Kuntosali ja painonpudotus

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Rubbish, 22.08.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. vä1sk1

    Rekisteröitynyt:
    08.06.2003
    Viestejä:
    3 708
    Jaa meinasit sitten että lihasten kasvatus keksittiin 2000-luvulla? Kummasti se Arskakin porskuttaa vaikka ei ole mitään kevyimpiä vitamiineja vedetty..
    Mites toi alkoholi, ootko ikinä maksakirroosia kuumotellut? :kippis:
     
  2. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Kerro tuo kehon tuottamalle testosteronille ja kasvuhormoonille.
     
  3. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Vähän sama juttu kuin että alunperin foorumeita ei ollut tarkoitettu trollausta varten. Nykyään peikkoihin törmää tämän tästä. Tiedä sitten mikä siellä silmissä kiiltelee? Kossu vai keskiketterä?

    Mites maha jakselee? Onko kasvanu kovasti?
     
  4. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Kipeillä ja väsyneillä lihaksilla tekemällä nousee vain vammariski. Saman edistyksen saa muutenkin nopeammin ja turvallisemmin.
     
  5. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Volyymi x intensiteetti = kuormittavuus.

    Voit tehdä paljon volyymiä matalalla intensiteetillä ja vastaavasti vähemmän volyymiä korkealla intensiteetillä. Silloin menee pieleen kun tehdään sekä volyymiä että korkeaa intensiteettiä.

    3x4x10 viikossa ei kenenkään vammariskiä nosta jos se tehdään esim. RM 50% tasolla. RM 80% olisi puolestaan jo tappotahti. (Sikäli kun se onnistuisi edes yhden kerran...)

    Itse teen nyt (kuntoutusmielessä) 2-3 kertaa viikossa kyykkysarjat 20x20, 20x50, 20x60. (Kuminauha polvien ympärillä jotta saadaan uinuvat gluteus mediukset käyttöön.). Ei todellakaan tule liikaa treeniä lihaksille. Tuntuu kyllä, mutta ei liikaa kun intensiteetti on kohtuullinen. Volyymiä tuossa tulee kiitettävästi. Parhaimmillaan 180 kyykkyä viikkoon.
     
  6. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Edellisessä viestissä kerrottua ohjelmaa jatkettu hitusen kovemmin ja eilen meni 20x20, 20x50, 20x70 sarjat viimeistä kertaa. Näille 'pohjille' voi sitten lähteä rakentamaan isommilla painoilla voimaa. Muutama kerta kysyi kyllä tahdonvoimaa kun jalat eivät jokaiselle kerralle ehtineet palautua.

    20x20 + 20x50 meinasin pitää mukana lämmittelymielessä. X0X0X00 ohjelmaa kevennetään X00X00X000 muotoon eli kyykkytreenien välissä on jatkossa aina vähintään kaksi tai kolme lepopäivää edellisen yksi ja kaksi jaksotuksen sijaan. Elämä tekee myös lisää lepopäiviä silloin kun tekee. ;)
     
  7. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 289
    Kertokaas minkälaisia polvitukia tai siteitä suosittelette? Lähinnä siis kyykkyjä varten. Kannattaako olla jokin tuki joka vedetään polven päälle vai side joka pyöritetään polven ympärille? Pitäisi tyttöystävälle saada tukemaan lähinnä vasenta polvea, joka on heikompi ja taipuvaisempi "ongelmiin". Miksei itsellenikin kun alkaa tuota painoa kertymään tangolle :)
     
  8. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Sportkraftilla on hyviä polvitukia koviin voimanostoihinkin. Basic-malli ei ole niin tiukka kuin heavy. Heavy onkin sitten todella jämerä. Perushöntsäilyssä pärjää kyllä perus Rehbandeilla. Itse en ole noiden siteiden kanssa värkänny kovin paljoa, niin en osaa niistä sanoa. Päälle laittamiseen menee enemmän aikaa kuin "knee sleeveillä".

    Ennen tukien ostoa kannattaa toki tsekata tekniikka kuntoon. Perusasiat, kuten jalkaterät osoittaa samaan suuntaan polvien kanssa ja polvet ei sais kääntyä sisäänpäin noston aikana. Siteet ja tuet ei korjaa huonoa tekniikkaa.
     
  9. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    Jonkun verran olen polvisiteitä koittanut lähinnä maksimituloksia hakiessa, mutta ne on todella vaivalloiset käyttää. Siteet pitäisi sitoa niin tiukkaan, että suoraan seisoessa alkaa jo vähän sattumaan ja avata heti suorituksen jälkeen. Vaikea kuvitella että niitä voisi käyttää läpi treenin ja että ne löysälle jätettynä juurikaan tukisivat kuten on tarkoitettu.

    Sepanderin kanssa samalla linjalla. Kannattaa mieluummin kiinnittää huomio tekniikkaan ja tarkistaa tuo jalkaterien ja polvien suuntaus liikkeessä. Jos polvien linjauksen pitää kunnossa eikä lähde sooloilemaan liian kovilla painoilla ennen sitä, ei pitäisi suurempia vammariskejä olla.
     
  10. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Hommasin Clasulta tommoset: http://www.clasohlson.com/fi/Polvisuoja/Pr341701003

    Hyvänä puolena hinta (€14 kappale) ja huonona lähinnä se että eivät pysy kovin hyvin paikoillaan vaan sarjojen välillä joutuu korjailemaan. Eivät ole varsinaiset tukisiteet, mutta tuovat silti jonkinverran tukevuutta ja ennenkaikkea pitävät paikat lämpiminä.
     
  11. Gale

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    233
    Samaa mieltä aiempien kanssa. Tekniikka ja varsinkin lämmittelyt kuntoon ensin, ja jos edelleen ongelmia niin voi alkaa etsimään apua välineistä. Polvisiteethän eivät varsinaisesti ole suunniteltu kuin maksimeiden hakemiseen eikä koko treenin läpi päällä pitämiseen. Tuohon tarkoitukseen tarvitsisit ns. polvilämmittimet, joista löytyy myös malleja jotka tukevat polvea, sitä kääntävät patellaa oikeaan asentoon.

    Itse käytän SBD:n lämppäreitä ennaltaehkäisevänä, koska motocrossissa polvet ottavat jo sen verran osumaa että salilla koettaa minimoida polvien rasituksen vaikkei varsinaista ongelmaa olekaan. Hintaa toki on, mutta en ole vielä parempiin törmännyt; tukevat polvea, pitävät sen lämpimänä, pitävät patellan oikeassa asennossa ja kestävät paikoillaan. http://www.sportheavy.fi/product/117/sbd-polvilammitin-7mm-ipf-hyvaksytty-2kpl
     
  12. IsoAhven

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2007
    Viestejä:
    1 292
    ja vielä aiempiin jatkoa: jos on OIKEASTI ongelmaa polvien kans, joka ei johdu virheistä jne, nii fysioterapeutin paikkeille, ne osaa neuvoa asiassa eteenpäin tai korjata mahdollisia luonnollisia virheitä apuvälinein (ilman mutua ;))
     
  13. Ismo69

    Rekisteröitynyt:
    10.05.2012
    Viestejä:
    1 768
    Ihan alkuun kannattaa miettiä fyssarilla(kokeneella) käyntiä ja hänen kanssa miettiä, miten saisi polvia vahvistettua. Jos polvet kipeilevät, voi syy olla monessa asiassa. Ravinto, askellus, naksuttelu, väärä tekniikka, nivelten kulumat... Usein tukien kanssa isoilla painoilla tekemällä saadaan vain enemmän paikkoja rikki (väärä tekniikka).
     
  14. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Pitkälti on kyse siitä mistä se kipu johtuu. Mikäli kyse on lihasheikkoudesta/lihasepätasapainosta se korjautuu parhaiten juuri painoharjoittelulla. Monilla nykyihmisillä (kuten allekirjoittaneella) on taustalla niin pitkä liikkumattomuusjakso (vuosikymmeniä) joka aiheuttaa sen ettei kipua tai sen mahdollista syytä osata arvioida millään tasolla.

    Liikunnan aloittamiseen kuuluu aina tietynasteinen kipu kun 'edellinen elämä' on ollut liikkumatonta. Erityisesti jänteet ovat vanhemmilla liikunnan aloittajilla kovilla sillä ne rapistuvat nopeammin kuin lihakset, mutta niiden 'uudelleen rakentaminen' kestää vastaavasti kauemmin -> malttia.

    Satunnainen ja ohimenevä usein ikäväkin pistävä kipu on vanhemmiten normaalia. Sellaista on esiintynyt ainakin omalla kohdalla. Ko. kivun aikana ei tietysti kannata treenata ellei sitten käy niin että kevyen lämmittelyjakson seurauksena kipu katoaa. Jos kipu jatkuu vuorokausitolkulla niin tietysti lääkäriin.

    Vaimolla on alkavaa nivelreumaa tms. joka tuntuu pahiten peukalonivelessä, mutta myös polvissa ja eritoten toisessa joka on nuorena operoitu sijoiltaanmenon seurauksena. Sain viimein, usean kuukauden suostuttelujakson jälkeen hänet salille ja kyykkyhäkistä tietysti aloitettiin. Kotona ei pystynyt/suostunut aluksi edes kehonpainokyykkyihin kun polviin sattuu, mutta viimeksi teki jo 3 x 8 x 25kg tangolla ja ihan pohjalta asti. Olen alusta asti painottanut täyttä liikerataa. Se on polvelle sekä turvallisempi että paremmin voimaa ja liikkuvuutta kehittävää kuin vajaa/neitikyykkäily.
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2016
  15. IsoAhven

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2007
    Viestejä:
    1 292
    Vaikka olis mukamas hirveänä tietämystä, nii silti kannattaa fysioterapeutilla käydä. Se kun ei mitää huuhaata ole. Toki taso voi vaihdella.
     
  16. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Siksi kirjoitin: Jos kipu jatkuu vuorokausitolkulla niin tietysti lääkäriin.

    Voi sitä fysiollakin käydä. Pötsi ja rantakuntotriidissä kelasin läpi omia kokemuksiani siitä miten 2015 lopputalvesta alkanut oikean reiden etuosan/ulkoreunan kipu tuli hoidettua ja diagnosoitua.

    Ei mitenkään. Kävin työterveydessä, fysioterapeutilla ja kahdella eri hierojalla. Jokaisella oli oma näkemyksensä kivun syystä. Netin käänsin ylösalaisin ja about kaikkea kokeilin. Kaikista turhin IMO oli fyssarin määräämä rullailu. Sattui saatanasti ja vei kivun pois muutamaksi minuutiksi. Noin kaksi..kolme viikkoa rullailin joka ilta ja lopetin sitten turhana.

    En tähän jaksa enää avata mistä syy lopulta löytyi mutta se vaati sinnikästä kokeilua erityyppisillä liikkeillä ja mobilisaatioharjoituksilla. Samaten punaisten lankojen yhdistelyä siitä milloin eka kerran? Mitä tein silloin? Mitkä muut tekijät mahdollisesti vaikuttivat, jne...

    Ei jäänyt kovin vahva kuva ammattilaisten auttamiskyvyistä. Varmasti päteviä poikkeuksia löytyy, mutta sellaista ei sattunut kohdalle.
     
  17. IsoAhven

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2007
    Viestejä:
    1 292
    Juu, kuten sanoinki, nii fyssissa on eroavaisuuksia. Mut kun sen hyvän löytää, nii ymmärtää. Joku toinen ois tuon rullailun tilalle (tai lisäksi) voinu ehdottaa tiettyjen lihasten vahvistamista jne. Kivut voi olla hyvinkin pienestä kiinni. Ennemmin mie edelleenkin fyssan apuun lähden näissä jutuissa ku lääkärille. Todennäköisemmin fyssa löytää syyn kuin lääkäri. Jälkimmäinen antaa vaa kipulääkkeitä.
     
  18. liiinda Banned

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2016
    Viestejä:
    26
    Mä suosittelisin, että painonpudotukseen ja kuntosalin aloitukseen ottaisi kunnon ammattilaisen avun ainakin alkuun.
    Kaverilla monta yritystä painonpudotuksen kanssa alla, mutta aina se tyssäsi johonkin.
    Viime vuonna hän sitten vihdoin meni personal trainerin juttusille ja homma lähti rullaamaan.
    Bongasin facesta juuri tästä blokista http://goo.gl/CxWdja juttuvinkin homman aloitukseen
     
  19. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 289
    Kertokaahan mulle mistä hankkisin uudet hanskat salille? Nykyään ku saa vaikka mitä ja yhä useampi ovat "huonoja". Pitäisi olla mahdollisimman tiukat, kevyet/ohuet, hyvä pinta, jotta pitoa riittää.. Ehdotuksia?
     
  20. venalaine

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    300
    Älä nyt suutu, mutta mitä sinä hanskoilla teet salilla? Vetoremmit raskaampiin noistoihin, niin eiköhän niillä pärjää. ;)
     
  21. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 289
    Estää noita kovettumien kehittymistä kämmeneen. Ilman hanskoja ei tule mittää, ja vetoremmejä en vielä tarvii ko jaksaa kiskoa ilmankin. Vetoremmit tulee sitten kun on sen aika.
     
  22. venalaine

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2011
    Viestejä:
    300
    No joo totta. Eihän se mukavaa ole, kun on kädet känsillä.
     
  23. splice

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    11 276
    Riippuu mm. kuinka kokenut ihminen on kyseessä. Paikat lievästi jo valmiiksi hapoilla treenaaminen on erinomainen keino shokeerata lihaksia. Kun palautuminen ei ole täydellistä, voi sekin ajoittain tuottaa tulosta, mutta vaatii jo sen että ihminen tuntee kroppansa paremmin kuin aloittelija, ja tietenkin tämä treenitapa täytyy huomioida lepoajoissa. Aloittelijoille en itsekään suosittele paikat kipeänä treenaamista.
    Mikäli olet urheilukauppojen valikoimat kolunnut läpi eikä omaan mieltymykseen sopivia tahdo löytyä, menes rautakauppaan ja kokeile ns. pukinnahka hanskoja. Ovat todella ohutta&miellyttävän tuntuista nahkaa, peittävät sormetkin, kestävät vähän käytöstä riippuen 2-5 kuukautta.
     
  24. Arc

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2000
    Viestejä:
    1 312
    Osaako joku arvioida onko mulla jo edes kohtalaisen hyvä kunto kun painoa on tiputettu nyt 8kk aikana yli 25 kiloa. Poljen kuntopyörällä tällä hetkellä noin tunnin verran sisältäen kolme noin minuutin taukoa wattimäärällä 280-320. Syke on kovimillaan n. 150 loppuvaiheessa ja nostan tehoja loppukohden pikkuhiljaa. En tajua mitään näistä wateista jne itse. Painoa tällä hetkellä 86 ja pituutta 189.
     
  25. splice

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    11 276

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti