Kuulokkeet vs. 2.1

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja VeltTo, 28.03.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TKorho

Rekisteröitynyt:
    03.10.2000
    Heheh. Kas kas, tuo tuli kun epätoivoisesti yritin söörtsätä tietoa noista Pioneereista. Mutta samat keskustelut siellä kahden vuoden takana näyttää olevan. Onko kellään siis vieläkään kokemusta noista Pinohiiristä? Erityisesti verrattuina noihin Philipseihin? Nuo samat nimet (HD555, HD650, Philips 1000 ja Pioneer 1000, AKG (271?) ja Beyerdynamics (Grado ja Koss ehkä kans?)) tässä kuitenkin pyörivät!

Taitaa olla niin että kuulokepuoli on paremmin kypsynyt kuin jopa kaiutinmarkkinat, kun tuotteet pysyvät noinkin stabiileina ja kilpailu ei ole hurjaa poikkipinoon karsintaa koko aikaa.
    [signature]TKorho -[/signature]

2. Vipu-

Rekisteröitynyt:
    01.09.2005
    Beyerit tietenkin

3. egaga

Rekisteröitynyt:
    07.06.2002
    Käytän häpeättömästi tätä threadia hyväkseni ja kysyn, kuinka paljon eroa mahtaa olla Philips SBC-HP1000:n ja Sennheiser 650 välillä jos oletetaan, että molempiin olisi mahdollista hankkia n. 200 euron arvoinen kuulokevahvistin? Entä jos haluaa Staxit, missä niistä on mielestänne paras hinta-laatusuhde ja onko ero Senkkuihin huomattava? Staxithan on rumat kuin mitkä, mutta musiikkielämys on kaikki kaikessa, olettaen että kuulokkeita on mukava pitää päässä.
    [signature]http://users.utu.fi/hvkhut[/signature]

4. rkmaki

Rekisteröitynyt:
    27.06.2002
    Mulla on ollut Grado SR-80:t pari vuotta. Ensin ne tuntuivat epämukavilta (sekä allekirjoittaneesta että paremmasta puoliskosta) jo lyhyenkin kuuntelusession jälkeen, mutta kyllä niihin on molemmilla korvat tottuneet. Tykästyin liikkeessä niiden soundiin niin, että ostin ne ja ajattelin joko korvien ja Gradojen sopeutuvan toisiinsa ennen pitkää. Nykyään ne eivät tunnu yhtään epämukavilta vaikka olisivat tunteja päässä putkeen.

5. salmon

Rekisteröitynyt:
    09.11.2002
    Kohtuullisen paljon. Omistan molemmat ja molempia on mukava pitää päässä. Philipsit ovat pehmeämmät mutta Sennheiserit istuvat jämäkämmin. Kuulokkeet ovat ääneltää hieman erityyliset eli riippuu aika paljon siitäkin millaista musiikkia kuuntelet. Senheiserit ovat neutraalimmat ja bassopää on mielestäni parempi. Philipsit ovat kirkkaammat ja laulajien s:t suhahtelevat ärsyttävästi hieman kovempaa kuunneltaessa. Kuuntelen pääasiassa rokkia ja heviä ja philipsit ovat mielestäni ko. musiikille paremmat, mutta eipä tähän oikein muuta sanoa voi sanoa kuin sen että sinun tarvitsee mennä itse kokeilemaan. Jos haluat rasittamatonta hifimpää ääntä niin sennheiserit ovat hyvä valinta. Staxeja en ole kokeillut mutta ainakin bassopää on lukemani mukaan vaimea.

Käytän kuulokkeita viritinvahvistimen kuulokeannosta ja ainakaan siihen verrattuna kuulokevahvistin ei tuo juuri mitään lisää. Asia saattaa olla eri jos kuuntelee äänikortin kautta. Philipsit vaativat selvästi enemmän volumea kuin Sennheiserit.

6. egaga

Rekisteröitynyt:
    07.06.2002
    salmon: kiitos vertailusta. Mulla on siis noi Philipsit ja lähinnä mietin, että kuinka paljon joutuu maksamaan, että saa selkeästi parempaa ääntä.
    Tällä hetkellä kuuntelen suoraan äänikortin lähdöstä.
    Jos Staxit olisivat selkästi paremmat, en haluaisi ostaa väliaikaista kuulokevahvaria Philipseille, vaan ostaa sit kerralla Staxit. (Staxeissahan tulee vahvari mukana).

7. joos

Rekisteröitynyt:
    17.10.2002
    Riippuu vahvistimesta. Ainakin oman H/K 3380 stereovahvistimen kuulokelähtö suhisee. Ongelmaa ei ole erillisellä kuulokevahvistimella. Äänessä en huomaa muuten suuria eroja. Se on jokaisen itse testattava ja päätettävä onko parannus rahan arvoinen.

Ja siitä että Philipsit vaatisivat enemmän tehoja kun senkut, olen jyrkästi eri mieltä. Siinä missä volumepotikka on Philipsien kanssa kello 10:ssa, joutuu HD650 kanssa kääntämään reilusti yli 12.

Omistin Sennheiserin HD650 kuulokkeet reilun viikon muutama viikko sitten. Tänään sain Philipsin HP1000. Ei näillä niin suurta eroa ole että kannattaisi montaa sataa maksaa. Onhan senkut laadukkaamman oloiset verrattuna Philipsin muoviseen rakenteeseen, mutta äänenlaatua jos arvioin, niin aika samalle viivalle sijoittaisin. Vertailussa olen käyttänyt Sonyn SA5000 kuulokkeita jotka ovatkin sitten aivan omassa sarjassaan. Suomessa nämä ovat suht harvinaiset(ja törkeän hintaiset), mutta ulkomailta voi löytyä käytettynä hyvinkin edullisesti. Kannattaa tutustua mahdollisuuksien mukaan.

Ja jos meinaat monta sataa sijoittaa kuulokkeisiin, niin kannattaa siihen lähteeseenkin panostaa. Yleensä ainakin integroidut äänipiirit ovat surkeita.[signature]nopea tieatokone.[/signature]

8. TKorho

Rekisteröitynyt:
    03.10.2000
    Merde! Ei vieläkään kokemuksia Pioneereihin verrattuna. :-/ Philipsithän ovat suorastaan härskin halvat kun HD650:siin vertaa, mutta silti paljon mainetta niittäneet. Sen ainoan ruotsivertailun perusteella Pioneerit saattaisivat jossain olla jopa paremmat...
    [signature]TKorho -[/signature]

9. egaga

Rekisteröitynyt:
    07.06.2002
    Jep, sen lähinnä halusin tietää, kiitos.

Djoo, on mulla Esi [email protected] -äänikortti ja Cambridge Azur 640C -cd-soitin. Noilla pärjännee.

10. jaro

Rekisteröitynyt:
    28.11.1999
    Olen omistanut Sennheiser HD 600 kuulokkeet. Nykyään olen vannoutunut Stax mies. Staxien ainoa vika on niiden ulkonäkö, muu on YKSISELITTEISESTI ja isolla marginaalilla parempaa kuin muissa. Ääni on ILMAVA, tarkka, rasittamaton ja kerrassaan vailla vertaa! Paras. Kuulokkeissa ei ole mitään ikäviä piirteitä, äänestä en löydä mitään negatiivista etsimälläkään. Kun laitoin Staxit ekaa kertaa päähäni efekti oli ihan kuin "hei mitä nyt tapahtuu, onko tällästäkin!" Vieläkin jos kuuntelussa on ollut hiukankin pidempi tauko, olen aina yllättynyt niiden soundista. Tiesin heti kun virta pantiin päälle niihin, että olen ikuisesti Staxien omistaja. Sennheisereissä ei ollut vikaa, olin niihinkin tyytyväinen, silti Staxien äänimaailmassa on jotain selittämätöntä taikaa. Elektrostaatit ovat omaa luokkaansa. Hinta on oikestaan kilpailukykyinen jos huomioi että dynaamisten kanssa ostaa myös vahvarin. Ja tämä kaikki halvimmassa Stax setissä, en ole edes halunnut kuunnella parempia Staxeja, ettei tarvii ostaa...

11. egaga

Rekisteröitynyt:
    07.06.2002
    Ei helkkari, kunnon hehkutusta. Kai se on kohta alettava kiristämään vyötäröä :D.
    [signature]Kotisivuni | Maista Scalaa![/signature]

12. jaro

Rekisteröitynyt:
    28.11.1999
    Jees. Nytkin Vesku Loiri laulaa karvat nostattavalla tarkkuudella ja karheudella kun kirjoittelen tänne. Ei näistä vaan voi olla pitämättä, Staxeilla jos joillakin löytää levyilta uusia ääniä jne. juttuja mitä saa lukea hifilaite arvosteluista.

Niin ja olen aina ollut ja olen kai vastakin oikea kuuloke-hölmö, kuulokehistoriani käsittää useita laitteita: Sennheiser HD-600+MF X-Can v2, AKG 305, Grado 60, yhä edelleen repertuaariin kuuluu: Etymotic ER-4P, Stax 2020 ja Koss SportaPro.

Hehkutus Part II:

esim. live-levyjen kättentaputukset, tuolien narinat, kitaran kielien sivuäänet, laulajien maiskutukset jne. ovat todentunnussa uskomattomat, tietenkin musiikki itsessään toistuu loistavalla ilmavuudella ja tarkkuudella. Akustinen musiikki soi sanoinkuvaamattoman upeasti. Bassojen laihuudesta olen lukenut itsekin mutta en ole osannut muuta kaivata. Bassoissa ei mielestäni ole vikaa, en kiistä etteikö muut hoitaisi ehkä paremmin basso-osastoa - mutta sitä muuta osastoa en usko voitavan enää paremmin toistettavan. Itseäni on Stax-bassot tyydyttäneet täysin.

13. Vipu-

Rekisteröitynyt:
    01.09.2005
    Staxit ei kyllä näytä mitenkään mukavilta päässä jos vertaa Beyerdynamiceihin.

14. Blackstone

Rekisteröitynyt:
    11.10.2002
    Ja Beyereissä on ylikirkas diskantti. Ja tämäkin on absoluuttinen totuus. ;)

[signature]Ja kaikki on edelleen paskaa paitsi kusi..[/signature]

15. MacZon

Rekisteröitynyt:
    26.12.2003
    Voi jeesus noi Staxit näyttävät rumilta. :D
    Vai mitä sanotte tästä?
    Nuo ovat ihan tyylikkäät. :)
    [signature]C2D E6400 FG7900GTO Abit AWD9 2048 PC2-5300[/signature]

16. 7ender

Rekisteröitynyt:
    08.08.2006
    Heh heh, vai on beyereissä ylikirkas diskantti. Jos vertaan vaikka omistamiani Tannoy F2 ja DT770-Pro/80, niin aika hillitty diskantti noissa beyereissä on mun mielestä. Bassoa on sitten senkin edestä ;)

17. Blackstone

Rekisteröitynyt:
    11.10.2002
    No hehheh vaan sullekin. Tiedänpähän pysyä myös Tannoysta erossa. Kiitti vinkistä.
    [signature]Ja kaikki on edelleen paskaa paitsi kusi..[/signature]

18. 7ender

Rekisteröitynyt:
    08.08.2006
    Eipä kestä. Laita Amphion ja Chorus samalle listalle.

19. Collusion

Rekisteröitynyt:
    26.04.2002
    Magnattia katselemaan siis ;)

20. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Noista kirkkauksista puhuttaessa kannattaa pitää mielessä, että ihmisen kuulo on harvinaisen adaptiivinen. Jos kuuntelee viikon "ylikirkkaita" kaiuttimia kuulo mukautuu saundiin ja tämän jälkeen kaikki muut kuulostaa tummilta. Sama myös toisinpäin.
    [signature]Zune[/signature]

21. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Hmm.. onkohan Oulussa missään mahdollista kuunnella nuita Staxeja. Alko pikkasen kiinnostamaan.
    [signature]"So many strange things have chanced that to learn the praise of a fair lady under the loving strokes of a Dwarf's axe will seem no great wonder." -Eómer[/signature]

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen