Kulttuurin rikastuminen

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja cam70, 18.06.2007.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. päästiäinen Banned

Rekisteröitynyt:
    08.03.2017
    Maahanmuutossa ei ylipäätän mitään järkeä Suomen kannalta. Nettokustannuksia ja inhimilistä hätää maahanmuuttajien rikollisuuden vuoksi.

2. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Oletko hidas vai huono lukemaan?

3. seebra

Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Maahanmuutossa nimenomaan on paljon järkeä. Mikäpä maa ei tahtoisi sellaista valmiiksi koulutettua ja motivoitunutta työvoimaa, joka haluaa muuttaa maahan normaalien käytäntöjen mukaisesti tekemään töitä. Suomikin käytti jopa ilmaista yo-koulutusta osaajien houkutteluun. Mutta siinä ei ole järkeä, että saman termin alle niputetaan myös eatfucksleep-juhlapaikanhakijat ja muut tukien vertailijat.

4. ie1

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Miksi rasistit jatkuvasti sotkevat maahanmuuton ja turvapaikanhakijat keskenään? Taisin vastatakin jo itse kysymykseeni..

5. Router

Rekisteröitynyt:
    20.10.2003
    Muistakaa että kunnallisvaaleissa äänestäminen vaikuttaa oman ympäristönne asioihin enemmän kuin eduskuntavaalit. Esim tuleeko vokki tai moskeija vai ei. Jos et vaivaudu äänestämään niin sitten on turha valittaakaan. Älkää antako vihervasemmiston sallia suurmoskeijaa Helsinkiin!
    Ennakkoäänestys alkaa 29.3.

6. ie1

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Ongelma on siinä, etten halua suurmoskeijaa, mutta vielä paljon vähemmän haluan suvaitsemattomia rasisti-misogynisteja Helsingin johtoon.

7. sirace

Rekisteröitynyt:
    05.10.2009
    Kokoomusta äänestäessä on vaarana että ratsastavat tavalliseen tapaansa kaksilla rattailla, vastustetaan nyt mutta kannatetaan vaalien jälkeen poliittisen suhmuroinnin seurauksena jonka loputuloksena stadiin saadaan niin suurmoskeija kuin Guggenheim.

8. tosi_huolestunut

Rekisteröitynyt:
    17.12.2015
    Ei tämäkään peruste nykymenoa oikeuta. Jokaisen 'shoppaajan' tapaus maksaa suomalaisille veronmaksajille satatuhatta euroa. Siis satatuhatta euroa per yksi 'shoppaaja'. Koko järjestelmä pitää juuriaan myöten mätänä kääntää upside down. Minun mielestäni turvapaikanhakijan hätä pitää olla niin ilmeinen että se näkyy 'kilometrin päähän'. Muussa tapauksessa pikakäännytys raja-alueelta.

Sinä pohdiskelit että on jotenkin omahyväistä miettiä mihin Suomen avustusrahat laitetaan. Että sillä ei ole merkitystä käytetäänkö ne shoppailijoiden käännytysrumbaan vain nälkään kuolevien ruoka-avustuksiin. Minä olen täysin eri mieltä. Rajallisella rahalla saa rajatontakin ongelmaa vähennettyä. Mutta aivan hukkaan en suo veroeuroja heitettävän.

9. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Tajuatko, että jokaisen pelastetun tilalle tulee yksi tai kaksi hätää kärsivää lisää niin kauan kuin itse ongelmaa (diktatuurit, kalifaatit, nälänhätä, kuivuus, ehkäisyä ja aborttia rajoittavat uskonnot ja tavat yms) ei korjata?

10. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Pitäisikö samaa logiikkaa käyttää myös suomalaisille tarkoitettujen viranomaispalveluiden kustannuksiin? Esimerkiksi niin, että Kelasta et saa penniäkään ellei sinusta näy kilometrin päähän että tarvitset perustoimeentuloa? Tai jos olet syytettynä rikoksesta niin et saa ilmaista oikeusapua, ellei sinusta näy kilometrin päähän että olet syytön? Eikä ilmaista terveydenhuoltoa kannata odottaa ellei näy kilometrin päähän että olet sairas.

11. Bitutus

Rekisteröitynyt:
    23.07.2014
    Minkä takia vastuullinen media sotkee jatkuvasti työperäisen maahanmuuton ja turvapaikanhakijat keskenään? Ilmeisesti Fazereita koko sakki.

Hyysärin mielestä kielteisen päätöksen saanut ja maassa laittovasti notkuva henkilö on edelleenkin turvapaikanhakija, jos se vain tukee lehden linjaa.

12. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    edit: Tää ei tainnutkaan olla mulle. Hyvä että tuossa oli tuo kilometrin päähän näkyminen, mistä huomasin ;)

Viimeksi muokattu: 21.03.2017
  13. ie1

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Kilometri on aika pitkä matka. Olisiko realistisempi vaikka 200 metrin päähän? Kilometrin matkalta näkee hädin tuskin onko toinen hengissä saati vainotaanko tätä homouden tai jonkun myyn syyn takia.

14. seebra

Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    No tämä. Hallituksessa ainakin kokoomuksen johtopalleilta kuoriutui melkoisia ylläreitä.

15. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Esim. thaikuista tulevat marjankerääjät ovat hyödyllisia suomalaisille yrittäjille. TP-hakijoista on pelkkää haittaa. Miksi taistella faktoja vastaan? G-MIES voisi vastata tähän.

16. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Miksi et kysy joltain, joka on eri mieltä asiasta? Ai niin kun mä oon suvakki kun pidän sua urpona persujen höynäytettävänä? :rolleyes:

17. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Onko meidän velvollisuus auttaa heitä? Ja jos on niin miksi?

18. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Mielestäni ei. Kansainväliset sopimukset saattavat velvoittaa käsittelemään hakemukset mutta sen voi hoitaa paljon nopeammin ja halvemmalla.

19. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Sitähän olen koko ajan yrittänyt selvittää, ettei KV-sopimukset kiinnosta pätkääkään. Ja niille pitäisi olla pokkaa sanoa ettei vain kiinnosta.

Miten Suomen pitiäisi olla millään lailla vastuussa niistä?

20. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Turhiksista vaiko sopimuksista, joita on sitoutunut noudattamaan?

21. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Kummistakaan. Eipä Trumpiakaan kiinnosta, vaikka suuri osa näistä turhiksista on olevinaan jenkkien takia täällä. Jenkit saisivat ottaa kaikki turhikset sinne.

En vain voi ymmärtää mikä vastuu suomalaisilla on.

22. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Itse olen siinä mielessä pedantti tyyppi, että mielestäni meillä ja muilla on vastuu sopimuksista, joihin olemme sitoutuneet. Se erottaa meidät ns paskavaltioista ja tekee tästäkin maasta puolustamisen arvoisen. Lisäksi olemme pieni maa onnettomilla sisämarkkinoilla ja kusessa yksin, toisin kuin USA ja siksikin meidän on syytä hoitaa kansainväliset jutut kunnialla.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että mamut saa hotellimajoitusta ja valituskiertoksia oikeusasteissa. Pikakäsittely jossain parakkileirillä riittää ja palautussopimukset nopeasti kuntoon.

23. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Okei, olemme osittain samaa mieltä, mutta kyllähän se niin vaan menee että ei noista turhiksista tunnu pääsevän eroon. Parakkileiri olisi kyllä hieno ratkaisu ja kerrasta palautus. No hienointa olisi toki ettei sitä asylum-sanaa vain käsiteltäisi.

24. Oltorno

Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Olen tuosta täysin erimieltä. Suurimmalla osalla köyhistä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä samaan elintasoon mitä täällä sossupummitkin saa. Heidän lapsensa voivat ehkä saada saman elintason, mutta eivät silloinkaan ilmaiseksi kuten täällä. Joten mitä järkeä yrittää kun voi mennä leirille köyhäilemään ja odottamaan joskos pääsisi.

Tuolla haluamallasi mekanismilla ei ole mitään mahdollisuuksia pienentää pakolaislerejä vaan ainoastaan ajaisi lisää ihmisiä niihin.

Tässäkin taas samaa maailman sosiaalitoimisto meininkiä. Ei meidän tehtävä ole tarjota kaikille mahdollisille ihmisille samoja palveluja kuin suomalaisille.

25. seebra

Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Mutta Välimerellä ei esimerkiksi hukkuisi enää kukaan, salakuljettajat eivät kynisi ihmisiä puhtaaksi, ja röyhkeimpien opportunistien sijasta turvapaikka on mahdollista myöntää ihan oikeassa hädässä oleville naisille, lapsille, perheille ja vainotuille.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen