Kuriirifirmat, Fedex, UPS, DHL...

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Calle, 07.09.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Seekay_

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2017
    Viestejä:
    15
    Mitenkäs FedEx menettelee lukittujen kerrostalojen kanssa? Tilasin kamaa jenkeistä (Neweggistä) ja se tulee Suomeen kyseisen lafkan kautta, mutta asun kerrostalossa jonka ulko-ovissa on tavalliset avainlukot koodilukkojen sijasta eikä ovisummeriakaan ole, eli paketti ei pääse perille ellei joku tule avaamaan ovea (en voi luottaa siihen että kukaan ei sulje ovea jos käyn avaamassa sen aamulla). Pystynkö jo etukäteen ottamaan yhteyttä aspaan ja kysymään, jos voisivat pyytää kuskia lähettämään tekstarin tai soittamaan vähän ennen paketin toimitusta, että voisin mennä ovelle kärkkymään? Vai soittaako kuski joka tapauksessa, kun kyseessä on Priority-paketti jonka pitäisi FedExin nettisivun mukaan olla perillä puoleen päivään mennessä? En tosin tiedä onko puhelinnumeroni paketissa, vaikka Newegg vaatikin sen tilauksen yhteydessä.
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2018
  2. DasKebab

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    869
    En ole aiemmin vastaanottanut lähetyksiä S.F Expressin ja DHL eCommercen kautta.

    S.F Expressin seurantatiedot näyttävät että paketti on saapunut Suomeen mutta sen jälkeen ei mitään. Lieneekö niin ettei lähetystä voikaan seurata Suomessa, maksikirjeenä tulee?

    DHL eCommercen kohdalla näkyy että lähetys on lähtenyt kohti Suomea mutta sen jälkeen ei mitään, näin on ollu jo useita päiviä (9.8 lähtien) mutta toki Kiinasta kestääkin hetken. Lieneekö tämäkin kuitenkin sellainen lähetys mitä ei Suomessa voi seurata?
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2018
  3. Marshal

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    2 382
    Mikä firma hoitaa suomessa alankomaista tulevat paketit, eli PostNL paketit ?
     
  4. lolleropallero

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Viestejä:
    1 148
    Mun tapauksessa Posti. Oletettavasti aina näin.

    Mutta on nää velikultia. Tilasin Applelta tietokoneen. Normaalisti tulee Hollannista DHL:n kyydissä, tällä kertaa paketoitiin Kiinassa UPS:n kääröihin. Eihän siinä mitään, vaikka vituttikin, että sen normaalin 1 päivän sijaan meni viikko. Tosin itsehän en olisi tiennyt sen saapumisesta mitään, ellen olisi seurannut lähetyksen kulkua. ”Kuljetuksessa”, ”virheellinen osoite”. Pari päivää tätä, kunnes Applelta tuli sähköpostiin ilmoitus, että heillä on ongelmia osoitteeni kanssa. Kuinka eivät voi toimittaa Poste restanteen ja pitäisi ihan UPS:lle soittaa ja kertoa oikea osoite. Muuten hyvä, mutta osoite oli ihan oikea katuosoite, sama minkä olen heidän järjestelmiinsä kirjannut. Tuumin, että eihän se nyt mun syy ole, etteivät osaa tulostaa sitä oikein. Soitin myös kuriirille, mutta siinä vaiheessa kun asia olisi pitänyt hoitaa englanniksi jätin homman sikseen. Pari päivää myöhemmin lähdin reissuun, joten homma jäi holdiin omalta osaltani.
    Kotiin palattuani löysin postilaatikosta UPS:n saapumisilmoituksen. Se oli hassusti tullut samaan oikeaan osoitteeseen, johon heidän pakettiautonsa ei ilmeisesti löytänyt. Eli he olivat lähettäneet tietoisesti saapumisilmoituksen omasta mielestään virheelliseen osoitteeseen, joka kuitenkin oli merkilleen tismalleen oikea. Eikä mikään uusi osoite, vaan ollut olemassa joitain kymmeniä vuosia.
    Saapumisilmoituksen perusteella paketti olisikin sitten pitänyt noutaa max 2 päivän kuluessa (arvioituna siitä, milloin itse lähdin ja mikä oli noudon takaraja), tai muuten se lähtisi takaisin. No sinne lähti, takaisin.

    Onko tosiaan niin, että yksi suurimmista kuriirifirmoista ei edes vaivaudu yrittämään pakettien toimitusta, vaan hilloaa sitä muutaman päivän jossain varastossa ja vasta sitten laittaa saapumisilmoituksen matkaan? Olen oppinut hyväksymään sen, että nämä kusipäät eivät omista puhelinta eivätkä siten pysty soittamaan vastaanottajalle. Mutta että eivät viitsi edes kuljettaa paketteja? Siis tehdä sitä ainoaa työtä joista heille maksetaan? Aika huimaa.
    Oli toistaiseksi viimeinen tilaus Applelta. Tilanne voi muuttua, mikäli vaihtavat firmaa johonkin, joka ymmärtää, mitä kuriiripalvelu tarkoittaa.
     
  5. ^Quantum^

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    3
    Monilla tässä ketjussa on ollut vaikeuksia Hermesin toimittamien pakettien seurannassa. Ainakin oma Saksasta tuleva Hermesin paketti on siirretty PostNordin toimitettavaksi suomeen. Ongelma on se, että Hermesin seurantanumero ei toimi PostNordin seurantajärjestelmässä ja PostNordilla on oma seurantanumero paketille. Pienellä etsimisellä löysin keinon, jolla PostNordin seurantanumeron saa selville. Tässä ohjeet:
    1. Mene PostNordin seurantasivulle: https://www.postnord.fi/asiakaspalvelu/sahkoinen-asiointi/lahetysten-seuranta
    2. Hae lähetystä Viitenumero-välilehden kautta
    3. Laita Viitenumero-kohtaan Hermeksen lähetystunnus
    4. Laita Asiakasnumero kohtaan tunnus 0410080311. Tämä on ilmeisestikin Hermeksen asiakasnumero PostNordin järjestelmässä, jota kautta Hermeksen lähetykset löytyvät.
    Näillä tiedoilla järjestelmä hakee pakettisi tilan ja näyttää myös PostNordin oman seurantanumeron.
     
    MrJJ, 90Zata ja jmjh tykkäävät tästä.
  6. sipulimakkara

    Rekisteröitynyt:
    29.11.2018
    Viestejä:
    1
    Ostin netistä yksityiseltä yhen vaatteen ja hän lähetti tilauksen tulemaan hollannista DHL:llä ja nyt tällä hetkellä kun katson lähetyksenseurantaa niin näkyy viimeisenä ”Delivered at DHL parcelshop, ready for collection by the recipient” ja myyjä oli maksanut extraa että posti tuodaan kotiovelleni mutta nyt on ollu 3pv tuo sama teksti eikä oo muuttunu, lisäksi en oo saanu ees mitään ilmoitusta saapuneesta paketista et pitääkö mun se jostaki hakee (asun oulussa) en tosiaan tiiä mistä se pitäs hakee..vai mitä tässä nyt tekisi .
     
    Viimeksi muokattu: 30.11.2018
  7. Jeppe111_

    Rekisteröitynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    414
  8. Bone-

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2014
    Viestejä:
    40
    Ai että. Tilasin yhden t-paidan jenkeistä 12.10 (hetken mielijohde), eipä näkynyt paitaa. Pistin reklamointia ja käskivät kysyä DHL:lta. Ei ollut sielläkään. Uusi valitus ja lähettivät uuden. Nyt näkyi DHL:lla ja tuli 28.11 Suomeen. Sen jälkeen ei ole liikkunut. On siis DHL:n Global Mail.

    Kysyin DHL:lta, niin sanoivat että Posti jatkaa lähetyksen kuljettamista Suomen sisällä. Kysyin Postilta, niin ei ole seurantaa lähetykselle. Kysyin myös että mitä jos lähetys ei tule perille. Postin chat vastasi että pitää olla yhteydessä lähettäjään.

    Taisin keksiä ikiliikkujan. Lähettäjä -> DHL -> Posti -> lähetys ei tule perille -> Lähettäjä -> DHL -> Posti...
    En tiedä jaksaako tapella 25 euron paidan kanssa. Aina voin pistää disputen PayPalille, mutta en osaa sanoa mitä lähettäjä alkaa vinkua.

    Pystyykö tuolle neuvostoliiton aikaiselle toimijalle, Postille, tekemään kuluttaja yhtään mitään?
     
  9. felipe

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2011
    Viestejä:
    148
    Onko kokemusta, tuleeko UPS:lta Standard-paketti läpi, jos muuten täysin oikeaan toimitusosoitteeseen Helsingissä on päässyt väärä maatunnus(DE, FI:n sijaan)? Paketti lähtenyt Italiasta, kulkenut Baijerin kautta nyt Frankfurtiin. Lähettäjä kehotti valmistautumaan paketin palautumiseen heille, UPS:n asiakaspalvelun mukaan 50/50..
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2018
  10. Zamboo

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2019
    Viestejä:
    1
    Pitäisi lähettää kuulokkeet takuupalautuksena... Sieltä tuli linkki että pitäisi Fedexin (Fedexground) kautta lähettää mutta niiden sivujen mukaan fedexillä ei ole toimipistettä lähelläkään asuinpaikka kuntaani, Voiko paketin viedä ihan suomen postiin ja sitä kautta lähettäävät sitten eteenpäin vai kuinka tämä homma toimii ? En ole näitten ulkomaisten kuljetusfirmojen kanssa koskaan pelannut.
     
  11. knecht

    Rekisteröitynyt:
    01.02.2017
    Viestejä:
    1
    Tilasin Amazon.de:stä IT-kamaa, joka lähti UK:sta UPS:llä. Seurasin toimituksen etenemistä ja tiesin odottaa tulopäivänä, Ovikoodi oli nimen alla ennen katuosoitta ja puhelinnumero oli annettu. Amazonin ohjeissa puhutaan erillisestä kentästä osoitetiedoissa, johon ovikoodin voi laitta. Minulla se kenttä vai ei näy.

    Ovikello ei soinut päivän aikana. Koko päivän oli ainakin yksi kotona. Seurannasta näin tapahtuman "Yritetty toimitusta", jolloin kotona oli ollut kaksi ihmistä ja kumankaan mielestä ovikello ei soinut. Voisivat vähän tarkentaa yrityksen kariutumista, oliko kyse "en jaksa", "en viitsi", "ei huvita", "päätä särkee", "ei ehdi", "en osaa", "en tiedä" -tapauksesta.

    Paketti meni lähimpään palvelupisteeseen, jonne nyt onneksi pääsee julkisilla, mutta, mutta... Olen liikuntarajoitteinen ja pystyn kävelemään max kilometrin kepin kanssa. Pystyn vielä joten kuten hakemaan paketin, mutta en välttämättä enää kauan. Sen takia kotiinkuljetuksen varmuus on olennaisen tärkeä.
     
  12. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 155
    Normaalistihan jos UPS ei saa toimitettua, niin yrittävät uudestaan myöhemmin sovittuna päivänä. Ilmeisesti siis tavaran saaminen nopeasti oli tällä kertaa tärkeämpää kuin kotiinkuljetus? Tiedän omakohtaisesti että on merlko ärsyttävää, kun on paikalla mutta "pakettia ei voitu toimittaa". Itsellä on kokemuksia tästä oikeastaan jokaisella palveluntarjoajalla, paitsi UPS ja DHL on saaneet minulle tuotua lähetykset aina ensimmäisellä yrittämällä (tiedän että riippuu paikkakunnasta miten hyvin toimii)

    Jos kotiinkuljetuksen onnistuminen sinulle on erityisen tärkeää, niin saattaisi olla järkevää soittaa heidän asiakaspalveluun kun lähetys on lähtenyt matkaan ja kertoa tilanne. Eli että olet liikuntarajoitteinen ja olisi tärkeää että kotiinkuljetus toimii ja että tulet olemaan paikalla jakeluikkunan ajan.
     
  13. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 155
    Fedex Ground kuulostaa lähinnä joltain jenkkijutulta. Kannataisi ehkä soittaa Fedexin asiakaspalveluun ja kertoa tilanne. Ehkäpä ne laittavat kuskin noutamaan lähetystä.
     
  14. jmjh

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Viestejä:
    2 836
    Auttaisikohan jos soittaisi ärtyneen puhelun asiakaspalveluun ja pyytäisi uudelleentoimitusta vedoten siihen että olitte kotona?


    Kuulostaa minustakin jenkkien sisäiseltä palvelulta. Eihän kuulokkeet ole jenkeistä tilattu? Tai jos on, niin luvattu maailmanlaajuinen takuu?

    Postin kautta ei ainakaan Fedexin palvelua saa, mutta tietysti voi kokeilla lähettää vastaanottajan osoitteeseen. Mutta kannattaa ensin kysyä kuulokkeiden liikkeestä että käykö se
     
    Viimeksi muokattu: 10.02.2019
  15. Elluu

    Rekisteröitynyt:
    03.05.2019
    Viestejä:
    2
    Nostan vanhaa ketjua. Tuli vaan mieleen et minkähänlaista kuormitusta nämä kuriirifirmat aiheuttaa ympäristölle. Autolla ne lähetykset varmaan noudetaan sieltä paikasta A ja kumipyörillä tai jopa lentokoneella ne tulee kohdemaahan ja siellä taas autolla viedään vastaanottajalle.

    Itse olisin lähettämässä lähetystä Puolaan kaverille ja haluaisin vähän saada tietää mikä olisi se "vihrein" vaihtoehto. Kellään hajua näistä?
     
  16. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 155
    Pintarahti lienee ympäristöystävällisin vaihtoehto. Eli siinä ei kuljeteta lentokoneella vaan autolla/junalla/laivalla.

    Sinänsä toi että tavaraa tuodaan kotiovelle asti voi olla jopa ympäristöystävällisempää kuin että ne viedään yhteen paikkaan josta jokainen vastaanottaja sitten omalla autolla (tms) käy ne hakemassa. Jos ajatellaan että vaikka Tampereen alueella olisi päivässä 2000 vastaanottajaa niin pakettien jakelijoille tulisi ajomatkaa yhteensä joku 1 000 kilometriä (keskimääräinen asiakkaiden välinen etäisyys reitillä 500m). Jos taas jokainen vastaanottaja käy hakemassa paketin keskimäärin 5 kilometrin etäisyydellä olevasta jakelukeskuksesta, niin ajoa tulee 20 000 kilometriä. Vaikka vain 20% hakisi autolla ja loput polkupyörällä, niin siltikin kuljetusliikkeen tekemä jakelu olisi 4 kertaa ympäristöystävällisempää.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2019
  17. Elluu

    Rekisteröitynyt:
    03.05.2019
    Viestejä:
    2
    Hyvä pointti. Silti tosi moni kuljetusfirma tarjoaa joko pelkästään tätä noutomahdollisuutta tai antaa sen toimituksen vaihtoehtona, ja lienee olevan myös yksityisille monesti parempi vaihtoehto kuin toimitus kun aikaikkunat ovat usean tunnin mittaisia tai jopa keskellä päivää.

    Suurta osaa kuluttajista ei tosin varmaan tällä hetkellä niin paljon huolestuta nämä ympäristöasiat, että sen perusteella tekisivät valintoja pakettiensa vastaanottamiseksi tai lähettämiseksi. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) yhdestä ja samasta kerrostalosta saattaa saman viikon, tai jopa päivän aikana käydä useampi henkilö noutamassa samasta noutopisteestä pakettinsa ja monesti vielä autolla. Paljon turhia kilometrejä.
     
  18. Ekaros

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    1 933
    Täytyy kyllä todeta että sekä UPS:n että DHL:n online palvelut ovat käytettävyydeltään onnetomalla tasolla. UPS:lle jo rekisteröinti oli tuskaa ja DHL:ltä oikean palvelun löytäminen lähes mahdotonta.
     
  19. 90Zata

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2018
    Viestejä:
    2
    Kyllä ottaa kupoliin tuo Hermeksen pakettitouhu. Ostin Ebayn kautta Saksasta tavaraa ja Hermes oli kuriiri. Ensin paketti palloili ympäri Saksaa ja sitten ei kuulunutkaan enää mitään kun seurantatapahtumat eivät päivittyneet juuri ollenkaan. Aloin tosissaan metsästää pakettia, että missä hitossa sitä oikein haudotaan ja käytin toista sivustoa paketin jäljittämiseen, mistä kävi ilmi että paketti on ollut Suomessa jo jonkin aikaa ja nyt se on matkalla takaisin Saksaan lähettäjälle. Mitään tietoa ei paketin liikkeistä ollut tullut, ei mitään yhteydenottoa, ei mitään. Ei tietoa, kuka sitä Suomessa kuljettaa ja minne se toimitetaan...
    Pikainen soitto PostNordille, mutta se ei hyödyttänyt mitään koska eivät pystyneet jäljittämään pakettia sillä alkuperäisellä saksalaisella koodilla ja muuta minulla ei ollut antaa... Sen verran jotenkin selvisi, että paketista ei ollut kuulunut mitään, koska eivät olleet saaneet yhteyttä vastaanottajaan ja osoitetiedot olivat muka epäselvät?? Millä hitolla paketti Suomeen asti oli päätynyt, jos ei kerran osoite ollut selvillä?

    Sitten etsimään Hermeksen omilta sivuilta yhteystietoja. Sähköpostiosoitetta ei ollut missään ja chatissa tyyppi ei osannut puhua muuta kuin saksaa. Google kääntäjän avulla sen verran tyypin puheista selvisi, että pitäisi täyttää yhteydenottolomake, jonka jälkeen ottavat yhteyttä. Tosin jotta sen voisi tehdä, pitäisi ensin luoda Hermes käyttäjätunnus ja -tili... Ei juma... Ebay myyjältä kyselin jo, että tietääkö hän muita seurantakoodeja kyseiselle paketille. Saa nähdä, että ehdinkö tavoittaa paketin ennen kuin se matkaa takaisin Saksaan.

    Lopulta löytyi PosrNordin seurantatunnus paketille muutaman mutkan kautta ja soitto taas sinne. Vaan eipä mitiä, he eivät pysty tekemään mitään vaikka paketti olisikin yhä Suomen kamaralla koska lähetys on jo kirjattu palautettavaksi lähettäjälle, joten Saksaan se on vain vietävä. Pakko siis kääntyä Hermeksen puoleen jos lähetyksen saisi vielä jäämään Suomeen. Jo vain on vaikeaa.

    Hyvin kyllä on asiat ryssitty tuolla taholla kun paketit ja yhteystiedot noin tehokkaasti vaan katoaa... Aikaisemminkin ollut vähän vastaavanlaisia huonoja kokemuksia Hermeksestä... Jos paketti palaa lähettäjälle asti niin täytyy kyllä pyytää käyttämään jotain muuta kuriiriliikettä. Vituttaa vaan kun menee ihan suotta aikaa ja rahaa hukkaan tämmöisen hölmöilyn vuoksi...
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2019
  20. jmjh

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Viestejä:
    2 836
    ^ ota vaan suoraan yhteys lähettäjänä. Heillä on kuitenkin paremmat mahdollisuudet ratkaista asia kun ovat tässä tapauksessa se asiakas.
     
  21. 90Zata

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2018
    Viestejä:
    2

    Episodi sai tänään toisen osan... Nyt on kyllä Hermes ja PostNord vauhdissa jälleen. Saksalainen lähettäjä lähetti paketin uudestaan Suomeen ja tällä kertaa oli alusta asti myös PostNordin lähetystunnus, jolla pakettia seurasin. Paketti pääsi nyt jopa Vantaalle asti melko nopeasti, mut sitten siihen lykättiin taas leima että "palautetaan lähettäjälle"
    MITÄ VITT...? Nythän se ei edes ehtinyt noutopisteeseen asti. Ja taas soittoa PostNordille. Hetken selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että nyt paketti on osoitettu Hermekselle ja lähettäjä olisin minä? Nyt kovin selvittävät että voiko paketin viel kääntää tulemaan oikeaan suuntaan vai viedäänkö väkisin taas takaisin Saksaan...
    Ei tälle voi muuta kuin nauraa enää. Miten noin yksinkertainen asia voidaan saada noin saatanasti sekaisin?? Bravo...
     
    Viimeksi muokattu: 23.05.2019
  22. AlwariTuohitorvi

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2015
    Viestejä:
    327
    Fedexii ootellessa meni maanantai ja tiistai himas.. onneks niitten aspa toimii, mut jälkipään postnord ei.. Mut mitäpä vittua.. tänään käyny ups norkoilemassa oven takana. aspaan soitettu, no perkele, englantiihan ne vaa siel puhuu. Kuskit ei kuulemma soita, vttu mitä menoo.. se menee sit maanantai kyttäillessä, et näkeekö hivakkaa vai ei..
     
  23. Sport_FIN

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Viestejä:
    2 469
    Ei ole kyllä enää hetkeen tullut vastaan toimittajaa, joka ei etukäteen kysy miten ja minne haluat paketin. Joko ne vie valittuun noutopaikkaan (esim. kaupoissa on näitä) tai sitten voi jättää palautteen että saavat jättää postilaatikkoon/oven taakse (tai vaihtaa osoitteen esim. työpaikalle).
     
    AlwariTuohitorvi tykkää tästä.
  24. AlwariTuohitorvi

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2015
    Viestejä:
    327
    Tuli paketti tänään ja soittivat ensin, toisin kuin aspa kertoi.. Kummatkin ollu amazonin kauppiaita, miltä paketit tullu. Aika outoo menoo. No viel o pari pakettii tulos, saaha nähä kuin onnistuvat.
     
    Viimeksi muokattu: 24.06.2019
  25. GuitarMan

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    662
    Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta nimenomaan Saksan DHL:n kommunikoimisesta ongelmatilanteessa? Tilasin Saksasta kalliimmalla DHL Express International -toimituksella elektroniikkaa ja vaikka osoitteessa kyllä lukee kaupungin perässä FINNLAND, niin lähetys oli merkattu saksalaiseen kaupunkiin, jossa se on nyt jumissa, postinumeroni takia (90XXX-alkuiset kun ovat käytössä myös Saksassa). Kovasti siellä seurannassa pyydetään ottamaan yhteyttä, mutta näin viitisen meiliä (varmuuden vuoksi eri selaimilla) lähettäneenä niin englannin kuin saksan kielellä, ovat poikineet perjantaista saakka nolla vastausta.

    Sitä siis haluaisin tiedustella, että mitä kautta olette olleet tekemisissä Saksan DHL:n kanssa onnistuneesti vai voiko olettaa, ettei sieltä tulla vastaamaan mitään ja paketti lähtee lopulta takaisin lähettäjälle, ellei kävisi niinkin maaginen tuuri, että joku jopa katsoisi pakettia ja toteaisi, että "Oho, tässähän lukee kyllä FINNLAND ja jos tuon katuosoitteenkin syöttää laitteeseen, niin kyllä se vaan Suomessa taitaa olla". Suomen DHL:ään olen toki ollut yhteydessä ja saanut vastauksen, mutta ilmeisesti homma menee niin, ettei auta olla kuin sen maan DHL:n kanssa tekemisissä jossa paketti on menossa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.07.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti