Kunnon linnoituksen suunnittelu -> lapsilleni turvallinen paikka asua.

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Rockbear, 24.11.2018.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Rockbear

Rekisteröitynyt:
    24.03.2012
    Ajattelin tossa suunnitella kunnon linnoitusta pääkaupunki seudulle (omakotitalo alue), lapsille ja vaimolle turvallinen paikka asua. Sitten lapsille pelikoneet sun muut predator läppärit pelikoneeksi. Nyt joutuu laskemaan joka sentin, että riittääkö. Vielä asun yksin :( Koitan olla fiksumpi kun isäni. Kahta duunia, niinkuin isä.

Viimeksi muokattu: 24.11.2018
  2. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Nyt kuulostaa asialliselle touhulle!
    Onko tontti jo olemassa, vai voiko sen sijaintiin vielä vaikuttaa?
    Montako lasta sulla on? Miten isoa linnoitusta tässä nyt sitten tarvitaan...
    Millaisella budjetilla mennään?

Järkevintähän lienee ympäröidä tontti 3-4m korkealla kiviaidalla (tiili, kivi, betoni) joka luonnollisesti perustuksineen uppoaa myös maan alle vähintään sen metrin verran.
    Muuriin sitten vähintään 2 sähkölukitteista teräsporttia ja sisäpuolelle koko piha-alueen kattava kameravalvonta (toki jos saat kamerat myös muurin ulkopuolelle niin aina parempi)
    Syvälle talon alle tietenkin ensimmäisenä jonkunlainen bunkkeri missä pystyy elämään muutaman viikon jos paska osuu oikein kunnolla tuulettimeen (muista järjestää oikea oppinen ilmanvaihto tänne, ovet on luonnollisesti ilmatiiviit)
    Itse talonhan ei tarvitse enää olla niin kovin erikoinen, uskoisin että minkä tahansa pakettitalon saat kustomoitua tarkoitukseen sopivaksi vähän järeämmillä ikkunoilla ja ovilla, loppusilauksena tietenkin kunnollinen etävalvottu hälytin järjestelmä, joka ikkunaan ja oveen murtoilmaisimet ja liiketunnistin kamerat joka huoneeseen.

3. Zalasha

Rekisteröitynyt:
    10.12.2003
    Vinkki 1: Älä hanki lapsia
    Vinkki 2: Muuta Japaniin niin olet turvassa

4. Murottaja15

Rekisteröitynyt:
    17.02.2002

Ei saa unohtaa droneja jotka tulevat urkkimaan (esim. lasten nolaus somessa) tai pudottamaan pommeja.

5. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Tuo onkin hankalampi juttu, koko tontin kattaminen ei varmaan tule kysymykseen.
    Saisiko nuo dronet tippumaan jollain EMP systeemillä, vai voiko yksityistontin julistaa lentokielto alueeksi?

6. Tatuks

Rekisteröitynyt:
    16.08.2004
    Automaattinen järjestelmä joka ampuu verkon joka tiputtaa dronen, jollei sitten ole kyse jostain Yhdysvaltojen Predatorista joka painaa 500 kiloa ja kulkee 200km/h.

Näitähän voi jo itse koodailla Arduinolla, servomoottoreilla ja kameralla. Youtubesta verkkolaukaisimen rakennusohjeet.

7. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Tuossa voisi olla ratkaisu. Joka tontin rajalle muurin päälle muutamia tuollaisia, ja talon katolle pari niin on drone ongelmakin ratkaistu.
    Tontille vielä kiertämään muutama verikoira niin ei jonnet pääse hakemaan alasammuttuja dronejaan takaisin, voi sitten itse luovuttaa ne messevää korvausta vastaan, tai poltella vaikka ne nuotiolla, miten parhaaksi näkee.

Onkohan nämä suunitelmat nyt jotain sellaista mitä Rockbear haki vai tarvitaanko järeämpiä ratkaisuja?

8. vinklubrulez

Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Eiköhän nuo dronet tipu näppärästi jollakin ilmatorjuntatykillä tai Ilmatorjuntakonekiväärillä. Vielä joku tutkasysteemi ja joiden tietojen perusteella tietokone ohjaa niitä ilmatorjuntatykkejä ja -konekivääriä automaattisesti.

Toki noiden saatavuus tahtoo olla hieman huono tai ainakin lompakkoa pitää kaivaa syvältä.

Ennen kuin säädöt saa kohdillaan niin voihan se olla että siinä joku pelastushelikopteri tai joku pienlentokone saattaa tipahtaa joka eksyy tontin läheisyyteen.

9. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Lasketaan nyt pikaisesti alustava budjetti vielä:

Okt tontti vihdistä (onko riittävän lähellä pks aluetta?) 882m2 65000€

Betonimuuri ympärille n30 000€ (pelkät materiaalit, muotti yms kulut vielä päälle)

Talopaketti, pika googlauksella n250 000€ muuttovalmiina.

Bunkkerin hintaa on paha mennä arvioimaan, heitetään nyt hatusta 100 000€

Pihatöihin 10 000€

Varmasti unohtui yhtä sun toista, mutta jos nyt alkuun sen 500 000-600 000€ kaivelee taskusta niin pääsee kyllä hyvälle alulle. Ja mikä tärkeintä niin perhe on turvassa.

10. Rockbear

Rekisteröitynyt:
    24.03.2012
    En usko, että saan lupia tuollaiseen :P Eihän mitään lupia tarvi, pääasia että selviytyy yhteiskunnassa :D

Viimeksi muokattu: 25.11.2018
  11. Rockbear

Rekisteröitynyt:
    24.03.2012
    Eihän mulla tule ikinä olemaan varaa tuollaiseen, lainaa pitäisi ottaa ja maksaa ikuisuus sitä takaisin. 600 000 euroa LAINAA on ihan mieletön summa, koskaan tule olemaan rahaa maksaa takaisin. 250k on mulle ihan liikaa. =/ 100k on mulle kans ihan liikaa. =)

12. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Millä meinasit tälläsen sitten toteuttaa? Pelkkään tonttiin kun uppoaa se 50000-60000?

Vai meneekö tämä nyt taas samaan sarjaan bitcoin höpinöidesi kanssa että hankin laitteet heti kun vaan joku sellaiset maksaa?

13. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Eihän siinä maksussa ole ongelmaa. Ongelma on se, että edes 100k lainaa voi olla hankala saada nykyään. Riippuu tietty tuloista,

14. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Sitten taloprojektista omakotitaloalueelle pääkaupunkiseudulla puhuttaessa...
    Jos tilanne on tuo ja tarkoitus on välttää isän virheet, niin suosittelen jättämään ne lapset hankkimatta.

15. B12

Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Voi olla Rocbearin paras käydä juttelemassa jonkun tutun ammattilaisen kanssa, että saa asiat paremmalle tolalle. Turha miestä on täällä kiusata.

16. SniperFin

Rekisteröitynyt:
    08.08.2002
    Jutuista päätellen raha ei taida olla se ainut syy siihen että lapsia ei kannattaisi hankkia...

17. Rockbear taitaa vaan trollata. Tämä tehty keskustelu unohdetaan ja pian tehdään uusi ketju samalla asialla.

Tää bunkkeriunelmointihan on jo kertaalleen käyty läpi täällä.

18. muronsyöjä142

Rekisteröitynyt:
    01.04.2015
    Betonimuuri vaatii sitten rakennusluvan, joten selvitä sen saanti ennen tontin ostoa.

Bunkkeri kannattanee tehdä itse. Olen itse tehnyt maakellarin betonista, joka varmasti käy bunkkerista jos sen saa sopivaan kohtaan ja maanrakennukset tehtyä kunnolla. Ongelmana on tasamaalla se että et saa vesiä pois sieltä. Eli hanki rinnetontti, jotta voit salaojittaa sen bunkkerin kuivaksi ja säästäät maanrakennuksissa. Muutoinhan sulla tulee hirmuinen maakasa sen bunkkerin päälle.

Itse puuhasin ison maakellarin noin kahdella tonnilla pyörittämällä betonimyllyllä kaikki betonit. Muottilautaa tarvitaan paljon joten purin muotin pariin kertaan jotta sain samat laudat käytettyä uudelleen. Siitä tuli aika paljon ylimääräistä vaivaa kun joutui mittailemaan uudelleen, mutta eipähän tarvinnut ostaa niitä lautoja (nuo oli ylijääneitä muista projekteista). Kattoon holvikatto niin kestää isonkin pommin. Itse laitoin tosin vain 20cm betonia, Aatu laittoi seitsemän metriä.

19. Zener78

Rekisteröitynyt:
    08.10.2014
    Osta talo Venäjän rajavyöhykkeeltä. Hinnat on siellä halpoja ja rajavartijat hoitaa alueen valvonnan. Vain kulkuluvan omaavat saavat tulla kylään. :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen