Kuulokeliitäntä ja scroll ei toimi (Windows 7)

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja nik-kinen, 10.03.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. nik-kinen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2010
    Asensin läppärille Windows 7:n Vistan tilalle ja muuten tuntuu kone toimivan hyvin, paitsi enää ei läppärin kuulokeliitäntä toimi. Äänet kyllä kuuluu koneen kaiuttimista, mutta kun liittää kuulokkeet, ääntä ei kuulu. Manuaalinen äänenvoimakkuus "rulla" mikä on koneen kyljessä ei myöskään toimi. Vistalla nämä toimivat normaalisti.

Toinen ongelma on, että touchpad toimii muuten normaalisti, paitsi scrollaus ei toimi.

Kone väittää, että ajurit ovat kunnossa.

Käytössä oleva kokoonpano:
    Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528
    Windows 7 Pro 32-bit
    Emolevy: XTB71
    Chipset: NVIDIA GeForce Go 6100

Itsellä ei kovinkaan paljoa tietoa koneista, joten neuvot otetaan vastaan kiitollisena :)

2. Jyrde

Rekisteröitynyt:
    19.02.2009
    oleks täältä hakenu ajurit? tuola ei näyttäny olevan win7 ajureita kyseiseen koneeseen niin vistanajuritkin toimii seiskassa

3. nik-kinen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2010
    Oon koittanu juurikin tuolta Fujitsun sivuilta hakea päivityksiä, mutta ilmoittaa että uusia päivityksiä ei löydy:

Analysing the reference files... Finished!
    System check in progress. Please Wait... Finished!
    System check result: 0 Driver(s), 0 Software, 0 Windows Update(s) (Duration: 24 Seconds)

Kertaakaan ei ole löytynyt päivityksiä Fujitsun sivuilta, ei edes silloin ku WLANia ei löytynyt, mutta sen sain toimimaan ajamalla koneen mukana tulleen levyn, jossa oli wlan-ajurit (tai vastaavat), mutta äänikortin ajureita ei siellä ollut.

4. nik-kinen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2010
    Nyt alko äänet toimimaan, olin toiminut hieman väärin tuolla Fujitsun sivuilla, mutta nyt sitten keksin kuinka ne toimii. Eli nyt tulee ääni kuulokkeista, mutta äänenvoimakkuuden säätönappula ei toimi. Ääntä saa tosin säädettyä kyllä muuten, mutta jos joku tietää kuinka saisi vielä tuon toimimaan... Kiitoksia tähän astisista avuista!

5. oQUERYo

Rekisteröitynyt:
    20.03.2010
    Hei!

Minulla sama ongelma ja amilo xa 2528 windows 7. Miten sait kuulokeliittimen toimimaan? olen myös yrittänyt hakea fujitsun sivulta audiodriveria, mutta ei suostu asentumaan.

Miten sinä sait homman toimimaan?

6. nik-kinen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2010
    Eli itse sain toimimaan seuraavalla lailla:

Fujitsun sivuille ja sieltä Driver&Downloads ja sitten laitoin siihen koneen sarjanumeron. Sitten tulee kohta, missä lukee select your operating system ja sen alapuolella kohta microsoft windows vista ja sen edessä on laatikko missa on plusmerkki. Sitä klikkaa ja valitsee mikä Vistan versio on, niin silloin aukeaa taas uusi ikkuna. Sieltä sitten valitsee Audio kohdasta ajurin.

Sen jälkeen toimi mulla äänet, mutta ääniscrolli ei. Sitten hain Realtekin sivuilta ajurit niin alko ääniscrolli toimimaan. Voi olla että riittää pelkkä Realtekin sivuilta haettu ajuri, siis että alkaa heti silläkin toimimaan.

Saatto olla hieman sekalaiset ohjeet ku on kiire päällä, muttä noilla sain itse toimimaan, mutta jos et saa toimimaan nii koitan auttaa myöhemmin uudestaan.

7. JanisJoblin

Rekisteröitynyt:
    25.05.2010
    Itsekkin asensin windows 7. webcam ei toimi eikä näytönohjaimen ajurit.eikä löydy mistään ja nyt kun 7 on itseään päivittänyt nii ei toimi enää usb portit..
    Mistä löytyy nuo näytönohjaimen ajurit amilo xa 2528???
    ja usb ajurit pitäisi löytyä myös webcam ajurit jostakin jos löytyisi.... onko kellään tieto näistä???

8. MutteriPetteri

Rekisteröitynyt:
    29.10.2008
    Itse hain nuo Näyttisken ajurit suoraan nvidian sivuilta, mikäli sulla koneessa on tuo GF 8600M malli. Tuolta valitset sopivan mallin ja käyttiksen. Webcam ajuri löytyy fujitsun sivuilta. Ja USB ajurit pitäs olla windowsin omat ku ne on emossa kiinni. Itellä ei ole ollut USB:n kans mitään ongelmaa. Mut tuolta Fujitsun sivulta löytyy myös koneeseen piirisarjalle ajurit, jos niillä sais sitte sen USB ongelman poistumaan.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen