat rahat ja lahjoittaisin ne esim. köyhälle perheelle joulun alla.

2. DocWeird

Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Jos rahaa on liikaa, niin laita vaikka tänne:
    https://www.facebook.com/Brotherchristmashki/

Tuolla tuntuu olevan enemmän tarvetta kuin verottajalla joka hukkaa ne johonkin järjettömään...

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. SBeckham

Rekisteröitynyt:
    05.07.2015
    Taidat olla ainoa henkilö maailmassa, joka kuvittelee, että 700 euroa Suomen valtion käytössä on tehokkaampaa tai parempaa kuin minkä tahansa itse valitsemasi tekijän.

5. PekoniMuuri

Rekisteröitynyt:
    27.01.2016
    Anna rahat vaikka minulle, lupaan käyttää ne kaljaan ruokaan jonka lahjoitan sitten itselle niitä tarvitseville.
    Miksi et pitäisi rahoja? Olet kuitenkin maksanut liikaa veroja, nyt ne ylimääräiset palautetaan sinulle..

Viimeksi muokattu: 12.09.2017
  6. Pallokala1

Rekisteröitynyt:
    15.07.2006
    Mikä juttu tää elite seminars on? Yks eksä näyttäis hurahtaneen tuohon ja ehdotteli tapaamista jonkinlaisen loistavan tilaisuuden vuoksi. Ymmärsin kuitenkin viestistä, että kyseessä ei ollut "sellainen" loistava tilaisuus, vaan bisneshommat joten feidasin. Facessa sillä on jotain videoita joissa jollekin lasketaan urheiluauto katosta. Vaikuttaa verkostomarkkinoinnilta.

7. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Aika monella verkostomarkkinointifirmalla tosiaan on "elite seminars"eja, esim. Lyconet. Luultavasti on ihan sitä miltä vaikuttaakin.

8. kurkimies

Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Muutamana vuonna ei ole tullut penniäkään takaisin ja jopa joutunut maksamaan takaisin. Niin miksi sitä pitäisi nytkään saada jotain takaisin?

9. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Aikaisempina vuosina olet maksanut liian vähän tai juuri sopivasti vuoden aikana. Eli verottaja on lainannut sinulle rahaa jonka olet joutunut maksamaan takaisin.

Nyt sitten olet maksanut liikaa eli olet lainannut verottajalle rahaa ja verottaja haluaisi maksaa lainan takaisin.

Veroprosentit määritellään 0,5% tarkkuudella, joten esim. 50 000 euroa tienaavilla tulee mätkyjä tai palautusta max. 125 euroa vaikka lopulliset tulot olisi tarkasti verottajan tiedossa jo verokorttia laskettaessa. Usein kuitenkin verovuoden aikana tulee muutoksia, esimerkiksi tulot laskevat, jolloin tyypillisesti tulee maksettua liikaa jos ei hae kesken vuotta uutta verokorttia pienemmille tuloille.

10. Pallokala1

Rekisteröitynyt:
    15.07.2006
    null

Viimeksi muokattu: 07.11.2017
  11. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Miksi raskaankaluston roiskeläpissä käytetään vähän kuramaton näköistä materiaalia?
    Onko tällä jotain tekemistä veden roiskumisen kanssa?

12. Catrik

Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Jos tekee henkilöstövuokrausfirman kautta kahteen eri paikkaan työsopimuksen ja samana päivänä tekee ensin 8h paikassa A ja sen perään vaikka 5h paikassa B, niin eikö nuo mene normaalituntipalkalla eli ei tule ylityölisiä? :think:

13. Cumbo

Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Jos sinulla on sopimus henkilöstövuokrausfirman kanssa eikä näiden toisten firmojen kanssa, niin sanoisin että ylityöt on maksettava.

En kuitenkaan ihan 100-varma ole asiasta. Joku korjannee, jos olen väärässä.

14. Cumbo

Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Miksi Logitech G5:n toinen peukalonappi, johon on bindattu home-näppäin, muuttaa hiiren kursorin liikkumisnopeutta, kun esim. Lightroom tai Photoshop on käytössä?

15. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Onko havaintoa Elisan ständimyyjistä alueilta Vantaa, Hki, Espoo? Pitäisi päivitellä liittymäasioita ja tietääkseni noilla on myymälöitä laajemmat oikeudet tarjousten tekemiseen.

16. OZZY69

Rekisteröitynyt:
    03.06.2009
    Miten facebookkiin saa edes jotain yhteyttä? Menin kaasussa klikkaamaan jotain linkkiä, ja en pysty edes salasanaa vaihtamaan. Ei siis hyväksy vaikka tulee meiliin uusi koodi.

17. jokutech

Rekisteröitynyt:
    02.05.2013
    Mikä muoto usb-tikussa pitää olla, että saan sinne Windows 10:n ja asennettua uuteen koneeseen? Nyt se on oletuksena FAT32.

18. kurkimies

Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Lataa Windows 10

Lataat tuolta asennusohjelman, niin se tekee automaattisesti sulle oikeanlaisen tikun ja eikä tarvii murehtia USB-tikun formaatista.

19. nick_amongst_others Banned

Rekisteröitynyt:
    04.06.2017
    onko täällä jotain iloketjua?

20. Mentos

Rekisteröitynyt:
    06.10.2009
    Mikä on helpoin tapa saada tallennettu jonnekkin videokuvaa, mahdollisesti myös ääntä silloin kun olen poissa kotoa. Tarkoitus olisi siis katsoa mitä koirat tekevät huoneessaan päivän kun olen poissa. Ylimääräinen puhelin olisi, ihan ei puhelimeen 12-15h videokuvaa mahdu, eli mahdollisesti jonnekkin lähettää kuvaa reaaliajassa, joka tallentuu sitten myöhemmin katsottavaksi?

21. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Miten mä saan mun whatsapin palautettua ennalleen ja mitä mä sille olen tehnyt lauantaina kännissä?

Kyse ponnahdusilmoituksista, jotka olin ilmeisesti jotenkin laittanut pois päältä. Laittelin ne uudestaan asetuksista päälle, mutta nyt ponnahdusilmoitus on sellainen, että viesti lävähtää isona keskelle näyttöä ja siinä on vaihtoehtoina "sulje" tai "vastaa" kun ennen se ponnahdusilmoitus hyppäsi sinne puhelimen yläkulmaan.

En löytänyt asetuksista mitään kohtaa, missä ponnahdusilmoituksen tulotapaa voisi säätää?

22. Catrik

Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Ihan googlettamalla löytyy läjäpäin ohjelmia millä voit streamata puhelimesta kuvaa tietokoneelle ja sillä tallentaa. En nyt muista yhtään nimeä mitä oon ite käyttäny.

23. jokutech

Rekisteröitynyt:
    02.05.2013
    Uus ongelma. Näytönohjain on 29,8cm pitkä ja koteloon mahtuu enintään 31,5cm pitkä. Riittääkö jäljellä oleva tila cable managementille vai ostinko nyt liian pienen kotelon? :/

24. Cumbo

Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Ainakin Samsung Galaxy S6 Edge+:lla painaa sovelluksen kuvaketta pohjaan -> Sovelluksen tiedot -> Ilmoitukset -> i-merkki -> Ponnahdusilmoitus

25. DocWeird

Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Jollei jo annettu Samsung -specifinen esimerkki auta, niin yleisesti Androidissa (5-7, ainakin muistaakseni) toimii:

Asetukset -> Solvellukset -> Whatsapp -> Ilmoitukset

Tuon alta voi säätää ilmoituksia ja sen alla olevasta "Sovellusasetukset" -kohdasta vielä tarkemmin sovelluskohtaisesti (jotka tuo edellinen järjestelmäkohta yliajaa). Veikkaan että olet järjestelmätasolla kieltänyt ilmoitukset ja sallinut ne isommat sieltä itse Whatsapista.

Jos sulla on iPhone niin sitten saat hävetä kun et viitsinyt tarkentaa. :P

Viimeksi muokattu: 19.09.2017
  26. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Kiitos! Samsungista kyse ja hoidin poistamalla ja asentamalla whatsapin uudestaan.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen