Kuntosali ja painonpudotus

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Rubbish, 22.08.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. teemuta

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2010
    Viestejä:
    1 068
    Olisiko kellään suositella hyviä rannetukia? Ei mitkään super heavy liftaamiseen olevat tarvitse olla, mutta olisi kiva et kestäisivät pitkään.
     
  2. Barambas

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2010
    Viestejä:
    395
  3. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    http://www.gazoz.fi/product/4014/wrist-wrap-pro-camo Nuo ostin itselleni, sopivasti nyt -50%. Ovat juuri sopivat... Aiemmat oli IPF -nostajien käyttämät ja aivan liian jäykät (kyllä, rannetuet voi olla liian jäykät)
     
  4. teemuta

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2010
    Viestejä:
    1 068
    Kiitos vinkeistä. Itse mietin tällä hetkellä että ostaisin Titan Titaniumin rannetuet. Ovat vissiinkin aika jämäkät, mutta prismassa kokeilemani Wranglen rannetuet olivat ainakin todella löysiä niin pitää vielä miettiä mitkä ostan.
     
  5. Samuli_Pamuli

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2014
    Viestejä:
    140
    Koko viimevuosi tuli hyvällä pöhinällä treenailtua, sitten tuli pari kuukautta lomaa ja 3 viikkoa Ukrainan ja Puolan tuurneella. Kaljotellessahan se meni. Nyt taas tammikuussa treenaamaan ja jeesus että on hapokasta.
    Viimevuonna opettelin voimistelurenkailla kaikennäköistä ja jalan nostot yms.
    Nyt ei mene mikään.

    Noh, leuka rintaan ja SS 3x5 liikenteeseen nöyrästi. Jos sitä keväällä taas hyvää pöhinää päällä.
     
  6. mattipappa

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2001
    Viestejä:
    460
    Tulee kohtuu usein vedettyä leukoja kotona ja vastaotteella saankin ihan hyvin tehtyä, myötäotteella ei kuitenkaan saa kun muutamia hyviä toistoja (max 5 hyvänä päivänä) joten ajattelin hankkia avuksi kumiremmin, varmaan joku tollanen https://www.kuntokauppa.fi/voimakuminauha olis sopiva mutta mikä olisi sopiva vastus kumiremmille jos toivoisi sen avulla vaikka tuplattua toistomäärät?
     
    Viimeksi muokattu: 29.03.2017
  7. aktiivihiili

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    12
    Itse ostin kuminauhan paikallisesta Prismasta. Sai vähän hypistellä jäykkyyttä ennen ostoa. Käytän tuota kevyintä mallia mm. olkapäiden jumppailuun ja lämmittelyihin. Saan kyllä sillä pumppiakin aikaiseksi.
    Leukojen vetoon minulle se on liian kevyt, mutta dipeissä hyvä avustaja pidemmän tauon jälkeen. Leukoihin itselle kokeilisin tuota keskiraskasta.
    Toki tähän vaikuttaa suorittajan paino, minulla sen ollessa 80kg.
     
  8. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
  9. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    https://www.taffer.fi/category/8/

    Suomalaista käsityötä. Itellä menee vetoremmit tilaukseen.
     
  10. vokE

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    Viestejä:
    3 113
    Saisikohan täältä hiukan vinkkejä aloittelevalle salilla kävijälle? :) Aloitin tammikuussa kuntosalin ensimmäistä kertaa elämässäni, ja tarkoitus olisi päästä hiukan parempaan kuntoon kesäksi (häät tulossa). Ensimmäiset 3kk treenasin pelkillä laitteilla, eli ei ollenkaan vapaita painoja. Mielestäni oli hyvä ratkaisu, sain hiukan voimia kasvatettua (joku 15-25% nousi tulokset, riippuen laitteesta) ja hiukan totuteltua siihen rytmiin. Nyt vaihdettiin ohjelmaa, ja otin penkkipunnerrusta ja kyykkyä, ja muutamaa muuta. Tykkään niitä nyt tehdä, kun ovat taas ikään kuin uutta ja treenaa useampia lihaksia samaan aikaan. Ja joutuu niitä tekniikoita harjoittelemaan paljon. Kyykky tuntuu vieläkin typerältä ja siltä, että tekisin kaiken polvilla. Polvet eivät kyllä mene varpaiden yli. Kulmasoutu tangolla oli ohjelmassa, mutta tuntui että rikon vain paikkoja kun teen sitä joten vaihdoin sen pois, ja taidan tehdä sen vain käsipainoilla tulevaisuudessa.

    Vinkkejä kaipaisin lähinnä siihen, että miten saisin vyötäröltä pudotettua ihan muutaman kilon pois. Rasvaprosentti on tällä hetkellä 20%, ja kaikkien taulukoiden mukaan olen "normaalipainoinen", mutta kiinteyttää haluaisin paljon. Vähensin ylimääräisiä hiilareita (kalja, herkut jne) vuoden vaihteessa paljon, ajattelin josko sillä ja salilla käymisellä olisi lähtenyt mutta ei ainakaan 3kk saanut mitään näkyvää aikaiseksi. Jatkanko vain tuota 3x viikossa salilla käyntiä ja toivon että kyllä se siitä?

    Suosittelisitteko jotain proteeinilisiä tmv? Käytin Valion Profeel proteiinijauhetta muutaman kuukauden, mutta sen loputtua en ole jaksanut ostaa uutta pussia. Koen, että en tarpeeksi saa proteiinia, ja oli helppo ottaa treenin jälkeen se proteiini veden kanssa. Kannattaisiko ostaa mieluummin jotain mömmöä, jossa on kreatiinia/tauriinia/beta-alaniini/mitä näitä nyt on. Eräs PT suositteli ihan vain Fastin Hera80-jauhetta. Enpä näistä tosiaan juurikaan tiedä, mutta kyllä se jauhe saisi joltain maistua jotta sitä pystyy irvistämättä juomaan. Muutenkin tuntuu että näitä vinkkejä on niin moneen eri lähtöön. Eräs kaveri oli sitä mieltä, että nyt 400-500 kcal ylimääräistä päivässä, ja 1½kk ennen häitä vähentää hiilareita ja jatkaa samaa treeniä, että se sitten kiinteyttäisi. :confused:

    EDIT: Lisäystä vielä, että missään vaiheessa en ole siis lähdössä hakemaan Bull Mentula -lookkia, ja ei isot lihakset nyt ihan liikaa minua kiihota ja olisi kiva mahtua vielä vanhoihin vaatteisiinkin. Ajattelin, että kun jossain vaiheessa vartalon ulkonäkö mielyttää niin siirryn 2x viikossa käymään salilla ja yritän ylläpitää sitä vartaloa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.04.2017
  11. Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    3 332
    Eiköhän tuosta joku miellyttävä maku sinullekin löytyisi https://www.myprotein.fi/lisaravinteet/impact-whey-protein/10530943.html
    Osa noista on melkein, kuin karkkia maultaan.
     
  12. vokE

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    Viestejä:
    3 113
    Kiitos vinkistä, ainakin näyttää olevan makuvaihtoehtoja tarpeeksi! Pitää kurkata tuo kauppa läpi, josko löytää jotain muutakin tilattavaa.
     
  13. Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    3 332
    Jos tilaat jotain niin kannattaa hyödyntää se mysteerialennus koodi mikä siellä etusivulla pyörii.
     
  14. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    Jos tavoite on 'kiinteyttää paljon', niin valitettavasti oikein muuta reittiä siihen ei ole kuin miinuskalorit. Ja tietysti ne kilot tuntuu juuri siinä vyötärön kohdalla roikkuvan pisimpään. Pitkällä aikavälillä onnistuu varmaan ihan ruokavaliota siistimällä ja lihasmassan kasvaessa habituskin muuttuu, mutta tavoitteesi huomioiden kuullostaa dietin paikalle.

    Dieetti taas helposti rankaisee jaksamista ja voimatasoja, joka voi tehdä tuosta salitaipaleen aloituksesta raskaamman.

    Jos dieetti on se minkä valitset, niin sitten laske jollain nettilaskurilla kulutuksesi ja tähtäise tasaiseen -500kcal päivittäiseen kulutukseen.
     
  15. Suiza

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2000
    Viestejä:
    994
    ..
     
    Viimeksi muokattu: 11.10.2018
  16. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Monesti porukka luulee syövänsä oikein mutta oikeasti näin ei ole, en siis sano päteekö tämä sinuun mutta tarkista. Lataa esim. Fatsecret -sovellus luuriisi ja nakuta sinne vaikka päivän syömiset tarkasti, ja katso miltä näyttää.. Turkkaa vaikka tänne niin porukka varmaan osaa auttaa eteenpäin.
     
  17. vokE

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    Viestejä:
    3 113
    Kiitos vinkeistä. Voipi olla joo, että minulla on hiukan ruusuinen kuva omasta ruokavaliostani, mutta paino on pysynyt jo melkein 9 vuotta aika lailla samana niin siksi olen näin päätellyt. Josko alan laskemaan tosiaan kaloreita, ja alottaisi vaikka sillä että ottaa muutamana päivänä viikossa sen 500 kcal vähemmän.
     
  18. rottah

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2015
    Viestejä:
    662
    Ei ole koskaan tullut tarvetta noihin proteenilisiin vaikka käy salilla 7/7 ,ehdottomasti ruokavalio kuntoon, ylimääräisen läskivatsan saa pois turhia kaloreita vähentämällä ja niitä yleensä riittää, mittanauha esiin ja vatsanympärys mittaukseen niin näkee ne tulokset, kilovaaka ei ole totuus.
     
  19. mikrobitch

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2010
    Viestejä:
    1 816
    Joulukuun alusta asti käynyt salilla 2-3krt viikossa ja aikamoista paskaahan tuo on.

    Lihakset on tulleet näkyville jne, mutta paino käytännössä sama kuin aloittaessa ja tulokset huomaa lähinnä siinä että voimat on kasvaneet.

    En tiedä kuinka helvetisti ihmisen pitäisi syödä jos haluaisi painoa / massaa lisää. Olen ns. läpipaska eli aineenvaihdunta on nopeaa, eli en liho muutenkaan vaikka mitä söisi, niin voisi olla että on toivoton operaatio muutenkin...

    Tällä viikolla ei ole riittänyt motivaatio lähteä ollenkaan. Ehkä tylsintä touhua ikinä ja sitten kun haluamia tuloksiakaan ei tule millään niin eipä jaksa.
     
    Viimeksi muokattu: 17.05.2017
  20. tuomasantti

    Rekisteröitynyt:
    15.04.2009
    Viestejä:
    188
    Ööö... En nyt yhtään ymmärrä. Kirjoitit, että lihakset tulleet näkyviin, paino sama ja voimat kasvaneet. Eli lihakset kasvaneet ja rasvaa poistunut? Ja eikö puolisen vuotta ole vielä aika lyhyt aika?

    Millaiset tavoitteet sinulla siis on/oli tälle ensimmäiselle puolelle vuodelle?
     
  21. mikrobitch

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2010
    Viestejä:
    1 816
    No joo, tuli ehkä pienehkössä turhautumisen kiihkossa avauduttua. :D

    Tuloksia siis kyllä tullut niin että lihakset tulleet selkeästi esiin painon pysyessä samana, ja selkeästi tullut voimaa lisää. Kuitenkin tavoite on ollut saada massaa ja hartioita jotta ei olisi aivan luuviulun näköinen - tämä ei ole onnistunut ja se oikeastaan syönyt motivaation aika rankasti. Vai turhauduinko liian aikaisin (6kk)?
     
  22. tuomasantti

    Rekisteröitynyt:
    15.04.2009
    Viestejä:
    188
    Seuraa tajunnanvirtaa, ja vain omia näkemyksiäni:

    6kk on mielestäni niin lyhyt aika, että mitään merkittäviä (mittanauhalla mitattavia ympärysmittoja jne.) ei kannata stressata. Jos/kun rasvaa ei ole tullut lisää, niin voi hyvin olla, että ulkopuolisen silmiin muutosta on tapahtunut. Jos olet "luuviulu", eli hoikka, niin sanoisin että senttimetrien lisääminen hartioiden leveyteen on aika iso juttu jo.

    Jos tulokset kasvavat, mielestäni homma toimii. Jos taas jämähtää paikalleen, niin pitää syödä enemmän, noin niinkuin tiivistetysti. Teetkö ns. massaan tähtäävää treeniä? Eli sarjojen pituudet ja määrät per lihasryhmä sen mukaan?
     
  23. Nicopoi

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Viestejä:
    23
    Saanen liittyä keskusteluun, eli kaiken a ja o on harjoittelussa ravinto. Se määräytyy täysin tavoitteesta ja kattaa 70-80% harjoittelusta.
    Kiinteytyminen jos tavoitteena niin ollaan noin -500 kcal päivittäisellä vajeella jotta lihasmassa saadaan pidettyä, tässä tapahtuu myös se että lihasmassan pinta-ala kasvaa ja antaa enemmän samalla rasvanpoltolle potentiaalia. Laihdutuksessa (yli-500 kcal) taas on vastassa myös lihasten katoaminen ns katabolia. Massan kasvatuksessa riittää +500 kcal päivittäinen energiansaanti ja nyrkkisääntöjä karkeasti 50% massan kasvusta on varastoitunutta rasvaa. Oman perusaineenvaihdunnan, eli mitä elintoimintojen ylläpitämiseen menee energiaa saa laskennallisesti selville ja samoin päivittäisen kokonaiskulutuksen, kokonaiskulutus on se josta lähdetään muutoksia tekemään puolin ja toisin. Kun ravitsemus on kunnossa, saadaan yllättävänkin hyviä tuloksia harjoittelun ohessa. Olen itse liikunnan alalla ravintovalmennuksen ja henkilökohtaisen valmennuksen parissa niin halutessaan voi kysyä neuvoja :)
     
  24. Nicopoi

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Viestejä:
    23
    Ja lihaksen kasvatuksessa tärkeimmät seikat on mekaaninen kuormitus + pumppi. Alkuun eniten energiaa vievät liikkeet isommilla painoilla ja pumppi haetaan harjoituksen lopusta eristävillä liikkeillä pienemmillä painoilla verenkierron maksimoimiseksi lihaksessa ( Pumppi, eli veri pakkautuu lihakseen).
     
  25. Nicopoi

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2017
    Viestejä:
    23
    Kannattaa maistella sellaista kun FIT, löytyy s-marketeista ja on todella hyvää sellaisenaan omasta mielestä :)
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti