Kovalevyn tyhjennys?

Viestiketju alueella 'Massamuistit' , aloittaja 04poika, 24.11.2018.

1. 04poika

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    elikkä mulla on itsekasatussa koneessa vanhan pakettikoneen 1tb kovalevy, jossa on mun windows 10. Haluaisin saada koneen käynnistymään nopeammin ostamalla uuden windowsin ja asentaa sen mun ssd levylle. Haluaisin, että voisin käyttää nykyistä kovalevyä, ettei tarvitse ostaa uutta.
    Mun siis pitäisi saada nykynen kovalevy tyhjäksi jotenkin. Onko se mahdollista ja jos on niin miten se tehdään?

2. Alensia

Rekisteröitynyt:
    27.07.2004
    Sinun ei tarvitse ostaa uutta Windowsia, teet vain USB-tikulle asennusmedian täällä: https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10

Voit käyttää samaa lisenssiä mikä nyt on jo käytössä (toki jos tällä hetkellä ei ole lisenssiä käytössä, niin täältä Muron kauppapaikalta niitä saa muutaman euron hintaan).

Sitten nyppäät 1tb kovon S-ATA-piuhan irti, suoritat USB-tikulta puhtaan asennuksen SSD:lle. Asennuksen jälkeen liität johdon takaisin ja alustat kovalevyn, voilá.

3. 04poika

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    Eli vanha windows ei haittaa käynnistystä sata kaapelin takaskiinnityksen jälkeen?

4. Alensia

Rekisteröitynyt:
    27.07.2004
    Varmistat vain BIOS/UEFIsta, että SSD on valittu boottaavaksi asemaksi

5. 04poika

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    Ja tän jälkeen käynnistäessä ei tuu acer logoa näytölle

6. Alensia

Rekisteröitynyt:
    27.07.2004
    Jos vanha asennus on Acerin pakettikoneen aikainen, mutta nykyisessä koneessa ei ole esim. Acerin emolevyä, niin juurikin noin. Itse kasatussa koneessa vilahtaa usein ensin emolevyvalmistajan logo ja sen jälkeen Windowsin sininen ikkuna-logo käyttiksen latauksen ajan.

7. 04poika

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    Eli asuksen rog strix b360h:n kanssa tulee asuksen logo

8. 04poika

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    @Alensia nyt tuntuu siltä että ostan vaan uuden windowsin ja asennan suoraan ssd levylle. Saanko siis tyhjennettyä koko mun kovalevyn sillä alustuksella

9. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Ihan turhaan ostat uutta Windowsia. Teet Alensian ehdottamalla ohjelmalla asennustikun ja rupeat asentamaan. Jos asennus kyselee koodia, niin skippaat tuon. Kun kymppi on ollut asennettuna aiemmin samassa koneessa niin tuo aktivoituu automaattisesti.
    Tosiaan kiintolevy kannattaa olla irti kun asennat Windowsia, eli vain SSD kiinni. Sen jälkeen levy kiinni ja Windowsista alustus kuten Alensiakin ehdotti. Voidaan tässä vaikka avustaa kun pääset tuonne asti.

10. 04poika

Rekisteröitynyt:
    19.10.2017
    Ok kiitos saattaa kyllä mennä tässä hetki ennenku pääsen härväämään, kun tajusin ettei nykysessä ssd levyssä tila riitä. Kattoo ny millon saan uuden levyn. Uskoisin kuitenkin ennen joulua. Toivotaan että olette silloin vielä täällä tavoitettavissa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen