Kuulokeliitäntä, poistaa vai pitää?

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja askeetikko, 13.10.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. askeetikko

Rekisteröitynyt:
    08.07.2011
    Apple ja Google ovat molemmat lopettaneet 3,5mm audioliitännän käytön älylaitteissaan. Aloitellaan vähän keskustelua siitä onko tämä hyvä vai huono juttu? Tuleeko ikävä vai onko jo aikakin?

Itse olen vahvasti ikävä-leirissä. Langaton tekniikka on epäluotettavaa ja heikentää äänen laatua - puhumattakaan siitä että langattomia kuulokkeita pitäisi muistaa ladata. USB-C:n tai Lightningin yli menevät kuulokkeet eivät tarjoa mitään merkittävää etua perinteisen audioliitännän yli, mitä nyt kuulokkeet maksavat enemmän. Ehkä joku päivä niihin voidaan tuoda lisää toimintoja, mutta tällä hetkellä ne ovat mitä ovat. Oma kantani on pidemmin purettu täällä: https://tamapaiva.blogspot.fi/2017/10/kuulokeliitin-ei-saa-kuolla.html

Mites te muut? Ostaisitko puhelimen jossa ei ole kuulokeliitäntää? Tai miten hyvä puhelimen pitäisi olla ettei kuulokeliitännän puute haittaisi?

2. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Jos niitä adaptereita myytäisiin 0,10€/kpl että voisi joka paikassa olla kourallinen niin mikäs siinä jos poistavat. Muuten on ainakin toistaiseksi turha vaihtaa kännykkää/tablettia semmoiseen jossa sitä ei ole.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. askeetikko

Rekisteröitynyt:
    08.07.2011
    Ei tuokaan kovin näppärää ole. Olen vähä vähältä alkanut vihaamaan adaptereita, varsinkin kun nykyisen työkoneen (Macbook Pro) kanssa *mitään* ei voi kytkeä ilman jotain donglea.

5. PatrikSelin Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    24.07.2011
    Itse olen jo toivonut pitkään 3.5 mm liitännän kuolemaa (kaikista kännyköistä se on hajonnut, ja nykyisessäkin on pientä häikkää. Ja kahden kissan tultua taloon, myös tietokoneesta on mennyt lähes täysin hajalle.) Mutta mitä olen lukenut UBS C-tyyppisestä liitännästä, se ei välttämättä toimi puhelimen/laitteen kanssa ja mahdolisesti hajottaa myös - ei se ole ihan käyttövalmis myöskään.

6. askeetikko

Rekisteröitynyt:
    08.07.2011
    Mielenkiintoista, oletko varma ettet jotenkin rusikoi niitä? En nimittäin ole valehtelematta menettänyt kuulokeliitäntää ikinä kun yhdestä ikivanhasta kannettavasta CD-soittimesta.

Mutta joo, USB-C:hen siirtyminen ei kohdallasi tarkoittaisi todennäköisesti muuta kun paljon oleellisemman portin hajoamista. Audioportti rikki ja voit edelleen käyttää laitetta pääasiallisesti, USB-C-portti rikki ja se on entinen laite.

7. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Kaikkiin kun saisi langattoman latauksen, niin saisi koko usb c portinkin jättää pois.

8. mystikkogames

Rekisteröitynyt:
    12.03.2017
    Bluetooth syö akkua ja niitä kuulokkeitakin saa olla latailemassa. USB-C kanssa saa pelätä kun lataa ettei väännä. Joten ehdottomasti 3.5mm saa olla. Donglet jätän apple-miesten harmiksi mielelläni.

9. Источник

Rekisteröitynyt:
    21.02.2014
    En ymmärrä mitä lisäarvoa sen poistaminen toisi. Ei oikein mitään ellei sitten tehdä alle 3.5 millin kännyköitä paksuudeltaan. Vittumaista pelleilä sitten adaptereiden kanssa. No toistaiseksi Bluetooth-kuulokkeet mutta olisi hyvä pitää se.

10. vihainen hippi

Rekisteröitynyt:
    31.08.2013
    Kumma kun esim. samppa ei ole tajunnut markkinoida kuulokeliitäntään jo vuosia sitten oikeaan älypuhelimeen keksityllä napilla, jota voi käyttää kuulokeliitännässä vaikka kaksivaiheiseen kuvanottoon tai mitä nyt haluaa sillä tehdäkään musiikin kuuntelun sijaan.

Ja olen samaa mieltä monien muiden kanssa, ei kiinnostaisi ladata sekä luuria että kuulokkeita välttämättä aina varsinkin jos kuuntelee paljon musaa/puhuu niiden kautta.

Viimeksi muokattu: 19.10.2017
  11. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    https://www.androidcentral.com/pressy-review-little-35mm-plug-could

Olisit välttämättä jostain syystä tarvinnut Samsung-brändätyn?

12. inffy

Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    Pois vaan, ihan turha liitin

13. P5P800

Rekisteröitynyt:
    08.04.2005
    Mielipiteeni: adapterit *ttuun.
    3.5mm plugi on edelleen monikäyttöisin ja toimivin ikinä. Itseltäni vain yhdestä autosoittimesta on mennyt soittimen päästä toi 3.5 narttupesärikki. Ja sentääs 80 luvulta tullu kasetti walkmaneilla useammat kuulokkeet kulutettua loppuun.
    Ajatus plugin poistosta on selvä aivopieru. Hyvä helppo ja toimiva yhteensopivuus menetetään. Just tällä viikolla sai Pioneerin Blöötöööt kuulokkeiden kanssa ihmetellä kuinka äänen toisto alkoi rikkoutua lennossa (rätisi, särisi, pätki, palasi, rätisi ja lakkasi toimimasta). Toiminnallisuus palautui tunnin päästä kohdalleen kun oli tarpeeks monella tapaa liittäny laitteet keskenään uudestaan ja antanut Pioneerin olla pitkän siivun virroitta.

Adapterit.. Lähtökohtaisesti huonoa suunnittelua.

14. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Ei ole, siihen voi liittää vaikka kuulokkeet! :)

15. Poistunut keskustelija 0063

Rekisteröitynyt:
    27.02.2011
    Enpä tarvii kuulokeliitäntää vaikka sellainen SEssäni on. Homman hoitaa bt-kuulottimet...

16. vihainen hippi

Rekisteröitynyt:
    31.08.2013
    Mulla on ollut jo yli vuosi sitten kiinalaiskopio pressystä, mutta luuletko että ihmiset tietävät siitä ? Ei. Sen takia tarkoitin mainontaa ja markkinointia

Puhumattakaan siitä että se euron nappi toimii miten sattuu (ehkä huonon softan takia), mutta jos sen käytön mahdollisuus olisi edes useimman tiedossa, niin vain mielikuvitus olisi rajana sen täysin toimivaan käyttöön :)

Viimeksi muokattu: 27.10.2017
  17. Alensia

Rekisteröitynyt:
    27.07.2004
    Pääsääntöisesti olen liitännän poistamista vastaan, toisaalta kun rupesin miettimään, niin ei tuota kovin usein tule käytettyä. Silloin harvoin, jos yksinään satun lenkillä käymään, niin tulee kuunneltua musiikkia nappikuulokkeilla. Autossa musa toistuu Bluetoothin kautta. Minulle tuon liitännän olemassa- tai poissaolo ei ole kynnyskysymys puhelinta valitessani, enkä siitä ainakaan yhtään lisää ole valmis maksamaan, saati jostain muusta sen vuoksi karsimaan (laitteen koon pienentämisellä kai tuota perustellaan, mikä sinänsä onkin toivottavaa nykyisten massiiviluurien aikakautena).

18. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Eipä ne surureunat iPhoneista silti pariin vuoteen kadonneet vaikka kuulokeliitäntä katosikin, eli paska tekosyy. Eiköhän haluttu vaan saada Beatsin ostaminen tuottamaan ja pakottaa käyttäjät uusimaan koko arsenaalinsa.

19. Poistunut keskustelija 0012 Banned

Rekisteröitynyt:
    29.10.2011
    Pois vaan jos minä en tartte eli pois!
    Niin se maailma taas pelastuu!

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy