Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta) II

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja CP-Geek, 13.05.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Catrik

Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Aquatuning.

2. onkimato

Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Foliohattu päähän ja seinille kanssa! No ei vaiskaan, pitääkö kellokin siis jotain ääntä jos se päällä ei kuulu tota sirinää/surinaa? Voi olla sirinä/surina lähtöisin mikron tuulettimesta (jos siellä sellainen on) ja sitten kellon ääni peittää sen alleen?

3. Oscar

Rekisteröitynyt:
    08.10.2005
    Ei kello pidä mitään ääntä (miksi digitaalinen kello edes pitäisi ääntä?). Eikai tuuletinkaan voi ääntä pitää mikron ollessa kiinni. Jotain virtalähteen ääntelyähän tuo vois olla, mutta onko ääntely merkki siitä että mikro on hajoamassa vai ihan vaan "ominaisuus"...

4. onkimato

Rekisteröitynyt:
    30.04.2016
    Kyllä jossain mikroissa ainakin pieni sellainen raksutus käy kun ajastin menee kohti nollaa.

5. Oscar

Rekisteröitynyt:
    08.10.2005
    Ei ole menossa lähelle nollaan vaan mikrossa on kello näyttämässä siis normaalia kellonaikaa. Ja jostain syystä mikron sihinä/suhina on selvästi pienempää kun kello on päällä, vaikka mikro muutoin kyllä koko ajan siis kiinni.

6. Lifeless

Rekisteröitynyt:
    25.03.2000
    Ei se kiinni ole jos siina kello nakyy.

Virta johtuu siis eripaikkaan kuin "normaali" kaytossa, mika selittaa aanen.

7. Ramones

Rekisteröitynyt:
    11.02.2004
    Ehkä sun olisi kannattanut jättää nousematta tänään kokonaan, niin ei tarvisi äksyillä täällä...

8. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Miten tämä päivä liittyy eiliseen? Ja se että käyttäjä spammaa samasta aiheesta threadeja jatkuvasti?

9. Ramones

Rekisteröitynyt:
    11.02.2004
    Miksi mode on siirtänyt mun vastauksen tänne
    Ko. käyttäjällä on vain 5 viestiä. Anna modejen hoitaa ongelmat, varjomoderointi ei ole kivaa. Etkä tiedä mikä toisen osaamistaso on, aina voi tehdä virheitä.
    Aika on suhteellista.

10. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Kirjanpitoon tulee varaston arvo. Senhän voi sinne päivittää vaikka joka päivä tai vaikka joka kuukausi, mutta ainakin tilinpäätöksessä pitää olle riittävän* oikea arvo tilikauden päättymispäivänä. Eli jos teillä on varastokirjanpito joka on pääsääntöisesti ajan tasalla ja vähäiset virheet korjataan vaikka huhtikuussa kerran vuodessa niin se on ok. Silloin laitetaan kirjanpitoon että varaston arvo 31.12. ollut tämä ja viimeksi inventoitu huhtikuussa. Jos taas ei ole mitään varastokirjanpitoa tai muuten tietoa miten arvo muuttuu inventoinnin jälkeen, niin sitten se inventointi täytyy tehdä siellä vuoden lopussa.

* Tilinpäätöksen pitää antaa oikea kuva yrityksen taloudellisesta tilasta. Eli jos omaa pääomaa on vaikka sata tonnia, niin ei ole olennaista heittääkö varaston arvo tonnilla. Jos taas oma pääoma on vaikka tuhat euroa niin parin tuhannen heitto varaston arvossa on jo merkittävä.

11. Hemmo123

Rekisteröitynyt:
    30.12.2012
  12. trotor

Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Ostaisin tuon 12-32mm linssillä olevan jos ei ole tarkoitus ostaa toista linssiä samallla. se hyvä valovoimainen on kyllä kiva kuvauskalu, mutta matkoilla kaipaat pientä zoomautuvuuuta. olkoonkin että tuossa sitä on kovin rajallisesti, lisänä tietysti iso laajakulmapää (12mm).

13. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
  14. Hemmo123

Rekisteröitynyt:
    30.12.2012
    Kiitos vastauksesta :) tutkin vähän tarkemmin noita hintoja niin ei toi tarjous loppupeleissä ole niin ihmeellinen, taidan jäädä vielä vähän miettimään...tai sitten ostan ton :D

15. ujospagetti

Rekisteröitynyt:
    06.06.2010
    Tietääkö joku miten vesimittari vaikuttaa asumistuen laskennassa? Sille kun löytyy oma ruksinsa hakemuksesta.

16. Mentos

Rekisteröitynyt:
    06.10.2009
    Itselläni on tuo SC3.
    Olen ollut ihan tyytyväinen. Itse olen tuolla kaakelit,lavuaarit,saunan lauteet ja myös joitain tekstiilejä pessyt. Mukana tulee paljon eri suuttimia joista on kyllä joka tilanteeseen löytynyt omansa. Pari kappaletta ns. Korkeapainesuutinta jotka antaa vähän kovemmalla paineella tavaraa ulos. Ihan kätevä pinttyneenmön lian poistoon. Kalkkijäämät esim suihkunhanasta saa kätevästi pois laitteella. Pari mattoa olen koiran jätökisen, niin kusen kuin pakankin jäljiltä pessyt ja hajut lähtenyt mallikkaasti. Kannattaa vaan muistaa noissa teksiitilien yms kankaiden pesussa, että laite ei ole imevä joten kannattaa testata ensiksi johonkin huomaamattomaan paikkaan lähteekö värit tai tapahtuuko pinnalle jotain. Koiran karvat lähtee hyvin kankaiselta sohvalta ns harjasuuttimella.

Summasummarum: Pätevä vehje satunnaiseen käyttöön. Paras tulos kaakeleissa ja lavuaareissa ja hanoissa.

Edit. Lisäyksenä vielä, että ei tämä laite ole mikään must have-laite. Älä odota liikoja. Suht hidasta tällä on isoja alueita pestä jos lika on tiukassa. Parkettia en ole tällä kokeillut pestä, varmaan onnistuisi kun ensiksi mukana tulevaan mikrokuituliinaan laittaa höyryä, eikä koko aikaa puske lattiaa vasten.

Käyttöönotto helppoa, vettä vain sisään ja päälle. On käyttövalmis 15-30sek päästä. Ensimmäisellä kerralla täytyy säätää veden kovuus, en tiedä mikä merkitys.

Viimeksi muokattu: 06.11.2016
  17. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Kiitos viestistä. Pitkään olen koittanut jotain vastaavaa ostaa käytettynä tai kysellä mutten ole aikaisemmin vastauksia saanut. Täällä missä asun on keskikovaa vettä ja kalkkia tulee vähän kaikkialle. Suurin syy miksi tuollaista olisin ostamassa on WC ja pesuhuoneen pesu. Varsinkin alakerrassa minulla on WC mitä on todella vaikea mitenkään järkevästi pestä muuten kuin tuollaisella laitteella. Tietysti mukavahan se olisi tuolla laminaatti lattiatkin putsata. Tekstiilejä tuskin tulen pesemään mutta hyvä tietää että se teoriassa niihinkin kelpaisi.

Olen todella herkkä kemikaaleille minkä takia en yhtään tykkää käyttää niitä ja ainakin teoriassa ja mainospuheiden mukaan tuolla pitäisi keittiössäkin yms. saada puhdasta jolloin voisin kemikaalit hävittää ja niiden suhteen laite maksaisi itsensä takaisin.

Ainoa miinus mikä tulee mieleen tuosta on laitteen säilytys kun minulla ei siivous komerossa ole enää tilaa mutta varmaan saunassa tuota pidän säilössä.

18. Mentos

Rekisteröitynyt:
    06.10.2009
    Säilytyksestä sen verran, että tuo on tosi nopea purkaa ja koota. Itse olen tuota säilyttänyt omassa laatikossaan kaapissa. Siinä se ei kauheasti vie tilaa. Toki tuo ei ole kovin ruma laite joten ei ole niin vaarallista jos se sattuisi jostain saunasta näkymäänkin

19. Jacques Passeridae

Rekisteröitynyt:
    23.10.2015
    Miksi Ginger Joe -olutta ei löydy marketeista vaikka se on maitokauppavahvuista (4,0 %)?

20. Soleck1

Rekisteröitynyt:
    18.12.2004
    Raaka-aineista selviää, että tuo ei ole käymisteitse valmistettu vaan ns. limuviina. Vähän kyseenalaista siis kutsua tuollaista olueksi. Alkoholiuudistus tulee voimaan ilmeisesti ensi vuonna ja sen myötä valmistustaparajoite poistuu. Silloin tuo ja esim. gini-lonkero tulee ruokakauppoihin.

21. kiivi3

Rekisteröitynyt:
    04.11.2006
    Mikä on oikea topic keskustella/kysellä asunnon vuokraamisesta (vuokraisännän roolissa)?
    Muutamia aiheita löytyi, jossa keskusteltiin vuokra-asumisesta jne mutta ei suoraan sellaista, johon olisi tuo sopinut..

22. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Enpä muista tuollaista nähneeni, aihetta on toki sivuttu monessakin keskustelussa. Ainahan voit perustaa uuden topicin, luulisi tuollaisellekkin kysyntää olevan.

23. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Saakohan mistään ostettua jäätelötötterön pidikkeitä. Esim. Sellaisia sinisiä joissa jäätelömyyjät usein ojentavat jäätelöt? Olen muutamana päivänä tehnyt itse jäätelöitä ja mietin myydäänköhän tuollaisia missään? Olisi kätevä saada jäätelöt pystyyn.

24. OrgaNik

Rekisteröitynyt:
    19.01.2015
    En nyt juuri sellaista löytänyt, mutta tuossa olisi esim. tuollainen:
    http://www.nicice.fi/fi/vohvelitelineet/vohveliteline-plexi__8320

25. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Osaatko sinä tai joku muu sanoa myydäänköhän jossain prismassa tai Citymarketissa tmv. tuollaisia? Ei nyt mikään maailman suurin puutos keittiössä mutta olisi hauska saada noita jostain.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen